abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35353506
als je weet dat je geladen bent, en je wilt er vanaf zonder dat plotselinge schrikmoment heb ik een goede tip:

Ik spring nogal veel trampoline wat voor behoorlijke statische elektriciteit kan zorgen. Ik heb een gegronde hekel aan die schokken, daarom bedacht ik het volgende domme truukje:

Sla gewoon tegen het metaal aan. Je schrikt niet, je weet dat er een soort van klap komt, nergens last van. Net als dat je iemand een high five zou geven, wat ook werkt.

Schokmoment controleerbaar maken
pi_35362998
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 22:05 schreef The_Terminator het volgende:
Ik krijg altijd nare statische schokken zodra ik lege pc kasten aan het stickeren ben op me stage. De kasten zelf zitten verpakt in plastic, met aan weerszijden een piepschuim beschermingskap. Het geheel zit in een kartonnen doos, waar ik de kast dan uit laat glijden door deze doos op de kop te houden. Zodra de kast dan uit de doos is, en ik deze aanraak dan krijg ik een behoorlijke schok. En het gebeurd bij vrijwel elke kast die ik uitpak, dus het is niet willekeurig.

Vind het trouwens wel vreemd dat de stagiaire waarmee ik samenwerk nooit schokken van de kasten krijgt, ik ben altijd de klos
De stagiar is gewoon slimmer
Raak de PC kast aan terwijl je hem uit de doos laat glijden, je krijgt dan geen schok.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 12:05:48 #28
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_35438492
Ik zit hier bij een vriendin die een nieuwe bank heeft, en die bank is echt GIGA statisch geladen. Alles en iedereen die erop zit word geladen en de katten krijgen stroom, de baby heeft hele statische haren. Tis echt om gek van te worden!!!!
Ze gaat wel bakjes halen om aan de verwarming te hangen, de lucht is blijkbaar ook droog hier, maar ik denk dat dat niet genoeg is.
Is de oplossing om rubberen plakkers onder de voeten van de bank te plakken??
Zou dat de ergste stroom van die bank afhelen denen jullie???
Hoor het wel...
  vrijdag 24 februari 2006 @ 14:28:49 #29
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35442793
Ik heb gehoord dat wanneer je er vaak last van hebt bij het uitstappen uit een auto, je het metaal van de deur moet aanraken terwijl je uitstapt. Helpt dat echt?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 24 februari 2006 @ 14:32:05 #30
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_35442919
Ik raakte laatst de neus van onze kat aan met mijn neus, toen kreeg ik ook een schok. En rennen dat ie deed.
pi_35443012
heel raar, maar een ex vanmij had af en toe iets met haar oor
als je je vinger erbij hield hoorde je duidelijk een zoemgeluidje
heeft dat ook met statische electriciteit te maken ?
pies on joe toe
  vrijdag 24 februari 2006 @ 14:37:10 #32
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_35443108
Ik had trouwens vroeger een boxershort, als ik die onder de dekens een beetje bewoog dan kwamen er zelfs vonken vanaf.
pi_35443159
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 14:37 schreef Zwansen het volgende:
Ik had trouwens vroeger een boxershort, als ik die onder de dekens een beetje bewoog dan kwamen er zelfs vonken vanaf.
levensgevaarlijk
een windje onder je dekbed en? .....
pies on joe toe
pi_35460976
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 12:05 schreef tass het volgende:
Ik zit hier bij een vriendin die een nieuwe bank heeft, en die bank is echt GIGA statisch geladen. Alles en iedereen die erop zit word geladen en de katten krijgen stroom, de baby heeft hele statische haren. Tis echt om gek van te worden!!!!
Ze gaat wel bakjes halen om aan de verwarming te hangen, de lucht is blijkbaar ook droog hier, maar ik denk dat dat niet genoeg is.
Is de oplossing om rubberen plakkers onder de voeten van de bank te plakken??
Zou dat de ergste stroom van die bank afhelen denen jullie???
Hoor het wel...
De bank moet je juist niet isoleren van aarde maar met aarde verbinden, een blank draadje achter de zitting en verbonden aan de cv zal wel helpen.
Zorg ook voor een vochtige atmosfeer, even met de plantenspuit over de bank en je hebt geen last meer.
Ik heb eens een lezing gehouden in een zaal met veel toeschouwers over statische electriciteit en had een aantal interessante proefjes voorbereid, deze werkten geen van allen door de uitwaseming van het publiek.
Grote flop dus.
pi_35469857
een tijdje terug hadden ze hier in de supermarkt nieuwe winkelwagentjes
deze wagentjes zorgden voor veel statische electriciteit
vaak als je wat uit een schap wilde pakken en je raakte het metaal van het schap kreeg je dus een opdonder
na een paar maanden waren de oude winkelwagentjes weer terug
pies on joe toe
pi_35510735
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 14:32 schreef Zwansen het volgende:
Ik raakte laatst de neus van onze kat aan met mijn neus, toen kreeg ik ook een schok. En rennen dat ie deed.
Ik ook
Statische electriciteit is echt nog wijs.Als het erg koud en droog is buiten, heb ik het altijd zitten. Ik schok me aan de auto, chauffage, frigo, kat, vriend, spoelbak... Ik doe het deurtje van de verwarming altijd met mn voeten open omdat ik anders de pineut ben. Op skivakantie heb ik nog gehad dat ik de dekens niet kon gebruiken omdat iedere keer als ik me draaide in mn bed de kamer verlicht werd door als de schokjes...
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
  zondag 26 februari 2006 @ 15:11:18 #37
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_35511250
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 14:28 schreef Sidekick het volgende:
Ik heb gehoord dat wanneer je er vaak last van hebt bij het uitstappen uit een auto, je het metaal van de deur moet aanraken terwijl je uitstapt. Helpt dat echt?
Dan voel je de schok niet in je hand, maar in je voet
censuur :O
pi_35528360
Statische electriciteit zit bijna overal.
Wist je dat de oppervlaktelaag van water statisch is?
Het watermolecuul is nl een electrische dipool dat komt omdat het asymmetrisch van opbouw is, een zuurstof atoom en twee waterstofatomen die niet in een rechte lijn liggen.
De waterstofatomen zijn via waterstofbruggen met de onderliggende watermoleculen verbonden en de zuurstofatomen liggen op het oppervlak.
Nu zijn de zuurstofatomen negatief geladen met als gevolg dat aan het oppervlak een negatief electrisch veld aanwezig is.
Als nu een druppeltje water het wateroppervlak met lage snelheid nadert blijft het er boven zweven want aan de oppervlakte van het druppeltje is ook een negatieve lading aanwezig.
Negatief en negatief stoten elkaar af, deze toestand van het zwevende druppeltje kan verscheidene minuten aanhouden.
Met een bepaalde proefopstelling kun je honderden van die zwevende druppeltjes maken.
Een statisch electrisch geladen kunststof staaf die boven de druppeltjes heen en weer gezwaaid wordt laat ze op slag verdwijnen
pi_35593096
Ik krijg ook overal schokken van. Deurklinken computer tv magnetron autodeur euh zelfs als mijn schatje thuiskomt moet ik eerst zijn vinger aanraken voordat hij mij een kus mag geven. Doen we dit niet knettert het goed hard (en ja op je lippen doet dat ook pijn)
Waar het bij mij aan ligt? geen idee. Ik krijg ook schokken van de tv bv als ik op blote voeten loop en een katoenen ochtendjas aan heb.
Vrolijk word ik er niet van maar ik kan er ook niets aan doen helaas
Thank Drunk I'm a Goddess!
  woensdag 1 maart 2006 @ 00:03:54 #40
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_35593231
Nou de laatste 3 dagen krijg ik van alles zowat wat ik aanraak schokken...
En sommige behoorlijk hard ook nog.. niet leuk meer.
Zelfs via een stoffen bank.. als laptop erop ligt bv..
Maakt ook niet uit wat ik aanheb.. of welk materiaal ik aanraak.. behoorlijk weird is het wel.
Afijn als er vorst in de lucht zit... of eraan komt dan is het het ergst.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_35602859
In hoeverre hangt de hoeveelheid statische electriciteit af van de elektromagnetische activiteit van de zon?
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:30:23 #42
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_35616806
prupke ==> Een beetje meer ventileren? Ik gok op luchtvochtigheid

meurdoos ==> Daar is geen verband tussen.
censuur :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')