abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35210064
Wat een fucking gevoel.. die Gordon op deze pagina alleen al. Ik heb iets meer dan 2 jaar in Engeland gewoond en ik kan hier maar niet wennen sinds ik terug ben (en ik heb me hier sowieso nooit echt 'thuis' gevoeld). Sinds ik terug ben uit Engeland is het 'alien'gevoel 20x versterkt. Eerste gedachtes die in me opkwamen de dag dat ik hier weer arriveerde: legoland (alles 'perfect', schoon en georganiseerd), robots (de routines van mensen), claustrofobie (weinig ruimtelijke omgevingen, alles is bevolkt of in ieder geval er is iets... je zult hier niet snel een zootje van het een of ander vinden, alles hoort wel ergens)... ik voel me als een alien en dat is altijd al een beetje geweest als ik terugkijk, gek genoeg had ik hier in Engeland totaal geen last van. Toen ik daar was dacht ik "oh als ik me hier zo vrij voel, terwijl het hier groter etc. is, dan zou ik me in zo'n klein burgerlijk dorp als waar ik vandaan kom me veel zelfverzekrder voelen als ik terug kom"...maar dat is niet het geval, ik ben weer terug in het gat waar ik vandaan kom en ik heb nog steeds dezelfde gevoelens (nog sterker), kreeg straks nog hyperventilatie in een supermarkt....waarom krijg ik dat in een klein plaatsje en niet in een grote stad in het buitenland? Nu heb ik Nederland nog niet genoeg verkend om te zeggen dat het hele land me tegen staat, maar ik voelde me zoveel meer thuis in Engeland, zeker vergeleken met hier dan... moet ik dan maar gaan emigreren?? Ik denk zelf van wel.. Wat een kut gevoel. Ik voel me verstikt, en dat wilde ik even kwijt...... Someone who understands where I'm coming from??

[ Bericht 0% gewijzigd door saksia op 18-02-2006 01:03:40 ]
pi_35210278
Immigreren zou ik niet doen als je was, emigreren wel
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_35210298
Ik heb dat altijd als ik meerdere weken in het buitenland ben geweest. Op een of andere manier regend het dan ook altijd...
pi_35210338
*mompelt iets over een enter toets
  zaterdag 18 februari 2006 @ 01:04:06 #5
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35210349
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 00:54 schreef saksia het volgende:
Someone who understands where I'm coming from??
Uit Engeland toch?

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_35210398
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 01:01 schreef Homdeck het volgende:
Immigreren zou ik niet doen als je was, emigreren wel
Je weet wat ik bedoel dus...
pi_35210442
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 01:04 schreef popolon het volgende:

[..]

Uit Engeland toch?

Wrong. Ik ben Nederlands
pi_35210453
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 01:05 schreef saksia het volgende:

[..]

Je weet wat ik bedoel dus...
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_35210460
Jep, heb zelf vier jaar in het buitenland gewoond....heeft een jaar gekost voor ik weer een beetje in het ritme was. Iedereen is hier zo gestressed en gehaast en druk, druk, druk....
Zou best wel weer weg willen......
pi_35210495
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 01:03 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Waar zit die toets??
  zaterdag 18 februari 2006 @ 01:09:18 #11
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_35210511
yup, de hollanders met hun blousjes enzo.
ik leef met je mee, gellukig ga ik zondag weer terug
  zaterdag 18 februari 2006 @ 01:10:12 #12
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35210543
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 01:07 schreef saksia het volgende:

[..]

Wrong. Ik ben Nederlands
Dan mag je ook niet terug.

Ik ken het wel een beetje, als ik vanuit de VS in Nederland kom zie ik weer de krappe rijtjeshuizen en burgerlijke tuintjes.

Maar ik ga graag naar NL toe hoor.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_35210587
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 00:54 schreef saksia het volgende:
Someone who understands where I'm coming from??
Of het is gewenning en duurt het dus even voordat je je iets beter op je gemak voelt. Of je zit echt verkeerd en zal terug moeten naar Engeland ofzo.

En ja, ik ken het gevoel, denk er ook wel eens over om Nederland uit te gaan........
stupidity has become as common as common sense was before
pi_35210623
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 01:03 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik begrijp wat je bedoeld trouwens, ik erger me er ook vaak aan...en dan doe ik het toch zelf in al m'n enthousiasme
pi_35210817
Ik heb/had het ook (zelf ook 2 jaar in Engeland gewoond, en daarvoor nog 6 maanden weggeweest), maar ben moe en kan m'n gevoelens hierover op dit moment niet zo goed uiten...

misschien morgen
pi_35210884
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 01:11 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Of het is gewenning en duurt het dus even voordat je je iets beter op je gemak voelt. Of je zit echt verkeerd en zal terug moeten naar Engeland ofzo.

En ja, ik ken het gevoel, denk er ook wel eens over om Nederland uit te gaan........
Ik ben sinds okt. vorig jaar weer in Nederland en ik heb toen vrij snel een baan gevonden, waar ik me ook aan vanalles en nog wat ergerde (het voor mijn gevoel typisch Nederlandse waar ik me maar niet aan wilde conformeren) maar had er niet echt de tijd voor om me er heel ongelukkig over te voelen. Tot ik dat baantje weer kwijtraakte... toen voelde het als een klap in het gezicht, dus ik denk dat EMIgreren echt de oplossing voor mij is. Ik zou graag zerieuze recties krijgen hierop, maar ja....
pi_35210958
Gewoon doen!! Neem de gok! Als je hier ongelukkig zit te zijn....
Wat heb je eraan als je op je 65e zegt had ik maar, had ik maar, niks toch
Als ik de kans kreeg vertrok ik ook zo weer, maar ik moet rekening houden met onze kids-hun opleiding.
Over een paar jaar ben ik ook vertrokken hoor, echt....
pi_35210959
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 01:24 schreef saksia het volgende:

[..]
zerieuze recties
Ja, is me zelf ook al opgevallen! Ik heb teveel wijn op OK/
pi_35211068
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 01:21 schreef pum het volgende:
Ik heb/had het ook (zelf ook 2 jaar in Engeland gewoond, en daarvoor nog 6 maanden weggeweest), maar ben moe en kan m'n gevoelens hierover op dit moment niet zo goed uiten...

misschien morgen
Nou, ik hoop dat je gaat reageren.. Ook 2 en een half jaar weggeweest dus, maar je bent moe (en dat begrijp ik!!!! althans..ik ben wel moe van het leven hier, jij hebt misschien andere redenen....toch ben ik benieuwd!) Maar je zegt heb/had dus waarschijnlijk ben je er overheen gekomen, ik hoor het in ieder geval graag wat jou ervaring is.
pi_35211792
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 01:10 schreef popolon het volgende:

[..]
Ik ken het wel een beetje, als ik vanuit de VS in Nederland kom zie ik weer de krappe rijtjeshuizen en burgerlijke tuintjes.
Ja...dan is het toch ook geen goed teken als dat beeld horror-gevoelens oproept (zoals bij mij toen).
  zaterdag 18 februari 2006 @ 02:22:20 #21
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35211820
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 02:20 schreef saksia het volgende:

[..]

Ja...dan is het toch ook geen goed teken als dat beeld horror-gevoelens oproept (zoals bij mij toen).
Geen horror, ik ben er op vakantie dan.

Beide landen hebben hun voor- en nadelen, je moet er gewoon het beste uithalen.

maar ik blijf hier wel dus ik kan me je 'probleem' wel voorstellen
  zaterdag 18 februari 2006 @ 02:59:55 #22
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35212287
Ik ken het gevoel

Ik woon intussen alweer 4 jaar in de Verenigde Staten en ga voorlopig nog niet terug naar Nederland.... maar ik kan wel begrijpen dat je je dus echt niet meer thuis voelt in dat heerlijke platte bekrompen landje!

Ik ga ergens dit jaar weer op vakantie naar Nederland denk ik.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 18 februari 2006 @ 03:05:37 #23
104871 remlof
Europees federalist
pi_35212342
Ik ken het gevoel, kwam in 2003 terug hier in Arnhem na 7 jaar buitenland en ik kende het land niet meer terug... Wel tof om weer dichtbij vrienden en familie te zijn, maar alles waar ik Nederland voor aanprees in het buitenland leek verdwenen als sneeuw voor de zon
pi_35212352
Je laat je shit aanpraten, de mensen aan de overheid van het kanaal zijn heus niet minder bekrompen dan hier, en hier hebben we wel platteland/veluwe en zo maar daar kom je prolly nooit, maar kwam je daar in Engeland wel dan?

Hoe is een Engelse supermarkt anders dan een Nederlandse? leg dat eens uit..
deze account is gehacked door GreyHatHacks
  zaterdag 18 februari 2006 @ 03:07:34 #25
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35212362
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 03:05 schreef remlof het volgende:
maar alles waar ik Nederland voor aanprees in het buitenland leek verdwenen als sneeuw voor de zon
Even raden:

Tolerantie, sociaal gedrag en vriendelijkheid?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')