bron: www.parool.nlquote:AMSTERDAM - Burgemeester Job Cohen wil meer televisieprogramma's, zoals soaps, waarin moslims, ongelovigen, autochtonen en allochtonen 'als mede-Nederlanders worden geportretteerd met gewone sores aan hun hoofd'.
De Nederlandse televisieserie Zeg eens A is volgens Cohen in de jaren tachtig van belang geweest voor de emancipatie van homoseksuelen en voor de acceptatie van gemengde stellen. ''In Amerika hebben programma's als de Cosby-show en Oprah Winfrey veel meer betekend voor de emancipatie van zwarte Amerikanen dan welke wet dan ook.''
Cohen zei dit vandaag in de Beurs van Berlage bij de opening van het Festival der Bestuurskunde, De boel bij elkaar houden. Sociale binding in samenleving, politiek en bestuur. De teloorgang van de sociale binding in Nederland is niet alleen te wijten aan de tegenstelling tussen allochtonen en autochtonen en de omgang met de islam, stelt Cohen, ''Migranten confronteren ons slechts met de problemen van onze samenleving. Gebrek aan sociale binding, gebrek aan gedeelde normen en waarden, disfunctionerende instellingen en instituties - dit is de spiegel waar we in kijken.''
Waarin moeten allochtonen integreren, vraagt Cohen zich af. Individualisering, democratisering, privatisering, globalisering en secularisatie hebben geleid tot 'vervreemding en een samenleving van naast elkaar levende individuen'. Vertrouwde 'bindingskaders' als gezin, familie, buurt, stad, kerk en godsdienst hebben aan invloed ingeboet. Dertig procent van de Nederlanders en 54 procent van de Amsterdammers is alleenstaand. Vorming van nieuwe bindingskaders kost tijd.
De vrijheid van meningsuiting is een groot goed, aldus Cohen. ''Dat betekent dat er veel mag. Maar het is wel de vraag of wat mag, ook moet. Zelfbeheersing naast vrijheid van meningsuiting.''
.........................................quote:''Migranten confronteren ons slechts met de problemen van onze samenleving. Gebrek aan sociale binding, gebrek aan gedeelde normen en waarden, disfunctionerende instellingen en instituties - dit is de spiegel waar we in kijken.''
Vervolg voor moslims: Zeg eens Mohammed B.quote:De Nederlandse televisieserie Zeg eens A is volgens Cohen in de jaren tachtig van belang geweest voor de emancipatie van homoseksuelen en voor de acceptatie van gemengde stellen.
Iedereen die er naar keek...quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:15 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Wie was er ook alweer homo in Zeg eens A?
Dat ben ik helemaal met jouw eens. Waneer houd het nu eens op. Laat ze in hun eigen land leuke soaps maken.. Is toch ook te doen ?quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:17 schreef __Saviour__ het volgende:
als ik ergens geen zin in heb, is het wel meer moslimsgezeik op tv
Onderweg naar Mekka...................quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:18 schreef BobRooney het volgende:
ONM heeft zat moslims
Dat is helemaal geen slecht idee. Met southparkachtige humorquote:Op donderdag 16 februari 2006 14:20 schreef Idiosincrasico het volgende:
Tijd voor een soap over politiek Amsterdam. Leuke afleveringen met rellende Marocs, een theedrinkende burgermeester en vermoorde cineast.
Dat spreekt voor zich...........quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:16 schreef Youssef het volgende:
Is er al subsidie voor uitgetrokken?
Hehe, een southparkachtige serie met aandacht voor actuele onderwerpen in Nederland zou inderdaad wel leuk zijn. Ook gewoon lekker alle stereotypen op de hak nemen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:22 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Dat is helemaal geen slecht idee. Met southparkachtige humor
Alle stereotiepen ????????quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:27 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Hehe, een southparkachtige serie met aandacht voor actuele onderwerpen in Nederland zou inderdaad wel leuk zijn. Ook gewoon lekker alle stereotypen op de hak nemen.
Kampers, Lonsdale-sukkels, Hooligans, Hell's Angels etc etcquote:
quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:16 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Iedereen die er naar keek...![]()
Creatief met Semtexquote:Op donderdag 16 februari 2006 14:19 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Beetje naief om te denken dat er dan meer moslims naar onze geweldige soaps gaan kijken. Die hebben wel wat beters te doen. Aan explosieven knutselen of zo![]()
Een beetje zoals de Vara nu eigenlijk.....quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:33 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Kampers, Lonsdale-sukkels, Hooligans, Hell's Angels etc etc
Hij bemoeit zich met onze hoogstaande soap-cultuurquote:Op donderdag 16 februari 2006 14:32 schreef Richboy het volgende:
Ach, en dat in een week waarin 'Persvrijheid' zo hoog op de agenda staat. Juist in zo'n week gaat Cohen zich wel even bemoeien met de media. Goed bezig.
ja.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:43 schreef MrBean het volgende:
Is Cohen gek?
Als die gehandicapte geen armen of benen heeft verwacht ik dat hij zich vrij netjes zal gedragenquote:Op donderdag 16 februari 2006 14:46 schreef TimMer1981 het volgende:
Ze kunnen beter een Big Brother gaan doen met de volgende personen erin:
- Turkse moslim
- Marokkaanse moslim
- Antilliaan
- neger
- homo
- Lonsdale-figuur
- neonazi
- gehandicapte
- kamper
Zal een interessante show worden, kijken wie er het meest tolerant is en wie zich het beste gedraagt.
en een geitquote:Op donderdag 16 februari 2006 14:46 schreef TimMer1981 het volgende:
- Turkse moslim
- Marokkaanse moslim
- Antilliaan
- neger
- homo
- Lonsdale-figuur
- neonazi
- gehandicapte
- kamper
Zal een interessante show worden, kijken wie er het meest tolerant is en wie zich het beste gedraagt.
Misschien dat het al bestaat, bij deze dan mijn excuses, ik kijk zulk vuilnis als Big Brother niet.
Nee man, je moet een Turkse koerd en een gewone turk en een Armenier bij elkaar zettenquote:Op donderdag 16 februari 2006 14:46 schreef TimMer1981 het volgende:
- Turkse moslim
- Marokkaanse moslim
- Antilliaan
- neger
- homo
- Lonsdale-figuur
- neonazi
- gehandicapte
- kamper
Misschien dat het al bestaat, bij deze dan mijn excuses, ik kijk zulk vuilnis als Big Brother niet.
Dat wordt lekker rellen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:50 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Nee man, je moet een Turkse koerd en een gewone turk en een Armenier bij elkaar zetten![]()
Hij kan toch nog praten?quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als die gehandicapte geen armen of benen heeft verwacht ik dat hij zich vrij netjes zal gedragen.
quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:16 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Iedereen die er naar keek...![]()
Ik vind job wel relaxed en een man met een groot inzicht.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:53 schreef Bushmaster het volgende:
Job bedoelt het natuurlijk voor onze autochtone samenleving want de gemiddelde moslim zit met z'n schoteltje naar hele andere zenders te kijken. Wat denkt hij met dat gepaai te bereiken? De moslims zelf vinden Job gewoon een Jood en de autochtonen vinden hem een theedrinker.
Dat is niet eerlijk tegenover de Nazi-figuur. Hij heeft geen kans op overleven.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:50 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Nee man, je moet een Turkse koerd en een gewone turk en een Armenier bij elkaar zetten![]()
quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:37 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
"Zeg eens Samir A.?"
Over de ruwe werkelijkheid van de prijzenjihad tussen nachtwinkelsquote:Op donderdag 16 februari 2006 15:28 schreef Lariekoek het volgende:
Ik stem voor een real-life soap met als hoofdrol Meki![]()
Jij weet volgens mij niet het verschil tussen een Marokje en een Moslim. Het is geen synoniem aan elkaar hoor, snuggere.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:04 schreef Ludwig het volgende:
Cohennetje kan wel meer willen. Shouf shouf habibi was wat mij betreft al genoeg![]()
Ja, ja.........ik weet weer hoe laat het isquote:Op donderdag 16 februari 2006 15:57 schreef SuphaZone het volgende:
Zegt de een:"Er moeten meer homo's op TV."
Zegt de ander: "Ik zie al genoeg van de Nederlands."
Goh, het verbaasd me.quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:04 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Ja, ja.........ik weet weer hoe laat het is
Ik wil 'ze' heel graag op tv zien. Maar dat moet een natuurlijk proces zijn. Niet één waarbij de overheid een groep mensen weer gaat compenseren voor hun eigen falen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:11 schreef SuphaZone het volgende:
Het is heel simpel.
Hoeveel procent van Nederland is Moslim? Hoeveel Christelijk? Hoeveel Joods? Etc etc etc. Die afspiegeling moet ook terug te vinden zijn in de media, en dan niet de hele dagen alleen de paar procent kut-marokkanen op Nova speciaal voor de paranoide xenofebistische kijkers.
Spel shows, soaps, series, en ga zo maar door. Aan de ene kant roep je dat ze moeten integreren, aan de andere kant wil je ze niet op tv zien.
Het is of het 1 of het ander.
quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:47 schreef Idiosincrasico het volgende:
Dhr. Ahmadinejad met het programma 'In Holland stond helemaal geen achterhuis'.
Het is geen kwestie van niet op tv willen zien. Dat moet een natuurlijk proces zijn, waarbij de moslims uit eigen initiatief stukje bij beetje gaan deelnemen. Maar niet zo geforceerd als Cohen dat nu zegt.quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:11 schreef SuphaZone het volgende:
Het is heel simpel.
Hoeveel procent van Nederland is Moslim? Hoeveel Christelijk? Hoeveel Joods? Etc etc etc. Die afspiegeling moet ook terug te vinden zijn in de media, en dan niet de hele dagen alleen de paar procent kut-marokkanen op Nova speciaal voor de paranoide xenofebistische kijkers.
Spel shows, soaps, series, en ga zo maar door. Aan de ene kant roep je dat ze moeten integreren, aan de andere kant wil je ze niet op tv zien.
Die moslims zitten daar helemaal niet op te wachten lijkt me, gezien de schotelantenne tot de vaste uitrusting van een moslimhuis behoort.quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:11 schreef SuphaZone het volgende:
Het is heel simpel.
Lesbo's zaten er wel in hoor.quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:23 schreef Klummie het volgende:
[..]
Die moslims zitten daar helemaal niet op te wachten lijkt me, gezien de schotelantenne tot de vaste uitrusting van een moslimhuis behoort.
Homofielen in zeg 's Aaa? Zwaar in de war die Cohen![]()
Of combineer het. Of zijn we dan weer Mohammed aan het beledigen?quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:50 schreef Borkydude het volgende:
Stop dan ook gelijk meer pedofielen in soaps, die worden ook niet geaccepteerd!
Onzin, die zogenaamde "grote" moslimgroep die afhankelijk is van de belastingbetaler is niet het grootste gedeelte van de groep. In het verleden heeft het overgrote deel van de moslims zich allang bewezen tegenover Nederland door het zware/vuile arbeid wat ze hebben verricht. Daarnaast is het, zeker naar de toekomst gekeken, noodzakelijk om de volgende moslimgeneratie meer te betrekken in Nederland, dus ook in de media. Want dat zullen voornamelijk de belastingbetalers zijn die in de toekomst jou stoma zullen financieren als jij 90 bent. En niet pas als je ze massaal nodig hebt straks.quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:16 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Ik wil 'ze' heel graag op tv zien. Maar dat moet een natuurlijk proces zijn. Niet één waarbij de overheid een groep mensen weer gaat compenseren voor hun eigen falen.
De enige reden waarom de maatschappij wil dat moslims enigzins integreren is omdat deze groep grotendeels afhankelijk is van de belastingbetaler. Chinezen integreren ook voor geen meter, maar zijn wel in staat hun eigen centjes te verdienen.
Ja, de moslims zijn media-magnaten in Nederland. Dat doen ze ffe op hun eigen houtje....quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:22 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Het is geen kwestie van niet op tv willen zien. Dat moet een natuurlijk proces zijn, waarbij de moslims uit eigen initiatief stukje bij beetje gaan deelnemen. Maar niet zo geforceerd als Cohen dat nu zegt.
Ja en wats er mis met schotel-antenne's? Nederlanders in het buitenland kijken ook nederlandse zenders op schotelantennes.....quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:23 schreef Klummie het volgende:
[..]
Die moslims zitten daar helemaal niet op te wachten lijkt me, gezien de schotelantenne tot de vaste uitrusting van een moslimhuis behoort.
Homofielen in zeg 's Aaa? Zwaar in de war die Cohen![]()
Hoeveel % is Boedhist of Satanist in Nederland......quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:39 schreef PsyCha het volgende:
Ik hoor de Boeddisten, Satanisten enz anders ook niet roepen om in soaps mee te doen? Wat een overdreven gedoe dit weer.
Hehe, ik ben voor mijn financiele toekomst gelukkig niet afhankelijk van een generatie VMBO'ers. Zo lang de gemiddelde moslim niet verder komt dan een dergelijk opleidingsniveau is hun bijdrage aan de economie te verwaarlozen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:32 schreef SuphaZone het volgende:
[..]
Onzin, die zogenaamde "grote" moslimgroep die afhankelijk is van de belastingbetaler is niet het grootste gedeelte van de groep. In het verleden heeft het overgrote deel van de moslims zich allang bewezen tegenover Nederland door het zware/vuile arbeid wat ze hebben verricht. Daarnaast is het, zeker naar de toekomst gekeken, noodzakelijk om de volgende moslimgeneratie meer te betrekken in Nederland, dus ook in de media. Want dat zullen voornamelijk de belastingbetalers zijn die in de toekomst jou stoma zullen financieren als jij 90 bent. En niet pas als je ze massaal nodig hebt straks.
![]()
Bij Endemol doen ze aan diescrininasie?quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:33 schreef SuphaZone het volgende:
[..]
Ja, de moslims zijn media-magnaten in Nederland. Dat doen ze ffe op hun eigen houtje....![]()
Paul van Buitenen?quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:47 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Ik zie ook niet zoveel gebochelde gereformeerde homo's in de media.
Wat in elk geval niet waar is, is dat beeld wat je lekker suggestief schetst. De meeste moslim-jongeren VMBO-ers? Heb je cijfers om je bewering te ondersteunen, of doe je dat met je natte vinger in de lucht?quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:41 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Hehe, ik ben voor mijn financiele toekomst gelukkig niet afhankelijk van een generatie VMBO'ers. Zo lang de gemiddelde moslim niet verder komt dat een dergelijk opleidingsniveau is hun bijdrage aan de economie te verwaarlozen.
Het verrichten van die zware/vuile klussen was een uitkomst voor deze mensen die in eigen land zelfs tot de onderlaag van de bevolking behoorden. Ik heb geen cijfers, maar vrees dat het gros minder gewerkt heeft dan dat men aan jaren sociale steun het gevangen. De kinderen van deze immigranten zijn nu veelal laagopgeleid ... die gaan echt niet de redding voor de vergrijzende samenleving vormen. Was het maar waar.
Nee, ik hoop van niet. Die willen gewoon geld verdienen. Dus schijnbaar denken ze dat het merendeel van NL discriminerende gevoelens heeft over programma's met moslims.quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:43 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Bij Endemol doen ze aan diescrininasie?
Er is niks mis met schotelantennes, juist de aanwezigheid ervan bevestigt toch dat er nul behoefte aan meer moslims in nederlandse soaps ed is.quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:35 schreef SuphaZone het volgende:
[..]
Ja en wats er mis met schotel-antenne's? Nederlanders in het buitenland kijken ook nederlandse zenders op schotelantennes.....
Wou je dit tegenspreken? Dan wens ik je veel plezier.quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:50 schreef SuphaZone het volgende:
Ja lekker, kom we gaan naar een vreemd eng land, met allemaal rare gebruiken, om daar het vuile en zware werk op te knappen.
Onzin, immigranten hebben de Nederlandse burger veel meer gekost dan opgeleverd.quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:32 schreef SuphaZone het volgende:
[..]
Onzin, die zogenaamde "grote" moslimgroep die afhankelijk is van de belastingbetaler is niet het grootste gedeelte van de groep. In het verleden heeft het overgrote deel van de moslims zich allang bewezen tegenover Nederland door het zware/vuile arbeid wat ze hebben verricht.
En jij gelooft dat ze later jouw AOW en stoma gaan betalen?quote:Daarnaast is het, zeker naar de toekomst gekeken, noodzakelijk om de volgende moslimgeneratie meer te betrekken in Nederland, dus ook in de media. Want dat zullen voornamelijk de belastingbetalers zijn die in de toekomst jou stoma zullen financieren als jij 90 bent. En niet pas als je ze massaal nodig hebt straks.
![]()
Ja, die schijnbare discriminatie bestaat alleen in je hoofd. Self fulfilling prophesy heet dat.quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:53 schreef SuphaZone het volgende:
[..]
Nee, ik hoop van niet. Die willen gewoon geld verdienen. Dus schijnbaar denken ze dat het merendeel van NL discriminerende gevoelens heeft over programma's met moslims.
Of heb jij andere ideeen hierover?
De vaste kern? Wie dan help me even?quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:27 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Lesbo's zaten er wel in hoor.
Is maar als voorbeeldquote:Op donderdag 16 februari 2006 16:41 schreef SuphaZone het volgende:
[..]
Hoeveel % is Boedhist of Satanist in Nederland......
De aanwezigheid bevestigt niets. Klummie met jou valt niet te praten, je hebt al een mening gevormd over moslims. En je bent er heel halsstarrig over. Jammer, maar niet het einde van de wereld.quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:53 schreef Klummie het volgende:
[..]
Er is niks mis met schotelantennes, juist de aanwezigheid ervan bevestigt toch dat er nul behoefte aan meer moslims in nederlandse soaps ed is.
Nee, de vast kern niet. Hoewel, de acteur die Gert-Jan speelde is irl homo.quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:56 schreef Klummie het volgende:
[..]
De vaste kern? Wie dan help me even?
Jep, ik geniet er nu al van. De meeste kwamen voor een betere toekomst. Of wou jij dat tegenspreken. Dan wens ik je heel veel succes.quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:54 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Wou je dit tegenspreken? Dan wens ik je veel plezier.
Wie de fok is Democrates? Broer van Socrates?quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:56 schreef DaveM het volgende:
[..]
Onzin, immigranten hebben de Nederlandse burger veel meer gekost dan opgeleverd.
Alleen werkgevers hebben van die lui geprofiteerd.
Kijk maar op de site van Democrates ofzo als je het niet gelooft.
[..]
En jij gelooft dat ze later jouw AOW en stoma gaan betalen?
Ontopic:
Waar bemoeit Cohen zich mee?
Zijn de problemen met allochtonen en junks in zijn stad soms al opgelost?![]()
Cijfers : http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)0/2003b52p061art.pdfquote:Op donderdag 16 februari 2006 16:50 schreef SuphaZone het volgende:
[..]
Wat in elk geval niet waar is, is dat beeld wat je lekker suggestief schetst. De meeste moslim-jongeren VMBO-ers? Heb je cijfers om je bewering te ondersteunen, of doe je dat met je natte vinger in de lucht?
Ja lekker, kom we gaan naar een vreemd eng land, met allemaal rare gebruiken, om daar het vuile en zware werk op te knappen. Wij verhongeren hier nota bene. Gozer, ik zie nu al dat je nooit met de eerste generatie medelanders kennis hebt gemaakt, en over hun verleden hebt gesproken.
"Ik heb geen cijfers,..." dit hoeft verder geen reactie, spreekt voor zich.![]()
Ik vraag me af he, heb je islamitische vrienden?
"Of heb je andere ideeen hierover."quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:56 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Ja, die schijnbare discriminatie bestaat alleen in je hoofd. Self fulfilling prophesy heet dat.
De reden? Een betere toekomst.quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:04 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Cijfers : http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)0/2003b52p061art.pdf
Wat was volgens jou dan de reden dat ongeletterde Turken en Marokkanen naar Nederland kwamen te werken?
Ik heb vrij veel vrienden afkomstig uit Islamitische landen. Dit maakt ze overigens nog niet automatisch moslim.... En ja, deze gasten zijn vaak de positieve uitzonderingen uit hun groep. Juist de jongens die ook contact zochten met niet-moslims (ben zelf tenslotte ook geen autochtoon).
Ow ja die samen een kindje wilden, mwah dat was meer een voetnoot, een beter voorbeeld was In de Vlaamsche pot geweest.quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:00 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Nee, de vast kern niet. Hoewel, de acteur die Gert-Jan speelde is irl homo.
Maar wel de twee lesbo-collega's van dokter Hans.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |