abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35151249
quote:
AMSTERDAM - Burgemeester Job Cohen wil meer televisieprogramma's, zoals soaps, waarin moslims, ongelovigen, autochtonen en allochtonen 'als mede-Nederlanders worden geportretteerd met gewone sores aan hun hoofd'.

De Nederlandse televisieserie Zeg eens A is volgens Cohen in de jaren tachtig van belang geweest voor de emancipatie van homoseksuelen en voor de acceptatie van gemengde stellen. ''In Amerika hebben programma's als de Cosby-show en Oprah Winfrey veel meer betekend voor de emancipatie van zwarte Amerikanen dan welke wet dan ook.''

Cohen zei dit vandaag in de Beurs van Berlage bij de opening van het Festival der Bestuurskunde, De boel bij elkaar houden. Sociale binding in samenleving, politiek en bestuur. De teloorgang van de sociale binding in Nederland is niet alleen te wijten aan de tegenstelling tussen allochtonen en autochtonen en de omgang met de islam, stelt Cohen, ''Migranten confronteren ons slechts met de problemen van onze samenleving. Gebrek aan sociale binding, gebrek aan gedeelde normen en waarden, disfunctionerende instellingen en instituties - dit is de spiegel waar we in kijken.''

Waarin moeten allochtonen integreren, vraagt Cohen zich af. Individualisering, democratisering, privatisering, globalisering en secularisatie hebben geleid tot 'vervreemding en een samenleving van naast elkaar levende individuen'. Vertrouwde 'bindingskaders' als gezin, familie, buurt, stad, kerk en godsdienst hebben aan invloed ingeboet. Dertig procent van de Nederlanders en 54 procent van de Amsterdammers is alleenstaand. Vorming van nieuwe bindingskaders kost tijd.

De vrijheid van meningsuiting is een groot goed, aldus Cohen. ''Dat betekent dat er veel mag. Maar het is wel de vraag of wat mag, ook moet. Zelfbeheersing naast vrijheid van meningsuiting.''
bron: www.parool.nl

En het maar niet willen zien, oogkleppen ophouden en blijven dromen dat alles maakbaar is.

Het is de grootst mogelijke doorzichtige bullshit om Islamieten in tv-series te gaan pushen. Als er Islamitische mensen in soaps komen, gebeurd dat wat mij betreft vanwege hun kwaliteiten en niet vanwege het feit dat ze Moslim zijn.

Werkelijk om te gillen is echter deze:
quote:
''Migranten confronteren ons slechts met de problemen van onze samenleving. Gebrek aan sociale binding, gebrek aan gedeelde normen en waarden, disfunctionerende instellingen en instituties - dit is de spiegel waar we in kijken.''
.........................................

pi_35151389
quote:
De Nederlandse televisieserie Zeg eens A is volgens Cohen in de jaren tachtig van belang geweest voor de emancipatie van homoseksuelen en voor de acceptatie van gemengde stellen.
Vervolg voor moslims: Zeg eens Mohammed B.
pi_35151418
Wie was er ook alweer homo in Zeg eens A?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 16 februari 2006 @ 14:16:44 #4
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_35151469
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 14:15 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Wie was er ook alweer homo in Zeg eens A?
Iedereen die er naar keek...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_35151474
Is er al subsidie voor uitgetrokken?
  Donald Duck held donderdag 16 februari 2006 @ 14:17:13 #6
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_35151496
als ik ergens geen zin in heb, is het wel meer moslimsgezeik op tv
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_35151520
ONM heeft zat moslims
pi_35151532
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 14:17 schreef __Saviour__ het volgende:
als ik ergens geen zin in heb, is het wel meer moslimsgezeik op tv
Dat ben ik helemaal met jouw eens. Waneer houd het nu eens op. Laat ze in hun eigen land leuke soaps maken.. Is toch ook te doen ?
pi_35151554
Beetje naief om te denken dat er dan meer moslims naar onze geweldige soaps gaan kijken. Die hebben wel wat beters te doen. Aan explosieven knutselen of zo
pi_35151572
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 14:18 schreef BobRooney het volgende:
ONM heeft zat moslims
Onderweg naar Mekka...................
pi_35151619
Tijd voor een soap over politiek Amsterdam. Leuke afleveringen met rellende Marocs, een theedrinkende burgermeester en vermoorde cineast.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_35151665
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 14:20 schreef Idiosincrasico het volgende:
Tijd voor een soap over politiek Amsterdam. Leuke afleveringen met rellende Marocs, een theedrinkende burgermeester en vermoorde cineast.
Dat is helemaal geen slecht idee. Met southparkachtige humor
pi_35151679
En de volgende stap is dan: Er moet meer thee gedronken worden in soaps
  donderdag 16 februari 2006 @ 14:24:03 #14
56821 beyond_cool
Whosa numbah one now? LUIGI
pi_35151741
De Muppet-Show! Een hoop poppen met burka's en gaan met die banaan. Laat ze maar raden wat er onder zit ...
pi_35151781
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 14:16 schreef Youssef het volgende:
Is er al subsidie voor uitgetrokken?
Dat spreekt voor zich...........
Ik denk trouwens dat er een soort Idols-achtige selectierondes komen in de buurthuizen van Amsterdam:
"Attentie take one." "wil jihad naar voren komen voor de bedscene"
pi_35151856
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 14:22 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Dat is helemaal geen slecht idee. Met southparkachtige humor
Hehe, een southparkachtige serie met aandacht voor actuele onderwerpen in Nederland zou inderdaad wel leuk zijn. Ook gewoon lekker alle stereotypen op de hak nemen.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
  donderdag 16 februari 2006 @ 14:30:46 #17
107574 K-jozz
Pantoffelheld op sokken
pi_35151953
Inspiratie voor moslimsoaps is er in ieder geval wel
Bedenk hier moslim-programma's
the answer is..........42
ta-tadaaa.... tadadada
pi_35151964
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 14:27 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Hehe, een southparkachtige serie met aandacht voor actuele onderwerpen in Nederland zou inderdaad wel leuk zijn. Ook gewoon lekker alle stereotypen op de hak nemen.
Alle stereotiepen ????????
pi_35152007
Ach, en dat in een week waarin 'Persvrijheid' zo hoog op de agenda staat. Juist in zo'n week gaat Cohen zich wel even bemoeien met de media. Goed bezig.
Werken is voor arbeiders
pi_35152059
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 14:31 schreef Tref het volgende:

[..]

Alle stereotiepen ????????
Kampers, Lonsdale-sukkels, Hooligans, Hell's Angels etc etc
pi_35152166
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 14:16 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Iedereen die er naar keek...
of was het nou met ij? :?
  donderdag 16 februari 2006 @ 14:39:58 #22
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_35152258
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 14:19 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Beetje naief om te denken dat er dan meer moslims naar onze geweldige soaps gaan kijken. Die hebben wel wat beters te doen. Aan explosieven knutselen of zo
Creatief met Semtex

We hebben toch al Shouf Shouf de serie (of telt dat niet mee)
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_35152324
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 14:33 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Kampers, Lonsdale-sukkels, Hooligans, Hell's Angels etc etc
Een beetje zoals de Vara nu eigenlijk.....
pi_35152352
In het nieuws zijn veel moslims, en het is ook nog eens een soap.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_35152373
God, wat een onzin. Waarom moeten er weer perse moslims in een soap? Alsof allochtonen gelijk staan aan moslims.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')