Komt dat overeen met: hoop doet leven? Droom?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:30 schreef Dromenvanger het volgende:
Koffie gaat er altijd in als koek, dat bevordert het denken positief
Op dit moment ben ik vast in het doolhof. Ik zoek altijd een uitweg dus. Ik ben nu op zoek naar een open deur in de wereld die achter deze wereld ligt.
Ik zoek naar open deuren als het ware. Vanzelf komt er iets in me op dat er misschien deuren kunnen gemaakt worden ook, dat je met gedachtes deuren kunt openen en dat je met je bewustzijn je eigen wereld kunt maken als het ware.
Gedachtes tastbaar maken ook wel. Omdat het tevens een illusie kan zijn, zelfs het tastbare kan een illusie zijn.
Maar ik ben nu dus ff bezig en ben aan het broeden nog, ik zit altijd op een eiEen denkbeeldig ei.
Ik weet het niet. Hoop doet leven.....hoop...wat betekend hoop? Sommige woorden die heel vanzelfsprekend zijn die kan ik niet onder woorden brengen zomaar.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:32 schreef CarDani het volgende:
[..]
Komt dat overeen met: hoop doet leven? Droom?
Dat houdt je helder.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:38 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik vond het ook al een leuk topic
Ouwehoer is ook leukMaar hier krijg je gewoon spontane gedachtes en filosofiën. Een soort notitie achter laten als je opeens een idee heb of wat dan ook.
Hier is het opschrijven van alles belangrijk, ik moet alles opschrijven anders raakt mijn hoofd vol. En het is de kunst om het hoofd leeg te houden.
quote:[quote]Op vrijdag 17 februari 2006 14:38 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik vond het ook al een leuk topic
Precies. Ongemerkt schieten er op eendag een hoop gedachtes door je hoofd die je anders verwerpt. Hier kun je je gedachte erover laten gaan. Het is een vrij topic.quote:Ouwehoer is ook leukMaar hier krijg je gewoon spontane gedachtes en filosofiën. Een soort notitie achter laten als je opeens een idee heb of wat dan ook.
En als je weer met die gedachte bezig wilt zijn kom je hem gewoon even hier halenquote:Hier is het opschrijven van alles belangrijk, ik moet alles opschrijven anders raakt mijn hoofd vol. En het is de kunst om het hoofd leeg te houden.
Blik verruimen, horizon verbreden enz.quote:En dan kun je elkaar aanvullen of vragen stellen bij een visie of gedachte en zo de visie uitbreiden en groter maken
Ja, de kracht van je eigen gedachte. Onderschat deze niet.quote:Ik ga dus uit van de kracht van de gedachte, maar daar kom ik later op terug. De kracht van de gedachte heb ik ook denkwijzes over
Jewel.... we zitten hier....quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:42 schreef WesHell het volgende:
ik drink nu koffie koekjes erbij sigaret.. En geen klant hier binnen te bekennen.. Hoe kan dat nu ?
Wat voor winkel heb je?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:42 schreef WesHell het volgende:
ik drink nu koffie koekjes erbij sigaret.. En geen klant hier binnen te bekennen.. Hoe kan dat nu ?
Oke dan... Ik zit..quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:46 schreef CarDani het volgende:
[..]
Jewel.... we zitten hier....Kijk maar goed, we zitten onderuitgezakt. De koffie staat dampend op tafel
![]()
Kom er gezellig bijzitten.
Het gaat niet alleen om het helder zijn hierquote:
Leuk.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:49 schreef WesHell het volgende:
[..]
Computer onderdelen, Complete computers, netwerken blablalblalblalbla
Gelukkig (part-time) werknemer... Zit namelijk nog gewoon op school. Maar mijn collega is ziek waar ik Zaterdags mee werk. En nu moet ik vanaf gister invallen tot hij weer beter.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:50 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Leuk.Is het je eigen zaak of ben je er gewoon werknemer?
Het lijkt me heerlijk om zo in het leven te kunnen staan als jij droompjequote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:49 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om het helder zijn hierHelder moet ik zijn in de realiteit en als ik te maken heb met aardse zaken en problemen.
Ga ik richting droom-fase en fantasie dan ga ik meer omhoog in de sfeer. En dan komt het vanzelf naar binnen.
Bij helderheid moet ik vaak nadenken voordat ik tot een conclusie kom of gedachte. Zit ik in hogere sferen dan komt het gewoon vanzelf naar beneden of naar boven of van links of van rechts.
Hier is het belangrijk dat ik dus gewoon de moed erin hou en de zin van het leven inzie. In ieder geval zin hebben in het leven dus. En dat gebeurt door te blijven denken en schrijven en fantaseren en ga zo door. Dat is op dit moment de enige manier van leven nog, maar goed, het houdt me wederom in een goede bui.
Daarnaast ga ik dan nog tennissen, tennissen is een creatieve sport
Ik wil niet inzakken en ik wil dus in hoge sferen blijven verkleren, back on earth is het bestaan te zwaar. Ik wil niet teveel aards zijn en teveel zwaartekracht ervaren en nog meer.
Alleen de vraag nu, wat doe je met de gedachtes en visies. Sowieso dus wederom God zoeken als het ware, als hij verstoppertje speelt dan wil ik hem vindenKomt hij misschien ook op de koffie hier, ik bedoel, dan creeërt die een naam en doet hij via gedachtes mee van bovenaf
Maar verder.. ik zal verder moeten in het doolhof dus. Ik zit weer vast nu. En als ik vast zit, moet ik weer zoeken
En dan zoek ik nu ff een ander topic, kom straks weer terug
Ik blijf zoeken en zoeken, en soms als ik vast zit, dan is dat maar zo. Hoort er misschien bij. Dat het af en toe een pauze nodig heeft als het ware.
Het is een grote reis en tochtquote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:56 schreef CarDani het volgende:
[..]
Het lijkt me heerlijk om zo in het leven te kunnen staan als jij droompje![]()
Ja inderdaadquote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:13 schreef CarDani het volgende:
Gewoon gezellig fylosoferen over vanalles.
Wat houdt je bezig. Welke vragen schieten je wel eens te binnen. Enzovoort![]()
Stel je voor dat WIJ de geesten zijn en niet de spoken uit de andere dimensie. Misschien zien sommigen van henj ons wel zoals enkelen van ons hen zien. Net zoals ongeveer in de film "The Others".
Stel je voor.....
Veel mensen hebben zichzelf niet gevonden misschien. Soms duurt het lang voordat je jezelf vindt, en als je dan een stress-maatschappij hebt dan is het vaak al helemaal niet mogelijk om jezelf te vinden. Wil je jezelf vinden dan zul je geen stress moeten hebben. Geen negatieve stress in ieder geval. Negatieve stress is geen echte menselijke eigenschap. In ieder geval hoort het niet bij het karakter.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:58 schreef CarDani het volgende:
Veel mensen zijn op zoek. Vaak weten ze zelf niet eens waarnaar.
Mensen lopen met lege gevoelens. Proberen dit te compenseren met winkelen, gedachteloos eten, vluchten in een film of in een boek alsof ze bang zijn alleen met zichzelf te zijn.
Ze zijn het geluksgevoel kwijt. Ze weten niet waar ze dat kunnen vinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |