abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35841426
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 12:32 schreef Roeji het volgende:
Wat ik heb gehoord en gelezen is, dat je als je als kind zijnde ritalin hebt geslikt en goed bent begeleid. Dat je er 'overheen' zou kunnen groeien. Of het waar is?? Geen idee. Zou je toch eens aan een arts moeten navragen. Of misschien is er iets te vinden op de adhd-sites.
klopt wel aardig denk ik, adhd ben ik een beetje over heen gegroeit, maar de pdd nos kan ik bijna niet over heen groeien
PS4 online: micro_nl
pi_35860597
add of ahdh is niet iets waar je overheen kan groeien.
je kunt er wel minder last van krijgen en er beter me leren om gaan.
ook zijn er verschillende gradaties qua hoe erg je het hebt.
éénmaal adhd, altijd adhd!
bron: mijn psychiater

@guitarist: ik heb dat ook veel ja, dat ik me soms bijna niet omhoog kan houden en een uur later me fit genoeg voel om nog dingen te doen.
't zelfde met mijn humeur, verschilt ook per paar uur.
ik kan soms om 12 uur doodmoe en gaar naar bed gaan en dan om 2 uur 's nachts nog wakker zijn, superfit enorm blij.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_35884151
wat een hoerige kutdag zeg.
ik heb steeds moeite met slapen omdat ik bang ben dat ik me verslaap.
vorige week was ik al eens een kwartier te laat (ik heb net 2 weken een baan) dus het werd al link.
na een aantal nachten te weinig geslapen te hebben kon ik gisteravond natuurlijk niet pitten
met als gevolg dat ik vandaag om 16 uur wakker werd.
okdan, lekker kut. ze zullen me wel gemist hebben op mijn werk.
oude tijden herleven.

wat zouden jullie doen?
  donderdag 9 maart 2006 @ 18:45:33 #79
137234 Vinnie_31
Tja, whatever
pi_35886845
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 17:11 schreef mighty_myte het volgende:
wat een hoerige kutdag zeg.
ik heb steeds moeite met slapen omdat ik bang ben dat ik me verslaap.
vorige week was ik al eens een kwartier te laat (ik heb net 2 weken een baan) dus het werd al link.
na een aantal nachten te weinig geslapen te hebben kon ik gisteravond natuurlijk niet pitten
met als gevolg dat ik vandaag om 16 uur wakker werd.
okdan, lekker kut. ze zullen me wel gemist hebben op mijn werk.
oude tijden herleven.

wat zouden jullie doen?
Ach als ik niet slapen kan zet ik mijn tv aan en ga wat kijken, ik maak me niet echt druk over de lengte van mijn slaap dat helpt al een hele boel de ene nacht heb ik genoeg aan 3 uur de andere 7 of 8 uur gemiddeld komt dit op zo'n 5 tot 6 uur per dag... slapen is bij mij echt afhankelijk van mijn dagelijkse bezigheden lichamelijk kan ik dan wel moe zijn maar geestelijk ben ik nog te druk als ik mij de hele dag concentreren moet slaap ik zo in dat vergt bij mij een hele hoop energie.

Mijn ervaring is dat je gewoon wat moet gaan doen als je niet slapen kan blijkbaar ben je dan dus gewoon nog niet moe genoeg ... ga gewoon alleen slapen als je echt moe bent of rustig in je hoofd!
Als jij ad(h)d hebt en niet kunt slapen zorg er dan voor dat je iets gaat doen waar je je voor langere tijd concentreren moet bijv. lezen, puzzel, computerspelletjes... bla bla maar zorg er wel voor dat je niet gaat hyperfocussen want dat zorgt weer voor slapeloosheid probeer maar wat en kijk wat voor jou het beste werkt.

Ik ken het maar al te goed niet kunnen inslapen waardoor je je ergert aan jezelf en je vind dat je slapen moet want....... en dan gaan er wel 1000 dingen door je kop... met als gevolg dat je inslaapt een uur of 2 uur voor de wekker die je dan niet meer hoort en als een blok doorslaapt.. en je de volgende avond weer moeilijk in slaap komt..

Of na 3 uur slaap een dag gewerkt te hebben en dan na het eten thuis verschrikkelijk moe bent je kan bijna helemaal niets meer het enige wat je lichaam wil is liggen ikzelf kan niet even 10 minuten gaan liggen iets waar ik jaloers op ben bij andere mensen want zelfs na die 10 minuten voel ik me weer volledig opgeladen en kan ik in de avond weer niet slapen dit heb ik opgelost door met de hond een heel stuk te gaan wandelen en die moeheid er uit te lopen dan kan ik met een beetje geluk weer 5 of meer uur slapen.
  donderdag 9 maart 2006 @ 19:01:08 #80
137234 Vinnie_31
Tja, whatever
pi_35887362
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 03:15 schreef daaaaan het volgende:
Kun je hier overheen groeien? Ik heb/had dus ADD maar heb sinds ik 15 ofzo ben (ben nu 21) al geen ritalin of speciale begeleiding meer. Betekend dit dat ik eroverheen gegroeid ben, of dat ik het in een hele lichte vorm heb ofzo?

Ik ben wel vaak overgevoelig voor dingen... soms blijf ik het liefst de hele dag in bed liggen, en dan krijg ik 1 telefoontje of SMSje van een meisje dat ik leuk vind en ik spring juichend door de kamer. Of een complimentje van iemand, dat kan m'n hele dag ook veranderen.

Zit nu op Bonaire, dus kan het de dokter/m'n moeder niet vragen, maar ik vroeg het me na het lezen van dit topic af.
Het simpele antwoord is: Nee

Het wat uitgebreide is: Overheen groeien is onmogelijk het is wel mogelijk dat je er beter mee om kan gaan vaak gaat adhd bij het volwassen worden over in add zonder de h dit wil niet zeggen dat de h helemaal weg is, maar die uit zich meer in het snelle en drukke denken.... vooral in gesprekken of discussies met anderen...

Ik merk dit doordat ze mij vaak niet begrijpen omdat ik al weer veel te ver ben in mijn cognitieve denken teveel informatie overslaan waardoor het voor de ander nog maar nauwelijks te volgen is.
Komt omdat het denken van een ad(h)d 'er nu eenmaal razendsnel gaat...
  donderdag 9 maart 2006 @ 19:14:47 #81
137234 Vinnie_31
Tja, whatever
pi_35887797
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 18:03 schreef Roeji het volgende:

[..]

Bij mij is het per toeval ontdekt, door een perfectionisme test is het balletje gaan rollen. Door daarover te praten en hoe ik vroeger dus was met mn studie en als kind zijnde (en nog veel meer dingen). Toen ging een heel voorzichtig lampje branden bij mn psych. Uiteindelijk brandt er nu een 1500Watt bouwlamp/breedstraler
Een aantal testen moeten doen en ook zelf mn eigen leven induiken met de hulp van vrienden en ouders en toen was het al vrij snel duidelijk dat daar het probleem zat. Ben nu blij het te weten. Ik kan nu mn leven opnieuw gaan inrichten en kan werken aan mn problemen.

Ik zie het als een soort 2e kans.
Je moet het ook zien als een gave niet als een handycap er zijn zoveel juist positieve dingen in het hebben van adhd en als je leert daar gebruik van te maken wil je nooit meer "normaal" zijn.
  donderdag 9 maart 2006 @ 22:53:11 #82
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_35896090
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 19:14 schreef Vinnie_31 het volgende:

[..]

Je moet het ook zien als een gave niet als een handycap er zijn zoveel juist positieve dingen in het hebben van adhd en als je leert daar gebruik van te maken wil je nooit meer "normaal" zijn.
Klopt!! Maar als je bijna 30 jaar andere mensen hebt geimiteerd om maar niet op te vallen, is het in t begin verdomd moeilijk om het te accepteren en te snappen.
MAar het heeft me wel een enorme bevrijding van mn gevoel op geleverd. Ik ben ik! En bevalt t je niet: adieu
Dat is nu mn instelling geworden.

Enne, wat is 'normaal' eigenlijk?? Ik vind dat ook zo'n vage term. Wie heeft ooit bepaald wat normaal zijn is?
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_35906653
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 22:53 schreef Roeji het volgende:
Enne, wat is 'normaal' eigenlijk?? Ik vind dat ook zo'n vage term. Wie heeft ooit bepaald wat normaal zijn is?
ik weet wel dat normaal niet het gene is hoe ik me nu voel
  vrijdag 10 maart 2006 @ 14:29:59 #84
137234 Vinnie_31
Tja, whatever
pi_35911054
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 22:53 schreef Roeji het volgende:

[..]

Klopt!! Maar als je bijna 30 jaar andere mensen hebt geimiteerd om maar niet op te vallen, is het in t begin verdomd moeilijk om het te accepteren en te snappen.
MAar het heeft me wel een enorme bevrijding van mn gevoel op geleverd. Ik ben ik! En bevalt t je niet: adieu
Dat is nu mn instelling geworden.

precies daarom heb ik het tussen haakjes... normaal is afhankelijk van de maatschappij, geloofsovertuiging, afkomst blabla dus een model is daar idd niet voor..... vandaar de haakjes
pi_35913614
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 12:05 schreef guitarist.nl het volgende:
ik weet wel dat normaal niet het gene is hoe ik me nu voel
idem.
pi_35959123
quote:
ADHD heeft een grote invloed op het dagelijks leven. Veel mensen met ADHD schamen zich voor hun missers, nalatigheden, schulden en slordigheden en proberen die te verbergen voor de omgeving. Volwassenen met ADHD denken vaak negatief over zichzelf en over hun mogelijkheden. Met name als ze van kind af aan veel kritiek hebben gekregen op hun gedrag, zonder dat het hen duidelijk was wat zij fout deden of hoe ze dat hadden kunnen voorkomen.
quote:
ADHD leidt regelmatig tot problemen met opleiding, werk en relaties. Iemand met ADHD kan zich vaak moeilijk aan afspraken houden, vergeet dingen, heeft moeite met het organiseren van werk, huishouden en financiën. Voor de partner en werkgever kan dit een zware belasting zijn.
quote:
Veel mensen met ADHD hebben behoefte aan steeds nieuwe prikkels, spanning en sensatie. Velen hebben moeite de sociale signalen van anderen op te vangen en te begrijpen. Sommigen hebben sterk wisselende stemmingen of worden snel woedend. Daardoor lopen ze vast in contacten met anderen. Problemen met aandacht en concentratie kunnen ervoor zorgen dat iemand een studie moet afbreken, moeizaam presteert of niet verder komt met zijn werk.
bron: http://www.trimbos.nl/default1682.html
  zondag 12 maart 2006 @ 10:21:02 #87
95127 Afzuigkap
Afzuigcapaciteit 650 m³/h
pi_35961184
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 10:59 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Hoeveel Ritalin/Concerta (of wat dan ook ) gebruiken jullie eigenlijk per dag?
Ikzelf had altijd 3 x 15 mg per dag
ik slik 36 miligram per dag, en soms extra ritalin (op lange schooldagen). Ik slik ook (als ik druk in mijn hoofdd ben (lees: echt chaotisch) dipiperon (stofnaam: pipamperon), is eigenlijk een middel tegen psychoses enzo, maar in iets lagere doseringen is het ook heel goed tegen chaos.

Nu is mijn vraag: hebben jullie ook altijd de onweerstaanbare drang om dingen uit elkaar te halen enzo en alles te proberen

nou dat was het wel.

---> mijn vriendin stond hier dus ingelogd hier Dit is eigenlijk van COMPIER
Geschikt voor recirculatie en luchtafvoer, gemotoriseerd, aantal standen: 4.
  zondag 12 maart 2006 @ 10:27:29 #88
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_35961256
Mijn verhaal dus
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:28 schreef mighty_myte het volgende:
in combinatie met wiet ga ik tegenwoordig enorm makkelijk hyperfocussen.
dan sta ik bv echt minutenlang naar het geluid van de verwarmingsketel te luisteren
of zit een speeltje uit een kindersurprise te bestuderen alsof het hogere wiskunde is.
zo kom ik soms redelijk autistisch over tegenwoordig.
Ik kan het (als het me een beetje interesseert) het ook zonder wiet dan zit ik echt bijna autistisch naar een kras in de tafel oid te kijken, of zit ik een computerspel te doen, en dan denk ik dat ik een kwartiertje speel, en ben ik al 3 uur bezig...
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_35969979
Ben echt al weken op internet aan het zoeken, maar ik kan geen duidelijke site vinden. Voor mijn moeder zoek in een verzekering waarin zij het medicijn concerta voor mijn zusje (haar dochter van 16) volledig vergoed krijgt. De sites kiesbeter.nl en janssen-cilag.nl heb ik beide gehad, maar ik vind ze maar vaag in elkaar zitten. Vervolgens mail gestuurd naar postbus 51, krijgen we het volgende antwoord terug:

"Op www.kiesbeter.nl kunt u polissen zoeken met specifieke vergoedingen. Dit kunt u via het menu ