abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 februari 2006 @ 15:16:12 #1
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_35113551
Tot mijn grote verbazing ben ik nog steeds geen centraal topic tegen gekomen over Megadeth. Ik zat aan een redelijk lang verhaal te denken maar ik zal het kort houden. Om eerlijk te zijn ben ik nooit echt een echte fan geweest van Megadeth mede vanwege de verschrikkelijke stem van frontman Dave Mustaine als hij zingt, maar langzamerhand begon ik meer interesse te tonen. Niet zo lang geleden kreeg ik enkele videoclips te zien van nummers van het nieuwste en tevens laatste album in de vorm van Megadeth genaamd, 'The System has Failed'. Ik vond het geweldig, de nummers dan. Ik dan eindelijk het album gekocht en terwijl ik dit typ dendert Megadeth door mijn headset.

Nadat Dave Mustaine in 1983 uit Metallica werd gegooid begon hij zijn eigen groep, genaamd Megadeth.
quote:
Though Megadeth followed the basic blueprint of Metallica's relentless attack, Mustaine's group distinguished themselves from his earlier band by lessening the progressive rock influences, adding an emphasis on instrumental skills, speeding the tempo up slightly, and making the instrumental attack harsher. By streamlining the classic thrash metal approach and making the music more threatening, as well as making the lyrics more nihilistic, Megadeth became one of the leading bands of the genre during the mid-'80s and late '80s. Each album they released went at least gold, and they continually sold out arenas across America, in addition to developing a strong following overseas. By the early '90s, they had toned their music down slightly, yet that simply increased their following; all of their proper '90s albums debuted in the Top Ten.
(bron allmusic.com)

Qua line-up is Megadeth altijd veelzijdig geweest, gezien het feit dat zo ongeveer elk album een andere line-up had. De spil bleef doch bestaan uit Dave Mustaine en Dave Ellefson, de bassist.
De succesvolste line-up was in de tijd van de grote success 'Rust In Piece (1990). Deze line-up bestond uit Dave Mustaine (zang/gitaar), Dave Ellefson (bas), Marty Friedman (gitaar) en Nick Menza (drums).

(vlnr: Menza, Mustaine, Friedman, Ellefson)

(vlnr: Pitrelli, Ellefson, Mustaine, Degrasso)

(vlnr: Pitrelli, Mustaine, Ellefson, Degrasso)

Nadat Metallica populair werd in de mainstream wereld volgde ook Megadeth dit voorbeeld en werden de volgende albums wat opener. Dave werkte ook aan zijn zang, en er kwam wat verandering in.
In 2002 leek het einde van 20 jaar Megadeth ten einde te komen naar aanleiding van Dave Mustaine's armblessure. Er was besloten om te stoppen omdat hij nooit meer gitaar zou kunnen spelen. gelukkig voor de fans was hij 100% succesvol genezen en kwam in 2004 terug met dus 'The System Has Failed'. De band bestaat nu uit compleet nieuwe leden en voor de opnamen van het album heeft hij enkele oud-leden gevraagd maar alleen gitaarist Chris Poland besloot eenmalig terug te keren.
Dave gaat nu verder met muziek maken maar niet als Megadeth. Verschil is er niet, of hij er nu Megadeth aan plakt of iets anders want Dave Mustaine = Megadeth !

[ Bericht 0% gewijzigd door Summoner op 26-04-2006 15:30:42 ]
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_35113659
Huh? hij ging toch juist wel door met megadeth?
  woensdag 15 februari 2006 @ 15:27:31 #3
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_35114010
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 15:18 schreef _Etter_ het volgende:
Huh? hij ging toch juist wel door met megadeth?
quote:
Metalfan.nl: Hoe vind je het dan dat zij in feite beslist hebben wat voor soort plaat het moest worden?

Dave: Nou, ze hadden nog 1 Megadeth album te goed, volgens het contract. Ik zei tegen m'n management dat ze moesten vragen of een Mustaine album ook zou tellen als Megadeth album. Als ze nee zouden zeggen dacht ik dat ik kon doen wat ik wilde, want Megadeth bestond niet meer. Maar het blijkt dus dat ik ze eerst een Megadeth plaat moest geven voordat ik echt vrij van ze was. Toen heb ik er dus een Megadeth plaat van gemaakt.

Metalfan.nl: En zo klinkt het ook.

Dave: Ja. Maar ook al zou er Mustaine op staan, dan nog zou het als Megadeth klinken.

Metalfan.nl: Dus als je ooit een solo album zou maken, dan zou het niet veel verschillen van Megadeth?

Dave: Nee, inderdaad.
(bron.metalfan.nl)

Ik zie net een nieuwer stukje en ja Megadeth blijft nog gewoon Megadeth (verwarrend )
quote:
added: 11/10/2005

Dave announces the future of Megadeth live

Megadeth's ever-irrate frontman Dave Mustaine has announced that Megadeth will in fact not be splitting up.

He made the annoucement live onstage in Buenes Aires, Argentina. Will be posting all news updates on this story as and when they happen
(bron:metalhammer.co.uk)

[ Bericht 20% gewijzigd door Lone_Gunman op 15-02-2006 15:33:27 ]
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_35114158
Als je Mustaine's stem een beetje kan hebben hebben ze een aantal uitstekende tracks achtergelaten. Ik heb ze leren kennen door Hangar 18 te zien op Headbangers Ball. Na Youthanasia (de tour waar ik ze live heb gezien) ben ik ze verder uit het oog verloren en heb ik alleen nog maar zijdelings dingen gehoord, maar soms mag ik het oude werk graag nog eens opzetten.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 15 februari 2006 @ 17:16:48 #5
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_35118893
F*ck yeah Mustaine for president \m/ *trust*

Heb ze nog eens gezien in de Bosuil (weert).. toen ze een jaar geleden aan het oefenen waren voor hun tour
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_35121603
Ik moet denken aan Some Kind of Monster waar Mustaine nogal zielig overkwam (omdat er maar selectief stukken in de film terug te vinden zijn). Vind het vreemd dat iemand die zoveel platen heeft gemaakt (die vrijwel in zijn geheel op zijn conto geschreven kunnen worden) en zoveel succes heeft gehad, jaren later nog tegen iemand als Ulrich zegt: "weet je wel wat voor een hel ik ben gegaan?". Ik dacht: dan had je toen maar niet zo onhandelbaar moeten zijn en niet zoveel moeten drinken. Hij gedraagt zich in elk geval niet als een miljonair. Zou hij dat trouwens wel zijn?
  woensdag 15 februari 2006 @ 19:02:38 #7
1573 Kipman
www.kangoeroerene.nl yeah!
pi_35122833
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 18:30 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik moet denken aan Some Kind of Monster waar Mustaine nogal zielig overkwam (omdat er maar selectief stukken in de film terug te vinden zijn). Vind het vreemd dat iemand die zoveel platen heeft gemaakt (die vrijwel in zijn geheel op zijn conto geschreven kunnen worden) en zoveel succes heeft gehad, jaren later nog tegen iemand als Ulrich zegt: "weet je wel wat voor een hel ik ben gegaan?". Ik dacht: dan had je toen maar niet zo onhandelbaar moeten zijn en niet zoveel moeten drinken. Hij gedraagt zich in elk geval niet als een miljonair. Zou hij dat trouwens wel zijn?
Lars en Dave hebben uren gepraat, maar er is maar een paar minuten van te zien. Ook Lars schijnt gehuild te hebben en heeft ook toegegeven fouten gemaakt te hebben. Maar op de uiteindelijke DVD lijkt Dave inderdaad de zielepoot. Dé reden dat Dave Lars helemaal niet meer moet.

Maar het allerlaatste nieuws is dat hij heeft gezegd dat die ruzie alweer voorbij is. Ook de ruzie met de oude bassist is bijgelegd.
Kipman legt hier de eieren! Maar nu vanuit Australie!
  woensdag 15 februari 2006 @ 19:47:24 #8
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_35124895
..en is de nieuwe bassist weer vertrokken.
pi_35125609
He, Megadeth , dat is lang geleden dat ik daar naar geluisterd heb..... Het is een stuk minder dan Metallica, hoewel ze er op sommige momenten dichtbij komen, vooral op Rust in peace. Favoriete nummer is Rust in peace Polaris, andere favoriet is Sweating bullets, vooral dankzij hele aparte gitaarsolo.

Oh ja en Mustaines stem is afgrijselijk, ik heb daar nooit aan kunnen wennen
pi_35125764
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:04 schreef Soul79 het volgende:

Ik moet ook altijd weer eerst ff 2 a 3 nummers inkomen voordat ik 't kan waarderen inderdaad
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  woensdag 15 februari 2006 @ 21:48:17 #11
1573 Kipman
pi_35131032
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:47 schreef Djaser het volgende:
..en is de nieuwe bassist weer vertrokken.
Je bedoelt James MacDonough, toch? Of is de splinternieuwe James ook alweer weg?
pi_35131588
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 18:30 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Alleen in de VS hebben ze al ruim 6 miljoen albums verkocht, tel daar de rest van de wereld bij op + jaren van succesvol touren en een sloot merchandise... ja dan ben je wel miljonair ja.
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
pi_35131815
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 21:48 schreef Kipman het volgende:

[..]

Je bedoelt James MacDonough, toch? Of is de splinternieuwe James ook alweer weg?
Die is nu ook weg.. waren al weer roddels over Ellerson er weer bij...
quote:
MEGADETH have announced the addition of former BLACK LABEL SOCIETY/WHITE LION bassist James Lomenzo to the group's ranks. Lomenzo joins the band as the replacement for James MacDonough (ex-ICED EARTH), who was officially dismissed from the group on February 10, 2006.
  woensdag 15 februari 2006 @ 22:29:34 #14
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_35133177
Mustaine mag dan iets minder platen verkocht hebben, maar technisch gezien spelen ze Metallica helemaal aan flarden op Rust in Peace. Da's dan ook gelijk mijn favoriete Megadeth cd.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_35134037
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:29 schreef Zanderrr het volgende:
Mustaine mag dan iets minder platen verkocht hebben, maar technisch gezien spelen ze Metallica helemaal aan flarden op Rust in Peace. Da's dan ook gelijk mijn favoriete Megadeth cd.
Hoe bedoel je technisch gezien? Puur instrument-technisch of ook harmonisch? Want in dat laatste vind ik Metallica altijd een treetje hoger staan.

Rust in peace is verreweg hun beste plaat en soms beter dan veel van Metallica, maar het haalt het niet bij Master of puppets. En ook niet bij bijvoorbeeld Twisted into form van Forbidden, uit hetzelfde jaar als Rust in peace.
  donderdag 16 februari 2006 @ 11:51:12 #16
1573 Kipman
pi_35147010
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:03 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

Die is nu ook weg.. waren al weer roddels over Ellerson er weer bij...
[..]
De splinternieuwe James is dus niet vertrokken.
pi_35286947
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:04 schreef Soul79 het volgende:

Hij zou samen met Billy Corgan eens bij een zangclubje moeten..
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_35288810
quote:
Op maandag 20 februari 2006 14:00 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Hij zou samen met Billy Corgan eens bij een zangclubje moeten..
Maar Corgan heeft ook verder geen talent en zou (als hij door wil gaan met platen maken tenminste) ook wel wat lesjes songwriting kunnen gebruiken. Dat heeft Mustaine dan weer wel een heel stuk beter onder de knie.
pi_35288873
* wacht op de binnenkomst van een stelletje Schuimbekkende Pumpkins*
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_35290003
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:07 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ik moet ook altijd weer eerst ff 2 a 3 nummers inkomen voordat ik 't kan waarderen inderdaad
ik vind zijn stem juist goed klinken bij de teksten, vaak lekker sarcastisch en bijtend.
pi_35296447
quote:
Op maandag 20 februari 2006 14:59 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Maar Corgan heeft ook verder geen talent en zou (als hij door wil gaan met platen maken tenminste) ook wel wat lesjes songwriting kunnen gebruiken. Dat heeft Mustaine dan weer wel een heel stuk beter onder de knie.
Corgan geen talent? Dat kun je niet menen. Disarm, Today, Cherub Rock, Rhinoceros, Bodies, BWBFW, 1979... alleen songs van een talentloze ziel die iedereen had kunnen schrijven Niet dat je SP met Megadeth kunt vergelijken maar als ik iemand toch niet erg veel talent vind bezitten is het Mustaine wel, binnen de metal. Goede solo's kon hij schrijven (Hangar 18 is geen song dat zijn wat teksten rond een solo) en wat goede riffs maar hij heeft weinig echte songs geschreven en die staan voornamelijk op cd's als Cryptic Writings, Youthanasia of Countdown to Extinction, cd's waar de meeste metalfans geen zak aanvinden.
  maandag 20 februari 2006 @ 18:37:05 #23
134795 Mr-Fluffy
opperverslapper
pi_35296618
Ik kan niet wennen aan de stem helaas.. zou best wat meer de nummers willen luisteren omdat iedereen zegt dat ze goed in elkaar zitten maar krijg direct jeuk als ik een minuut luister
  maandag 20 februari 2006 @ 18:46:19 #24
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_35296971
Pardon, CtE vinden metalfans geen zak aan?? Dat is een instant classic man
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
pi_35297088
quote:
Op maandag 20 februari 2006 18:46 schreef Kamphuys het volgende:
Pardon, CtE vinden metalfans geen zak aan?? Dat is een instant classic man
Ja het klopt ook wel. Maar het zijn toch altijd Rust in Peace of Peace Sells (zwaar overschat) die genoemd worden als favorieten bij die diehards. Maar voor de rest van het verhaal maakt het niet zoveel uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')