abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35166350
Ik wordt een beetje triest als ik de topics van Robbert van den Broeke lees. De mensen die daar posten zijn te categoriseren in 2 groepen: believers en non-believers. Tot welke groep jij graag wilt behoren, daar ben je helemaal vrij in. Je mag immers denken en vinden wat je wilt. En wat je ook kiest: je wordt er niets meer of minder om. Mensen zijn nou eenmaal allemaal verschillend en dat is maar goed ook want anders zou het ontzettend saai worden op de wereld.

Wat mij betreft heb je het recht om mensen van de andere groep te overtuigen van jouw gelijk, net zolang tot het je lukt of totdat je er genoeg van hebt. Anderen mogen ook jouw proberen te overtuigen. Zo ontstaat een boeiende discussie en komen er tegelijkertijd interessante dingen aan het licht. Het is naar mijn idee niet verkeerd om soms cynisch te zijn, een grapje te maken, een bord voor je kop te hebben, van tijd tot tijd inhoudloze berichten te posten, etc. We hoeven niet allemaal altijd politiek correct te reageren. Maar die agressie hier!... Het gaat fout zodra mensen zich op één of andere manier gekwetst voelen. En het lijkt me dat dat het geval is nu.

Het fenomeen Robbert van den Broeke heeft al bijna voor 50 topics gezorgd. Da's een hele prestatie. Ik zou het jammer vinden als er niet meer topics bij kunnen komen omdat de moderators die noodgedwongen moeten verbieden om escalatie te voorkomen. We zijn toch allemaal verstandige mensen? We weten toch zelf wel wanneer we te ver gaan en wanneer niet? Bans aanvragen - of dat nou om anderen of om onszelf gaat - vind ik onzin: je hebt zelf verantwoordelijkheid en je moet anderen ruimte tot verantwoordelijkheid geven. En in geval van trollgedrag; je weet wat je daar het beste tegen kunt doen. Negeren! Trolls zijn er alleen op uit om aandacht te trekken, dus zodra je erop gaat reageren geef je ze hun zin. Laat je niet zo op je kop zitten! Het is maar internet. Je hoeft je niet te laten kwetsen door mensen die je niet eens kent.

Zand erover en opnieuw beginnen. OK?
  donderdag 16 februari 2006 @ 21:03:05 #2
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35166674
Had dit niet in feedback kunnen plaats vinden Dit topic is pure feedback en heeft verder niets te maken met the thruth. Je hebt een mening over het sub-forum thruth en de manier van posten en handelen van de leiding, dus je had het in feedback moeten plaatsen.

En ik ben van mening dat je inhoudelijk moet reageren. Onzin heeft een aparte hoek. Als je bezig bent met serieuze discussies dan heb je maar serieus te zijn. Ik heb het dus over alle topics. Het gaat om de inhoud. Wil je onzin uitkramen dan ga je maar naar onzin, en zelfs daar is een regel van bepaald gedrag.

Dan kun je het fokken zien als je werk. En dan kun je ook genoegen nemen met half werk of met heel werk of wat dan ook.

Er past geen idioot in een serieus topic. Streef je perfectie na, dan moet je je bewust zijn van fout gedrag.

Anders kun je net zo goed het hele fok niet in de gaten houden en op het beloop laten. Neem je geen beslissingen op een bepaald vlak, dan kun je het vanzelf doortrekken.

Ergens ligt de grens. Ergens moet je bepalen wat ongewenst is en wat toegestaan is.

Je kunt niet altijd negeren, want hoe je het went of keert, je leest het toch. Al vang je maar 1 zin op, het gaat door op je bewustzijn.

Dus wat wil je nu

Dat fok laks gaat handelen Dat alles mag Dat er helemaal niet wordt ingegrepen

Grijp je niet in, dan is het hier zo een zooitje ongeregeld.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_35167208
Feedback heeft betrekking op het hele subforum, daarom heb ik bij deze een apart topic over het issue Robbert van den Broeke gemaakt.

Ik ben met je eens dat het een serieus onderwerp is en dat er voornamelijk serieus moet worden gereageerd. Maar als je heel strak regeltjes gaat stellen van wat wel en wat niet mag gaat het zéker ontsporen. Er zijn wel bepaalde regels waar je je aan moet houden. Maar je hebt ook zelf verantwoordelijkheid. Er zullen altijd mensen zijn die het willen verpesten. Daar kan je een heel drama van maken, maar je kan ook denken: "Ik doe hier niet aan mee. Ik vind het een leuk onderwerp en ik laat me het plezier niet bederven door één of andere idioot."

Nogmaals, je weet zelf wanneer je te ver gaat. En anders lees je de algemene regels van TRUTH er nog eens op na. Als je dan toch te ver gaat merk je vroeg of laat wat de consequenties zijn.
pi_35167220
We zijn er aan bezig. Je hebt gelijk dat dit niet acceptabel meer is. Je hoort spoedig van ons
pi_35167345
En in afwachting daarvan kan dit dicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')