ik ben volgens mij niet meer empatisch dan 'normale' mensen.quote:Op woensdag 22 maart 2006 02:29 schreef daaaaan het volgende:
[..]Is dat een bekend kenmerk van ADHD ofzo dan? Open staan?
Ik kan me soms als een dierbaar iemand zich heel kut voelt, echt helemaal down worden soms voel ik me dan nog kutter dan diegene zelf. Dan ben ik echt de hele tijd van alles aan het doen voor diegene.
Ook bij het lezen van een boek kan ik me voor 100 % inleven in de hoofdpersonen, m'n stemming veranderd dan ook compleet.
Maar is dat openstaan dan een kenmerk?
Thanx Guitarist!!!quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:58 schreef guitarist.nl het volgende:
WHIEEEEH HET EINDELIJK WEER WAT GOED:
http://www.meppelercourant.nl/index.php?dir=5&art=2961558.htm
ik had echt weer iets leuks nodig!!
voor degenen die geen zin hebben om te klikken!
ik heb met mijn band de halve finale van de drentse popprijs gewonnen, en zit daarmee dus in de finale!!
en nee dat is niet het eerste en het beste wat je kan winnen,!!
nu zit ik gelijk weer wat beter in mijn vel
mun ego is ook enorm gestreeld
roeij gefeliciteerd
Ook gefeliciteerd met je overwiningquote:Op woensdag 22 maart 2006 21:58 schreef guitarist.nl het volgende:
WHIEEEEH HET EINDELIJK WEER WAT GOED:
http://www.meppelercourant.nl/index.php?dir=5&art=2961558.htm
ik had echt weer iets leuks nodig!!
voor degenen die geen zin hebben om te klikken!
ik heb met mijn band de halve finale van de drentse popprijs gewonnen, en zit daarmee dus in de finale!!
en nee dat is niet het eerste en het beste wat je kan winnen,!!
nu zit ik gelijk weer wat beter in mijn vel
mun ego is ook enorm gestreeld
roeij gefeliciteerd
Niet op commando nee, maar als je er zelf achterstaat werkt dat besmettelijkquote:Ik kán gewoon niet overtuigen/verkopen.
Woow.... ikquote:Op woensdag 22 maart 2006 21:44 schreef mighty_myte het volgende:
Voordelen van ADHD/ADD:Je bent een gevoelsmens en hebt een enorm rechtvaardigheidsgevoel. Je kunt heel goed emoties van anderen invoelen. Je kunt intenser van dingen genieten dan de meeste anderen. Je bent creatief en blinkt vaak uit in theater, beeldende kunst of culinaire uitspattingen. Je bent een kei in het bedenken van oplossingen. Je bekijkt de wereld vanuit een unieke, onbevangen invalshoek. Je bent fantastisch in het vinden van dingen (zoals geld op de grond) en mensen in een menigte. Je bent verbazingwekkend scherpzinnig. Je bent vaak de gangmaker op een feest en de dansvloer. Je impulsiviteit maakt je een spontaan en openhartig mens. Je kunt plezier hebben als geen ander. Je bent energiek; vervuld van een krachtig en volhardend streven, wanneer je een doel wilt bereiken. Je bent recht door zee. Je wilt graag gewaardeerd worden en werkt daar ook hard voor. Je bloeit op van positieve kritiek, maar doorziet huichelarij meteen. Je maakt van je hart geen moordkuil. Je bent ontzettend enthousiast en goed als je iets graag doet. Je bent heel moeilijk voor de gek te houden. Je komt voor jezelf op! Je prikt onmiddellijk door uiterlijke schijn van mensen en zaken heen. Je staat met beide benen op de grond. Je maakt snel contact met anderen en bent daardoor een uitstekend netwerker. Je voelt meteen aan wanneer er een unieke relatie tussen mensen en dingen bestaat. Je kunt met alle lagen van de bevolking door een deur. Je bent iemand die niet snel in een sleur terechtkomt of saai wordt. Je bent origineel en hebt een groot gevoel voor humor. Je bent de goed verstaander die vaak maar een half woord nodig heeft. Je bent loyaal en gaat door het vuur voor mensen waarvan je houdt. Niemand is meer hartstochtelijk dan jij, wanneer je gek bent van iets of op iemand. Je doet iets eerder omdat je het wilt, dan omdat het moet. En wat je doet, doe je met hart en ziel!
