abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 maart 2006 @ 21:07:36 #101
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_36003616
same here, myte.
Heb gisteren overigens een ritalin-vrij-dagje genomen. Had even geen zin om iets te slikken. Het resultaat was: om 8.15u uit bed om de katten eten te geven
Om 8.20u weer in bed met een dvdtje. Na de film (ben even kwijt waar ik naar gekeken heb, een animatiefilm dat weet ik nog wel) niet het bed uit te krijgen. Toch om een uur of 12 maar gaan douchen. Daarna denk ik een half uur tot max 1uur iets (ben ik ook kwijt wat t was) gedaan in huis. Volgens mij een machine was gedraaid, mmmm. Dan moet ik de was dus nog uit de droger halen. Oke, dalijk dus.
En vervolgens ben ik weer in mn bedje beland om daar nog een uurtje of 3 weg te maffen. Om een uur of 6 de katten weer eten gegeven. Zelf een of andere aardappelschotel in mekaar gedraaid, was nog te eten ook. Zelfs teveel gegeten. Vervolgens dus zo misselijk als ik weet niet wat, weer in bed gaan liggen. En na een half uurtje maar weer een dvdtje opgezet. Wederom kwijt welke film. Ik weet alleen dat t dus wéér een animatiefilm was, ik geloof the incredibles. En om 22u was ik helemaal total loss.

Nu weet ik niet of dit moe zijn en zoveel slapen op een dag komt doordat ik geen ritalin heb gehad. Of doordat alle spannningen van de afgelopen week nu weer eens even naar boven kwamen.

Het was in elk geval een behoorlijk nutteloze dag, terwijl ik het toch enorm naar mn zin heb gehad. Mn gedachten zijn alle kanten met me opgegaan (viel me nu op dat de ritalin eigenlijk niet al te veel aan/van onderdrukt), ik zag me al als zeer succesvolle zakenvrouw ergens helemaal in t middelpunt van de belangstelling staan. (*ril* ik moet er eigenlijk niet aandenken op dit moment) terwijl ik pas mn licht aan het opsteken ben over het opzetten van een eigen zaak.

Ach ja, ik ga nu dan maar eens met mn schets van mn bedrijfsplan verder. Anders zal ik nooit een zakenvrouw worden, laat staan een succesvolle

trusten alvast
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  maandag 13 maart 2006 @ 23:06:07 #102
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_36008218
quote:
Op maandag 13 maart 2006 20:17 schreef mighty_myte het volgende:
wat een kutuitdaging zeg, ik had liever iets anders gehad. :w
Ik denk dat soms ook, maar ik zou mezelf niet kunnen voorstellen Zonder ADHD, dan wordt ik Saai
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  maandag 13 maart 2006 @ 23:56:42 #103
95127 Afzuigkap
Afzuigcapaciteit 650 m³/h
pi_36009971
quote:
Op maandag 28 november 2005 14:48 schreef Neverending het volgende:

[..]

- Ik heb zelf geen ADHD, maar mjin vriend (waarmee ik samenwoon) heeft wel ADHD.
- Hij kwam erachter door een hele lange jeugd vol concentratie&gedrags problemen, drugsgebruik(vluchtgedrag) en nog een hele rambam zaken...hiervoor liep hij bij een pschyloog en die heeft de diagnose ADHD gesteld.
- Hij heeft er in het verleden HEEL erg veel problemen van ondervonden. (Lees alle ellende maar op het internet) Nu na 8 jaar hard aan zichzelf werken, heeft hij zijn leven redelijk op rolletjes en hebben we een erg prettige relatie. Natuurlijk blijven we nadelen ondervinden van zijn ADHD en moet hij/ik altijd bij de les blijven, maar in the end gaat het prima met ons.
- Voor hem heeft professionele hulp, eigen wilskracht, regemaat en ritalin volgens mij het meeste betekend... Ritalin geeft hem meer rust in zijn hoofd en regelmaat structuur in zijn leven... uberhaupt is mijn vriend erg gevoelig voor HELE plotseling veranderingen en dat gaat denk ik nooit meer echt over.

Het feit dat je je scriptie maar niet af krijgt, is geen aanleiding om aan te nemen dat je ADHD hebt. Zelfs een ADHD-er die hard aan zichzelf gewerkt geeft, intelligent is EN daadkracht toont kan het in die end, in mijn ogen, wel.

Waaruit concludeer je zelf dan nog meer dat je ADHD zou kunnen hebbn?? Hoe zijn de voorafgaande jaren in je leven geweest? Heb je verslavingen?? Gebruik je drugs?? Kortom: vertel ons eens iets meer over jezelf!

http://www.hersenstorm.nl is volgens mij één van de beste websites over ADHD bij zowel volwassenen als kinderen.

Sterkte!
Even in mijn vorm bewerkt. Woon er niet mee samen (al lijkt het er wel sterk op ), maar heb ook een vriend met ADHD, ook wel: Compier . Begin er met de dag iets meer over te leren en dit topic helpt ook heel goed, mijn complimenten!

Vind die aanmoedigende zin van je erg mooi, Neverending! En het is ook niet altijd even makkelijk een relatie met een ADHD-er... Maar als je zo'n schat van een vriend heb en je niet zonder kan, dan zie je daar gewoon doorheen! !
Denk dat je je daar ook erg bij aan kan sluiten, of niet Neverending?

[edit]Uhm tja, wist niet echt dat het van zo lang geleden was.. maar alsnog. Verwacht dan ook geen antwoord van Neverending, begrijpelijk enzo. [/edit]

Geschikt voor recirculatie en luchtafvoer, gemotoriseerd, aantal standen: 4.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 08:18:01 #104
63411 Roeji
pi_36013365
toch altijd leuk om succes-relatie-verhalen te horen. Vooral omdat het mezelf nogal erg goed lukt om mn relaties om zeep te helpen.
Geeft de mens weer moed voor de toekomst
Ik ben zo blij, zo blij
  dinsdag 14 maart 2006 @ 16:42:29 #105
137910 daaaaan
bla die bla
pi_36027014
Ik heb dus zelf ADD, en heb al 7 jaar geen medicijnen enzo meer. Heb er in die 7 jaar ook vrijwel niet bij stilgestaan dat ik dit heb. Ik ben wat chaotisch en heb een beetje moeite om veel handelingen tegelijkertijd goed uit te voeren, maar voor de rest dacht ik er eigenlijk nooit aan.

Door dit topic ben ik me eigenlijk weer af gaan vragen hoeveel last ik hiervan heb. Van dingen die ik jarenlang als een karaktereigenschap zag (zware stemmingswisselingen, het ene moment doodmoe en dan weer superactief, urenlang op bed kunnen liggen om over dingen na te denken, lang naar dingen staren, soms even behoefte hebben om alleen te zijn, enz) begin ik me nu af te vragen of dat wel 'normale' eigenschappen zijn, of dat het ADD hier invloed op heeft.

Ook vraag ik me af of ik 'anders' denk dan andere mensen. Voor m'n eigen gevoel kom ik sociaal en normaal over op mensen, maar misschien vinden ze me wel een mafketel.

Ik zie eerlijk gezegd ADD niet echt persé als een negatief iets. Het heeft veel nadelen, maar ik heb het gevoel dat ik dingen zie, voel, merk die anderen niet merken. Misschien verbeelding maar zo voel ik het wel.
pi_36027047
teeveepeetje
Brutal. Fucking. Metal.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 17:13:53 #107
58063 uppie83
Sousousou
pi_36028079
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 16:42 schreef daaaaan het volgende:

Ik zie eerlijk gezegd ADD niet echt persé als een negatief iets. Het heeft veel nadelen, maar ik heb het gevoel dat ik dingen zie, voel, merk die anderen niet merken. Misschien verbeelding maar zo voel ik het wel.
Goed zo

Het hoeft ook niet altijd negatief te zijn Ik geloof dat het van hersenstorm komt, maar daar stond dat ADHD/ADD ers vaak creatief zijn. Tot nu toe klopt dit bij bijna alle ADHD/ADD ers die ik ben tegengekomen Om maar een voorbeeldje te noemen.
ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
  dinsdag 14 maart 2006 @ 18:23:10 #108
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_36029925
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 16:42 schreef daaaaan het volgende:
Door perfectionisme zie je vaak zwakke punten aan bestaande systemen en door het out-of-the-boxdenken kom je vaak met creatieve oplossingen daarvoor

dat heb ik altijd al onbewust gedaan, dus ik dacht, kom, ik maak er m'n werk van
Vampire Romance O+
  dinsdag 14 maart 2006 @ 19:14:11 #109
63411 Roeji
pi_36031409
*grin*
Ik heb overal oplossingen voor. Zelfs voor dingen die niet eens een probleem zijn of niet eens 'bestaan' of aan de orde zijn.

Zodoende word ik af en toe tuureluurs van mezelf, om maar niet over mn baas te spreken. Die krijgt t elke week weer benauwd als ik aan t woord kom tijdens onze meeting met de afdeling. Ik vind altijd wel weer iets wat niet goed is of beter kan. Ook al is dat dan misschien niet haalbaar. Maar dat mag mn baas dan wel weer bepalen.

Ach ja, elke gek zn gebrek blijf ik maar zeggen en denken.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_36050819
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 17:13 schreef uppie83 het volgende:

[..]

Goed zo

Het hoeft ook niet altijd negatief te zijn Ik geloof dat het van hersenstorm komt, maar daar stond dat ADHD/ADD ers vaak creatief zijn. Tot nu toe klopt dit bij bijna alle ADHD/ADD ers die ik ben tegengekomen Om maar een voorbeeldje te noemen.
Klopt...ik hoor van iedereen dat ik creatief met woorden ben
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 15 maart 2006 @ 12:42:37 #111
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_36051940
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 12:04 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Klopt...ik hoor van iedereen dat ik creatief met woorden ben
telt zelf woorden verzinnen ook?
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_36051968
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 12:42 schreef compier het volgende:

[..]

telt zelf woorden verzinnen ook?
Uhm...nou..ik schrijf wel eens liedjes en ik schijn goed te kunnen kwetsen..meer op die manier dus
Maar niet kwetsen in liedjes
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 15 maart 2006 @ 15:12:46 #113
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_36057452
kwetsen ben ik ook erg goed in, dan ist het er al uit voor ik denk "dat kan ik beter niet zeggen"
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_36062605
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 19:14 schreef Roeji het volgende:
*grin*
Ik heb overal oplossingen voor. Zelfs voor dingen die niet eens een probleem zijn of niet eens 'bestaan' of aan de orde zijn.

Zodoende word ik af en toe tuureluurs van mezelf, om maar niet over mn baas te spreken. Die krijgt t elke week weer benauwd als ik aan t woord kom tijdens onze meeting met de afdeling. Ik vind altijd wel weer iets wat niet goed is of beter kan. Ook al is dat dan misschien niet haalbaar. Maar dat mag mn baas dan wel weer bepalen.

Ach ja, elke gek zn gebrek blijf ik maar zeggen en denken.
hahaha, positief punt van adhd. je wil alles weten en alles kan altijd beter volgens de ahdh-er.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  woensdag 15 maart 2006 @ 18:28:21 #115
63411 Roeji
pi_36063419
het is een heel sterk punt maar het is ook een enorme zwakte. Want je eigen werk is nooit goed volgens jezelf. En dus blijf je eraan schaven en prutsen tot het perfect word. Wat het tdus nooit zal worden.

Ik heb net de intake bij t reintegratieburo gehad. Kwam de zeer 'populaire' (niet dus!!) vraag:
Wat zijn jouw sterke punten? En wat zijn jouw zwakke of verbeterpunten?

Ik had bij allebei er een ingevult. Tuurlijk commentaar: Is dat alles (overigens op een leuke manier ging het)? Tja weet ik wat ik moet invullen. Was al blij dat ik bij allebei er 1 had gezet.
Bleek overigens dat eigenlijk nooit iemand iets invult bij sterke punten en dat bij zwakke punten meestal een hele waslijst staat. Herkenbaar voor mij. Had me nu eens ingehouden, normaal pen ik ook 2 a4tjes vol met negatieve dingen over mezelf. Nu expres niet gedaan.
Kreeg dus een complimentje dat ik er toch 1 had ingevuld bij de sterke punten. Is toch wel leuk om complimentjes te krijgen. Weet alleen nooit hoe ik ermee om moet gaan. Meestal verontschuldig ik mezelf of doe het af als iets heel simpels/gewoons oid. En word dan knalrood ofzo.

Vervolgens samen verder wat ingevuld en moet zeggen dat ik er tevreden mee ben. Mijn sterke punten zijn goed en kloppen voor mijn gevoel. Maar ook mijn zwakke punten kloppen.

Het idiote is (maar dat wist ik al) dat mijn sterkste punten (doorzettingsvermogen en perfectionisme) dus ook mijn grootste zwakke punten zijn. Ik ken geen grenzen, kan niet op tijd stoppen met iets, kan heel moeiiljk nee zeggen. Ik móet dat nog afkrijgen, het móet perfect zijn, kan een enorme pietlut zijn en een pietje precies, tot wanhoop van velen. En daardoor krijg ik dus geen hout gedaan of niks op tijd af.

Maar goed, ik ga nog even snel een boodschap doen en dan lekker op bed liggen bij te komen van vandaag. Heb zoveel info gekregen zoveel geraced van hot naar her. Heb er nu hoofdpijn van.

Oh en ik heb vandaag het heuglijke feit gevierd dat ik mn auto over de 100.000km heb gereden
Het zal geen mens boeien maar ik heb dus gewoon langs de kant gestaan toen ie op 99999 stond en er een foto van gemaakt en vervolgens nog eens gestopt bij 100.000 en nog een sbij 100.001
Ik vind dat soort debiele dingen dus geweldig, mn moeder zat naast me zich af te vragen of zij moest gaan rijden en mij bij t gekkenhuis afzetten. Omdat ik continu met mn neus door t stuur zat naar mn km teller te kijken (en dus wat minder op de weg ) en al vanaf 99989 zat af te tellen en een route nam die niet echt logisch was, maar waar ik dus gemakkelijk kon stoppen.

Ach ik heb mn pleziertje eraan gehad, had gewoon lol in mezelf. Dus wederom: laat me lekker dom doen af en toe.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_36063961
af en toe moet je even enorm adhd kunnen doen. ik mis de spanning en sensatie soms wel.
  woensdag 15 maart 2006 @ 18:52:59 #117
63411 Roeji
pi_36064122
ik blijf t toch houden ondanks de ritalin. Misschien heb ik toch nog een te lage dosis? :s
Ik ben zo blij, zo blij
  woensdag 15 maart 2006 @ 19:15:34 #118
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_36064868
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 18:46 schreef mighty_myte het volgende:
af en toe moet je even enorm adhd kunnen doen. ik mis de spanning en sensatie soms wel.
PRECIES!!!
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 18:28 schreef Roeji het volgende:

Ik heb net de intake bij t reintegratieburo gehad. Kwam de zeer 'populaire' (niet dus!!) vraag:
Wat zijn jouw sterke punten? En wat zijn jouw zwakke of verbeterpunten?

Ik had bij allebei er een ingevult. Tuurlijk commentaar: Is dat alles (overigens op een leuke manier ging het)? Tja weet ik wat ik moet invullen. Was al blij dat ik bij allebei er 1 had gezet.
Bleek overigens dat eigenlijk nooit iemand iets invult bij sterke punten en dat bij zwakke punten meestal een hele waslijst staat. Herkenbaar voor mij. Had me nu eens ingehouden, normaal pen ik ook 2 a4tjes vol met negatieve dingen over mezelf. Nu expres niet gedaan.
Kreeg dus een complimentje dat ik er toch 1 had ingevuld bij de sterke punten. Is toch wel leuk om complimentjes te krijgen. Weet alleen nooit hoe ik ermee om moet gaan. Meestal verontschuldig ik mezelf of doe het af als iets heel simpels/gewoons oid. En word dan knalrood ofzo.
dat heb ik ook, zeker als ik goede punten moet opschrijven, over anderen weet ik er zat, over mezelf... nou misschien op 1 a 2 handen te telen... maarja, heb ook nu de instelling: ik ben gewoon wie ik ben, als je me niet accepteerd als ik een beetje hyper ben (dus met concerta) dan mag je fijn sterven
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  woensdag 15 maart 2006 @ 20:14:11 #119
63411 Roeji
pi_36066767
Compier!!! Jij snapt m!

Overigens kom ik niet verder dan 1 a 2 vingers als ik goeie dingen van mezelf moet opnoemen. Ik zou het amazing vinden als ik 1 hand kon vullen
Ik ben zo blij, zo blij
  woensdag 15 maart 2006 @ 22:53:38 #120
20468 BYM
Ohjáhjoh?
pi_36072069
Destijds zelf-evaluatie gehad na een gewerkte periode @ isp-helpdesk ......
Is idd erg moeilijk om je goede dingen op te noemen, maar als je eenmaal begint denk ik dat het wel meevalt, schijnt idd wel bij iedereen erg moeilijk te zijn.
Speak only if it improves upon the silence....
pi_36074586
hmmz,
1. kan best aardig en geinstresseerd zijn
2. muziekaal
3. er moet nog vast wel iets zijn
PS4 online: micro_nl
  donderdag 16 maart 2006 @ 11:30:03 #122
63411 Roeji
pi_36080995
ik zie hierboven (sorry guitarist.nl, valt me toevallig bij jou op) veel taalvouten staan
Hebben julile daar allemaal ook last van? Ikzelf draai vaak letters om. Bijv. zoeits ipv zoiets.

En de d-tjes en t-tjes zijn dramatisch bij mij. Ik ben niet dyslectisch (voor zover ik weet) want ik zie het vaak wel als er fouten in een tekst staan. Maar als ik zelf schrijf/type dan zie ik het niet altijd. Ik moet mijn eigen teksten dan ook vaak 2 of 3 keer nalezen om te kijken of ik geen echt gekke fouten heb gemaakt. D's en t's boeien me niet echt. Of er nu een d of een t staat, dat is voor de lezer toch wel duidelijk, lijkt me.

Ik vroeg het me eigenlijk gewoon af. Hoort t bij de adhd of is het een toevalligheid?

Oh en volgende week komt iemand van de thuiszorg op bezoek om te kijken of ik in aanmerking kom voor hulp. Ik hoop zo dat het gaat lukken. Ik zie nu nl door de bomen het bos niet meer.
Ik ben zo blij, zo blij
  donderdag 16 maart 2006 @ 19:15:18 #123
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_36094146
Ik heb vaak ook moeite met de d's en t's, en hebben jullie het ook bij (slaap)kamers, hoe goed je het ook opruimt, het is na 1 week weer een soort hiroshima....
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_36094700
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 19:15 schreef compier het volgende:
Ik heb vaak ook moeite met de d's en t's, en hebben jullie het ook bij (slaap)kamers, hoe goed je het ook opruimt, het is na 1 week weer een soort hiroshima....
ja maar ik ruim het wel minimaal één keer per week helemaal op. dan is het niet zo erg.
  donderdag 16 maart 2006 @ 21:19:59 #125
63411 Roeji
pi_36098135
of ik nu een keer per dag, per week of per maand opruim. Als ik me 2 keer heb rondgedraaid is het weer een bende. Op een of andere manier krijg ik t niet voor mekaar om alles opgeruimd te houden. Zelfs mn salontafel in de woonkamer is een puinzooi, terwijl ik dus nooit in mn woonkamer zit. Mn werkkamer is echt de grootste ellende, ik heb echt van die stapels papieren, boekjes, klappers ed. waar ik overheen moet stappen/springen. Denk daarnaast nog een lading strijk en half open pc's, stapels dvds en cd's. Dan heb je het circus wel compleet
Ik ben zo blij, zo blij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')