quote:Op woensdag 15 februari 2006 21:36 schreef MisterICE het volgende:
Whehehe en die platenbaas zo van:
[afbeelding]
Mompelt iets over bitrate van +192 en onzin...quote:Op woensdag 15 februari 2006 21:58 schreef DjDev het volgende:
MP3's klinken zo verkracht
Ik kan duidelijk het verschil horen tussen een CD en MP3
Lame ==> de laatste versiequote:Op woensdag 15 februari 2006 21:59 schreef switchboy het volgende:
[..]
Mompelt iets over bitrate van +192 en onzin...
Alsof je verschil hoort als je het met een slechte dinges doet, op je mp3spelerquote:Op woensdag 15 februari 2006 22:10 schreef Thomas B. het volgende:
Gebruik Limewire alleen als ik een of ander vaag nummer zoek wat ik niet kan vinden. Als ik cd's rip (voor op m'n mp3 speler) doe ik dat altijd met EAC en RazorLame.
Wat voor speakers heeft je computer?quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:07 schreef DjDev het volgende:
[..]
Lame ==> de laatste versie
met APE...Ik hoor nog steeds verschil
Overigens ben geen n00b die van Limewire oid muziek trekt.
Als ik muziek van internet trek doe ik dat wel van Scene Releases
quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:11 schreef switchboy het volgende:
[..]
Wat voor speakers heeft je computer?
Audiofielenquote:Op woensdag 15 februari 2006 22:13 schreef DjDev het volgende:
[..]
Ik heb m'n pc aangesloten aan m'n stereo toren
En er komt zeker goed geluid uit
Mijn pa heeft het allemaal betaald dus ik heb er eigenlijk niet zo veel problemen mee dat het veel heeft gekostquote:Op woensdag 15 februari 2006 22:14 schreef switchboy het volgende:
[..]
Audiofielen![]()
Ik ben blij dat ik het niet hoor, bespaard een hoop geld
Wat voor geluidskaart heb je?quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:13 schreef DjDev het volgende:
[..]
Ik heb m'n pc aangesloten aan m'n stereo toren
En er komt zeker goed geluid uit
FLAC is opzich best ok maar is ook weer te groot..Ik heb een MP3 collectie van 100GB+...Als dat FLAC was zou het 800GB+ zijnquote:
quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:20 schreef DjDev het volgende:
[..]
Creative SoundBlaster Audigy 4 en een onboard Realtek HD Audio ALC880
Hoezo?quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:25 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ga een geluidskaart kopen in plaats van nutteloze posts plaatsen
Heb je dat bllind getest? Als je weet welke de MP3 is, is de test direct onbetrouwbaar.quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:07 schreef DjDev het volgende:
[..]
Toch knap dat je verschil merkt tussen een Audio-CD en een APE bestand, aangezien APE lossless isquote:Op woensdag 15 februari 2006 22:07 schreef DjDev het volgende:
[..]
MP3 spelers? Ja. Dat klinkt baggerder dan een echte geluidskaart enzo. Normale CDspelers klinken wel aardig, al gaat mn voorkeur zeker uit naar SACD.quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:25 schreef DjDev het volgende:
[..]
Hoezo?
Ooit gehoord van MP3/CD Spelers![]()
Als ik naar een Rock/Metal CD luister dan hoor ik het gewoon..Maar nee..Nog nooit blind getestquote:Op woensdag 15 februari 2006 22:26 schreef Henno het volgende:
[..]
Heb je dat bllind getest? Als je weet welke de MP3 is, is de test direct onbetrouwbaar.
Brakke geluidskaart geen optie>quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:26 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Toch knap dat je verschil merkt tussen een Audio-CD en een APE bestand, aangezien APE lossless is!
quote:Op woensdag 15 februari 2006 21:36 schreef MisterICE het volgende:
Whehehe en die platenbaas zo van:
[afbeelding]
Alt Preset Extreme?quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:26 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Toch knap dat je verschil merkt tussen een Audio-CD en een APE bestand, aangezien APE lossless is!
Jaquote:Op woensdag 15 februari 2006 22:27 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Brakke geluidskaart geen optie>
APX?quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:29 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Oh, ja, maar dat is geen APE.
In kopieeren zonder verlies geloof ik niet. Verschillen zullen vast aan te tonen zijn. Maar niet met je gehoor, dat geloof ik nietquote:Op woensdag 15 februari 2006 22:28 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Ja. Maar niet als hij de CD's via dezelfde cd-speler luistert.
Insane ja. Heb je toevallig je PC naast het raam staan ofzo?quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:29 schreef DjDev het volgende:
[..]
APX?
Ah...boeiend
Ik bedoel dus Alt Preset Extreme
-edit-
Of was het nou insane?
Nee?quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:30 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Insane ja. Heb je toevallig je PC naast het raam staan ofzo?.
geld terug halen en nooit meer CD kopen die beveiligd is (alleen blanco dus)quote:Op woensdag 15 februari 2006 20:39 schreef DjDev het volgende:
GVD
Wat is die hoerige tyfus Copy-Control beveiliging KUT!!
Het beveiligd voor geen RUK! (Gewoon SHIFT indrukken tijdens het laden van de cd).
En als ik de cd in mijn Stereo Set flikker slaat hij vaak over e.d.
KOOP ik cd's doen ze het niet goed
Nu moet ik naar de MP3's gaan luisteren
BAH!
Ik snap nog steeds niet waarom die beveiliging erop staat
Het werkt niet maar toch Copy Control gebruiken![]()
![]()
Om Starforce protected games te spelen moest je 1:1 kopieerenquote:Op woensdag 15 februari 2006 22:29 schreef veldmuis het volgende:
[..]
In kopieeren zonder verlies geloof ik niet. Verschillen zullen vast aan te tonen zijn. Maar niet met je gehoor, dat geloof ik niet
quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:32 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Een Northwood naast het raam gaat gewoon fout, ask Nitespeed.
M'n raam zit boven mijquote:Op woensdag 15 februari 2006 22:32 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Een Northwood naast het raam gaat gewoon fout, ask Nitespeed.
Ja, want dat zijn ook audioCDs die eerst naar APE gaan.quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:32 schreef DjDev het volgende:
[..]
Om Starforce protected games te spelen moest je 1:1 kopieeren
Dus zonder enige verlies van data..Anders werkte het niet
quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:33 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]! Ja man dat doe je toch niet, dalijk schuiven ze je audiofielensysteem door!
Als je een documentje inzipt, heb je toch ook geen kwaliteitsverlies? CD's zijn digitale, je computer is digitaal, en hij slaat je CD digitaal opquote:Op woensdag 15 februari 2006 22:29 schreef veldmuis het volgende:
[..]
In kopieeren zonder verlies geloof ik niet. Verschillen zullen vast aan te tonen zijn. Maar niet met je gehoor, dat geloof ik niet
Ja, voor je het weet komen de systeembeheers. Ha, en die zijn vrij gemakkelijk met dit soort dingen hoor.quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:33 schreef DjDev het volgende:
[..]
M'n raam zit boven mij
Dus Nitespeed...is dat een probleem?
Wat zijn dan de verschillen tussen de Lossless audiocodecs?quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:35 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Als je een documentje inzipt, heb je toch ook geen kwaliteitsverlied? CD's zijn digitale, je computer is digitaal, en hij slaat je CD digitaal op. Losless audiocodecs werken hetzelfde als zip en rar, verkleinen maar geen informatie verwijderen die niet terug te krijgen is.
Oftewel: Een perfecte 1:1 kopie!
Klopt, klopt, maar ik weet het niet hoor. Ik geloof het niet!quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:35 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Als je een documentje inzipt, heb je toch ook geen kwaliteitsverlies? CD's zijn digitale, je computer is digitaal, en hij slaat je CD digitaal op. Losless audiocodecs werken hetzelfde als zip en rar, verkleinen maar geen informatie verwijderen die niet terug te krijgen is.
Oftewel: Een perfecte 1:1 kopie!
Net als zip en rar en ace en en en...?quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:36 schreef DjDev het volgende:
[..]
Wat zijn dan de verschillen tussen de Lossless audiocodecs?
Ik bedoel..Als ze allemaal precies hetzelfde doen..waarom dan meerdere maken?
Zip heeft bepaalde mogelijkheden niet die rar heeft (en andersom ook)quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:37 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Net als zip en rar en ace en en en...?
En mp3 en ogg?quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:38 schreef DjDev het volgende:
[..]
Zip heeft bepaalde mogelijkheden niet die rar heeft (en andersom ook)
Sja, om dezelfde reden dat er meerdere lossy audiocodecs zijn denk ik. Eerzucht, roem, voldoening. Of ze geloven dat ze een betere compressieratio dan andere formats kunnen bereiken.quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:36 schreef DjDev het volgende:
[..]
Wat zijn dan de verschillen tussen de Lossless audiocodecs?
Ik bedoel..Als ze allemaal precies hetzelfde doen..waarom dan meerdere maken?
Wat kan MP3 dat OGG niet kan? En andersom?quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:39 schreef DjDev het volgende:
[..]
Hetzelfde verhaaltje
Overigens kunnen die zover ik weet muziek niet lossless opslaan
hoehhh, dikke fette 1337quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:07 schreef DjDev het volgende:
[..]
MP3 kan ID3v1 en ID3v2 gebruiken en OGG zover ik weet niet.quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:41 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Wat kan MP3 dat OGG niet kan? En andersom?
Ratio is the magic word. En DRM-software.quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:41 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Wat kan MP3 dat OGG niet kan? En andersom?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |