abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 februari 2006 @ 21:42:01 #1
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_35236159
Heeft iemand enige informatie over de reputatie van deze "University College"? Ben namelijk wel geinteresseerd in de (Advanced) Master in European Business, maar wil eerst weten of het wel wat voorstelt...

Hoop dat jullie kunnen helpen!
Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg
pi_35295088
EHSAL is hier (BE) best wel bekend, volgens mij heeft dit instituut ook wel een goede naam
maar denk na over waar je aan begint. Het niveau is hier ontzettend hoog en ik heb
al vele mensen uit Nederland gezien die hier proberen te studeren omdat het makkelijker is een kamer te vinden en het goedkoper is om hier te studeren, maar studeren in Brussel is wel ok, goede faciliteiten, centraal, internationale stad.Je zult je nooit vervelen en je kunt je Frans oefenen, je zult het nodig hebben.
  woensdag 22 februari 2006 @ 17:44:27 #3
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_35372680
quote:
Op maandag 20 februari 2006 17:53 schreef marnixds het volgende:
EHSAL is hier (BE) best wel bekend, volgens mij heeft dit instituut ook wel een goede naam
maar denk na over waar je aan begint. Het niveau is hier ontzettend hoog en ik heb
al vele mensen uit Nederland gezien die hier proberen te studeren omdat het makkelijker is een kamer te vinden en het goedkoper is om hier te studeren, maar studeren in Brussel is wel ok, goede faciliteiten, centraal, internationale stad.Je zult je nooit vervelen en je kunt je Frans oefenen, je zult het nodig hebben.
Bedankt voor de info! Ik ben niet bang voor het niveau van onderwijs, Maastricht (waar ik nu studeer) heeft namelijk al een goede reputatie wat betreft hoog onderwijs. Die studie in Brussel zal mij 5400 euri aan collegegeld kosten, dus ik ga niet voor goedkoper onderwijs naar Belgie. Brussel lijkt me een erg leuke stad om te wonen, heb er ook veel zin in.

Ik was nog aan 't twijfelen over de reputatie van EHSAL omdat ik er verder nooit van gehoord had. Weet jij hier misschien meer over / zou je hierachter kunnen komen? Alvast bedankt!
Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg
pi_35379937
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 17:44 schreef Dirktator het volgende:

[..]
Ik ben niet bang voor het niveau van onderwijs, Maastricht (waar ik nu studeer) heeft namelijk al een goede reputatie wat betreft hoog onderwijs.
Toch niet onderschatten! Ik ken een aantal mensen die in Leuven zijn begonnen en met veel pijn en moeite maar net of net niet geslaagd waren in hun eerste jaar. Daarna naar Maastricht gegaan voor dezelfde studie en met nauwelijks inspanning ineens goede punten en vonden ze het een eitje
Andersom ook, mensen die vanuit Nederland naar België komen vinden het over het algemeen erg moeilijk!
In België is het bijvoorbeeld vrij normaal (en nodig!) om in de 3 weken voor de examenperiode en de examenperiode zelf (bij elkaar zo'n 6 weken) een uur of 8 per dag te studeren. Was in Nederland toch wel even anders...
De mentaliteit is gewoon heel anders, voor Belgische studenten staat het studeren meestal bovenaan het prioriteitenlijstje, voor Nederlanders komen feesten en werken en een lief hebben daar vaak nog boven.
Zomaar even herkansen kan ook niet, je krijgt maar 1 herkansing per vak en dat is in augustus/september: daar gaat je zomer Dan doe je vanzelf wel wat harder je best

Maar zeker proberen hoor, ik vind het in België veel beter, hier heb ik veel meer het idee dat ik echt iets leer dan in NL. Het is hier bijvoorbeeld heel normaal om vanaf je eerste jaar college te krijgen van hoogleraren, in NL zie je de eerste jaren vaak alleen assistenten die nauwelijks didactische ervaring hebben of zelf de cursus pas vlak voor het college hebben doorgenomen.
Als je gemotiveerd bent en de Belgische studeermentaliteit een beetje overneemt, moet het wel lukken, maar niet denken 'dat doen we wel even'

Succes!
pi_35384770
Wat ik begrepen heb van een Belgische kennis is dat studeren in Belgie meer een verlengde is van school, dus vaak afmaken asap. Terwijl in Nederland studeren iets apart is, een nieuw leven na je schooltijd. Hier wil je natuurlijk ook snel klaar zijn, maar het hangt samen met feestjes enzo.
Ik steek je moeder in de fik!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')