abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 februari 2006 @ 00:39:02 #1
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_35175021
Familiedrama Tolbert: 18 jaar cel
De rechter heeft Avi C. achttien jaar cel en tbs met dwangverpleging opgelegd. De man vermoordde twee kinderen en heeft geprobeerd de moeder van de kinderen te doden.

Godsdienstwaanzin
De straf is niet conform de eis, deze was 12 jaar. Avi C. was de vriend van de moeder, die zwaargewond raakte bij het drama in het Groningse dorp Tolbert. De strenggelovige Israeliër had bekend dat hij de 4-jarige Damaris en de 2-jarige Daniel heeft gedood.

Ontoerekeningsvatbaar
Hij kwam tot zijn daad in een golf van woede en godsdienstwaanzin. Tijdens de rechtzaak kwam naar voren dat de man sterk ontoerekeningsvatbaar is.

bron

Helaas heeft FOK (http://frontpage.fok.nl/nieuws/62347) de toedracht en de achtergrond van de dader achterwege gelaten, dus heb ik de nieuwsfeit van Rtl4 gebruikt. 18 jaar cel voor 2 moorden en een poging tot moord. Dan stelt de moord van Theo hierbij nix voor
Schijt aan iedereen
pi_35176005
quote:
18 jaar cel voor 2 moorden en een poging tot moord. Dan stelt de moord van Theo hierbij nix voor
Hemel, wat zijn we toch begaan met de slachtoffers. Die worden helemaal niet uit het oog verloren omdat mevrouw dwangmatig iets meent te moeten bewijzen.
pi_35176077
Enfin, de straf is dus zwaarder dan de eis en TBS schept de mogelijkheid iemand nog langer vast te houden.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 01:50:05 #4
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_35176337
Vreemd, dat er in de afgelopen maanden niet iets gerept is over het joodse geloof van deze man. Lijkt me toch zo consequent om het te doen.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_35176366
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 00:39 schreef Deadre het volgende:
Familiedrama Tolbert: 18 jaar cel
Joodse fundamentalist krijgt 18 jar cel te horen

Ontoerekeningsvatbaar
Hij kwam tot zijn daad in een golf van woede en godsdienstwaanzin. Tijdens de rechtzaak kwam naar voren dat de man sterk ontoerekeningsvatbaar is.
Alle geloofsfundamentalisten zijn in mijn ogen ontoerekeningsvatbaar
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_35176456
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 01:50 schreef Super7fighter het volgende:
Vreemd, dat er in de afgelopen maanden niet iets gerept is over het joodse geloof van deze man. Lijkt me toch zo consequent om het te doen.
Daarover is wel gerept (zie onder), maar het had weinig te maken met de moord. Het Joodse geloof staat namelijk niet toe dat je kinderen uitmoord als je meent dat ze bezeten zijn door de duivel.

Dader kwam tijdens de zitting ook niet met het verhaal op de proppen dat hij een goddelijke daad had verricht. Alleen met het verhaal dat hij ene duivel zag. Kortom, de man is knettergek en had m.i levenslang opgeborgen dienen te worden, samen in een cel met Mo B.

-
De verdachte, die het Joodse geloof aanhangt, verscheen op de zitting met een keppeltje op zijn hoofd. Ook had hij een lange baard laten staan. Hij vertelde dat hij op die bewuste dag had 'gevochten tegen de duivel'. Hij wilde de moeder kussen en zag toen een duivel uit haar springen. Die duivel ging vervolgens naar de kinderen en die moest hij bevechten, zo verklaarde C.
http://www.rtvnoord.nl/nieuws/index.asp?actie=totaalbericht&pid=54833
pi_35176495
En nog een bonus:

Letterlijk verslag verhoor verdachte Tolbert-drama

Hieronder volgt het letterlijke verslag van een deel van het verhoor in de rechtzaal van de hoofdverdachte van het familiedrama in Tolbert, Avi C.
Rechter: U was er, in die woning.
Verdachte: Helaas.

Wat gebeurde er?
Een drama, ik vind het erg, ik weet niet meer wat er gebeurd is.

"Brigitte sprong van het balkon. Ik zei: Wat? Ben je bang? Ik zag haar springen naar beneden, waarom ben je gesprongen, wou je dood?"
Het is niet zo dat ik riep: 'Je gaat dood'. Ik wou haar niet doden.

Waarom is ze gesprongen?
Er was waarschijnlijk ruzie? Ik was door de drugs... Ik was niet kwaad. Ik had niets in handen, niets gegooid naar buiten, ik weet in godsnaam niet hoe die stang naar buiten is gegooid. Ik heb ook klappen gehad, ik ben geslagen.
Ik zag in flitsen Damaris en Daniel in ooghoek. Ik dacht dat Damaris stond. Wij botsten.
Ik herinner niet dat ik mes in hand had, zeker geen kandelaar. Ik dacht ook dat Daniel viel.

Daniel had zich ingesloten in badkamer of probeerde zich in te sluiten, suggereert de politie. De deur was namelijk op slot gedraaid.
Ik wou naar Brigitte, het goedmaken naar haar. Ik viel over drempel en viel op Daniel.

Hoe komt Daniel dan aan wonden?
Ik weet het niet.
Ik neem de verantwoordelijkheid, de kinderen waren er, dan moet ik het zijn. Ik mis de kinderen nog steeds elke dag. (Begint te huilen) Ik geef echt om deze kinderen, ik kan niet geloven dat ik dat zou hebben gedaan.

Er lag een mes in de badkamer.
Dat weet ik niet.

De rechter citeert de verklaring van Avi C. uit het psychologisch rapport:
"Ik was zag de duivel grommend uit haar springen, ik ben geslagen en getrapt, de duivel had de kinderen bezeten, ik moest hen bevechten." Wat is uw reactie daarop?
Dat zegt zij, dat heb ik niet gezegd.

Maar was er een duivel?
Ik heb de duivel gezien. Hij sprong uit haar.

Hoe zag die duivel er dan uit?
Een leeuwengezicht maar zonder huid, heel eng. Ik voelde mij beledigd, en toen had ik een schok en ik dacht dat hij achter mij aankwam en toen, waarschijnlijk moest ik die duivel bevechten, had mijn ogen dicht, alles is gebeurd. Wat was realiteit, wat niet, ik weet het niet. Ik voelde mij in het nauw gedreven. Als je dit bij de politie zegt dan zeggen ze dat je gek bent. Jullie geloven dat niet, wij wel.
Ik heb niet tegen de kinderen moeten vechten, de duivel zat zeker niet in de kinderen. Ik had niets tegen de kinderen, ik moest ze geen kwaad doen, het waren schatjes. Ik hield van die kinderen, echt. Ik ging met ze om alsof het mijn kinderen waren.

Haar buurtbewoners zeggen juist dat u niet aardig was tegen de kinderen.
Dat zeggen ze omdat ik een buitenlander ben. Ze mochten me niet omdat ik harde muziek had of soms zonder overhemd loopt. Ik ging elke dag met de kinderen naar de speeltuin.

Ex-partners zeggen dat u 'losse handen' hebt.
Dat is er maar eentje die dat zegt. Mijn eerste vrouw heb ik nooit een vinger op gelegd.

Een ex zegt: "Hij sloeg mij in elkaar op de gekste momenten."
Tja.

Een citaat van een vroegere kennis: "Avi wilde overal controle over houden."
Zij waren altijd tegen mij.

Maar u weet dus heel weinig.
Het gebeurde in een trance, als een nachtmerrie.
pi_35176787
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 01:58 schreef R@b het volgende:
Het Joodse geloof staat namelijk niet toe dat je kinderen uitmoord als je meent dat ze bezeten zijn door de duivel.
De moord op Van Gogh is ook voor de Islam illegaal.
quote:
Dader kwam tijdens de zitting ook niet met het verhaal op de proppen dat hij een goddelijke daad had verricht. Alleen met het verhaal dat hij ene duivel zag. Kortom, de man is knettergek en had m.i levenslang opgeborgen dienen te worden, samen in een cel met Mo B.
Dat zeker.
pi_35177530
Moord is moord, er een joods etiketje opplakken heeft geen zin. Opsluiten en de sleutel weggooien.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_35178833
Alhoewel dit soort waanvoorstellingen best voor kunnen komen en de man dus best ontoerekeningsvatbaar had kunnen zijn: Mooie straf, al was levenslang meer op zijn plaats geweest.
Erg trieste zaak en sneu dat de dader zo weinig inzicht in zijn beweegredenen heeft gegeven.
pi_35179495
En WEER staat het OM in haar koude kleren., Wat een blamage

Wanneer worden de beleidsmakers in Den Haaag eindellijk wakker en zien dat het OM een wereldvreemde 5 Kolonne is geworden die in zijn geheel moet worden ontmateld om dan op een compleet nieuw fundament te worden opgebouwd.

12 Jaar eis.
18 Jaar oordeel.

Un Fucking gelovelijk

Zelfs SCH( ) moet langzaam maar zeker gaan inzien , dat het OM een kudde theedrinkende jaren 70ers zijn.
pi_35179949
Ik vind dit zeker teweinig, laat die man zijn hele leven maar in de cel zitten. Kan die mooi alles overdenken. Overigens hebben pedofielen en kindermoordenaars het zwaar in de cel, ik hoop ook dat dit voor hem het geval is.
God is gewoon een denkbeeldig vriendje voor volwassenen!
Vakantie
  vrijdag 17 februari 2006 @ 10:57:28 #13
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_35181414
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 01:52 schreef R@b het volgende:

[..]

Alle geloofsfundamentalisten zijn in mijn ogen ontoerekeningsvatbaar
Kon je het weer niet laten om weer eens een vishengel te werpen naar de Islam?

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 17 februari 2006 @ 11:08:16 #14
272 R@b
No-nonsens
pi_35181709
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 02:38 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

De moord op Van Gogh is ook voor de Islam illegaal.
Daar denken bepaalde stromingen binnen de islam anders over. En Mo B. beriep zich ook op zijn geloof bij de moord op Van Gogh.

Avi C. heeft 'slechts' gehandeld in een amfetamine psychose. Dat oordeelt althans het Pieter Baan centrum. En C. kwam ook niet aan met het verhaal dat hij van zijn geloof die kindermoorden moest doen. etc etc. Allemaal zaken waarom het geloof van C. weinig relevant is in deze zaak.
pi_35182046
wat een Joodse terrorist
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_35182056
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 11:08 schreef R@b het volgende:

[..]

Avi C. heeft 'slechts' gehandeld in een amfetamine psychose. Dat oordeelt althans het Pieter Baan centrum. En C. kwam ook niet aan met het verhaal dat hij van zijn geloof die kindermoorden moest doen. etc etc. Allemaal zaken waarom het geloof van C. weinig relevant is in deze zaak.
Avi was gewoon een onverantwoorde drugsgebruiker. Dat hij nu met een keppeltje en een bebaarde kop voor de reachtbank zat is puur toe te schrijven aan 'spijt'.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_35183976
Waarom zouden ze Joodse erbij moeten vermelden ? Israelier zou kunnen maar Joodse..
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_35184353
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 12:20 schreef Roi het volgende:
Waarom zouden ze Joodse erbij moeten vermelden ? Israelier zou kunnen maar Joodse..
Een Israëliër kan inderdaad net zo goed het Christendom als geloof hebben, maar deze meneer hangt een bepaalde stroming van het Joodse geloof aan en is daarom een Jood.
pi_35184564
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 12:20 schreef Roi het volgende:
Waarom zouden ze Joodse erbij moeten vermelden ?
Nou ja, om te laten zien dat er ook Joodse fundamentalisten zijn.
pi_35185174
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 12:39 schreef schatje het volgende:

[..]

Nou ja, om te laten zien dat er ook Joodse fundamentalisten zijn.
Deze idioot stond 'gewoon' stijf van de drugs. Pas na zijn arrestatie is hij de gelovige jood uit gaan hangen. Waarschijnlijk om zijn geweten op te schonen ...
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
  vrijdag 17 februari 2006 @ 12:57:03 #21
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35185231
18 jaar plus tbs voor een moordpartij is best gewoon heur. in nederland.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_35185536
Eigenlijk een vreemde topictitel.
Vind deze man toch in de eerste plaats een kindermoordenaar.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 13:05:58 #23
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35185553
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 13:05 schreef nummer_zoveel het volgende:
Eigenlijk een vreemde topictitel.
Vind deze man toch in de eerste plaats een kindermoordenaar.
ik ook, maar ik
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 17 februari 2006 @ 14:04:16 #24
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_35187739
Sommige lieden die normaal tot in den treure in de bres springen voor hun moslim broeders zijn er als de kippen bij om hun gal te spuien.

Boom... vruchten...
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_35190005
Hopelijk blijft deze straf ook na hoger beroep gehandhaafd. Goede zaak dat religie nu eens NIET meeweegt in het omlaag brengen van een straf. Dubbele moord is gewoon dubbele moord, punt uit. Hulde voor de rechter die tot dit oordeel is gekomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')