quote:
Als een kind de helft van de tijd bij één ouder leeft en de andere helft van de tijd bij de andere ouder heeft het dus:
- Geen mogelijkheid sociale omgang te hebben met leeftijdsgenoten
- Iedere keer een andere school
Met mijn leken-hersenen hoef ik niet lang na te denken om te kunnen stellen: Bindingsangst! Ontstaan door het feit dat de ouders uit elkaar zijn en enorm versterkt door bovenstaande.
Weet je wat honder keer beter zou werken?
- Verbod op kinderen krijgen voor instabiele relaties
- Verbod op kinderen krijgen voor mensen die wraak gevoelens kunnen koesteren
- Verbod op kinderen krijgen voor mensen die vinden dat ze meer rechten hebben dan hun eigen kind
God wat kan ik kwaad worden over dit soort organisaties. Alle mannen die vinden dat ze hun kind vaker zouden moeten kunnen zien zijn slachtoffer van hun eigen blindheid waar het de vrouw aan gaat, en hadden waarschijnlijk om te beginnen al beter geen kinderen kunnen maken!
Ikzelf ben een kind van gescheiden ouders. Maar gelukkig waren die beiden slim genoeg om zich te realiseren dat ruzie maken het allerslechtste is voor het kind.
Als je nu als vader in zo'n situatie komt waarbij de moeder dwars ligt kun je nog beter gewoon opgeven dan blijven vechten. Tenslotte is het blijven vechten voor het kind vele malen slechter dan het zonder zijn eigen vader opgroeien.
Dat hele Civitas gebeuren slaat overigens ook nergens op. Er wordt alleen gekeken naar "Kinderen die opgroeien zonder hun biologische vader". Waar wordt dit vergeleken met "Kinderen die opgroeien zonder hun biologische moeder" of "Kinderen die opgroeien 50% bij de biologische moeder en 50% bij de biologische vader"?
Het enige wat er gesteld wordt is dat kinderen van gescheiden ouders problemen hebben die ze niet zouden hebben als de ouders niet gescheiden waren......