Dear Mr / Mrs -> Yours faithfullyquote:Op donderdag 16 februari 2006 14:21 schreef littledrummergirl het volgende:
heb je niet zoiets als "dear ms/mr aydogan" in het engels? geloof van wel toch?
komt niet zo netjes over, mijns inziens. ik zou bij twijfel echt voor LS gaan. Dan zit je zeker goed.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:21 schreef littledrummergirl het volgende:
heb je niet zoiets als "dear ms/mr aydogan" in het engels? geloof van wel toch?
dat is een afsluiting toch?quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:22 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Dear Mr / Mrs -> Yours faithfully
Aan de andere kant kom ik ook Mr. Emine's tegen met Google.. Naam lijkt me androgyn.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:22 schreef Lienekien het volgende:
Eerste hit op google: 't is een meisjesnaam.
dan zou ik eerder ms doen (ze hoeft niet getrouwd te zijn en wij doen ook niet meer aan dat onderscheid)quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:16 schreef Drifter__ het volgende:
Mrs.
Jah, klopt.. Aanhef met afsluitingquote:Op donderdag 16 februari 2006 14:23 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
dat is een afsluiting toch?
Aangezienb de achternaam zou het nog wel eens een grap kunnen zijn danquote:Op donderdag 16 februari 2006 14:23 schreef Alicey het volgende:
[..]
Aan de andere kant kom ik ook Mr. Emine's tegen met Google.. Naam lijkt me androgyn.
Bedoel je niet 'gezien de achternaam'?quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Aangezienb de achternaam zou het nog wel eens een grap kunnen zijn dan.
Da's in het Nederlands niet meer in zwang. En ik vraag me sterk af of ze het in het Engels als aanhef gebruiken.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:29 schreef c0nd0r het volgende:
gewoon LS (Lectori Salutem, gegroet die dit leest of iets van die strekking) zit je altijd goed
Jaquote:Op donderdag 16 februari 2006 14:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Bedoel je niet 'gezien de achternaam'?![]()
Just checking. Don't mind me.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja.
Ben niet helemaal helder vandaag.
Zal wel meevallen. Het is een mailtje naar een Duits bedrijf, dus de kans dat hij/zij dit leest zal wel vrij klein zijn. En dan nog, niks mis met het voorbereiden van een net antwoord. Ik denk dat ik voor de veilige methode ga kiezen met het het wat onprofessionelere Helloquote:Op donderdag 16 februari 2006 14:29 schreef Heerlijkheid het volgende:
Als die man of vrouw straks een keer googled op z'n eigen achternaam komt ie dit topic over zichzelf tegen. Ik weet niet of dat meer of minder erg is dan een verkeerde aanhef.
Wat voor ellende zou dat kunnen zijn dan, stel dat je Mrs. neerzet en het is Mr.?quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:36 schreef groningerstudent het volgende:
[..]
Zal wel meevallen. Het is een mailtje naar een Duits bedrijf, dus de kans dat hij/zij dit leest zal wel vrij klein zijn. En dan nog, niks mis met het voorbereiden van een net antwoord. Ik denk dat ik voor de veilige methode ga kiezen met het het wat onprofessionelere Hello. Niet netjes, maar voorkomt een hoop ellende.
Ik zal in begin mei daar zijn, dus het staat zo lullig om in het begin iemand verkeerd aan te spreken en die daar misschien tegen te komen. Niks dramatisch, maar toch.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat voor ellende zou dat kunnen zijn dan, stel dat je Mrs. neerzet en het is Mr.?
Kun je dan in je e-mail niet allercharmanst informeren naar of het Mr. of Mrs. is?quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:40 schreef groningerstudent het volgende:
[..]
Ik zal in begin mei daar zijn, dus het staat zo lullig om in het begin iemand verkeerd aan te spreken en die daar misschien tegen te komen. Niks dramatisch, maar toch.
Dear Emine Aydogan,quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:36 schreef groningerstudent het volgende:
[..]
Zal wel meevallen. Het is een mailtje naar een Duits bedrijf, dus de kans dat hij/zij dit leest zal wel vrij klein zijn. En dan nog, niks mis met het voorbereiden van een net antwoord. Ik denk dat ik voor de veilige methode ga kiezen met het het wat onprofessionelere Hello. Niet netjes, maar voorkomt een hoop ellende.
Ik vind 'm brilliant.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:43 schreef Guilin het volgende:
[..]
Dear Emine Aydogan,
Bladiebladiebla.
Yours faithfully,
groningerstudent
Dat is in mijn ogen de beste optie.
zat daar ook aan te denkenquote:Dear Emine Aydogan,
Bladiebladiebla.
Yours faithfully,
groningerstudent
Had ik ook al bedacht, maar mijn docent Nederlands heeft destijds duidelijk gemaakt dat in zakelijke correspondentie een voornaam absoluut not done is. Daarom viel die bij mij ook eigenlijk af. Maar het kan dus wel, begrijp ik?quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:43 schreef Guilin het volgende:
[..]
Dear Emine Aydogan,
Bladiebladiebla.
Yours faithfully,
groningerstudent
Ikzelf zie meestal hoe iemand zichzelf noemt. Als iemand zelf ondertekent met zijn of haar voornaam zie ik er geen kwaad in om die persoon bij voornaam te adresseren.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:54 schreef groningerstudent het volgende:
[..]
Had ik ook al bedacht, maar mijn docent Nederlands heeft destijds duidelijk gemaakt dat in zakelijke correspondentie een voornaam absoluut not done is. Daarom viel die bij mij ook eigenlijk af. Maar het kan dus wel, begrijp ik?
Nou, ik weet niet of het helemaal correct is, maar het is in elk geval beter dan:quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:54 schreef groningerstudent het volgende:
Had ik ook al bedacht, maar mijn docent Nederlands heeft destijds duidelijk gemaakt dat in zakelijke correspondentie een voornaam absoluut not done is. Daarom viel die bij mij ook eigenlijk af. Maar het kan dus wel, begrijp ik?
Nou het is niet volledig formeel, maar ook niet te informeel hoor. Wat Alicey zegt, hij/zij heeft zich met voornaam aan jou kenbaar gemaakt. Ik zou het dus toch zo doen hoor.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:54 schreef groningerstudent het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |