abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 februari 2006 @ 21:45:26 #1
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_35130883
Vandaag babyfoto's gemaakt. Het viel nog best tegen. Je kan zo'n kleintje niet te lang belagen met een camera natuurlijk Dus in een relatief korte tijd wat verschillende dingetjes gedaan.

1.

2.

3.

4.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_35131213
Die eerste is echt lief!

Alleen van dat oorbelletje ga ik me niet zo fijn voelen, eerlijk gezegd.

edit: tsjaa, echt 'fotografische' beoordeling kan ik niet geven. Ik zit er wel over na te denken hoe ik dat zou kunnen doen, maar ik vind het mooie foto's iig.

En ik krijg mijn tekst even niet fatsoenlijk geformuleerd, dus ik blijf editten.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_35131266
oh wat een leuke foto's pea:)
vooral die laatste
Thank Drunk I'm a Goddess!
  woensdag 15 februari 2006 @ 21:52:46 #4
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35131269
iets zegt me dat het model het niet eens was met #4.

waar is de bijbehorende ooievaar trouwens?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_35131305
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 21:51 schreef Quinazoline het volgende:
Die eerste is echt lief!

Alleen van dat oorbelletje ga ik me niet zo fijn voelen, eerlijk gezegd.
Ja, dat is wat eeeh vroeg...

Maar daarover mag je in OUD gaan klagen..

Vind de 2e foto het leukste Pea.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  woensdag 15 februari 2006 @ 21:53:29 #6
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_35131309
Die eerste vind ik leuk . De rest ook, maar de eerste het leukst
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  woensdag 15 februari 2006 @ 21:54:16 #7
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_35131349
Eerste foto is idd hartstikke lief!

Laatste foto zou ook ontzettend leuk geweest zijn, maar helaas lijkt de baby er niet zoveel zin in te hebben...
The toes you step on today might be connected to the ass you’re going to kiss tomorrow...
  woensdag 15 februari 2006 @ 21:54:57 #8
52657 pea4fun
pi_35131385
@ Quin, oorbelletjes is de keus van de ouders

@ prupke en ronald. Ik vond het wel een beetje zielig, dus heb er maar 1 foto van gemaakt en de ooievaar uhm....
pi_35131426
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 21:52 schreef RonaldV het volgende:
iets zegt me dat het model het niet eens was met #4.

gegijzeld door vliegvrager

pea
ik vind de eerste het leukste, die is schattig

bij 3 en 4 krijg ik een beetje medelijden
Just move on up, and keep on wishing. Remember your dreams, they are your only schemes. So keep on pushing. Take nothing less, not even second best... Move on up!
pi_35131469
Ze zijn erg leuk geworden Pea, vooral 1 en 4 zijn erg gaaf. 2 Heeft een mooie uitstraling, dat kwetsbare omdat je het zo gemakkelijk kunt optillen.. Alleen jammer dat het hoofdje zo hangt zeg maar. 4 is grappig vanwege die liefdevolle blik in de oogjes

edit: Foto 4 zal later vast wel graag getoond worden aan vriendje/vriendinnetje .
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_35131488
De eerste foto is leuk. Maak die over een paar maanden nog es als hij/zij het hoofdje zelf op kan houden en hij gaat nog meer spreken. Maar fotograferen van deze kleintjes is egt moeiiiluk....
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
  woensdag 15 februari 2006 @ 21:59:50 #12
52657 pea4fun
pi_35131632
Dank jullie allemaal voor het commentaar De eerste foto vond ik zelf wat erg standaard, maar nu blijkt waarom ze zoveel zo gemaakt worden iedereen lijkt dat toch leuk te vinden.
  woensdag 15 februari 2006 @ 22:00:20 #13
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_35131659
1 en 2 zijn het voor mij Pea

2 wou ik ook gaan doen wanneer ik binnenkort een babyshoot heb (als het goed is )
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_35131698
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 21:59 schreef pea4fun het volgende:
Dank jullie allemaal voor het commentaar De eerste foto vond ik zelf wat erg standaard, maar nu blijkt waarom ze zoveel zo gemaakt worden iedereen lijkt dat toch leuk te vinden.
Hij is standaard geworden na Anne Geddes he ... maar denk dat het idd altijd een vertederend beeld blijft dat soort plaatjes, en baby's doen natuurlijk al niet snel wat mis op foto's. Al is schattig en grappig en lief enzo.. totdat ze groot worden
pi_35131781
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 21:55 schreef lostminds het volgende:

[..]

gegijzeld door vliegvrager
Ik zie het grapje nu pas
  woensdag 15 februari 2006 @ 22:03:01 #16
52657 pea4fun
pi_35131799
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:00 schreef Puckzzz het volgende:
1 en 2 zijn het voor mij Pea

2 wou ik ook gaan doen wanneer ik binnenkort een babyshoot heb (als het goed is )
Het viel me nog best tegen eigenlijk. Al is het nog maar een kleintje, om ze zo omhoog te houden is nog lastig. Daarbij had ik eigenlijk best slecht licht, maar dat is een slecht excuus natuurlijk.
  woensdag 15 februari 2006 @ 22:05:37 #17
52657 pea4fun
pi_35131913
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:01 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Hij is standaard geworden na Anne Geddes he ... maar denk dat het idd altijd een vertederend beeld blijft dat soort plaatjes, en baby's doen natuurlijk al niet snel wat mis op foto's. Al is schattig en grappig en lief enzo.. totdat ze groot worden
Niet persé na anne hoor...ik heb zo'n soort foto ook van mezelf
pi_35132263
Dat je er gelijk ringen in schiet vind ik niet zo, maar de zwart-wit versie vind ik echt heel leuk.
Why? Don't we make ya laugh? Aren't we fuckin' funny? You best come up with an answer, cos I'm gonna come back here and check on you and your momma and if you ain't got a reason why you hate clowns, I'm gonna kill your whole fucking family.
pi_35133246
Ik vind het wel aparte foto's. Aardig, maar niet heel super; dat komt denk ik vooral doordat het kindje nog erg jong is om echt mee aan de slag te gaan .

#1 Vind ik wel leuk, is eigenlijk mijn favoriet alleen vind ik het erg jammer dat het kindje er zo moelijk bij lijkt te liggen. Een standpunt iets meer van onder (al gaat dat in dit geval moelijk met die handdoeken) of van de zijkant zou misschien wat beter zijn wat dat betreft.
#2 Vind ik heel mooi. Enige minpuntjes zijn het weinig licht op het hoofdje in vergelijking tot de rest van het kindje, en dat het net schuin naar boven kijkt.
#3 Is ook zeer oke, alleen dat pruillipje is een (heel!) klein beetje jammer, en er is net een stukje van mama's hoofd af.
#4 Vind ik dan de minste, met name omdat het kindje zo huilt en niet erg tevreden is met zijn/haar positie Verder denk ik dat daar nog wat meer compositie in zou kunnen, wat spelen met standpunt kan denk ik wel wat toevoegen aan de foto. Ook vind ik het jammer dat het doek zo ineens ophoudt bovenaan de foto.

Misschien niet de meest positieve kritiek, maar ik heb dan ook geen idee (al kan ik me er iets bij voorstellen) hoe moelijk het is een baby te fotograferen .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  woensdag 15 februari 2006 @ 22:40:32 #20
52657 pea4fun
pi_35133775
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:30 schreef Elefes het volgende:
Ik vind het wel aparte foto's. Aardig, maar niet heel super; dat komt denk ik vooral doordat het kindje nog erg jong is om echt mee aan de slag te gaan .

#1 Vind ik wel leuk, is eigenlijk mijn favoriet alleen vind ik het erg jammer dat het kindje er zo moelijk bij lijkt te liggen. Een standpunt iets meer van onder (al gaat dat in dit geval moelijk met die handdoeken) of van de zijkant zou misschien wat beter zijn wat dat betreft.
#2 Vind ik heel mooi. Enige minpuntjes zijn het weinig licht op het hoofdje in vergelijking tot de rest van het kindje, en dat het net schuin naar boven kijkt.
#3 Is ook zeer oke, alleen dat pruillipje is een (heel!) klein beetje jammer, en er is net een stukje van mama's hoofd af.
#4 Vind ik dan de minste, met name omdat het kindje zo huilt en niet erg tevreden is met zijn/haar positie Verder denk ik dat daar nog wat meer compositie in zou kunnen, wat spelen met standpunt kan denk ik wel wat toevoegen aan de foto. Ook vind ik het jammer dat het doek zo ineens ophoudt bovenaan de foto.

Misschien niet de meest positieve kritiek, maar ik heb dan ook geen idee (al kan ik me er iets bij voorstellen) hoe moelijk het is een baby te fotograferen .
Allereerst bedankt voor de uitgebreide kritiek.

bij 1, ik heb het geprobeerd wat meer van onder, maar dat lukte niet echt. Verder heb ik er wel 1 waar ze haar hoofdje wat rechter op houdt, maar die is minder scherp. Ik zal een volgende keer zeker meer posities proberen

bij 2, ik zal er een volgende keer rekening mee houden dat het kindje met het hoofdje richting raam gehouden moet worden, of misschien moet ik zelf met de rug naar het raam zelfs.

bij 3 mama's hoofd doet er voor deze foto voor mij niet zo toe, vandaar dat het afgesneden is.

bij 4. Ik heb hier dus ook maar 1 foto van...ik vond het zelf eigenlijk best zielig maar vond em toch grappig genoeg om te laten zien.

En ga vooral zo door met je kritieken hoor. Sommige puntjes had ik zelf ook opgemerkt, maar van zulke commentaren leer ik alleen maar.
pi_35135623
Lekker bezig geweest pea

Ik denk dat #1 verreweg de leukste is. Zoals Elefes al zei...de houding is niet helemaal lekker
Bij de andere liggen met name de compo's me niet helemaal en bij de laatste de kleuren. Ik vind dat roze en dat wit op de achtergrond niet helemaal met elkaar in overeenstemming. Ook de lichtval is niet echt lekker.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 15 februari 2006 @ 23:17:06 #22
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35135670
Pea

Super foto's Kan me niet bommen of het fototechnisch allemaal klopt
En de foto in de doek is erg mooi geworden ook al huilt ze, vind ik toch wle zijn charme hebben.

Even namens het model: ik had honger

en discussies over oorbelletjes e.d. ga ik niet voeren is onze keus en daarmee basta
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_35136025
Ik vind #4 echt helemaal geweldig!!!

@pea: babies is zo uitdagend juist omdat je nooit weet wat ze doen, hoe ze reageren en vaak idd ook tijdsdruk door etenstijd enzo. Ik ind ze
pi_35136109
Ik vind de compositie in 2 en 4 erg origineel, goed bedacht. De eerste is goed geconverteerd naar zwart wit, nummer 3 mist net wat contrast alleen, maar ook daar vind ik de compositie goed.
pi_35142373
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:25 schreef aapstok het volgende:
Ik vind de compositie in 2 en 4 erg origineel, goed bedacht. De eerste is goed geconverteerd naar zwart wit, nummer 3 mist net wat contrast alleen, maar ook daar vind ik de compositie goed.
misschien kijk jij niet vaak genoeg naar babyfoto's.
de compositie op 2 is juist al vele malen gedaan, maar maakt Pea haar versie daarom zeker niet minder mooi

@Evenstar: Ik had al zo'n vermoeden dat dit jullie spruit was! Wat een schat van een meisje!
en die oorbelletjes is idd een keuze en daar heeft niemand iets mee te maken, als je nou gelijk en vette tattoo op haar arm had gezet ofzo
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_35142413
Ik vind de eerste foto het mooiste. De laatste foto is op zich ook wel leuk, maar dan zou de baby moeten lachen. Maar ja, ze was er natuurlijk al zat van.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 februari 2006 @ 08:03:38 #27
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_35142477
Ik vind ze erg leuk Pea Die eerste vooral, omdat ze zo mooi in de camera kijkt. En die laatste vind ik stiekem erg grappig door dat protesterende koppie
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 16 februari 2006 @ 10:14:04 #28
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_35144438
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:17 schreef _evenstar_ het volgende:
Pea

Super foto's Kan me niet bommen of het fototechnisch allemaal klopt
En de foto in de doek is erg mooi geworden ook al huilt ze, vind ik toch wle zijn charme hebben.

Even namens het model: ik had honger

en discussies over oorbelletjes e.d. ga ik niet voeren is onze keus en daarmee basta
Mooie foto's van jullie dochter (en mijn naamgenootje!)

Pea, mooi werk!! Ik vind foto 4 erg leuk!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  donderdag 16 februari 2006 @ 10:15:32 #29
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_35144475
#1 Vind ik het mooist (ook al ligt het behoorlijk onhandig)
#2 Vind ik niet zo erg mooi. Het kindje ligt er een beetje onhandig bij en het gezichtje van haar is niet echt scherp.
#3 Staat ze niet echt mooi op. Het gezichtje is best wel donker.
#4 Vind ik onscherp.

Sorry Pea. Ik heb mooiere foto's gezien. Het is best wel moeilijk om een baby op de foto te zetten maar dit is bij opbouwende kritiek.

...en ik weet dat ik niets mag zeggen over oorbellen maar ik vind het echt niet kunnen.
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  donderdag 16 februari 2006 @ 13:25:20 #30
52657 pea4fun
pi_35149940
Dank jullie allemaal voor de positieve reacties en puntjes van kritiek.
Over de puntjes van kritiek...nou zou ik natuurlijk met excuses aan kunnen komen over niet bij mij thuis fotograferen, lichtomstandigheden en meer van dat soort...maar jullie hebben wel gelijk

Evenstar...mocht je in de buurt komen hier (en ik weet dat je dat wel eens bent) Ik zou graag nog een keer proberen
  donderdag 16 februari 2006 @ 14:28:22 #31
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35151885
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 13:25 schreef pea4fun het volgende:
Dank jullie allemaal voor de positieve reacties en puntjes van kritiek.
Over de puntjes van kritiek...nou zou ik natuurlijk met excuses aan kunnen komen over niet bij mij thuis fotograferen, lichtomstandigheden en meer van dat soort...maar jullie hebben wel gelijk

Evenstar...mocht je in de buurt komen hier (en ik weet dat je dat wel eens bent) Ik zou graag nog een keer proberen
Tuurlijk altijd misschien als je het leuk vind kan k dan ook nog een jocchie wat nu 4 maanden is regelen

tis gewoon nu ff wat lastiger ivm dat voedinggeklooi en dat spugen e.d.

Ook nog namens Maurice
pi_35152943
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 21:52 schreef RonaldV het volgende:

*meldt

Leuke platen pea. Ik vind 2 en 4 het leukste. Bij beiden had het gezichtje iets meer licht gemogen imho, maar echt storend is het niet. En dat de baby huilt op 4 vind ik wel wat hebben. Babyfoto's zijn altijd zo zoetsappig en roze-wolkerig, een beetje reality kan geen kwaad.

Ja lieve lezertjes, babies huilen wel eens.

Paar kleine puntjes: iets te krappe crop op 3, was al gezegd, en persoonlijk zou ik bij 4 gekozen hebben voor een grotere DOF.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_35153396
Een shoot met een baby.. Whoa
Hoelang heb je er wel over gedaan? kan me idd niet voorstellen dat zo'n kleintje niet zin heeft om een uur te poseren..

1 is is idd de mooiste, en lekker in zwart-wit
ik vind 3 ook heel mooi, alleen dan mét moeder erbij croppen wat groter.. soort klassiek beeld van moeder en kind
Hele mooie serie!
Nee.
pi_35162053
.1 is erg leuk, lekker scherp en mooi belicht

.2 is leuk maar wel erg cliche-achtig

.3 vind ik niet geslaagd... de baby ziet er zo raar uit...

.4 vind ik de slechtste... met name omdat z'n hoofd helemaal niet goed belicht is.
<hr>
  donderdag 16 februari 2006 @ 20:03:17 #35
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35164250
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 19:14 schreef Dawnbreaker het volgende:
.1 is erg leuk, lekker scherp en mooi belicht

.2 is leuk maar wel erg cliche-achtig

.3 vind ik niet geslaagd... de baby ziet er zo raar uit...

.4 vind ik de slechtste... met name omdat z'n hoofd helemaal niet goed belicht is.
haar tis een dame
  donderdag 16 februari 2006 @ 21:05:22 #36
52657 pea4fun
pi_35166777
@ evenstar. Ik heb nu zoveel tips en commentaar dat een volgende serie vast nog beter wordt Dus kom maar op met die kleintjes, 4 maanden lijkt me ook een uitdaging hoor.

@vliegvrager krappe crop op 3 was opzettelijk, omdat de mama in (alleen deze keer) bijzaak is. Ik heb hem alleen nog krapper. En de grotere DOF op 4 ben ik het mee eens, maar ik heb niet ff kunnen proberen...Ik vond het zo zielig dat ze zo huilde dat het bij 1 foto gebleven is.

@Jelleee Hoelang precies weet ik niet, maar niet erg lang. Normaal met volwassenen klooi ik wel langer

@ Dawnbreaker, stiekum zijn ze allemaal wel een beetje cliché, maar ik hou daar zelf wel van
pi_35183594
Baby's fotograferen... moeilijk... been there, done that

#1: sweet, jammer hij/zij kijkt een beetje moeilijk/verkrampt. Ik zou 'm een stuk closer vierkant croppen. Zowiezo de rand van de handdoek rechts voegt niks toe.
#2: voor mij de mooiste. Het hoofdje wat shadow-recoveren in PS, staat er nu wat donker bij in vergelijking met het lichte beentje.
#3: De witbalans is niet lekker, het komt een beetje blauwig (=koud/doods) over. Probeer in PS wat warmere kleuren te krijgen, dan wordt ie een stuk beter.
#4: Hmm... tsja. Het kindje had 't gehad, da's wel duidelijk. Dan kun je 'm beter een fles geven of zorgen dat ie effe lekker warm mis en het dan nog eens proberen. Ook hier zou ik 'm vierkant croppen, zijkanten en onderkant voegen niks toe. De foto is al niet echt scherp, maar ook het DoF mag wel wat groter, de voetjes zijn nu blurry, kan met opzet zijn, ik vind 't minder.

Wat ik zelf wel een leuk vind om babyfoto's wat "zachter" te laten overkomen:
Dupliceer je background-layer, haal hier een gaussian blur filter overheen van pakweg 20. Draai vervolgens de opacity van deze blur-layer terug tot 20-30%. Met een layer mask en een zachte zwarte brush wat highlights maskeren, zoals de ogen, neus en lippen.

[ Bericht 6% gewijzigd door stefimke op 17-02-2006 12:56:37 (offtopic commentaar verwijdert.) ]
  vrijdag 17 februari 2006 @ 12:17:23 #38
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35183868
Voor iedereen:

Jullie standpunten over de oorbellen zijn duidelijk. De moeder heeft hier al gereageerd, het is haar beslissing, en dat die anders is lijkt me ook duidelijk. Alle verdere opmerkingen over de oorbellen zullen door mij vanaf nu gewist worden. Als je er een discussie over wilt voeren , dan verwijs ik je naar Ouder(s)
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 17 februari 2006 @ 12:31:57 #39
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35184339
dank ronald
  vrijdag 17 februari 2006 @ 12:40:31 #40
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_35184612
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 12:17 schreef RonaldV het volgende:
Voor iedereen:

Jullie standpunten over de oorbellen zijn duidelijk. De moeder heeft hier al gereageerd, het is haar beslissing, en dat die anders is lijkt me ook duidelijk. Alle verdere opmerkingen over de oorbellen zullen door mij vanaf nu gewist worden. Als je er een discussie over wilt voeren , dan verwijs ik je naar Ouder(s)

ik heb net een geboortekaartje ontvangen van de dame die ik zwanger heb gefotografeert. Ze is bevallen van een zoontje. Dus over 4 weekjes mag ik ook

tips heel erg welkom!
  † In Memoriam † vrijdag 17 februari 2006 @ 17:01:19 #41
43556 miss_dynastie
pi_35194618
Wat leuk om een fotootje van jullie spruit te zien, Evenstar

Ik vind zelf de laatste foto het mooist. Het onvoorspelbare, lekker eigenwijze van baby's, heerlijk
  vrijdag 17 februari 2006 @ 18:25:19 #42
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35197579
Ik vind die laatste ook erg leuk, baby's zijn niet alleen lief mooi etc.. ze huilen ook geeft een wat realistischer beeld hoe babytjes zijn.. al is het nooit leuk om je spruitje te zien huilen
  maandag 20 februari 2006 @ 13:10:02 #43
128964 furore
scharlaken-groen
pi_35285329
Ik moet zeggen dat ik babyfoto's vaak alleen leuk vind voor de directe familie (no 1 vind ik hier een goed voorbeeld van: goed gelukt, maar ik blijf er niet lang naar kijken), maar ook ik vond de compositie van no 2 en no 4 erg leuk.
Ik moest juist erg lachen om het huilende onderwerp En nee, net als Aap kijk ook ik niet vaak naar babyfoto's, blijkbaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')