Hmm ik ben een tijd terug ook in aanraking gekomen met Mind Tuning en ik heb eerst het boek aangeschaft wat hij heeft geschreven.
Ik heb zelf van tijd tot tijd ontzettend veel last van paniekaanvallen/claustrofobische gedachten en, hoe idioot het ook klinkt, telkens als ik ergens pijn voel in lichaam en hoofd, ga ik denken aan erge dingen.
En, ik denk dat ik ook wel een beetje weet hoe dit tot stand is gekomen. Alleen hoe kom je er weer vanaf
![]()
Ik kreeg er op mijn 14e last van.. na 2 jaar is het gelukkig weggegaan. Maar nu vorig jaar juli is het weer net zo hard teruggekomen. Eerst was ik een enorme achtbanenfreak, niets was me te gek. Vorig jaar zomer liep ik met mijn vriend in Sixflags, stapte in de houten achtbaan en kreeg me toch een paniekaanval. Ik wou meteen uit dat ding! Gelukkig ging het toen nog omdat we nog niet gestart waren. Het frustrerende van dit voorval is dat ik weet dat ik het kan/durf. Want voorheen heb ik heel vaak in deze en andere achtbanen gezeten. Dat frustreert me, maar ik krijg mezelf niet zover dat ik kan relativeren dat er niets aan de hand is.
Over dat boek: Er staan heel veel dingen in die bij mij herkenbaar waren. En er staan ook heel veel suggesties in om jezelf weer onder controle te krijgen. En ik moet je zeggen, sinds dat ik dat boek heb gelezen, kan ik veel beter relativeren en dingen van een andere kant proberen te zien. Daardoor kan ik mijzelf beter onder controle houden als ik bij de supermartk in de rij sta en weer een paniekaanval krijg. Maar het is nog steeds niet helemaal weg. Ik heb nog steeds dat als ik in de bus zit naar school, het de ene keer goed gaat, en de andere keer heb ik het idee dat ik ga flauwvallen. Echt eng.
Ik ben nog student en kan daarom gebruik maken van kostenloze seminars. Het enige wat ik hoef te doen, is mijn collegekaart te laten zien. Dus dat geluk heb ik.
Ik ben het wel eens met zijn visie dat ademhalingstherapie niet voldoende is om je aanvallen onder controle te houden. Heb een paar jaar geleden ademhalingstherapie gehad, maar had meer het gevoel dat ik me slechter ging voelen, dan dat het beter ging.
Misschien kun je eerst zijn boek lezen. Het kost 13,90 en misschien haal je er wel een hoop tips uit voor jezelf die je kunt gebruiken om jezelf onder controle te kunnen houden. Bij mij heeft het wel een stuk geholpen en ik denk erover om ook een keer een van zijn seminars te bezoeken. Nadeel is dat het zo'n pokke eind weg is.. Magoed je moet er wat voor over hebben.