Groningen?quote:Op zondag 9 april 2006 12:25 schreef EKG het volgende:
[..]
Oh plz..![]()
Hier verderop zit ook een kamp, en zo lang als ik me kan herinneren terroriseren hun kinderen de rest. Slechts een enkeling gedraagt zich normaal, steelt niet alles wat los en vast zit en slaat geen andere kinderen in elkaar om onbenullige redenen. Dat was 15 jaar geleden zo, en dat is tegenwoordig nog precies hetzelfde. De ouders, daar hoef je niet bij aan te kloppen, die hebben gewoon schijt aan de maatschappij en ons "burgers".
Natuurlijk behoort niet elke woonwagenbewoner tot het schuim der aarde, en ze zijn lang niet allemaal geweldadig, maar wie durft te ontkennen dat een buitenproportioneel groot deel gewoon erg crimineel is opgevoed is een leugenaar.
Kampers zullen zich mijns inziens nooit wat aantrekken van deze kritiek, zolang hun maffia praktijken geld in het laadje blijven brengen om dikke Mercedessen en ander speelgoed te kunnen kopen. Tja, geef ze eens ongelijk... Toch niemand die er wat aan doet.
M.A.W je bent jaloers ?quote:Op dinsdag 2 mei 2006 00:46 schreef Rizz00 het volgende:
Ze hebben geen klasse het is tuig. Het zijn geen mooie huizen, het zijn grote patservilla's met grote lelijke kitscherige beelden in de tuin die ze hebben gekocht van crimineel geld. Ze leven boven hun stand van crimineel geld. Als je ze kent zijn het aardige mensen, dat is altijd zo, maar tegenover de buitenwereld zijn ze asociaal.
Maar jij bent dan ook kamper in hart en nieren.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 00:47 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
M.A.W je bent jaloers ?
Btw de huizen wel kenker vet hoor
Jij snapt pas echt hoe de wereld in elkaar steekt. Knap van je. Ga zo door. Oogkleppen op een doorrauzenquote:Op dinsdag 2 mei 2006 00:46 schreef Rizz00 het volgende:
Ze hebben geen klasse het is tuig. Het zijn geen mooie huizen, het zijn grote patservilla's met grote lelijke kitscherige beelden in de tuin die ze hebben gekocht van crimineel geld. Ze leven boven hun stand van crimineel geld. Als je ze kent zijn het aardige mensen, dat is altijd zo, maar tegenover de buitenwereld zijn ze asociaal.
Ik draag gewoon een mooie ketting, en die oorbel heb ik al sinds me 7de, ik woon gewoon in een normaal huis. Check maar in ONZ dat topic over de misgelopen meet, kan je zien van : hey die gast woont in een normaal huis.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 00:52 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Maar jij bent dan ook kamper in hart en nieren.![]()
woonwagenkampbewoner is zo lang, vandaar dat dat kortweg kamper genoemd wordt.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 14:58 schreef BrandX het volgende:
Laat ik bij deze even een belangrijk onderscheid aanbrengen tussen kampers en woonwagenbewoners.
De eerste, kampers, dat zijn die lui die jullie op het nieuws zien, en waar hier in hoofdmoot over gepraat wordt.
Kampers zijn mensen die gewoon in huizen woonden, en zouden kunnen wonen, maar dit niet (meer) willen. Doorgaans zijn dit asociale mensen, dat klopt (let wel: niet allen, maar het gros wel).![]()
Dan heb je de echte originele woonwagenbewoners (geen zigeuners). Dit zijn mensen die al generaties in woonwagens wonen en wel om de volgende reden: zij reizen kermissen en braderies af. Dit vind vooral in de periode van april t/m oktober plaats. Van november tot april staan zij op een vaste plek op een woonwagenkamp. Van deze mensen heeft de gemeente en de rest van de omwonenden doorgaans geen last (uiteraard heb je hier ook je uitzonderingen)
Gezien de groei van de welvaart enz. hebben ook veel van de originele woonwagenbewoners dusdanig mooie wagens, dat ze ofwel vast op het kamp staan, en ze een tweede hebben waar ze mee reizen. Maar de 'vaste' wagens zijn vrij simpel weer mobiel te maken. Bij kampers zijn het geen meestal mobiele wagens meer.
Kort door de bocht gezegd dus: Kampers zijn die asocialen met giga wietplantages die weigeren belasting te betalen, met 'woonwagens' die niet meer van hun plek te krijgen zijn, woonwagenbewoners zijn harde werkers die zich normaal gedragen en gewoon belasting betalen (en gas en licht enz.) waarvan hun woonwagens mobiel zijn.
Uhhh... wacht even, dus ik moet in een huis gaan wonen om als mens behandeld te wordenquote:Op zaterdag 8 april 2006 19:24 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dan zou je in een gewoon huis kunnen gaan wonen, dan heb je al die problemen niet. Daarnaast is 90% van de kampers in mindere of meerdere mate crimineel, en ik kan me prima indenken dat ouders het niet leuk vinden als hun kinderen op een kamp lopen. Ik zou het zelf ook niet leuk vinden als ik kinderen zou hebben vrees ik
Ja, dat is top idd, echt een soort "Cosa Nostra"quote:Op zaterdag 18 februari 2006 13:51 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en als je ze aan jouw kant hebt staan zijn ze ongelofelijk hecht en gaan ze door het vuur voor je! Dat absoluut!
Alleen tof als het in jouw voordeel isquote:Op woensdag 3 mei 2006 12:01 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ja, dat is top idd, echt een soort "Cosa Nostra"
Als het in je nadeel is, heb je het in veel gevallen aan jezelf te danken. Zoals gezegd ze gaan door het vuur voor elkaar en degenen die ze aan het hart gaan.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 00:06 schreef Renesite het volgende:
[..]
Alleen tof als het in jouw voordeel is![]()
Noh, ik ken iemand wie zijn telefoon afgejat is dmv. bedreiging met een mes. Hij heeft aangifte gedaan... Sinds dien kijkt hij altijd achteromquote:Op vrijdag 5 mei 2006 01:15 schreef nomen_nescio het volgende:
[..]
Als het in je nadeel is, heb je het in veel gevallen aan jezelf te danken. Zoals gezegd ze gaan door het vuur voor elkaar en degenen die ze aan het hart gaan.
Daarom zei ik dus ook "veel gevallen." Helaas komen dit soort trieste zaken ook voor jaquote:Op vrijdag 5 mei 2006 01:17 schreef Renesite het volgende:
[..]
Noh, ik ken iemand wie zijn telefoon afgejat is dmv. bedreiging met een mes. Hij heeft aangifte gedaan... Sinds dien kijkt hij altijd achterom
En het had natuurlijk geen burger kunnen zijn?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 01:17 schreef Renesite het volgende:
[..]
Noh, ik ken iemand wie zijn telefoon afgejat is dmv. bedreiging met een mes. Hij heeft aangifte gedaan... Sinds dien kijkt hij altijd achterom
Hij kent ze.. En zij hem.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 01:24 schreef cultheld het volgende:
[..]
En het had natuurlijk geen burger kunnen zijn?
Maar, hypothetisch he, ze weten dat ze aangegeven zijn voor gewoon ordinaire straatroof met bedreiging blabla, denk je dat op zn minst je ramen nog heel blijven.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 01:26 schreef cultheld het volgende:
Ik bedoel meer hypothetisch natuurlijk.
En toch zijn ze eerlijk!quote:Op dinsdag 2 mei 2006 00:46 schreef Rizz00 het volgende:
Absoluut nietquote:Op vrijdag 5 mei 2006 01:32 schreef cultheld het volgende:
Maakt dat alle kampers fout?
Dat hoor je mij niet zeggen.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 01:32 schreef cultheld het volgende:
Maakt dat alle kampers fout?
Mja, het was meer een retorische vraag aan die Renequote:
Reedsch beantwoordquote:Op vrijdag 5 mei 2006 01:33 schreef cultheld het volgende:
[..]
Mja, het was meer een retorische vraag aan die Rene.
Het is ook een groot nadeel als je op 1 km van een achterbuurt woont. Ik zie het verschil niet zo tussen een woonwagen en tussen een goedkoop huurhuis (waar meestal een hoop tuig woont, maar waar ook goed volk tussen zitt).quote:Op vrijdag 5 mei 2006 01:33 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dat hoor je mij niet zeggen.
Maar dat is een groot nadeel om 1 km van een woonwagenkamp te wonen.
quote:Op vrijdag 5 mei 2006 01:31 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
En toch zijn ze eerlijk!
klinkt gek maar als ze je mogen mogen ze je en dat merk je dan ook wel zo niet dan totaal niet!
Maar dan merk je dat ook!
Vaak zijn deze figuren juist nog vele malen erger, net als de kamper wannabe's.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 01:34 schreef cultheld het volgende:
[..]
Het is ook een groot nadeel als je op 1 km van een achterbuurt woont. Ik zie het verschil niet zo tussen een woonwagen en tussen een goedkoop huurhuis (waar meestal een hoop tuig woont, maar waar ook goed volk tussen zitt).
Maar, in die zin heeft een achterbuurt niet zoveel 'gekliek' , dat soort mensen kom je ook in mijn buurt tegen...quote:Op vrijdag 5 mei 2006 01:34 schreef cultheld het volgende:
[..]
Het is ook een groot nadeel als je op 1 km van een achterbuurt woont. Ik zie het verschil niet zo tussen een woonwagen en tussen een goedkoop huurhuis (waar meestal een hoop tuig woont, maar waar ook goed volk tussen zitt).
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Ken genoeg buurten waar ik als buitenstaander niet graag doorheen loop, laat staan dat ik er dichtbij in de buurt zou moeten wonen, juist omdat het wel 1 grote kliek is die geen buitenstaanders dulden in hun wijk.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 01:37 schreef Renesite het volgende:
[..]
Maar, in die zin heeft een achterbuurt niet zoveel 'gekliek' , dat soort mensen kom je ook in mijn buurt tegen...
Het enige is dat het zich zo laat zien, vandaag ook bij de snackbar, stond helemaal vol, blinkende scooters, veel goud bling bling, veel 'dialect' - het heeft wat meer van daar neem ik afstand van. Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar als je 1 op 1 staat wil doorgaans een woonwagenbewoner laten zien wie hij is, en zo'n jongen die uit een achterstandswijk komt laat dat niet gelijk zo zien is mijn ervaring...
Nee. Kan het niet uitleggen.
Ja, nou, zolang ik die wijken hier niet echt tegengekomen ben heb ik die mening niet, sorry..quote:Op vrijdag 5 mei 2006 01:47 schreef nomen_nescio het volgende:
[..]
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Ken genoeg buurten waar ik als buitenstaander niet graag doorheen loop, laat staan dat ik er dichtbij in de buurt zou moeten wonen, juist omdat het wel 1 grote kliek is die geen buitenstaanders dulden in hun wijk.
Nee, hier bij ons niet. Ijzerhandel integendeel wel.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 05:15 schreef Hathor het volgende:
Geen autohandel meer?
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 04:56 schreef AryaMehr het volgende:
Aangezien ik geen zin heb om een heel nieuw topic te openen over woonwagenbewoners zet ik het maar even hier neer.
Ik woon zelf misschien net circa 10/20 meter achter een woonwagenkamp, dus ik heb het 1 en ander meegemaakt. Ik als ''allochtoon'' heb geen enkel probleem met de woonwagenbewoners die bij mij in de buurt wonen.
Ik las een reactie van iemand die zei dat als je ruzie krijgt met 1 woonwagenbewoner er meteen 10 woonwagenbewoners op je dak staan, zelf zie ik hier het negatieve niet van in. Dit getuigt immers van broerderliefde en niet van lafheid.
Al me al heb ik dus geen problemen met woonwagenbewoners.
