abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 februari 2006 @ 10:38:25 #1
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_35247856
Het zal vast niet de eerste keer zijn dat iemand over die datum begint, maar ach

De Maya-kalenders die we kennen eindigen (vrij abrupt) in 2012. Dat is natuurlijk voer voor speculaties. Waarom op die datum, wat wisten de Maya's wat wij niet weten? Komen de aliens terug dan? Vergaat de wereld?
Hoe langer je op het web zoekt, hoe onheilspellender de voorspellingen worden..

Persoonlijk denk ik dat er helemaal niets gebeurt en de kalender-cyclus gewoon weer van vooraf aan gaat beginnen, mede door deze uitleg.

Maar misschien zit ik er wel helemaal naast? Wat denk je dat er gaat gebeuren die dag?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  zondag 19 februari 2006 @ 10:50:01 #2
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35248014
Als een kalender eindigt, dan stopt de tijd misschien

Of zit ik er naast nu

Ik geloof niet in rampen en rampspoed. Als ik het aan mijn water voel dan voel ik gewoon orde in de toekomst. Ik denk dat de toekomst helder gaat worden dus. Ook geen Islam gedoe die de wereld gek maakt. Ik denk dat mensen gaan beseffen waar het om draait dus. Ik denk dat mensen wakker worden en tot het besef gaan komen wat de essentie van het leven is. En dan is er geen uitzondering, dan wordt iedereen wakker. Vaak heb ik het idee dat de hele mensheid altijd geslapen heeft. Zombie-nation ook wel.

Dus ik geloof liever in stabiliteit zoals ik de laatste week zo vaak gezegd hebt. Dat mensen tot inkeer komen ook,.of moet ik zeggen tot uitkeer? Dat de geest zich doet uitkeren Maar wat dat inhoudt weet ik zelf niet. Rust en stabiliteit en helderheid.

En wellicht het einde der tijden, maar het einde der tijden is gewoon dat de tijd stil gaat staan. En dus ook het eeuwige leven naar voren komt.

Kan klinken dat ik voor profeet aan het spelen ben, ik zeg gewoon wat ik denk en wat ik aanvoel en wat mijn intuitie zegt. En de discussie lokt gewoon deze reactie uit

[ Bericht 31% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 19-02-2006 10:55:34 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_35248161
De dag/Het jaar dat de Profeet Jezus iedereen laat boeten voor zijn daden?
pi_35248263
Of ze kunnen gewoon niet tellen...Waarschijnlijk hadden ze het getal 3 nog niet uitgevonden.,.
  zondag 19 februari 2006 @ 11:15:31 #5
46114 DzjieDub
M'n initialen, wat doe je
pi_35248390
gaan we weer
Zeggen dat de Maya-kalender "eindigt" op die dag, is hetzelfde als zeggen dat de Westerse kalender op 31-12 eindigt. Het enige verschil is dat de Maya-kalender wat langlopender is dan de Westerse. Kortom, ik zou me geen enkele zorgen maken over 22-12-2012, en al helemaal niet over 2013. Althans, niet dit soort zorgen.
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door
  zondag 19 februari 2006 @ 11:28:13 #6
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_35248584
De Zon, de ecliptica en het centrum van de Melkweg staan op 1 lijn rond 21-12-2012, wat er dan gaat gebeuren zien we wel over 6 jaar
  zondag 19 februari 2006 @ 11:29:34 #7
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35248613
13 is niet altijd een ongeluks-getal, in sommige culturen staat 13 juist voor geluk. Tis maar net wat je ermee doet.

Ga je 13 als ongeluksgetal zien, en zie je vrijdag de 13e als ongeluks-dag. Dan roep je vanzelf het ongeluk op je af. Je instelling is al van belang. Ga je bang lopen doen dan zal de situatie vanzelf niet naar je hand worden gezet.

De situatie in de hand houden is belangrijk. En dus ook niet op vrijdag de 13e zeggen dat je de situatie niet onder controle hebt. Gewoon zeggen van, de 13e is gewoon een dag. En 2012 is een datum. Hoe er richting 2012 gebouwd wordt door de wereld is dan wel aan de orde. Hoe de ontwikkelingen gaan ook.
  zondag 19 februari 2006 @ 11:33:14 #8
46114 DzjieDub
M'n initialen, wat doe je
pi_35248703
quote:
Op zondag 19 februari 2006 11:28 schreef Darklight het volgende:
De Zon, de ecliptica en het centrum van de Melkweg staan op 1 lijn rond 21-12-2012, wat er dan gaat gebeuren zien we wel over 6 jaar
Dat hoop ik toch niet... dat zou betekenen dat in de komende zes jaar het HELE ZONNESTELSEL ongeveer 60 graden gekanteld moet worden... en dat is in de praktijk volkomen onmogelijk.
Als je niet weet wat je zegt kun je maar beter zwijgen...
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door
  zondag 19 februari 2006 @ 11:42:11 #9
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_35248879
Heb ik niet zelf verzonnen, maar John Major Jenkins heeft het erover in een boek, 2012 – Maya Cosmogenesis
  zondag 19 februari 2006 @ 11:53:42 #10
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_35249112
Tja, ik weet niet zo goed wat ik er ervan moet zeggen. We zien het wel als die dag aanbreekt.
Behalve de Maya's zijn er nog meer 'aanwijzingen' van bijv. andere culturen dat er dan iets zou gebeuren?

Of heeft iemand er simpelweg zelfs een bij verzonnen dat de Aarde vergaat op die datum en is het daarom dat we het nog steeds denken?
(Un)masking for the greater good.
  zondag 19 februari 2006 @ 11:57:37 #11
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35249180
Dat de aarde vergaat dat wordt zo vaak beweerd. Ik geloof die broodjes aap verhalen al helemaal niet meer. Misschien vergaat de huidige vorm van de aarde, maar dan komt er vanzelf een andere aarde naar voren. Misschien opent zich een poort of krijg je een uitgebreidere wereld of wat dan ook.

Ik kan van alles denken maar ik ga echt niet dood voordat ik dood moet gaan. Ik ga niet dood vroegtijdig. Omdat ik een leven heb dat afgerond moet worden.
  zondag 19 februari 2006 @ 12:02:38 #12
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_35249300
quote:
Op zondag 19 februari 2006 11:57 schreef Dromenvanger het volgende:
Dat de aarde vergaat dat wordt zo vaak beweerd. Ik geloof die broodjes aap verhalen al helemaal niet meer. Misschien vergaat de huidige vorm van de aarde, maar dan komt er vanzelf een andere aarde naar voren. Misschien opent zich een poort of krijg je een uitgebreidere wereld of wat dan ook.

Ik kan van alles denken maar ik ga echt niet dood voordat ik dood moet gaan. Ik ga niet dood vroegtijdig. Omdat ik een leven heb dat afgerond moet worden.
Als dat is wat je gelooft, dan zal het iig uitkomen voor je. Of je volgend jaar dood gaat of over 50 jaar. Je zal dan in ieder geval zelf geloven dat je afgerond hebt, wat je afgerond moest hebben. Wát het ook is geweest.

Tuurlijk vind ik het apart dat die Maya-kalender juist dán eindigt. De Maya's waren hun tijd ver vooruit qua beschaving, en dan is 't niet vreemd dat men er iets achter gaat zoeken. Zelf geloof ik er niet zo in dat bijv. het einde van de Aarde op die manier voorspeld kan worden.
(Un)masking for the greater good.
  zondag 19 februari 2006 @ 12:08:29 #13
47586 DaCybrSrfr
Kan sporen van gluten bevatten
pi_35249440
In het boek "De schoonheid van wonderen" van Albert Cleyton Gaulden word deze vraag ook gesteld.
Hij komt (als medium) met de theorie dat het eind van de maya-telling niet het eind is, maar juist het begin.
quote:
Wat mij betrof wees de einddatum op de Maya-kalender naar het positieve en krachtige moment waarop we zien wie we werkelijk zijn - alsof je iemand een masker van het hoofd trekt.
Single father | Aviation enthousiast | Gamer
pi_35249443
Ik zie het "gewoon" als het einde van de lange telling zoals zij die hanteren.
Daarna zal de telling overnieuw beginnen.

Dat de aarde letterlijk vergaat of iets soortgelijks... dat weet ik niet. ik ga er iig niet van uit.

Wel denk ik dat het meer dan waarschijnlijk is dat ze er een soort (bij?)geloof aan hebben gehangen.
Er zal iets volgens hun veranderen, maar alles wat over deze ideeën bekend is is zó breed interpreteerbaar.... ik wacht dus rustig af.

