abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35117214
Wanneer je iemand leuk vind en dit is een goede vriend en je kent hem al jaren, hoe ga je dan zelf met die situatie om? Want, ik heb er nu niet meer zo erg last van ( omdat ik de hoop opgegeven heb ), maar ik zou nooit de eerste stap durven zetten en te vertellen wat ik daadwerkelijk voor diegene zou voelen omdat........Ik zou bang zijn dat de vriendschap er dan aan kapot gaat.
Terwijl het toch jammer is en iets kan zijn waar je heel lang spijt van kan krijgen.

Maar wat zou je doen:
Het risico lopen een ontzettend blauwtje te lopen én tevens een goede vriend dus in een lastige situatie te plaatsen aangezien die dan wel weet dat je hem meer dan leuk vind.
Of zou je ervoor passen, en net zoals ik wensen dat dit gevoel langzaam weer wegzakt....?
Of...iets anders? ( overal dingen achter zoeken bijvoorbeeld )?
  woensdag 15 februari 2006 @ 16:43:59 #2
141509 weedsmokingmofa
I smoke w33d and I'm a mo
pi_35117397
Ga ervoor, anders krijg je er spijt van!
And that is how I met your mother.
  woensdag 15 februari 2006 @ 16:46:12 #3
48996 ed_reeb
vroem vroem vrrrooeeeeeeem
pi_35117504
je loopt een risico... ik zou er toch voor gaan... anders blijf je er mee zitten...en als t werkelijk een goede vriend is zal t geen direkt probleem zijn....

dus spring d'r op zou ik zeggen
beer
  woensdag 15 februari 2006 @ 16:46:43 #4
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_35117527
TT even verbeterd.
In hoeverre denk je dat het bij voorbaat al een verloren zaak is, TS?
En waar baseer je dat op?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_35117577
ik zou het risico lopen, maarja wie ben ik.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_35117604
Of riskeer je vriendschap, dat kan je ook veel spijt opleveren. Weet niet hoe hij erop zal reageren. En ik zou het dus niet zeggen als je er zo zeker van bent dat de situatie hopeloos is.

Aan de andere kant heb jij eigenlijk zelf al de vriendschap veranderd doordat jij meer voor hem bent gaan voelen en ongetwijfeld vroeg of laat flink jaloers zult worden. En door het hem te vertellen kun je hem misschien ook makkelijker vergeten, als hij fout reageert.
pi_35117674
No risk, no life.

Gewoon riskeren, kwel jezelf niet langer
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
pi_35118037
hier krijg je spijt van! niiet geschoten is ALTIJD mis!

en als het echt een goede vriend is, ook al is dit gevoel dan niet wederzijds, dan blijven jullie gewoon vrienden!
pi_35118836
Ach, ik heb het nergens op gebaseerd, maar het is al weer anders hoor in mijn gevoel, althans, dat hoop ik, dat lieg ik. Euhm...dus....
Maar, dat baseer je uit het feit dat er niets gebeurd, terwijl dit zelf natuurlijk een rare basering is. Dat snap ik ook wel, maar een goede vriend dit vertellen of vriendin natuurlijk, lijkt jullie dus niet lastig om daadwerkelijk te gaan doen in plaats van te schreeuwen dat je het gewoon moet riskeren, vanaf de zijlijn ?
pi_35118938
blauwtje lopen is niks mis mee, je kan niet alles hebben he
ik zou het hem (haar in mijn geval) zeker vertellen! Dan kan je alsnog je gevoelens onderdrukken als hij er anders over denkt, Nee heb je en ja kan je krijgen!
This is what you are, this is what you get...
pi_35120744
Ik zou het erop wagen, als hij echt een goede vriend van je is zou hij je toch niet anders gaan behandelen omdat je toevallig verliefd bent op hem?
Dalla mia finestra vedo il mondo
  woensdag 15 februari 2006 @ 18:19:28 #12
132645 BtjeFlauw
Mijn eitje is een...
pi_35121187
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 18:07 schreef Fiskje88 het volgende:
Ik zou het erop wagen, als hij echt een goede vriend van je is zou hij je toch niet anders gaan behandelen omdat je toevallig verliefd bent op hem?
Dit klinkt inderdaad heel erg aannemelijk. Gewoon proberen lijkt mij.
Met een korreltje zout soms best te pruimen!
In 2006 lees ik minder spoilertags!
pi_35122681
Ja natuurlijk hebben jullie allemaal gelijk, maar stel je nu eens voor dat het nu zo is dat we elkaar vertrouwen en veel toevertrouwen en ik zoiets er ineens in ga gooien en dat die dan ineens op gaat passen met wat die gaat zeggen of zich op zijn minst ongemakkelijk voelt met de gehele situatie dat de vriendschap voor mij net iets anders kan gaan voelen als voor hem......?

Dan is dat toch zonde om te riskeren juist omdat het zo een goede vriend is? Hebben jullie geen ervaringen met dergelijke problemen? ( Of nou ja, probleem is nogal dramatisch omschreven ).
pi_35123482
Ik kan jouw situatie denk ik redelijk goed begrijpen. Stel dat je het tegen hem zegt, en het is niet wederzijds, dan levert dat voor hem (en voor jou waarschijnlijk) de eerste tijd wat vreemde situaties op (qua gevoel), maar na een tijd zal de verliefdheid (als je het zo wil noemen) vanzelf wel verdwijnen en als het echt een goede vriend is, wat je eigenlijk al wel zegt, zal jouw vriendschap met hem wel stand houden denk ik zo, en dat hoeft niet per se op een andere manier te zijn.

Stel dat je het niet zegt, dan gebeurt er niets.. en dan zul je zelf ook maar tegen jezelf moeten zeggen dat jouw gevoel minder moet worden tegenover hem, en zo heb je wel de minste kans op problemen die er niet zijn.
Maar bedenk wel dat een beetje durf goed is, zonder dit kom je vaak ook niet ver, waar je zijn wilt dan.

En als je het tegen hem vertelt en het is wederzijds en er ontstaat iets tussen jullie dan is dat op het eerste ogenblik heel mooi natuurlijk, maar ik ken wel ervaringen waar men na een tijdje niet zo vriendschappelijk uit elkaar ging en hierdoor ook de vriendschapsband brak. Maar zoiets als dit valt niet te voorspellen en daar zou ik je dus ook niet druk over maken.
pi_35124092
Ja maar ik ga er niet vanuit dat het wederzijds is en daarom denk ik dat hem vergeten op die manier beter is, natuurlijk weet ik dit niet zeker maar goed er spelen nog wel meer dingen mee.
Het ergste wat meespeelt is dat ik het vertrouwen wat we nu zo aan het opbouwen zijn niet wil doorbreken door gevoelens van mij die misschien niet wederzijds zijn en als ze dit wel zijn dan vind ik dat hij die stap maar moet zetten, maar goe dop die manier blijf je aan de gang...

Want wie weet als er al een kans zou zijn dat het wederzijds is dat hij hetzelfde denkt als mij: Nooit aan denken omdat die bang is....Tsja... Ik durf gewoon niet , echt niet. Ik durf van alles, maar op dit gebied in verband met hem...............Ben ik echt een mietje.
pi_35125103
Dat snap ik heel goed ja dat je een beetje bang bent. Wel is eerlijkheid in vriendschap ook erg belangrijk!

Praten jullie samen ook wel eens over jullie liefdes momenteel? Want als daarop het antwoord positief zou zijn, en je durft het echt niet te zeggen, en je hebt geen idee of het wederzijds is... dan zou je misschien eens wat meer moeten vragen over of hij iemand op het "spreekwoordelijke" oog heeft of iets in die trant. Zo kan je er redelijk makkelijk achterkomen, mits je goed doorvraagt, of hij interesse in jou heeft.

En als hij echt niet meer interesse heeft in jou dan gewoon een vriend, dan is het, zoals eigenlijk al wel duidelijk was moeilijk... Maar zoals al eerder gezegd, als je het vertelt dan waardeert hij vast jouw eerlijkheid en het vleit hem vast, ook als het echt een goede vriend is zal hij zich misschien in het begin ongemakkelijk voelen maar dit gaat na een tijd ook over zoals al bekend is..
Als je het niet vertelt blijft het zoals het is, en je hebt er alleen jezelf mee eigenlijk..

Ook zal ik als ik jou was, iemand die jouw situatie in het echt kent, de situatie uitleggen dat werkt vaak wat beter dan dit op zo'n forum te vragen... de antwoorden zijn vaak wel goed bedoeld maar men weet niet alle "in's en out's"

Doe er maar mee wat je wilt, ik hoop je wat op weg te hebben geholpen.
pi_35125334
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 18:07 schreef Fiskje88 het volgende:
Eh jawel. Had het er gisteren nog met een vriend over: als er tussen twee mensen sprake is van gevoelens bij slechts een van de twee, overleeft de vriendschap het vaak niet omdat de ander (gek genoeg) daar niet mee om kan gaan. Kijk op het moment dat jij het vertelt is voor jou de druk van de ketel, maar voor hem -tenzij hij jou ook wil- komt er juist druk, hij voelt zich ongemakkelijk, gaat allerlei dingen uitleggen op andere manieren dan daarvoor....tenzij je met een ontzettend relaxed type te maken hebt zal hij je nooit meer zo zien als zijn andere vrienden en vriendinnen. Het is droevig maar waar.

Desalniettemin kun je m.i. toch niet anders dan er maar gewoon voor gaan, anders hou je nog heel lang een gevoel van 'wat als' en bovendien ben jij er wel bij gebaat als de druk eindelijk eens van de ketel is.
pi_35125578
Vertellen!!! Absoluut. Als hij er raar om moet doen is hij kennelijk toch niet de vriend die ik voor ogen had.

Buiten dat vergeet je een andere optie: dat het gevoel wederzijds is. Je zegt dat je er niet vanuit gaat. Denk dat niemand dat doet in een vriendschap, er ligt ook een beetje een taboe op. Terwijl het volgens mij toch best vaak voor komt.

In ieder geval, had mijn vriend zijn mond niet even een duw gegeven na een vriendschap van drie jaar, dan waren we nu niet al drie jaar een geweldig stel.

Ik zou het gewoon proberen, ik weet dat er heel mooie dingen uit kunnen groeien. En gebeurt dat niet, dan komt het vanzelf wel weer op zijn pootjes terecht. Een vriendschap die daaraan kapot gaat is geen vriendschap in mijn ogen.
pi_35128246
Gewoon vertellen, misschien hou je er heftige sex aan over
pi_35128286
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:57 schreef brotherlouie98 het volgende:
Gewoon vertellen, misschien hou je er heftige sex aan over
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_35128362
We hebben wel gesprekken over liefdes gehad hoor, want mijn relatie ging uit en zijn relatie ging ook uit en toen hebben we daar ook hele lange gesprekken over gevoerd.
En ik heb het ook al eens half voorgelegd aan een goede wederzijdse vriendin en die zei dat ze dacht dat hij mij wel meer dan leuk vond, en ik vroeg dus waarom ze dit dacht en toen kwam er een hele reekt met argumenten dat we de laatste tijd erg veel naar elkaar toe trekken, veel praten en dat die ontzettend positief over me verteld tegen anderen.

Kortom: Er zijn eigenlijk al wel een stuk of 6 mensen naar me toe gegaan met de vraag wát we hebben, die vriend en ik, maar we hebben dus niets, en dan zeggen ze weer dat ze chemie zien of in elk geval " Iets " zien/merken én een hele goeie wederzijdse vriendin die liep naar me toe met de vraag wát we toch hadden, maar dat is het dus: we hebben niks op die manier.

Maar als mensen roepen dat ze iets zien, waar we allebei bij staan, dan negeren noch ontkennen we het beide, dus ach, het is gewoon vaag.
pi_35130673
Probeer hem te verleiden, en kijk of hij daarop ingaat.
pi_35130764
Verleiden, ik weet echt niet hoe ik dat zou moeten doen hoor, bovendien is die erg naïef op 't gebied van zien als iemand het meer dan leuk vind dus nou ja...dat dus.
pi_35130832
bekijk het eens van de andere kant.. jullie hebben een goede vertrouwensband.. zou het dan juist niet "fout" zijn om de informatie, dat je verliefd op hem bent, achter te houden?

en als ik zo je laatste post lees.. dan snap ik niet echt waarom je er geen gokje waagt.. grote kans dat het wederzijds is :-)
pi_35132319
ga met hem uit.. word dronken.. en pak hem op ze bek.. heb je iedergeval een voet tussen de deur.. als het niet wederzijds is en je loopt een blauwtje zeg je gewoon dat je dronken was. :/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')