quote:
Op zondag 19 februari 2006 11:34 schreef PhiNiks het volgende:dromenvanger, ik denk niet dat je boven je anti-deperessiva bent uitgestegen, maar gewend bent aan het gevoel dat ze geven. Als je depressie terugkomt wanneer je stopt, dan merk je wellicht wat ik bedoel. maar succes, want zonder medicatie is natuurlijk altijd beter, vooral voor je lichaam.
Danke voor het succes wensen
![]()
Ik ga zeker stoppen nog. De anti-depressiva was trouwens niet vrolijk makend maar verdovend. De problemen werden minder zwaar opgevat en de gedachtes werden minder zwaar. En daardoor kon ik de positieve gedachtes wel gaan opbouwen zoals het hoorde.
Ik ben nu al ongeveer een aantal maanden gewoon "vrolijk". Ik bedoel, ik heb zin in de dag. En ik heb gebouwd richting het gevoel dat het leven zin heeft. Heb ik over een aantal maanden nog steeds zin in het leven, en neemt die zin nog meer toe dan waag ik een poging ( niet teveel want dat is niet goed, teveel zin in het leven werkt vermoeiend)
Enige dat niet okey is bij het stoppen dat zijn de afkick verschijnselen. Het middel is niet verslavend in de zin van, je moet altijd nemen omdat je anders depressief wordt. Het is verslavend in de zin van, de hersens moeten wennen wanneer het middel niet meer wordt ingenomen.
Dan krijg ik dus duizelingen en lijk ik weg te vallen zodra ik het hoofd draai. Bij iedere beweging lijk ik een fractie van een seconde flauw te vallen. Vorige keer duurde dat een aantal maanden. Ben benieuwd hoe lang het nu gaat duren.
Bij iedere beweging kan overdreven klinken maar zo ervaarde ik het toen. Dat de hersens dus gevoelig zijn ervoor.
Maar ik ga het proberen dus. Is het zo dat ik een chronisch gebrek heb aan serotinine dan zal ik dus moeten blijven innemen en dat zal me ook niets uitmaken in principe. Ik heb geen bijwerkingen. En dan zie ik het gewoon in dat mijn hersens te weinig stofjes aanmaken. Of misschien schijnt de zon te weinig of wat dan ook.
Dat sommigen zo zwaar reageren om anti depressiva vind ik ook overdreven. Als het erop aankomt dan is het gewoon een stof-aanmaker. Net zoals je vitamines nodig hebt.
En gezien het feit dat hersens gewoon chemisch van aard zijn ook een beetje, is het logisch dat er bepaalde zaken wel eens fout kunnen gaan. Maar dan denk ik ook weer aan de kracht van de gedachte.
Ik twijfel dus nu of het de hersens zijn die een goed gevoel geven, of dat het de gedachtes zijn. Of een combinatie. Maar dan moet ik het zelf goed proberen aan te voelen ook, hoe dat precies in zijn werking gaat hier.
En het lichaam inderdaad, de lever wordt belast volgens mij. Het middel smaakt soms bitter. Ik heb een driehoekje dat ik inneem dus. En dat blijft soms in de keel steken, en dan proef ik gewoon een paracetamol smaakje.
Tis eigenlijk een soort xtc
![]()
Om je terug te zetten in de juiste stemming ? Dus dan vraag ik me vanzelf af of het misschien toch niet alleen verdovend werkt of wat dan ook.
Ik zal eens navragen nog, of opzoeken wat nu de precieze werking is van het middel.
Toch denk ik dat ik zelf mijn huidige stemming heb gemaakt. Door de gedachtes aan te makken. De anti depressiva heeft een aantal gedachtes gestopt als het ware. Zijn er 1000 slechte gedachtes en is het onmogelijk om door te breken erin. Dan moeten er een aantal gestopt worden als het ware. Zodat je het wel kunt oplossen.
Mijn stemming is dus vaak hoog
![]()
Ik denk soms dat ik drugs genomen heb, maar dat is niet waar. Ik voel me gewoon mens eigen nu. Ik voel me goed. En voel ik me goed, dan denk ik aan drugs. Maar het is gewoon een goed gevoel. En een rustig gevoel.