Nodig? nee, ik heb geen 20 man nodig om een ruzie op te lossen. Het is gewoon zo dat wanneer er 1 iemand wordt aangevallen, het gevoel is alsof er een hele groep wordt aangevallen , zeg maar het één voor allen, allen voor één mentaliteit.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:39 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
![]()
Precies de reden waarom de mensen die een hekel aan kampers hebben dit ook aan marokkanen, sommige groepen allochtonen die ook altijd hun familie nodig hebben bij ruzie, hebben![]()
Je suggereert alsof het een feit is, dat ze allemaal overdag niet werken. Ik ken genoeg woonwagenbewoners die overdag werken, er zullen vast ook wel woonwagenbewoners zijn die op een andere tijdstip werken. Ik begrijp trouwens wel waar je heen wilt. Maar het lijkt me beter als je voortaan je vragen een beetje beter formuleert.quote:Waarom hebben ze trouwens nooit werk overdag?
Het is laf en achterbaks om als je een probleem met iemand hebt met een hele groep mensen langs te komen. Dat is exact de reden waarom in landen in het MO alle problemen zo uit de hand lopen. Misschien moeten jullie (kampers +MO bewoners+andere tokkies die hun hele familie erbij halen) een wat leren relativeren. Je hoeft niet altijd gelijk met een hele groep ergens op af te gaan, laat mensen lekker zelf hun problemen uitzoeken.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 01:52 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nodig? nee, ik heb geen 20 man nodig om een ruzie op te lossen. Het is gewoon zo dat wanneer er 1 iemand wordt aangevallen, het gevoel is alsof er een hele groep wordt aangevallen , zeg maar het één voor allen, allen voor één mentaliteit.
Amerika gaat toch ook niet naar Irak met 50 tanks en een paar honderd man die allemaal uitgerust zijn met kalasjnikov's omdat het anders niet ''fair'' zou zijn.
[..]
Je suggereert alsof het een feit is, dat ze allemaal overdag niet werken. Ik ken genoeg woonwagenbewoners die overdag werken, er zullen vast ook wel woonwagenbewoners zijn die op een andere tijdstip werken. Ik begrijp trouwens wel waar je heen wilt. Maar het lijkt me beter als je voortaan je vragen een beetje beter formuleert.
Sorry?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 08:43 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Het is laf en achterbaks om als je een probleem met iemand hebt met een hele groep mensen langs te komen. Dat is exact de reden waarom in landen in het MO alle problemen zo uit de hand lopen. Misschien moeten jullie (kampers +MO bewoners+andere tokkies die hun hele familie erbij halen) een wat leren relativeren. Je hoeft niet altijd gelijk met een hele groep ergens op af te gaan, laat mensen lekker zelf hun problemen uitzoeken.
Het is natuurlijk wat onzinnig om een oorlogsituatie te vergelijken met een normaal privé conflict. De overheid is de enige die geweld mag gebruiken bij een conflict, jij dus niet, en daarom heb je niets aan je 30 neefjes die achter je staan.
Je zou natuurlijk ook naar school kunnen gaan om zo op een normale manier te leren met conflicten om te gaan, dan heb je geen 30 neefjes nodig als je ruzie hebt maar kun je dit op een volwassen manier oplossen.
Jij bent precies de reden waarom mensen verplicht naar school moeten totdat ze minimaal hun MBO diploma hebben, dan zouden ze al niet meer zulke domme dingen zeggen![]()
Iedereen kan daar wel wat neerzettenquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 17:28 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Sorry?
Ik ben geen woonwagenbewoner, lezen is ook een vak.
Dus ik ben de reden waarom mensen verplicht naar school moeten totdat ze minimaal hun MBO diploma hebben?
Check mijn fotoboek eens, kijk eens wat er bij studierichting staat!
![]()
de meeste die ik gekend heb hadden gewoon een vriend van buiten hun gemeenschap.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:08 schreef BigBadPete het volgende:
Die kampwijven zien er vaak best wel ordinair geil uit. Zijn ze eigenlijk ook voor niet-kampers batsbaar?
Misschien kun jij me dan uitleggen waarom het volgende aan deze persoon zelf te danken was:quote:Op vrijdag 5 mei 2006 01:15 schreef nomen_nescio het volgende:
Als het in je nadeel is, heb je het in veel gevallen aan jezelf te danken. Zoals gezegd ze gaan door het vuur voor elkaar en degenen die ze aan het hart gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |