Dat gaat in mijn geval dus niet op, want ik ga helemaal niet terug naar de VS. Ik ga door richting Panama.quote:Op donderdag 23 februari 2006 19:04 schreef maartena het volgende:
[..]
Dit is inderdaad een reeël gevaar. Auto's met een Amerikaans kenteken zijn ideaal om een paar kilo drugs in te verstoppen en hopen dat de auto de grens over komt zonder problemen. De helft van de keren lukt het, en word de auto tot dicht bij de grens gevolgd alwaar er een telefoontje word gepleegd naar de andere zijde van de grens. Aan de Amerikaanse kant staan een paar anderen netjes op je te wachten, en volgen je tot je ergens stopt, en dan halen ze die paar onder je auto vastgeplakte kilo coke weer van onder je auto vandaan, en zo hebben ze weer geld verdiend.
Het probleem natuurlijk is dat je de helft van de tijd gewoon gepakt word bij de grens, en dat JIJ als bestuurder van de auto OF naar de Mexicaanse gevangenis gaat, OF naar de Amerikaanse, en dat zijn beiden geen mooie vooruitzichten.
Mijn schoonvader had enkele jaren ook zoiets moois. Hij parkeerde zijn auto op een legale plek voor een hotel. De volgende ochtend zat er een bekeuring op dat hij daar niet mocht parkeren. $100 boete. (Ja, in Amerikaanse Dollars, dat geld verdwijnt natuurlijk.....) Hij ging verhaal halen bij de lokale politie, en die verklaarden vervolgens dat hij agenten beledigde, werd gearresteerd, en mocht pas na betaling van $500 boete (in cash) weer worden vrijgelaten. Dus mijn schoonmoeder moest naar de bank om geld te halen..... En protest indienen kun je wel proberen, maar als de HOOFDOFFICIER van het plaatsje de boete heeft uitgeschrevem, dan kun je weinig beginnen. Ze zien een Amerikaans kenteken, en het eerste wat ze denken is: GELD!!
Affijn, mijn schoonvader dus weer uit de gevangenis, terug naar het hotel, $500 + $100 armer. Ze hadden nog een week vakantie, dus ze besloten te blijven. 2 dagen later kreeg hij weer een boete. $100 vanwege fout parkeren. Hij stond op een andere plek, wederom compleet legaal geparkeerd tussen Mexicaanse autos die uiteraard geen boete hadden.
Wat hij deed? Terug naar het hotel, spullen ingepakt, en ze zijn direct weggereden, terug richting de VS. Want als ie naar het lokale politebureau zou gaan wist ie zeker dat ze er nog wat boetes bij zouden verzinnen.... Sindsdien is hij nooit meer met een Amerikaanse auto de grens over gegaan, en heeft ie altijd een Mexicaanse auto gehuurd. En met de Mexicaanse auto had hij uiteraard nooit problemen.
En zijn verhaal is echt niet het enige, ik hoor op mijn werk ook regelmatig verhalen van Amerikanen die hun auto een paar dagen naar Mexico meenamen, van complete leegroving/diefstal tot volledig ongegronde boetes van corrupte agenten tot hotels die opeens "parkeergeld" gingen heffen terwijl Mexicaanse gasten niets hoeven te betalen etc.....
Mexico is een corrupt land. Erg corrupt. Rondrijden kan prima, maar zorg ervoor dat je een auto met MEXICAANS kenteken huurt, en niet met een auto rond gaat rijden met een AMERIKAANS kenteken..... want dat is gewoon vragen om problemen.
Tja dat soort streken halen ze ook meestal alleen bij de grens uit inderdaad. Dat neemt nog niet weg dat je met een Canadees kenteken ook een doelwit bent voor de corrupte Mexicaanse politie. Ik denk dat je het beste in Mexico de auto kunt verkopen, en eentje met Mexicaans kenteken kunt terugkopen. Dat valt minder op.quote:Op donderdag 23 februari 2006 19:07 schreef BushRanger het volgende:
Dat gaat in mijn geval dus niet op, want ik ga helemaal niet terug naar de VS. Ik ga door richting Panama.
Heb je wel eens een auto gekocht in het buitenland? Ik nu drie keer in verschillende landen en de regelgeving is altijd anders, dat moet je helemaal uitzoeken. Het is niet zo eenvoudig dat je effe cash betaald voor je auto en fluitend wegrijdt!quote:Op donderdag 23 februari 2006 19:11 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja dat soort streken halen ze ook meestal alleen bij de grens uit inderdaad. Dat neemt nog niet weg dat je met een Canadees kenteken ook een doelwit bent voor de corrupte Mexicaanse politie. Ik denk dat je het beste in Mexico de auto kunt verkopen, en eentje met Mexicaans kenteken kunt terugkopen. Dat valt minder op.
Ik heb een auto gekocht in de VS inderdaad.quote:Op donderdag 23 februari 2006 19:14 schreef BushRanger het volgende:
Heb je wel eens een auto gekocht in het buitenland? Ik nu drie keer in verschillende landen en de regelgeving is altijd anders, dat moet je helemaal uitzoeken. Het is niet zo eenvoudig dat je effe cash betaald voor je auto en fluitend wegrijdt!
7 uur en dan nog ongeveer 2 uur ofzo?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 18:49 schreef sararaats het volgende:
14 uur naar Johannesburg, normaal 10 uur zonder tussenstop
dit is louter ter informatie.
nu komt mijn vraag: hoelang vlieg je van Brussel naar New York en dan naar Cleveland?
Kunnen jullie je verhalen over auto's, verzekeringen en bezoeken indianenstammen voortzetten in:quote:Op donderdag 23 februari 2006 19:01 schreef BushRanger het volgende:
Wat een hoop aannames... Kijk anders eens in het topic 'Grote Roadtrips' daar staat uitgelegd wat ik ga doen.
Die slowchat heeft twee dagen geleden plaats gevonden! Wel scherp blijven he!quote:Op zaterdag 25 februari 2006 11:42 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Kunnen jullie je verhalen over auto's, verzekeringen en bezoeken indianenstammen voortzetten in:
Grote Roadtrips
Dank!
Gaan we hier weer verder met de ervaringen met lange vliegreizen
Bekend verhaal. Voor elke reis koop ik er wel eentje, maar ik doe er nooit wat mee eigenlijk.quote:Op maandag 20 februari 2006 22:58 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik had ook een puzzelboekje gekocht maar vervolgens heb ik er geen puzzel uit gedaan.
Vaak is de BC bijna leeg of gevuld met mensen die overboekt waren, dus die vlieger gaat voor de KLM niet op in elk geval.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:31 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Komt omdat de prijs die Tiny en Henk achterin betalen, niet geheel realitisch is als je de kostprijs bekijkt. De "schade" wordt ingehaald door de lui "voorin", waarvan 80% van de tickets toch door de baas betaald worden, wat meer te laten betalen...
Achterin in de pantry staan altijd drankjes klaarquote:Op zondag 26 februari 2006 07:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Tegenwoordig slaap ik meestal wel in een vliegtuig, voorheen nog geen minuut. Als iedereen slaapt plunder ik altijd het karretje, nadat de KLM je eerst een paar uur heeft laten uitdrogen.
Klopt, maar het is allemaal wat relaxter als iedereen slaapt en niet iedereen in de gang aan het huppelen en springen is.quote:Op zondag 26 februari 2006 07:00 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Achterin in de pantry staan altijd drankjes klaar![]()
Als ik geen zin heb om te lopen druk ik op het knopjequote:Op zondag 26 februari 2006 07:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Klopt, maar het is allemaal wat relaxter als iedereen slaapt en niet iedereen in de gang aan het huppelen en springen is.
Ik heb niet het idee dat dat knopje echt werkt in de MD-11.quote:Op zondag 26 februari 2006 07:02 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Als ik geen zin heb om te lopen druk ik op het knopje, dan loopt de stewardess maar.
sorry, ik ben helemaal verwend met de 777quote:Op zondag 26 februari 2006 07:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat dat knopje echt werkt in de MD-11.
KLM had tenminste nog fatsoenlijk drinken. Korean Airlines had aan alcohol alleen bier en wijn.quote:Op zondag 26 februari 2006 07:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Tegenwoordig slaap ik meestal wel in een vliegtuig, voorheen nog geen minuut. Als iedereen slaapt plunder ik altijd het karretje, nadat de KLM je eerst een paar uur heeft laten uitdrogen.
geen idee, zoals eerder gezegd, ik drink eigenlijk alleen bier en wijn. die zijn altijd wel voorradig.quote:Op zondag 26 februari 2006 07:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
777 is dan ook een heel verschil met de MD-11. KLM heeft in de EC ook weinig keuze qua alcoholische versnaperingen...
Ik doe meestal na het opstijgen een biertje (of 2quote:Op zondag 26 februari 2006 07:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik drink nauwelijks alcohol in het vliegtuig trouwens. Meestal wat fris of een koffie. Af en toe een biertje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |