Dat microsoft een virus opzich dat wist ik al.
Maar dit ben ik nog nooit eerder tegengekomen, en zit toch al weer 12 jaar in de IT.
Namelijk dat de signatures van |Microsoft Office Outlook aangerekend worden als een virus.
Vandaag kreeg ik een reply van iemand die ik had gemaild mét signature (jpg filetje er in).
Hij wist mij te vertellen dat ik een virus zou hebben verzonden, maar het detail van de vurus was onbekend.
Ik schrok hier van omdat ik constant mijn servers en clients in de gaten houd en alles log.
Nu deed ik voor de zekerheid een virusscan.... niets te vinden, ook qua spyware etc.
Testje gedaan met een Outlook express zonder siganture gemaild... Géén virus meegezonden.
In Microsoft Ofice Outlook, signatures verwijderd, weer gemaild als test en inderdaad géén virus verzonden als attachment.
Nu heb ik de e-mail verzonden in html formaat mét signature... Géén virus...
Mail verzonden mét signature maar dit keer in plain text formaat... Wél een virus...
Mijn idee is dat de signature in de plaintext niet zodanig herkend wordt als text maar als een file en daarom ziet als een onverklaarbaar virus.
Iemand anders nog andere ideeën?
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.