Misschien moet je minder stuiterenquote:Op dinsdag 11 september 2007 17:00 schreef -skippybal- het volgende:
Ja hoi![]()
Klachten: hyperventilatie heKortademig, duizelig, tintelingen in armen en benen, space zicht. Zomaar uit het niets vaak.
Soms een tijd niks, soms een tijd weer wel af en toe aanvallen.
Half jaar geleden ademhalingsoefeningen gedaan en die helpen best. Makkelijker om je ademhaling weer onder controle te krijgen bij een aanvalletje.
Nu al weer een maand of 3 denk ik niks meer gehad
quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:12 schreef MeneerNuance het volgende:
hej goed om te horen dat je er weinig last meer van hebt![]()
maar ik bedoel dus eigenlijk niet van die aanvallen.
ik bedoel een soort van continue verkeerd ademhalen waardoor je je de hele dag rot kan voelen zonder dat het zo erg wordt dat je het als een aanval zou kunnen omschrijven.
ademhalingsoefeningen om met hyperventilatieAANVALLEN om te gaan, wat dus geen kut helpt en waarna je nog 2 jaar met dezelfde klachten doorlooptquote:Op dinsdag 11 september 2007 17:21 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Dan moet je naar de huisarts gaan die je dan (normaal gezien) doorstuurt naar de fysio die je dan ademhalingsoefeningen laat doen
Je hebt toch ook oefeningen voor 24/7quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:43 schreef MeneerNuance het volgende:
[..]
ademhalingsoefeningen om met hyperventilatieAANVALLEN om te gaan, wat dus geen kut helpt en waarna je nog 2 jaar met dezelfde klachten doorloopt![]()
maar iig bedankt
kwam het zo over alsof ik dat dacht?quote:Op dinsdag 11 september 2007 20:14 schreef Ingetje79 het volgende:
Herkenbaar ja...
En ik ben niet afhankelijk van drank heur![]()
dat klinkt heel wat heftiger dan ik het heb.quote:Op dinsdag 11 september 2007 21:01 schreef Summers het volgende:
ik heb het 2 jaar geleden ongeveer 3 kwart jaar gehad , dus chronisch en 24/7
klachten waren : tintelingen in armen en benen , als ik in slaap wilde vallen lukte dat niet omdat ik het gevoel had dat ik stikte , resultaat NIET slapen sommige dagen was ik dus wel 36 uur wakker , als ik zolang wakker was kon ik ook niet meer lopen, paar meter en dan moest ik weer rusten ..
hartkloppingen , als mensen lang tegen me gingen praten raakte ik lichtelijk in paniek en wilde niks meer horen . ik had een hele lijst klachten iig , ook ademhalingsoefenigen gekregen bij de fysio maar werkte niet echt bij mij en ik wilde me juist niet concentreren op mijn ademhaling pff ..het enige wat een beetje verlichting gaf qua ontspannen worden ( want ik heb het gekregen door teveel stress ) was als iemand me masseerde tussen mijn schouderbladen en ik ging met een stoel douchen , leunend over de rugleuning met een warme douchestraal tussen mijn schouderbladen en dat lekker lang tot je jezelf weer een beetje tot rust voelt komen of iets meer ontspannen ook al heb je het 24/7 , elke beetje verlichting is meegenomen . Ik had ook druk op mijn borst dus misschien is het logisch dat de andere kant verlichting geeft ? iig tussen de schouderbladen was het enige punt op mijn lichaam waar ik verlichting kon krijgen .. veel rusten en ver uit de buurt blijven van stress en druk die mensen op je uitoefenen .. iedereen die je strest uit de buurt houden . alleen aan jezelf denken en rusten .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |