abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35178674
Ik zat op de website http://www.vogelgriep.nl en daar wordt toch wel redelijk paniek gezaaid onder het kopje rampscenario .
pi_35178828
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 09:00 schreef feessie het volgende:
Ik zat op de website http://www.vogelgriep.nl en daar wordt toch wel redelijk paniek gezaaid onder het kopje rampscenario .
Ja, maar paniek zaaien aan de hand van 'worst-case scenario-draaiboeken' kan ik ook wel.
pi_35181418
17/2/06 Vrees voor dodelijke vogelgriepbesmetting bij Sloveen

Een Sloveense brandweerman die vorig weekend een H5N1-besmette zwaan uit een rivier haalde, is in het ziekenhuis opgenomen met hoge koorts.

Al 90 doden
Hij ligt in een ziekenhuis in Maribor. Meer details worden vandaag in de loop van de dag verwacht. De dode zwaan die uit de rivier Drava werd gehaald, was een van de verschillende die positief testten op het H5N1-virus. Wereldwijd zijn door dat virus al meer dan negentig mensen om het leven gekomen. H5N1 kan van dier op mens worden overgedragen. Bewijzen voor een overdracht van mens op mens zijn er voorlopig nog niet. De vrees bestaat echter dat het virus op termijn muteert en een pandemie veroorzaakt.

http://www.hln.be/hln/cch/det/art_173015.html

http://forum.fok.nl/topic/780225 , van UncleScorp
pi_35181676
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 10:57 schreef indahnesia.com het volgende:
Bewijzen voor een overdracht van mens op mens zijn er voorlopig nog niet. De vrees bestaat echter dat het virus op termijn muteert en een pandemie veroorzaakt.
Dat gebeurd toch pas als varkens de vogelpesten laten muteren ? Of ben ik verkeerd ingelicht.

Denk jij dat er een serieuze bedreiging aan de gang is ?
pi_35181926
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 11:07 schreef feessie het volgende:

[..]

Dat gebeurd toch pas als varkens de vogelpesten laten muteren ? Of ben ik verkeerd ingelicht.

Denk jij dat er een serieuze bedreiging aan de gang is ?
Kan via varkens, kan ook zonder varkens.

Of ik denk dat er een serieuze bedreiging is? Ik heb er niet veel verstand van, ben geen viroloog, maar als ik de verhalen moet geloven staan we aan de vooravond van een pandemie
pi_35182040
Vreemd hebben jullie dat nu ook?
Het is net of er meer vogels zijn dan ooit tevoren
*hitchcock*
Love is a dream, within the dream, within the dream...
I dream to much, i like that!
pi_35182073
en dan dit ook nog!

'Varkensziekte bedreigt honden en katten
AMSTERDAM - Alle Nederlandse varkens moeten worden ingeënt tegen de besmettelijke dierziekte Aujeszky, die ook gevaarlijk is voor honden en katten. Dat de Nederlandse Vakbond Varkenshouders (NVV) de leden oproept de varkens niet langer te vaccineren, noemt Stichting Wakker Dier onverantwoord.

De dierenwelzijnsorganisatie eist van het Controlebureau Dierlijke Sector (CBD) en de Productschappen Vee, Vlees en Eieren (PVE) onderzoek naar de oproep van de vakbond, maakte de stichting vrijdag bekend. Zonder vaccinatie dreigt een uitbraak van de dierziekte. "Dat betekent dat er een ernstige dreiging uitgaat van een mogelijke Aujeszky-crisis voor de ruiming van particuliere huisdieren", waarschuwt Wakker Dier.

De kans dat deze dierziekte uitbreekt onder varkens, honden en katten acht het ministerie van Landbouw "heel erg klein", aldus een woordvoerster van het departement. Nederland is al vijf jaar vrij van Aujeszky, net als de omringende landen.

Het Rijk is volgens de woordvoerster op zich niet tegen de vaccinatiestop. Wel eist het ministerie en Brussel dat een goed bestrijdingsplan voor de ziekte in de plaats van het vaccinatiebeleid komt. "En dat is bijna klaar."

De varkenshouders willen graag van de vaccinatieregeling tegen deze dierziekte af, temeer omdat de ziekte al jaren niet meer voorkomt in Nederland. Niet inenten tegen Aujeszky is mogelijk, als Nederland de zogenoemde 'artikel-10 status' verkrijgt. Met de huidige artikel-9 status is die nieuwe titel slechts een kwestie van tijd.

Stoppen met inenten levert de sector een besparing van 16 miljoen euro op, omdat vaccins en allerlei adminstratieve en arbeidskosten niet hoeven te worden gemaakt. Een uitbraak, zo becijferde de NVV eerder, kost de sector ongeveer 11 miljoen euro.
Love is a dream, within the dream, within the dream...
I dream to much, i like that!
pi_35182141
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 11:21 schreef DonnaNonna het volgende:
Vreemd hebben jullie dat nu ook?
Het is net of er meer vogels zijn dan ooit tevoren
*hitchcock*
Ja, ik heb dezelfde merels in de tuin als vorig jaar, plus wat kindjes van dit paartje die hier nog in de buurt rondhangen.
pi_35189803
Rond vanmiddag / vanavond komt de uitslag over de dode zwanen die gevonden zijn in Flevoland.
pi_35189826
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 15:04 schreef feessie het volgende:
Rond vanmiddag / vanavond komt de uitslag over de dode zwanen die gevonden zijn in Flevoland.
en ook die zieke spuitgast in Slovenie
pi_35190301
Wat ik al op de FP vertelde: mijn oom werkt bij VROM, waar nu ook een crisis team is opgericht vanuit Milieubeheer. Er zijn al aanwijzingen dat er vogelgriep in Nederland is, maar dat wordt op dit moment niet publiekelijk gemaakt om paniek te voorkomen. Niet alleen in Kampen en Lelystad maar ook al in Oldenzaal zijn vogels onderzocht. Het 'grappige' is dat dit crisis team al vorige week ingericht is, een week voordat het bekend werd.
Ik haat de belastingdienst
pi_35190387
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 15:18 schreef IllI het volgende:
Wat ik al op de FP vertelde: mijn oom werkt bij VROM, waar nu ook een crisis team is opgericht vanuit Milieubeheer. Er zijn al aanwijzingen dat er vogelgriep in Nederland is, maar dat wordt op dit moment niet publiekelijk gemaakt om paniek te voorkomen. Niet alleen in Kampen en Lelystad maar ook al in Oldenzaal zijn vogels onderzocht. Het 'grappige' is dat dit crisis team al vorige week ingericht is, een week voordat het bekend werd.
al 1 week.. zo zo.. lekker op tijd

Maar goed, dat het hier is, dat zeg ik als leek al langer. De bevestiging is nog een kwestie van uren/dagen
pi_35191115
Nog eens even de website vogelgriep.nl bekeken.. het is inderdaad een doemscenario wat daar gegeven wordt.

Samenvatting van het doemscenario:
  • grote sociale onrust en paniek onder de bevolking
  • ernstige ontwrichting van het maatschappelijk leven
  • rellen, plunderingen en ongeregeldheden
  • uitval van nutsvoorzieningen
  • uitval van openbaar vervoer
  • scholen die sluiten
  • bevolking gaat massaal hamsteren
  • leger en politie worden ingezet om ziekenhuizen en andere centra te beschermen tegen een woedende menigte die op zoek zijn naar virusremmers
  • mortuaria die onvoldoende capaciteit hebben om de doden te bergen
  • ziekenhuizen die onvoldoende capaciteit hebben voor zieken

Ten dele kan het wel uitkomen natuurlijk... bij een stevige pandemie
  • pi_35196040
    Nederland heeft nog uitstel van executie

Onderzochte zwanen hebben geen vogelgriep
    2/17/2006 5:24:14 PM
    quote:
    (Novum) - De twee zwanen die onlangs dood zijn gevonden in Nederland zijn niet besmet met vogelgriep. Dat heeft onderzoek vrijdag uitgewezen, meldt het ministerie van Landbouw. De dieren zijn gevonden in de omgeving van Kampen en in de Flevopolder. Enkele andere dieren worden nog onderzocht door in het Erasmus Medisch Centrum. Een woordvoerder van het ministerie weet niet om hoeveel dieren het gaat.

Minister van Landbouw Cees Veerman (CDA) heeft eerder deze week bekendgemaakt dat al het pluimvee vanaf maandag binnen moet blijven. Overtreders krijgen een boete. De bewindsman is tot het besluit gekomen nadat H5N1, de voor mens dodelijke variant van de vogelgriep, onder meer is vastgesteld in Duitsland.
    pi_35196084
    Frankrijk is nu wel bevestigd

Vogelgriep in Franse eend gevonden
    quote:
    Een wilde eend in Frankrijk blijkt besmet met vogelgriep. De Franse autoriteiten hebben dat vrijdag gemeld aan de Europese Commissie, aldus Brussel vrijdag. De eend was getest in Ain, bij Lyon. Nader onderzoek in een Brits laborarotium moet uitwijzen of de vogelgriep de gevreesde variant H5N1 betreft.

De Franse autoriteiten hebben inmiddels de gebruikelijke voorzorgsmaatregelen getroffen rondom de plaats van de vondst. Dit betreft onder meer het instelen van stalplicht in een zone van drie kilometer en een surveillancezone van tien kilometer.
    Tevens in Egypte, zie andere topic:
    Prepare for THE Ultimate Epidemic 2
    pi_35199624
    40.000 / 16.000.000 = 0.0025
    0.0025 * (aantal Fokkers +/-) 120.000 = 300.
    Er gaan 300 Fokkers dood aan vogelgriep
    pi_35208606
    Ook in Egypte :
    quote:
    CAIRO - Dode vogels die in drie gebieden in Egypte zijn gevonden, bleken te zijn besmet met de dodelijke H5N1-variant van de vogelgriep. Dat heeft een woordvoerder van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) vrijdag gezegd.
    www.ophokken.nl

Het komt niet alleen uit het oosten maar nu ook uit het zuiden. Trekken onze zomervogels in de winter niet naar het zuiden? Dat zou betekenen dat ze het mee terug kunnen nemen als ze straks weer naar het noorden trekken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2006 00:12:03 ]
      zaterdag 18 februari 2006 @ 00:16:43 #43
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_35208834
    quote:
    Op vrijdag 17 februari 2006 15:41 schreef indahnesia.com het volgende:
    Nog eens even de website vogelgriep.nl bekeken.. het is inderdaad een doemscenario wat daar gegeven wordt.

Samenvatting van het doemscenario:
  • grote sociale onrust en paniek onder de bevolking
  • ernstige ontwrichting van het maatschappelijk leven
  • rellen, plunderingen en ongeregeldheden
  • uitval van nutsvoorzieningen
  • uitval van openbaar vervoer
  • scholen die sluiten
  • bevolking gaat massaal hamsteren
  • leger en politie worden ingezet om ziekenhuizen en andere centra te beschermen tegen een woedende menigte die op zoek zijn naar virusremmers
  • mortuaria die onvoldoende capaciteit hebben om de doden te bergen
  • ziekenhuizen die onvoldoende capaciteit hebben voor zieken

Ten dele kan het wel uitkomen natuurlijk... bij een stevige pandemie
  • Dat is wel een extreem doomscenario. Hoe reeel zijn die geschetste punten?
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_35208974
    Volgens mij proberen die lui van vogelgriep.nl mensen bang te maken. Dat is goed voor de Tamiflu-omzet. Zie de linkjes op hun site. Daar krijgen ze vast provisie over.
    pi_35217067
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 00:16 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dat is wel een extreem doomscenario. Hoe reeel zijn die geschetste punten?
    niet erg reeel volgens mij. Het is volgens mij gewoon Roche die achter die website zit.
    pi_35222632
    En dit is ook minder goed nieuws

Kat blijkt vatbaar voor vogelgriep
    quote:
    ROTTERDAM – Katten zijn vatbaar voor de vogelgriep. Dat blijkt uit onderzoek van de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Toch vindt viroloog Ab Osterhaus het nog te vroeg voor een oproep om alle katten binnen te houden. Virologen van de universiteit hebben experimenten gedaan met katten, omdat die nogal eens achter vogels aanzitten. Bovendien zijn bij eerdere uitbraken in Aziatische landen tijgers ziek geworden van besmet kippenvlees.

„Katten zijn vatbaar voor het virus. Als een kat een besmette vogel te pakken krijgt, kan hij ook vogelgriep oplopen“, aldus prof. Osterhaus. Vooralsnog ziet hij geen reden alle katten binnen te houden. „Dat hangt van de verspreiding van het virus af.“

Besmette katten kunnen de ziekte ook op andere katten overbrengen, weet dierenarts en viroloog Van Rooij van het Centraal Instituut voor Dierziekte in Lelystad. Hij denkt dat het zinvol is te onderzoeken of ook honden besmet kunnen raken met het voor mensen gevaarlijke H5N1-virus.
      zaterdag 18 februari 2006 @ 15:34:51 #48
    19479 Mr.J
    Train, eat, sleep. Repeat.
    pi_35222751
    Wat ik dus even niet vat is dat naw jonge en gezonde mensen hier eerder aan zullen overlijden dan ouderen.

Kan iemand mij dit uitleggen svp?
    Godfather Bodybuilding topic reeks
    pi_35222958
    Jonge mensen komen meer buiten. Oude mensen worden vaker opgehokt.

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2006 15:42:36 ]
    pi_35223134
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 15:34 schreef Mr.J het volgende:
    Wat ik dus even niet vat is dat naw jonge en gezonde mensen hier eerder aan zullen overlijden dan ouderen.

Kan iemand mij dit uitleggen svp?
    die jonge mensen werken met die dieren, en worden dus ziek. Maar er zijn vast ook wel weer andere redenen
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')