Zo, ik ben vandaag even naar Austerlitz gereden om te zien wat de mogelijkheden daar zijn.
Om te beginnen: vanaf de A-28 is Austerlitz zeer goed te bereiken. Het staat weliswaar niet aangegeven, maar je kunt ook niet echt fout rijden. De routebeschrijving op de website is goed.
Er is een behoorlijke parkeergelegenheid, die bovendien gratis is. Nou ja: er staan twee mannetjes bij in- en uitgang, en die waarderen het wel als je ze wat toestopt. Vanaf de parkeerplaats kun je de speeltuin al zien liggen, maar wij kozen ervoor om eerst langs het pas naar de pyramide te lopen, die op een paar honderd meter van de speeltuin ligt. De Pyramide zelf wordt gerestaureerd, en heeft nauwelijks iets van zijn monumentale status over. De bebossing is verwijderd, maar de toren bovenop is scheef. De Pyramide en de toren zelf kun je niet beklimmen overigens.
![]()
Vervolgens ben ik naar de speeltuin teruggelopen. Het is een gewone, vrij toegankelijke speeltuin, met ietsje verouderde toestellen. Hieronder vind je een impressie:
![]()
![]()
Ongeveer de helft van de beschikbare ruimte wordt ingenomen door kermis-attracties, om hiervan gebruik te kunnen maken kun je bij een centrale kassa muntjes à ¤ 1,- kopen.
![]()
![]()
Ik heb even nagevraagd: we hoeven ons niet als groep aan te melden. Koffie en andere dranken of versnaperingen zijn op het terrein verkrijgbaar.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan
controleren...
-
Privacy Matters