www.hersenstorm.nl
![]()
Veel herkenbaars...alleen zie je dit soort dingen zelf niet.quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:44 schreef mighty_myte het volgende:
Voordelen van ADHD/ADD:Je bent een gevoelsmens en hebt een enorm rechtvaardigheidsgevoel. Je kunt heel goed emoties van anderen invoelen. Je kunt intenser van dingen genieten dan de meeste anderen. Je bent creatief en blinkt vaak uit in theater, beeldende kunst of culinaire uitspattingen. Je bent een kei in het bedenken van oplossingen. Je bekijkt de wereld vanuit een unieke, onbevangen invalshoek. Je bent fantastisch in het vinden van dingen (zoals geld op de grond) en mensen in een menigte. Je bent verbazingwekkend scherpzinnig. Je bent vaak de gangmaker op een feest en de dansvloer. Je impulsiviteit maakt je een spontaan en openhartig mens. Je kunt plezier hebben als geen ander. Je bent energiek; vervuld van een krachtig en volhardend streven, wanneer je een doel wilt bereiken. Je bent recht door zee. Je wilt graag gewaardeerd worden en werkt daar ook hard voor. Je bloeit op van positieve kritiek, maar doorziet huichelarij meteen. Je maakt van je hart geen moordkuil. Je bent ontzettend enthousiast en goed als je iets graag doet. Je bent heel moeilijk voor de gek te houden. Je komt voor jezelf op! Je prikt onmiddellijk door uiterlijke schijn van mensen en zaken heen. Je staat met beide benen op de grond. Je maakt snel contact met anderen en bent daardoor een uitstekend netwerker. Je voelt meteen aan wanneer er een unieke relatie tussen mensen en dingen bestaat. Je kunt met alle lagen van de bevolking door een deur. Je bent iemand die niet snel in een sleur terechtkomt of saai wordt. Je bent origineel en hebt een groot gevoel voor humor. Je bent de goed verstaander die vaak maar een half woord nodig heeft. Je bent loyaal en gaat door het vuur voor mensen waarvan je houdt. Niemand is meer hartstochtelijk dan jij, wanneer je gek bent van iets of op iemand. Je doet iets eerder omdat je het wilt, dan omdat het moet. En wat je doet, doe je met hart en ziel!
www.hersenstorm.nl
![]()
Dankjequote:Op woensdag 22 maart 2006 22:09 schreef Roeji het volgende:
[..]
Thanx Guitarist!!!
Jij/jullie ook gefeliciteerd met jullie overwinning!! Nu pakken jullie die finale zeker ook nog mee!!
Heerlijk he, hoe iets 'kleins' je toch zo goed kan doen. En weer helemaal kan laten opleven.
Ook de zon vandaag heeft me heel gelukkig gemaakt. Heerlijk de zomer komt er weer aan!!
Volgens mij heb je gelijk. Als ik probeer verkopertje te spelen gaat t mis. Als ik gewoon mezelf ben en laat merken dat ik de capaciteiten bezit, dan gaat t dus wel. Blijkt nu.quote:Op donderdag 23 maart 2006 07:26 schreef MouseOver het volgende:
gefeliciteerd
[..]
Niet op commando nee, maar als je er zelf achterstaat werkt dat besmettelijk
Deze zaterdag 1 maandquote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:14 schreef compier het volgende:
[..]
nu bijna 1 maand, maar ze was al mijn praatmaatje... samenwoon plannen.. Helaas niet... ik ga namelijk emigreren naar de andere kant van de grote plas (USA) ...
quote:Op donderdag 23 maart 2006 20:16 schreef Afzuigkap het volgende:
[..]
Deze zaterdag 1 maand :cheer: en dan komt ie gezellig bij me slapen!![]()
Was je praatmaatje? Ben ik toch nog steedswel een beetje.. Alleen is het nu wel iets anders ja..
En wie zegt dat we dan niet kunnen trouwen?![]()
![]()
![]()
even korte reactie, geen zin om lang te tikken nu (net wakker, geen ritalin opquote:Op dinsdag 28 maart 2006 12:57 schreef Durango het volgende:
Hallo allemaal,
[-knip-]
Bedankt voor het doorlezen van dit lange stuk. Verder heb ik nog veel meer van die eigenaardigheden, maar dit is eigenlijk wel een beetje een samenvatting er van.
Als je gewoon even het hele topic en de twee voorgaande delen aandachtig doorleest kom je vast wat tips tegenquote:Op dinsdag 28 maart 2006 12:57 schreef Durango het volgende:
-knip-
Bedankt voor de reactiequote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:51 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
even korte reactie, geen zin om lang te tikken nu (net wakker, geen ritalin op)
je klinkt als add-er idd. gelukkig heb je (net als meerdere van 'ons') je intelligentie waar je op kunt vertrouwen. met ritalin voel je je beter, gaat het plannen beter, geen impulsaankopen, uitstel gedrag wordt beduidend minder, je kunt je enorm goed concentreren, etc.
't is niet verslavend en je kunt in principe zo stoppen als je dat wil.
je leven verandert wel ineens flink (voor mij tenminste). je bent wat slaafser en hebt geen drang meer naar al die kicks waardoor je je afvraagt of je nu de add-er bent of de persoon met ritalin op.
leuke breinbrekers waar je je lol maandenlang mee op kunt.
later meer.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |