abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35194797
.. die ik in het dagelijkse leven om me heen heb, ergeren mij mateloos.

Even de punten op een rijtje, waar ik elke dag mee te maken heb.

- Marokkanen in de metro met muziek aan, op hun telefoons.
- De hele houding van de zwarten hier op de metrostations, met hun WEETJE, WAT MOET JE, etc taalgebruik.
- Allochtonen in de klas, die ALTIJD te laat komen.
- Ringtones tijdens tentamens / lessen, altijd allochtonen.
- Het vieze gerochel van de gemiddelde zwarte, overal.
- Ruzie's tijdens uitgaan. Altijd > 50% zwart. (In clubs waar ik kom..)

Gelukkig heb ik er weinig om me heen. Ik kom gelukkig uit een blank wereldje, een goede buurt en een witte school. Ik ken dan ook niet veel allochtonen. En daar heb ik geen behoefte aan. Misschien is dat mijn probleem..? De paar die ik ken, zijn goede jongens. Hardwerkend, spreken goed nederlands en zijn goudeerlijk. De rest wil ik niet kennen, alleen al om de uitstraling & houding ("gangsta") die ze hebben.

Hoe zou ik meer allochtonen moeten leren kennen om een beter beeld van ze te krijgen (als dit mogelijk is..)? Ik werk in de horeca, daar komen ze niet aan het werk (door hun uitstraling), of staan ze in de afwas (waar ik nooit kom..). Op mijn HBO opleiding zitten ze weinig, en degenen die er zitten zijn fout, en zijn voor het eind van het jaar toch opgepleurd. Als ik uitga, ga ik naar clubs waar ze amper komen.. en theehuizen trekken me niet echt.

Vandaag werd mijn vriendin nog kankerhoer genoemd, omdat ze een marokkaan aanstootte. Ze zei zelfs nog "sorry". Dit is ondertussen niets bijzonders meer.

Waarom zijn het ALTIJD dezelfde? Met hun "gansta" uitstraling, hun slechte Nederlands en hun foute manieren?

Tuurlijk krijg ik nu weer gezeik, dat ik generaliserend bezig zou zijn. Dat ben ik niet, dit zijn mijn ervaringen, en een goede zwarte is geen slechte. Ze zijn er, alleen ken ik er weinig.

Ik irriteer me er gewoon mateloos aan. Die hele fuck-all houding, die achterlijke instelling.

Hoeveel % van de zwarte 22 jarige in Nederland zou HBO / Uni afgerond hebben? Tegenover hoeveel % blanke jongeren? Zegt al genoeg over hun instelling.

Wie stoort zich nog meer aan dit soort dingen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Oksel op 17-02-2006 17:16:17 ]
pi_35194824
inderdaad
pi_35194920
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 17:06 schreef Oksel het volgende:
Wie irriteerd zich nog meer aan dit soort dingen?

Gelukkig kunnen de meeste allochtonen wel spellen.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 17:11:04 #4
130818 JosD.
Buckethead ftw
pi_35194951
Pas maar op met wat je zegt, straks staat er ook bij jou 1,5 miljoen roepie (21.000 euro) op je hoofd .
Chinese Democracy
pi_35194986
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 17:10 schreef wunderbaum het volgende:

[..]

Gelukkig kunnen de meeste allochtonen wel spellen.
Dus jij denkt, dat als ze geen normale zinnen kunnen formuleren, dat ze wel foutloos kunnen schrijven?
pi_35194987
Ik erger mij aan Nederlanders die het verschil tussen "het irriteert mij" en "ik erger mij aan" niet kennen
  vrijdag 17 februari 2006 @ 17:12:29 #7
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_35195005
quote:
Zegt al genoeg over hun instelling.
En de startpost over die van jou.
quote:
Op mijn HBO
quote:
Wie irriteerd
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_35195013
quote:

Wie irriteert zich nog meer aan dit soort dingen?
Over slecht Nederlands gesproken. Irriteerd was triest, maar irriteert aan is nogsteeds fout.
Je ergert je aan, en je vind iets irritant.

Succes.

Groetjes,

veldmuis
pi_35195024
Ergens heb je wel gelijk..
pi_35195073
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 17:12 schreef MaxMark het volgende:
Ik erger mij aan Nederlanders die het verschil tussen "het irriteert mij" en "ik erger mij aan" niet kennen
Open deurtje natuurlijk. Maarja, ze zijn er om ingeschopt te worden, dus bedankt.
pi_35195089
Je kijkt ze aan, en ze komen op je af stormen

Zoek je ruzie? (belachelijk)

"Ja, ben hem net kwijtgeraakt"
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_35195093
- edit -

Hmm ok.. vooruit toch gelezen zit wel wat in
pi_35195118

Fijn om te zien dat er mensen zijn die hun mening toch hardop durven uit te spreken.
pi_35195157
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 17:11 schreef JosD. het volgende:
Pas maar op met wat je zegt, straks staat er ook bij jou 1,5 miljoen roepie (21.000 euro) op je hoofd .

Bring on those rupees!

En ik ben het trouwens ergens wel met je eens , 80% is wat veel, maar ik weet dat er veel zijn die wel normaal doen, die zijn helaas moeilijker te vinden, lijkt het wel.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 17:17:06 #15
130818 JosD.
Buckethead ftw
pi_35195199
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 17:15 schreef Frappelsien het volgende:

Fijn om te zien dat er mensen zijn die hun mening toch hardop durven uit te spreken.
Op deze manier heb je er weinig aan. Roep het dan om, midden op een plein in Amsterdam
Chinese Democracy
pi_35195212
Nou, waar ik me wel een beetje aan stoor is dat jij een Marokkaan 'zwarte' noemt. Ben jij kleurenblind? Die lui zijn gewoon lichtbruin hoor.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 17:17:43 #17
57707 OpenDeur
Het is de schuld van links
pi_35195220
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 17:14 schreef Oksel het volgende:

[..]

Open deurtje natuurlijk. Maarja, ze zijn er om ingeschopt te worden, dus bedankt.
Een open deur zou bijvoorbeeld ook kunnen bestaan uit de opmerking dat je ervaringen enigszins gekleurd kunnen zijn.

Pret met woordspelingen
Oh
pi_35195237
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 17:15 schreef Frappelsien het volgende:

Heel heldhaftig inderdaad, om zo je mening op een anoniem forum te geven.
pi_35195277
Waarom zou je je niet mogen uitkotsen op een forum als Fok?
Moet je een held zijn om je mening te durven uiten?
pi_35195317
Ohh daar zijn de spellingsnazi's weer.. who gives a fuck dat iemand een d en een t verwisselt/d

Ik ben het toch behoorlijk met zn klacht eens.. ik ERGER me nog meer aan nederlanders met dezelfde maniers.. vandaag een of andere pannenkoek, jaartje of 13/14, bontkraagje etc.. mocht de bus niet in met een patatje in zn hand.. draait zich om, loopt naar een vuilnis bak, vouwt het zakje dicht en steekt de hele handel in zn binnenzak maakt een weggooi beweging en stapt toch in.. terwijl ie door het gangpad loopt meld ie nog even aanzich zelf dat de buschaffeur een kankerleijer is.. t knulletje stapt uit bij dezelfde halte als ik en tracteert de bus nog even op een mooie groene rochel.. Op dat soort momenten heb ik altijd gruwelijk veel zin om een flinke hoek uit te delen.. (maar dat doe ik niet nee)

kortom eens met de klacht maar het is niet echt specifeik iets voor allochtonen .. helaas
pi_35195346
Overigens woon ik in R'dam. Fout natuurlijk, ik weet het. Meer dan 50% zwart.

Dan zou ik nóg meer kans moeten hebben om leuke, aardige en nette allochtonen tegen te komen. Helaas.
pi_35195372
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 17:17 schreef RetepV het volgende:
Nou, waar ik me wel een beetje aan stoor is dat jij een Marokkaan 'zwarte' noemt. Ben jij kleurenblind? Die lui zijn gewoon lichtbruin hoor.
Ik denk dat hij voornamelijk de stoer waggelende jongeren bedoelt... Daar zijn erbij van Marokkaanse afkomst, Turkse, Antilliaanse etc allemaal stoere gangstas... En natuurlijk ook de zeer stoere whigger gangstas...

vrijdag 17 februari 2006 @ 17:22:52 #23
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_35195412
Ik erger me aan zeikende Nederlanders.
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
pi_35195413
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 17:20 schreef Robin__ het volgende:
kortom eens met de klacht maar het is niet echt specifeik iets voor allochtonen .. helaas
En zo is het
Aan u Medemensch; Onderga het leven niet al te serieus A.U.B.
pi_35195446
Ik ben het helemaal met je eens Oksel

Er zullen vast genoeg goede allochtonen zijn, en er zijn ook genoeg slechte autochtonen. Maar over het algemeen kun je inderdaad zeggen dat dat soort asociaal gedrag veel vaker bij allochtonen voorkomt....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')