Ik denk eigenlijk dat het vergelijkbaar is als de mensen die nu waarde hechten aan het
"7 jaren ongeluk, 7 jaren geluk" oid.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_35258666
quote:
Op zondag 19 februari 2006 12:08 schreef DaCybrSrfr het volgende:
In het boek "De schoonheid van wonderen" van Albert Cleyton Gaulden word deze vraag ook gesteld.
Hij komt (als medium) met de theorie dat het eind van de maya-telling niet het eind is, maar juist het begin.
[..]
oftwel, het begin van een nieuwe evolutie...
  zondag 19 februari 2006 @ 17:16:13 #16
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35258927
quote:
Op zondag 19 februari 2006 12:02 schreef Natalie het volgende:

[..]

Als dat is wat je gelooft, dan zal het iig uitkomen voor je. Of je volgend jaar dood gaat of over 50 jaar. Je zal dan in ieder geval zelf geloven dat je afgerond hebt, wat je afgerond moest hebben. Wát het ook is geweest.

Tuurlijk vind ik het apart dat die Maya-kalender juist dán eindigt. De Maya's waren hun tijd ver vooruit qua beschaving, en dan is 't niet vreemd dat men er iets achter gaat zoeken. Zelf geloof ik er niet zo in dat bijv. het einde van de Aarde op die manier voorspeld kan worden.
Als het leven volgend jaar is afgerond dan ga ik volgend jaar dood. Maar ik wil nog Chinees leren en Japans en andere talen, dus ik heb nog een hele rit voor de boeg. Ik wil nog een wereldreis maken en een eigen bedrijf beginnen als het ff kan.

Ik geloof dus in het karma van mezelf. En ga ik daarvan uit, en voelt het sterk aan. Dan kan ik gewoon niet uitgaan van een dood ontstaan door omstandigheden waar ik geen invloed op heb.

Ik geloof het dus helemaal niet. Ook een komeet geloof ik niet in. Het universum is niet zo gemaakt. De aarde bestaat naar mijn idee niet, om getroffen te worden door een komeet. Het enige recht tot een komeet-inslag zou mogen zijn wanneer de hele mensheid faalt is mijn idee.

Zolang er nog maar 10 procent van de mensen zijn die recht hebben tot leven, zal er leven zijn.

Ik heb dus gewoon een bepaalde instelling in het leven gekregen en wijk zelden tot nooit af hierin.

Omdat de Maya's ook mensen waren, kunnen ze het alsnog fout hebben. Ik bedoel dus ook, ik ga niet zomaar uit van een alwetende beschaving.

En 2012 hoeft niet te staan voor het einde. 2012 is wel een mooie datum. Op de een of andere manier is het getal 12 best mooi.

Van 2 naar 0 van 0 naar 1 en van 1 naar 2

Ik heb dus wat met getallen-combinaties Hoe getallen elkaar opvolgen in een reeks.

Ik heb ook zin om getallen-combinaties te schrijven soms, en daartussen letters zetten.

[ Bericht 4% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 19-02-2006 17:21:26 ]
  zondag 19 februari 2006 @ 17:18:00 #17
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_35258990
misschien hadden ze geen zin om een kalender te maken die zij toch nooit zouden gebruiken..
  zondag 19 februari 2006 @ 17:30:18 #18
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35259431
Misschien hadden ze het werk niet afgerond ook. Dat ze foute berekeningen hebben gemaakt. Ik ga dus uit van een foute berekening nu.

En wat betreft het massale bewustzijn, volgens mij is dat ook apen-koek. Mensen hebben een eigen bewustzijn. Mensen kunnen wel in een andere dimensie komen als een dimensie over deze wereld heenkomt. Maar mensen houden hun domein. Zoals ik als signature heb. Je hebt een domein waar gedachtes in zijn.

Dat domein kan niet 1 groot domein zijn waar alle mensen samen hun gedachtes hebben anders worden mensen gek. Je hebt dan ook weinig te vertellen aan elkaar wanneer je elkaars gedachtes krijgt.

Je kunt wel dezelfde richting opgaan, maar dan nog biljft het gesprek aanwezig en gaat de discussie en uitdaging door.

Maar 1 bewustzijn

1 realiteitsbesef kan wel, een besef van de 4e dimensie en straks de 5e en daarna de 6e om zo omhoog te gaan. En daar bouw je met z'n allen naartoe. En er is altijd al gebouwd richting die dimensie.

Toen ik geboren werd, was die dimensie ook al gebouwd. Ik ervaar de jaren 80 als een andere dimensie soms. In ieder geval gaat het iedere dag richting een hoger niveau.

Of is dat toch 1 bewustzijn Nee, mensen zijn afzonderlijk en individueel. Of niet?

Dan gaat het nu dus om het massale hogere bewustzijn wat ook vaak in connectie wordt gebracht met 2012. In ieder geval heb ik daar veel over gehoord. Heb dat niet van mezelf dus. Dat we een hoger niveau ingaan. En dan vraag ik me vanzelf af hoe dat gebeurt.
pi_35259648
Misschien toch een topicje van rudeonline proberen open te houden?

Het bewustzijn is de grens van het universum. Voorbij de grens is de toekomst, en die bestaat "nu" nog niet.
  zondag 19 februari 2006 @ 17:42:40 #20
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35259875
Het zegt me vrij weinig als je zegt dat het bewustzijn de grens van het universum is. Ik geloof dus niet in grenzen. En zeker niet in grenzen van het bewustzijn.

En ik geloof ook niet dat het universum een grens heeft.

Ik geloof sowieso niet in grenzen.

Misschien wel in open grenzen, vrije invoer.

Afbakening misschien wel. Maar dat heeft te maken met het domein.

Grens en domein is toch anders of niet

Een wereld zonder grenzen, geen landsgrenzen meer. 1 wereld. En geen deelstaten.

Misschien zelfs 1 universele taal

Om het makkelijk te maken.
  zondag 19 februari 2006 @ 17:46:34 #21
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_35259997
Uhm.. de maya kalender stopt toch niet zomaar?
We weten al waarom hij op die datum stopt. De reden was toch omdat de periode dat de gehele dierenriem was doorlopen op dat moment voorbij was, en volgens hun de planeten in een bepaalde lijn zouden staan..
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_35260022
Je bewustzijn is ook niet een grens die statisch is. Doordat je steeds verder gaat in de tijd ( je wordt ouder) verlegd die grens zich steeds verder. Sinds jij bestaat is het universum om jou heen elk jaar met 1 lichtjaar toegenomen. En dat gebeurde dan in alle richtingen tegelijk.
pi_35260203
quote:
Op zondag 19 februari 2006 17:35 schreef rudeonline het volgende:
Misschien toch een topicje van rudeonline proberen open te houden?

Het bewustzijn is de grens van het universum. Voorbij de grens is de toekomst, en die bestaat "nu" nog niet.
dus de mayakalender stopt niet... ,stopt wel maar er gebeurd niets.... of het is niet duidelijk/ voorspelbaar wat er gaat gebeuren omdat 2012 nu nog niet bestaat ?

Hoe moet ik jouw visie omtrent de vraag in OP zien ?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_35260341
Als ik me niet vergis gaat de Mayakalender over een cyclus van ongeveer 3500 jaar. Na 2012 begint er gewoon weer een nieuwe cyclus van 3500 jaar. En inderdaad. 2012 bestaat nu nog niet. Zowel de aarde als wij zijn nog niet op dat tijdstip beland.
  zondag 19 februari 2006 @ 18:03:17 #25
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35260595
quote:
Op zondag 19 februari 2006 17:47 schreef rudeonline het volgende:
Je bewustzijn is ook niet een grens die statisch is. Doordat je steeds verder gaat in de tijd ( je wordt ouder) verlegd die grens zich steeds verder. Sinds jij bestaat is het universum om jou heen elk jaar met 1 lichtjaar toegenomen. En dat gebeurde dan in alle richtingen tegelijk.
Je hebt een foute aanname. Ik word niet ouder

Je ziet het verkeerd in allemaal. Je hebt een foute benadering.

Juist doordat ik jonger wordt, wordt mijn bewustzijn groter. Ik ga terug in de tijd soms. Of ik sta stil in de tijd. Maakt niet uit. Tijd zegt mij vrij weinig eerlijk gezegd.

Ik geloof ook dat het universum niet ouder wordt, dat de tijd stil staat. Tijd bestaat helemaal niet

Tijd is een verzinsel van mensen. Niets meer en niets minder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')