Dat hoop ik toch niet... dat zou betekenen dat in de komende zes jaar het HELE ZONNESTELSEL ongeveer 60 graden gekanteld moet worden... en dat is in de praktijk volkomen onmogelijk.quote:Op zondag 19 februari 2006 11:28 schreef Darklight het volgende:
De Zon, de ecliptica en het centrum van de Melkweg staan op 1 lijn rond 21-12-2012, wat er dan gaat gebeuren zien we wel over 6 jaar
Als dat is wat je gelooft, dan zal het iig uitkomen voor je. Of je volgend jaar dood gaat of over 50 jaar. Je zal dan in ieder geval zelf geloven dat je afgerond hebt, wat je afgerond moest hebben. Wát het ook is geweest.quote:Op zondag 19 februari 2006 11:57 schreef Dromenvanger het volgende:
Dat de aarde vergaat dat wordt zo vaak beweerd. Ik geloof die broodjes aap verhalen al helemaal niet meer. Misschien vergaat de huidige vorm van de aarde, maar dan komt er vanzelf een andere aarde naar voren. Misschien opent zich een poort of krijg je een uitgebreidere wereld of wat dan ook.
Ik kan van alles denken maar ik ga echt niet dood voordat ik dood moet gaan. Ik ga niet dood vroegtijdig. Omdat ik een leven heb dat afgerond moet worden.
quote:Wat mij betrof wees de einddatum op de Maya-kalender naar het positieve en krachtige moment waarop we zien wie we werkelijk zijn - alsof je iemand een masker van het hoofd trekt.
oftwel, het begin van een nieuwe evolutie...quote:Op zondag 19 februari 2006 12:08 schreef DaCybrSrfr het volgende:
In het boek "De schoonheid van wonderen" van Albert Cleyton Gaulden word deze vraag ook gesteld.
Hij komt (als medium) met de theorie dat het eind van de maya-telling niet het eind is, maar juist het begin.
[..]
Als het leven volgend jaar is afgerond dan ga ik volgend jaar dood. Maar ik wil nog Chinees leren en Japans en andere talen, dus ik heb nog een hele rit voor de boeg. Ik wil nog een wereldreis maken en een eigen bedrijf beginnen als het ff kan.quote:Op zondag 19 februari 2006 12:02 schreef Natalie het volgende:
[..]
Als dat is wat je gelooft, dan zal het iig uitkomen voor je. Of je volgend jaar dood gaat of over 50 jaar. Je zal dan in ieder geval zelf geloven dat je afgerond hebt, wat je afgerond moest hebben. Wát het ook is geweest.
Tuurlijk vind ik het apart dat die Maya-kalender juist dán eindigt. De Maya's waren hun tijd ver vooruit qua beschaving, en dan is 't niet vreemd dat men er iets achter gaat zoeken. Zelf geloof ik er niet zo in dat bijv. het einde van de Aarde op die manier voorspeld kan worden.
dus de mayakalender stopt niet... ,stopt wel maar er gebeurd niets.... of het is niet duidelijk/ voorspelbaar wat er gaat gebeuren omdat 2012 nu nog niet bestaat ?quote:Op zondag 19 februari 2006 17:35 schreef rudeonline het volgende:
Misschien toch een topicje van rudeonline proberen open te houden?
Het bewustzijn is de grens van het universum. Voorbij de grens is de toekomst, en die bestaat "nu" nog niet.
Je hebt een foute aanname. Ik word niet ouderquote:Op zondag 19 februari 2006 17:47 schreef rudeonline het volgende:
Je bewustzijn is ook niet een grens die statisch is. Doordat je steeds verder gaat in de tijd ( je wordt ouder) verlegd die grens zich steeds verder. Sinds jij bestaat is het universum om jou heen elk jaar met 1 lichtjaar toegenomen. En dat gebeurde dan in alle richtingen tegelijk.
Tijd is slechts een woord. Een term en een begrip.quote:Op zondag 19 februari 2006 18:06 schreef rudeonline het volgende:
Je mag het zien als ouder of jongen worden. Ik geloof zelf dat je na je dood opnieuw geboren wordt dus in zekere zin word je na de dood dan weer baby. Ouder worden is dan letterlijk jonger worden. En hoezo is tijd een verzinsel van mensen? Waar was je gisteren dan, en waar ga je morgen naar toe? Tijd is de reis die je maakt tussen verleden en toekomst.
http://www.diagnosis2012.co.uk/quote:Op zondag 19 februari 2006 11:53 schreef Natalie het volgende:
Tja, ik weet niet zo goed wat ik er ervan moet zeggen. We zien het wel als die dag aanbreekt.
Behalve de Maya's zijn er nog meer 'aanwijzingen' van bijv. andere culturen dat er dan iets zou gebeuren?
Of heeft iemand er simpelweg zelfs een bij verzonnen dat de Aarde vergaat op die datum en is het daarom dat we het nog steeds denken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |