Ik heb een keer in een krap vliegtuigje naar Turkije toen ik van het wc'tje af kwam zo'n drie kwartier achter het voedselkarretje met langzame stewardess gelopen tot ik eindelijk weer terug op mijn plekje was.quote:Op maandag 10 april 2006 07:24 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Rondlopen in een vliegtuig is soms nog moeilijker dan zitten. Als je eenmaal over je medepassagiers bent geklommen, dan wordt je aangereden door de voedseltrolley of gaat net het bordje 'riemen vast' aan
Die plak je op je voorhoofd?quote:Op maandag 10 april 2006 11:46 schreef Jaguarized het volgende:
Bij Korean Air hadden ze stickers of en wanneer ze je wakker moesten maken.
Nee, op je deken of de stoel.quote:
Ik kan maar zo lang stil zitten, en dan moet ik gewoon een tijdje rondlopen of staan. In de grotere vliegtuigen met twee gangpaden is dat meestal niet zo'n groot probleem, je kunt goed bij een van de middendeuren of achterdeur gaan staan, afhankelijk van de grootte van het vliegtuig natuurlijk. Meestal zit ik een uur of 5 a 6 op m'n krent, en dan wil ik toch even de benen strekken.quote:Op maandag 10 april 2006 07:24 schreef DutchTrain het volgende:
Rondlopen in een vliegtuig is soms nog moeilijker dan zitten. Als je eenmaal over je medepassagiers bent geklommen, dan wordt je aangereden door de voedseltrolley of gaat net het bordje 'riemen vast' aan
Wat ook wel werkt is een audioboek. Zo had ik het volledige hoorspel van de Hitchhikers Guide Of The Galaxy in MP3 formaat meegenomen, en dat was best aangenaam om te horen. Ik reis meestal met mijn vrouw, dus we hebben ook vaak nog wel wat om te praten, of we doen een spelletje ofzo. Ik heb een klein magneet-backgammon bord, dus kunnen we af en toe even trik-trakken ofzoquote:Serieus: gewoon er voor zorgen dat je hier al een beetje aan het tijdverschil went. Vervolgens aan boord alles zo langzaam mogelijk doen; rustig een filmpje kijken, beetje naar buiten kijken, muziek luisteren of met de stewardessen praten. Dan vliegt de tijd voorbij
Gaat dat om het roken, of om het niet-willen-vliegen?quote:Op maandag 10 april 2006 11:24 schreef ennuik het volgende:
Probleem is alleen dat ik niet dol ben op vliegen, 4 uur in het vliegtuig trek ik nog wel maar ik ben blij als ik op de grond sta en even kan roken. Eens even kijken hoe we dat op kunnen lossen...
Australië kan nog niet rechtstreeks, althans niet vanaf Europa, zelfs vanaf London maak je een tussenstop in Singapura! (Met British Airways / Quantas). Er is laatst wel een testvlucht geweest met een minder dan de helft gevulde 777, maar dat is nog geen echte optie!quote:Op maandag 10 april 2006 18:23 schreef maartena het volgende:
[..]
Gaat dat om het roken, of om het niet-willen-vliegen?
Australie kan in 1 keer vanaf London Heathrow of Frankfurt geloof ik, dus vanaf Amsterdam maak je sowieso een tussenstop in die steden, of als je vanaf Amsterdam gaat stop je in Singapore geloof ik, of Dubai ofzo. Voor Australie ben je een goede 24 uur onderweg als het in 1 ruk gaat, een paar uurtjes extra met een overstap.
Seoul, Tokyo, LA, San Francisco.quote:Op maandag 10 april 2006 19:03 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Vanaf Amsterdam, afhankelijk met welke maatschappij je vliegt stop je op verschillende plekken, kan zijn Bangkok, Singapore, Kuala Lumpur, Dubai, Hong Kong etc etc....
Welcome to Californiaquote:Op dinsdag 11 april 2006 03:14 schreef jeroen2497 het volgende:
pff net mn vlucht gehad van AMS naar LA, poepoe, 11 uur langwas redelijk te doen
Het is een combinatie van "niet kunnen roken" en "niet willen vliegen" - ik heb geen vliegangst maar fijn vind ik het nog altijd niet. Als ik een vluchtje van 2 uur heb, kan ik het overzien en een beetje aftellen ("Oh, nog maar anderhalf uur en dan sta ik weer op de grond"). Langere vluchten, zoals naar NY of LA, vind ik te lang. Ik word onrustig, kan niet slapen, ik wil wandelen (omdat het niet kan), ik wil er uit (omdat het niet kan) en ik wil roken (juist omdat het niet kan)...quote:Op maandag 10 april 2006 18:23 schreef maartena het volgende:
[..]
Gaat dat om het roken, of om het niet-willen-vliegen?
Het menselijk lichaam kan namelijk vrij lang... () zonder de sigaret, dus daar zul je wel overheen kunnen komen. Ik geloof dat de vlucht naar China zo'n 20 uur is, als ik me kan herrinneren. Zelf ben ik nooit geweest, maar mijn moeder is er een jaar of 5 geleden eens geweest, en ik geloof dat het iets van 20 uur was, maar dat kan Selang denk ik beter bevestigen.
Australie kan in 1 keer vanaf London Heathrow of Frankfurt geloof ik, dus vanaf Amsterdam maak je sowieso een tussenstop in die steden, of als je vanaf Amsterdam gaat stop je in Singapore geloof ik, of Dubai ofzo. Voor Australie ben je een goede 24 uur onderweg als het in 1 ruk gaat, een paar uurtjes extra met een overstap.
Hou er dan wel rekening mee dat als je ergens overstapt, dat je meestal ook op het vliegveld niet mag roken. Sommige vliegvelden hebben rokersruimten natuurlijk, maar vaak zitten die net weer onhandig ver weg, of zijn ze alleen toegankelijk voor business class reizigers ofzo.
Lijkt me een goed moment om eens te stoppen. Als je het 24 uur kan volhouden, dan kun je dat ook 48 uur, etc...
Thanksquote:
23 graden.quote:Op dinsdag 11 april 2006 14:28 schreef jeroen2497 het volgende:
[..]
ThanksHet is hier nu 5:30, wordt opeens wakker terwijl ik gister meer dan 24 uur wakker ben geweest
Hoe is het weer daar jongens?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |