Ik denk dat soms ook, maar ik zou mezelf niet kunnen voorstellen Zonder ADHD, dan wordt ik Saaiquote:Op maandag 13 maart 2006 20:17 schreef mighty_myte het volgende:
wat een kutuitdaging zeg, ik had liever iets anders gehad. :w
Even in mijn vorm bewerkt. Woon er niet mee samen (al lijkt het er wel sterk opquote:Op maandag 28 november 2005 14:48 schreef Neverending het volgende:
[..]
- Ik heb zelf geen ADHD, maar mjin vriend (waarmee ik samenwoon) heeft wel ADHD.
- Hij kwam erachter door een hele lange jeugd vol concentratie&gedrags problemen, drugsgebruik(vluchtgedrag) en nog een hele rambam zaken...hiervoor liep hij bij een pschyloog en die heeft de diagnose ADHD gesteld.
- Hij heeft er in het verleden HEEL erg veel problemen van ondervonden. (Lees alle ellende maar op het internet) Nu na 8 jaar hard aan zichzelf werken, heeft hij zijn leven redelijk op rolletjes en hebben we een erg prettige relatie. Natuurlijk blijven we nadelen ondervinden van zijn ADHD en moet hij/ik altijd bij de les blijven, maar in the end gaat het prima met ons.
- Voor hem heeft professionele hulp, eigen wilskracht, regemaat en ritalin volgens mij het meeste betekend... Ritalin geeft hem meer rust in zijn hoofd en regelmaat structuur in zijn leven... uberhaupt is mijn vriend erg gevoelig voor HELE plotseling veranderingen en dat gaat denk ik nooit meer echt over.
Het feit dat je je scriptie maar niet af krijgt, is geen aanleiding om aan te nemen dat je ADHD hebt. Zelfs een ADHD-er die hard aan zichzelf gewerkt geeft, intelligent is EN daadkracht toont kan het in die end, in mijn ogen, wel.
Waaruit concludeer je zelf dan nog meer dat je ADHD zou kunnen hebbn?? Hoe zijn de voorafgaande jaren in je leven geweest? Heb je verslavingen?? Gebruik je drugs?? Kortom: vertel ons eens iets meer over jezelf!
http://www.hersenstorm.nl is volgens mij één van de beste websites over ADHD bij zowel volwassenen als kinderen.
Sterkte!
Goed zoquote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:42 schreef daaaaan het volgende:
Ik zie eerlijk gezegd ADD niet echt persé als een negatief iets. Het heeft veel nadelen, maar ik heb het gevoel dat ik dingen zie, voel, merk die anderen niet merken. Misschien verbeelding maar zo voel ik het wel.
Door perfectionisme zie je vaak zwakke punten aan bestaande systemen en door het out-of-the-boxdenken kom je vaak met creatieve oplossingen daarvoorquote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:42 schreef daaaaan het volgende:
Ik zie eerlijk gezegd ADD niet echt persé als een negatief iets. Het heeft veel nadelen, maar ik heb het gevoel dat ik dingen zie, voel, merk die anderen niet merken. Misschien verbeelding maar zo voel ik het wel.
Klopt...ik hoor van iedereen dat ik creatief met woorden benquote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:13 schreef uppie83 het volgende:
[..]
Goed zo![]()
Het hoeft ook niet altijd negatief te zijnIk geloof dat het van hersenstorm komt, maar daar stond dat ADHD/ADD ers vaak creatief zijn. Tot nu toe klopt dit bij bijna alle ADHD/ADD ers die ik ben tegengekomen
Om maar een voorbeeldje te noemen.
telt zelf woorden verzinnen ook?quote:Op woensdag 15 maart 2006 12:04 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Klopt...ik hoor van iedereen dat ik creatief met woorden ben![]()
Uhm...nou..ik schrijf wel eens liedjes en ik schijn goed te kunnen kwetsen..meer op die manier dusquote:
hahaha, positief punt van adhd. je wil alles weten en alles kan altijd beter volgens de ahdh-er.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:14 schreef Roeji het volgende:
*grin*
Ik heb overal oplossingen voor. Zelfs voor dingen die niet eens een probleem zijn of niet eens 'bestaan' of aan de orde zijn.![]()
Zodoende word ik af en toe tuureluurs van mezelf, om maar niet over mn baas te spreken. Die krijgt t elke week weer benauwd als ik aan t woord kom tijdens onze meeting met de afdeling. Ik vind altijd wel weer iets wat niet goed is of beter kan. Ook al is dat dan misschien niet haalbaar. Maar dat mag mn baas dan wel weer bepalen.![]()
Ach ja, elke gek zn gebrek blijf ik maar zeggen en denken.
PRECIES!!!quote:Op woensdag 15 maart 2006 18:46 schreef mighty_myte het volgende:
af en toe moet je even enorm adhd kunnen doen. ik mis de spanning en sensatie soms wel.
dat heb ik ook, zeker als ik goede punten moet opschrijven, over anderen weet ik er zat, over mezelf... nou misschien op 1 a 2 handen te telen... maarja, heb ook nu de instelling: ik ben gewoon wie ik ben, als je me niet accepteerd als ik een beetje hyper ben (dus met concerta) dan mag je fijn stervenquote:Op woensdag 15 maart 2006 18:28 schreef Roeji het volgende:
Ik heb net de intake bij t reintegratieburo gehad. Kwam de zeer 'populaire' (niet dus!!) vraag:
Wat zijn jouw sterke punten? En wat zijn jouw zwakke of verbeterpunten?
Ik had bij allebei er een ingevult. Tuurlijk commentaar: Is dat alles (overigens op een leuke manier ging het)? Tja weet ik wat ik moet invullen. Was al blij dat ik bij allebei er 1 had gezet.
Bleek overigens dat eigenlijk nooit iemand iets invult bij sterke punten en dat bij zwakke punten meestal een hele waslijst staat. Herkenbaar voor mij. Had me nu eens ingehouden, normaal pen ik ook 2 a4tjes vol met negatieve dingen over mezelf. Nu expres niet gedaan.
Kreeg dus een complimentje dat ik er toch 1 had ingevuld bij de sterke punten.Is toch wel leuk om complimentjes te krijgen. Weet alleen nooit hoe ik ermee om moet gaan. Meestal verontschuldig ik mezelf of doe het af als iets heel simpels/gewoons oid. En word dan knalrood ofzo.
jaquote:Op donderdag 16 maart 2006 19:15 schreef compier het volgende:
Ik heb vaak ook moeite met de d's en t's, en hebben jullie het ook bij (slaap)kamers, hoe goed je het ook opruimt, het is na 1 week weer een soort hiroshima....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |