abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35151289
Ik heb een zwakke maag gekregen. Hij voelt echt zwak aan en van het minste geurtje voel ik mn maag al "nee" zeggen. Echt het gevoel dat ik moet overgeven steeds. Mn maag is echt instabiel en zwak. Waar zou dit komen??

Vroeger had ik nooit last van een zwakke maag, ik eet best gezond alles niet zo heel veel fruit, mn maag voelt echt ziek aan. Het kan komen omdat ik mischien niet zo goed voel of omdat ik niet zo veel fruit eet? Als ik bij de wc naar beneden kijk, dan denk ik ook van nee dat is niet zo goed. Soms zit er gewoon bloed op mn toiletpapier. Waar zou dit door komen / wat is de oorzaak?
dreamfullfiller/ stylemaker/ modeldater/ storyteller/ big threat to a lot of you haters
pi_35151726
Juist ja

Ik denk niet dat je hier op het juiste adres bent voor informatie.
Bel je huisarts, misschien kan die je helpen.
pi_35151863
ik zou idd even een afspraak maken met je huisarts.

fokkers kunnen je echt niet helpen hiermee.

slotje en succes.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_35156421
Open op verzoek.

Maar het zinloos roepen van allerlei enge ziektes wordt niet gewaardeerd en zulke posts worden verwijderd. Spaar je de moeite dus..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_35157286
Waar kan het aan liggen? Ga morgen naar de huisarts maar in de tussentijd post ik het hier omdat ik niet kan wachten..

Samenvatting: Zwakke zieke maag gekregen, vroeger nooit last van gehad

mogelijke oorzaken?
- voel me niet goed
- gebrek aan fruit/vitamines?
- veel last van stress, mischien uit zich dat in mijn lichaam?

[ Bericht 21% gewijzigd door amornl87 op 16-02-2006 17:49:48 ]
dreamfullfiller/ stylemaker/ modeldater/ storyteller/ big threat to a lot of you haters
  donderdag 16 februari 2006 @ 17:08:12 #6
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_35157416
Naast lichamelijke oorzaken kan het ook door stress komen.. heb je een nieuwe baan gekregen of zoiets?
Vampire Romance O+
pi_35158882
Zelfde probleem gehad, na 6 maanden was het over...
pi_35159217
Geen reacties verder? Ik denk zelf dat het door stress komt..
pi_35159423
Griep ??
pi_35159463
Bloed op je toilet papier.. hhmmzz misschien een aambei?
Niet mieten! Door gieten!
pi_35159477
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 17:52 schreef amornl87 het volgende:
Geen reacties verder? Ik denk zelf dat het door stress komt..
Waarschijnlijk komt het ook door stress. Ik heb precies hetzelfde gehad nog niet zo lang geleden. Waarschijnlijk heeft het te maken met combinatie van je probleem eerder in een ander topic.

Belangrijk was voor mij veel vezelrijk voedsel te eten. Normaal ademen, ook op gespanne momenten. Heb je ook last van opboeren?

Ik gebruikte movicolon. Een soort poeder dat je mengt met water en dat drink je op en dan hoor je je maag weer knorren enzo en spoelt alles goed door en het bloeden stopt dan ook.

Waarschijnlijk heb je ook last van spastische darmen. Meestal gaat dat samen. Wat ik dus vooral heb gedaan om dit te stoppen is: sporten, vezelrijk eten, fruit eten, denken aan je ademhaling en veel drinken.
Slecht eten/drinken is vooral: jus d'orange, junkfood, pizza, drop, chocolade, koolzuurhoudende dranken. Eet vooral in olie gebakte eten.

Laatste tip: Ontbijt! en neem een yakult in de ochtend, helpt echt enorm.

Met al dit, ben ik er vanaf gekomen en voel ik me sowieso een stuk lekkerder.
pi_35159555
Veel drinken helpt nog het best denk ik, ik krijg altijd het idee dat veel water helpt hoewel dat vrij dun is.

En ik moest gelijk aan tubgirl denken toen ik de TT las
  donderdag 16 februari 2006 @ 20:36:14 #13
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_35165532
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 14:10 schreef amornl87 het volgende:
Ik heb een zwakke maag gekregen. Hij voelt echt zwak aan en van het minste geurtje voel ik mn maag al "nee" zeggen. Echt het gevoel dat ik moet overgeven steeds. Mn maag is echt instabiel en zwak. Waar zou dit komen??

Vroeger had ik nooit last van een zwakke maag, ik eet best gezond alles niet zo heel veel fruit, mn maag voelt echt ziek aan. Het kan komen omdat ik mischien niet zo goed voel of omdat ik niet zo veel fruit eet? Als ik bij de wc naar beneden kijk, dan denk ik ook van nee dat is niet zo goed. Soms zit er gewoon bloed op mn toiletpapier. Waar zou dit door komen / wat is de oorzaak?
bloed bij de ontlasting kan door vanalles komen. Je kunt een beetje differentieren door te kijken naar de hoeveelheid/kleur (donker-zwart =>komt van hogerop, zoals maag, helderrood => van lager, dikke/endel darm). Veel bloed is zorgwekkend, en kan een symptoom zijn voor iets ernstigs. Af en toe een druppeltje bloed is vrij onschuldig en kan komen van een aambei of lichte beschadiging van je darm door scherpe/harde stukjes.

De verminderde eetlust kan veroorzaakt worden door vanalles, van maag-darm-lever problemen (inclusief verkeerde eetgewoonten) tot zelfs hartfalen, drugs/alcoholmisbruik en angst/depressies/stress.
Afhankelijk van hoe lang het al duurt (dagen, weken, maanden?), hoe hinderlijk het voor je is en of je al dan niet afgevallen bent kun je beter even naar je Huisarts gaan.
pi_35165568
beter eten dus, ik heb ook echt het gevoel dat als ik iets "gevulds" eet, dat dat beter is voor mn maag. Van "lege" dingen eten voel ik me misselijk. Mischien komt het door een gevoel van leegheid.
pi_35166455
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 20:36 schreef amornl87 het volgende:
beter eten dus, ik heb ook echt het gevoel dat als ik iets "gevulds" eet, dat dat beter is voor mn maag. Van "lege" dingen eten voel ik me misselijk. Mischien komt het door een gevoel van leegheid.
Als je niet eet, vult je maag zich met een soort van gas. Zo'n leeg of juist opgeblazen gevoel krijg je dan. Appels, noten en vruchten werpen vruchten af.
pi_35166523
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 20:57 schreef Fokkedop het volgende:

[..]

Als je niet eet, vult je maag zich met een soort van gas. Zo'n leeg of juist opgeblazen gevoel krijg je dan. Appels, noten en vruchten werpen vruchten af.
hey goeie reactie
pi_35166622
denken jullie dat de dokter er zo uit kan halen wat mn maag ziek-zwakjes maakt?
pi_35166858
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 21:01 schreef amornl87 het volgende:
ik denk dat ie gaat zeggen wat hier boven allemaal is gezegd. en dan krijg je een recept mee waarmee je darmen weer van gaan werken. misschien wel movicolon
pi_35167333
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 21:01 schreef amornl87 het volgende:
Ik denk dat hij je zal vragen om even bloed te laten prikken. Misschien zelfs een beetje ontlasting (laten) onderzoeken?
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_35168008
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 21:18 schreef Étoile het volgende:

[..]

Ik denk dat hij je zal vragen om even bloed te laten prikken. Misschien zelfs een beetje ontlasting (laten) onderzoeken?
het is soms te licht van kleur en soms te donker van kleur. Kan je hier mischien iets uitleiden? Ik ga me hier echt door haten

[ Bericht 3% gewijzigd door amornl87 op 16-02-2006 21:41:14 ]
pi_35168704
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 21:34 schreef amornl87 het volgende:

[..]

het is soms te licht van kleur en soms te donker van kleur. Kan je hier mischien iets uitleiden? Ik ga me hier echt door haten
Dat kan alleen een arts, dus wacht maar rustig af tot morgen.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_35168831
Heb zelf ook al een paar maanden last van m'n maag/darm geheel. Begon waarschijnlijk door stress, laatste semester van de studie, paar moeilijke vakken en scriptie in combinatie met (kleine) geldproblemen. Maar ook nu is het niet beter geworden. Veel last van diarrhee, spetterpoep, kramp, soms heel veel honger, soms helemaal niks.

Anyway, ben nu sinds een week aan de MOVICOLON, maar dat werkt ook niet 100%... dus volgende week maar weer naar de arts.

TS: sterkte, het is irritant, and I can tell.
  donderdag 16 februari 2006 @ 22:17:15 #23
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_35169783
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 21:34 schreef amornl87 het volgende:

[..]

Deze reply toont precies waarom het zoeken naar ziektebeelden op internet hypochondrie aanwakkert.

en ook trouwens waarom je naar mijn idee bevestigt dat het bij jou stress zou zijn
Vampire Romance O+
pi_35171597
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 22:17 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Deze reply toont precies waarom het zoeken naar ziektebeelden op internet hypochondrie aanwakkert.

en ook trouwens waarom je naar mijn idee bevestigt dat het bij jou stress zou zijn
dat is duidelijk. Hoe drop je stress eigenlijk?? Moet ik daar een apart topic over openen of kan dat hier nog dr ff bij, heeft wel heel duidelijk hier mee te maken. Hoe raak je stress kwijt?
  donderdag 16 februari 2006 @ 23:58:44 #25
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_35173841
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 22:58 schreef amornl87 het volgende:

[..]

dat is duidelijk. Hoe drop je stress eigenlijk?? Moet ik daar een apart topic over openen of kan dat hier nog dr ff bij, heeft wel heel duidelijk hier mee te maken. Hoe raak je stress kwijt?
Da's zo'n beetje de heilige graal

Het hangt ervanaf waar de stress vandaan komt. Mediteren en sporten werkt sowieso goed, en als je teveel hooi op je vork hebt moet daar wat van af. En als dat niet het geval is fok je jezelf kennelijk teveel op en dat zou ermee te maken kunnen hebben dat je een enorme perfectionist of controlfreak bent.

Maar de dokter kan je meer vertellen
Vampire Romance O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')