Dit laat maar weer eens zien hoe betrokken onze Majesteit is bij Nederland en bij zaken die internationaal spelen. Ook laat dit goed zien hoe belangrijk deze functie kan zijn. Ze kan veel meer in sommige zaken bereiken dan de regering.quote:Beatrix liet Amnesty lobbyen op paleis
Gepost door Sander (Xender) - Bron: de Volkskrant
Gepubliceerd: donderdag 16 februari 2006 @ 08:49
De directeur van Amnesty International mocht in 2002 in het paleis Noordeinde lobbyen van Koningin Beatrix. Directeur Vriesendorp sprak bij een staatsbanket met president Obasanjo van Nigeria over de steniging waartoe de Nigeriaanse vrouw Amina Lawal was veroordeeld. De steniging ging uiteindelijk niet door. Dat staat in 'Het Grote Lobbyboek' van Erik van Venetië en Jaap Luikenaar. De schrijvers vinden Beatrix de meest onderschatte lobbyist.
De Amnesty-directeur vertelde Obasanjo hoe het Kamerdebat over de zaak-Lawal die dag was verlopen. Ten slotte wees hij de Nigeriaanse president op diens ondertekening van de Universele verklaring van de rechten van de mens. "Ik hoop dat ik iets voor Amnesty heb kunnen doen", zei Beatrix na afloop van het staatsbanket. De vrouw zou worden gestenigd vanwege overspel. Het vonnis zorgde voor internationale ophef.
Het was voor Amnesty de eerste keer dat ze bij een staatsbanket aanwezig waren. Bij het banket waren in totaal 120 gasten aanwezig.
Hard werken of niet,zij doet het wel en dat vind ik iets om trots op te zijn!quote:Op zaterdag 18 februari 2006 05:36 schreef StefanP het volgende:
Nou poehpoeh, ze heeft haar jaarlijkse miljoenen weer verdiend hoor. Het was weer hard eten werken he Bea?
Onze Majesteit werkt 24 uur per dag, 365 dagen per jaar. Mensen zien haar altijd als de Koningin, als ze op vakantie is, als ze naar een concert gaat, als er iets in de familie is....quote:Op zaterdag 18 februari 2006 05:36 schreef StefanP het volgende:
Nou poehpoeh, ze heeft haar jaarlijkse miljoenen weer verdiend hoor. Het was weer hard eten werken he Bea?
Zó veel?quote:Op donderdag 16 februari 2006 10:43 schreef zoalshetis het volgende:
groot fan van het koningshuis. niet zozeer vanwege de personen, maar de status voor ons land. en dat alles voor 5 euro p.p. per jaar.
Vertel eens, wat doet ze dan? Koningin zijn? Dan kan ik ook wel claimen 24 uur per dag te werken aan het "Stefan zijn". Alsjeblieft zeg. Ze heeft nog nooit een minuut echt werk verricht, in haar hele leven.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 17:15 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Onze Majesteit werkt 24 uur per dag, 365 dagen per jaar. Mensen zien haar altijd als de Koningin, als ze op vakantie is, als ze naar een concert gaat, als er iets in de familie is....
Heb je wel enig idee wat voor pr functie het koningshuis heeftquote:Op zaterdag 18 februari 2006 21:05 schreef StefanP het volgende:
[..]
Vertel eens, wat doet ze dan? Koningin zijn? Dan kan ik ook wel claimen 24 uur per dag te werken aan het "Stefan zijn". Alsjeblieft zeg. Ze heeft nog nooit een minuut echt werk verricht, in haar hele leven.
als ik het geld er af trek waarmee mensen hun werk doen en gewoon betaald krijgen, is dat idd veel minder dan 5 euro.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 18:45 schreef Floripas het volgende:
[..]
Zó veel?
Voor een lobbygesprekje?
Kunnen we beter het koningshuis afschaffen en dat geld overmaken naar Amnesty.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |