Aslama is menselijk, God niet.quote:Op woensdag 15 februari 2006 23:35 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar alles voor in kunt vullen. Tegelijkertijd lopen en niet lopen.
Zal ze niet leuk vinden. Maar ja.quote:Op woensdag 15 februari 2006 23:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Iemand die geen waarde geeft aan onbetrouwbare bronnen![]()
Dan is de zin logisch gezien fout. A en -A is altijd onwaar. Het heeft niet met God te maken.quote:Op woensdag 15 februari 2006 23:35 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar alles voor in kunt vullen. Tegelijkertijd lopen en niet lopen.
Ik vind Aslama nu al zinniger dan jou.quote:Op woensdag 15 februari 2006 23:36 schreef Triggershot het volgende:
Aslama is menselijk, God niet.
Jawel, want het volgt uit de premissen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 23:38 schreef Aslama het volgende:
Dan is de zin logisch gezien fout. A en -A is altijd onwaar. Het heeft niet met God te maken.
Maar 'A en -A' kun je vervangen door almachtig... Dat is precies waar het over gaat.quote:Op woensdag 15 februari 2006 23:38 schreef Aslama het volgende:
[..]
Dan is de zin logisch gezien fout. A en -A is altijd onwaar. Het heeft niet met God te maken.
dus?quote:Op woensdag 15 februari 2006 23:36 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Zal ze niet leuk vinden. Maar ja.
6:104. "Er zijn inderdaad bewijzen van uw Heer tot u gekomen, wie dus ziet het is voor hemzelf en wie blind wordt het is tegen hemzelf. En ik ben geen bewaker over u."
Moet je maar eens vragen of we verschillen in boodschap, moeilijk he niet om de man spelen, maar in houdelijk reageren.quote:Op woensdag 15 februari 2006 23:38 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik vind Aslama nu al zinniger dan jou.
Wat dus? Zal ze niet leuk vinden en een citaatje.quote:
Ik volg je niet meer, wat is je punt?quote:Op woensdag 15 februari 2006 23:41 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Wat dus? Zal ze niet leuk vinden en een citaatje.
Nee want zin 6 is niet noodzaakelijk onwaar, zoals ik uitgelegd heb waarom. Jou laatste stelling kan je schrijven als:quote:Op woensdag 15 februari 2006 23:39 schreef speknek het volgende:
[..]
Jawel, want het volgt uit de premissen.
Zie mijn bovenstaande antwoord.quote:Op woensdag 15 februari 2006 23:39 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Maar 'A en -A' kun je vervangen door almachtig... Dat is precies waar het over gaat.
Jij aanbid een almachtige god die in iedergeval haarzelf niet meer kan corrigeren omdat ze ooit gezegd heeft dat jullie het er maar mee moeten doen. Aan de andere kant mag ze zelf beslissen of ze zichzelf corrigeert (mutant ninja) maar jij zal haar in iedergeval niet geloven. Dus de kans is redelijk aanwezig dat jij jouw god aan het ontkennen bent.quote:Op woensdag 15 februari 2006 23:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik volg je niet meer, wat is je punt?
Leg mij eens uit hoe ik fout kan zijn, als volgens Allah, Mohammed de laatste profeet is. En laatste boodschapper van God die als allerlaatste op Aarde zal rondlopen Jezus is?quote:Op woensdag 15 februari 2006 23:46 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Jij aanbid een almachtige god die in iedergeval haarzelf niet meer kan corrigeren omdat ze ooit gezegd heeft dat jullie het er maar mee moeten doen. Aan de andere kant mag ze zelf beslissen of ze zichzelf corrigeert (mutant ninja) maar jij zal haar in iedergeval niet geloven. Dus de kans is redelijk aanwezig dat jij jouw god aan het ontkennen bent.
(Overigens; komt een beetje erg naar voren in bovenstaande maar als er een god is; is ze vrouwelijk, althans volgens mij. Dit om de vrouwelijke vorm niet als 'gediss' te zien.)
Laten we de eindprofetie maar even voor wat het is; das zo depri. Ik heb het zojuist al geprobeerd uit te leggen; maar misschien dat een wedervraag tot de rescue komt: Waarom is het uitgesloten dat de almachtige Allah zichzelf corrigeert? (Zoals ze dat volgens de christenen wel; en volgens de Joden niet helemaal heeft gedaan alvorens het volgens de christenen niet te doen maar volgens de moslims wel.)quote:Op woensdag 15 februari 2006 23:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Leg mij eens uit hoe ik fout kan zijn, als volgens Allah, Mohammed de laatste profeet is. En laatste boodschapper van God die als allerlaatste op Aarde zal rondlopen Jezus is?
(Allah= in Arabisch een woord die geen mannenlijk/vrouwelijke vorm kent)
Nouja, ik houd vol dat hij weliswaar altijd onwaar is (dat is de definitie van een antithese immers) maar wel degelijk uit de premissen naar voren komt. Maar ik zou de paradox natuurlijk verder kunnen generaliseren: Is god in staat de axioma's te breken die hijzelf gesteld heeft.quote:Op woensdag 15 februari 2006 23:44 schreef Aslama het volgende:
Nee want zin 6 is niet noodzaakelijk onwaar, zoals ik uitgelegd heb waarom. Jou laatste stelling kan je schrijven als:
God is Almachtig en niet Almachtig tegelijk.
De zin is altijd onwaar, maar volgt niet uit de logica 1-7 die je hebt beschreven.
Omdat Allah zich niet zal vergissen, alwetend remember? Laten we voor argument sake open staan voor jouw stelling, Wie zou dan de opvolger dan Mohammed zijn in rij van profeten?quote:Op woensdag 15 februari 2006 23:54 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Waarom is het uitgesloten dat de almachtige Allah zichzelf corrigeert? (Zoals ze dat volgens de christenen wel; en volgens de Joden niet helemaal heeft gedaan alvorens het volgens de christenen niet te doen maar volgens de moslims wel.)
trustequote:Overigens truste, morgen weer vroegachtig op.
Is de islam wordt God niet afgebeeldquote:(Okay, god word namelijk vaak afgebeeld met baard)
als hij almachtig is, waarom niet?quote:Op woensdag 15 februari 2006 23:55 schreef speknek het volgende:
[..]
Nouja, ik houd vol dat hij weliswaar altijd onwaar is (dat is de definitie van een antithese immers) maar wel degelijk uit de premissen naar voren komt. Maar ik zou de paradox natuurlijk verder kunnen generaliseren: Is god in staat de axioma's te breken die hijzelf gesteld heeft.
Omdat dat tot logische inconsistentie leidt.quote:Op donderdag 16 februari 2006 00:01 schreef Triggershot het volgende:
als hij almachtig is, waarom niet?
Het is een bevestiging van zijn almachtige eigenschapquote:Op donderdag 16 februari 2006 00:02 schreef speknek het volgende:
[..]
Omdat dat tot logische inconsistentie leidt.
Als je zeker wil weten probeer dan hetzelfde nog eens maar die in bewering 6: (A en -A) resulteert (lopen en niet lopen). Zal je zien dat het niet gaat.quote:Op woensdag 15 februari 2006 23:55 schreef speknek het volgende:
[..]
Nouja, ik houd vol dat hij weliswaar altijd onwaar is (dat is de definitie van een antithese immers) maar wel degelijk uit de premissen naar voren komt.
Lijkt mij zoiets als 'zelf negeren wat je beweert' , 'vertellen wat je niet vertelt' of 'kan je eten wat je niet eet ?' enz. Het is een woordspelletje, waar je niets zinnigs mee kan bereiken.quote:Maar ik zou de paradox natuurlijk verder kunnen generaliseren: Is god in staat de axioma's te breken die hijzelf gesteld heeft.
God kan om 3 uur lopen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 00:06 schreef Aslama het volgende:
Als je zeker wil weten probeer dan hetzelfde nog eens maar die in bewering 6: (A en -A) resulteert (lopen en niet lopen). Zal je zien dat het niet gaat.
Jawel, opmerken dat het niet zinnig is.quote:Lijkt mij zoiets als 'zelf negeren wat je beweert' , 'vertellen wat je niet vertelt' of 'kan je eten wat je niet eet ?' enz. Het is een woordspelletje, waar je niets zinnigs mee kan bereiken.
in andere woorden, hij kan geen 2 dingen tegelijk?quote:Op donderdag 16 februari 2006 00:11 schreef speknek het volgende:
[..]
God kan om 3 uur lopen.
God kan om 3 uur niet lopen.
God kan om 3 uur lopen en god kan om 3 uur niet lopen.
Wat klopt daar niet aan?
[..]
Jawel, opmerken dat het niet zinnig is.
Ten eerste je brengt hier een tijddimensie in, waar we het m.b.t. God misschien nog niet met elkaar over eens zijn (God is tijdloos e.d.). Dus lijkt mij moeilijk om over te discussieren.quote:Op donderdag 16 februari 2006 00:11 schreef speknek het volgende:
[..]
God kan om 3 uur lopen.
God kan om 3 uur niet lopen.
God kan om 3 uur lopen en god kan om 3 uur niet lopen.
Wat klopt daar niet aan?
Inderdaad om te zeggen dat A en -A waar is, is onzinnig.quote:[..]
Jawel, opmerken dat het niet zinnig is.
Denk ik niet. Tis zoiets als: alles kunnen en niet alles kunnen. "Je kan doen wat je niet kan doen" e.d. altijd onwaar, woordspelletje, zelf tegenstellinggen bedenken enz.quote:Op donderdag 16 februari 2006 00:30 schreef speknek het volgende:
Ja ongeacht god, maar wel geacht almachtigheid. Want alles kunnen houdt het kunnen van tegenstellingen in.
twee is twee per definitie en niet drie. je kan niet de definitie van twee drie maken.quote:
Nou dan is het heel simpel, als je dat niet kan, ben je niet almachtig.quote:Op donderdag 16 februari 2006 00:42 schreef Aslama het volgende:
twee is twee per definitie en niet drie. je kan niet de definitie van twee drie maken.
Dat jij niet 2 dingen tegelijk doet , komt er op neer dat je er niet toe in staat bent?quote:Op donderdag 16 februari 2006 00:30 schreef speknek het volgende:
Ja ongeacht god, maar wel geacht almachtigheid. Want alles kunnen houdt het kunnen van tegenstellingen in.
Als je Almachtig ben dan kan je alles he he..quote:Op donderdag 16 februari 2006 00:42 schreef speknek het volgende:
[..]
Nou dan is het heel simpel, als je dat niet kan, ben je niet almachtig.
Hè hè.
Jawel, 2 is nu gelijk aan 3. Zoals je wilt.quote:Op donderdag 16 februari 2006 00:42 schreef speknek het volgende:
[..]
Nou dan is het heel simpel, als je dat niet kan, ben je niet almachtig.
Hè hè.
quote:Op donderdag 16 februari 2006 00:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat jij niet 2 dingen tegelijk doet , komt er op neer dat je er niet toe in staat bent?
"Inahoe ala Qoeli Shayin Qadier"..quote:Op donderdag 16 februari 2006 00:53 schreef Aslama het volgende:
[..]
Ja dat is gewoon contradiction in terminis:Is Almachtig maar kan niet alles.
Door een hele hoop filosofen, heel lang geleden al. Maar het duurt zolang. Het duurt zo ontzettend langquote:Op donderdag 16 februari 2006 00:54 schreef Triggershot het volgende:
door?
Vreemd, filosofie is spiritueel hoor.quote:Op donderdag 16 februari 2006 00:58 schreef speknek het volgende:
[..]
Door een hele hoop filosofen, heel lang geleden al. Maar het duurt zolang. Het duurt zo ontzettend lang.
quote:Op donderdag 16 februari 2006 00:59 schreef Triggershot het volgende:
Vreemd, filosofie is spiritueel hoor.
kerel..quote:Op donderdag 16 februari 2006 00:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vreemd, filosofie is spiritueel hoor.
Nee.quote:Op donderdag 16 februari 2006 01:00 schreef Triggershot het volgende:
niet mee eens?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |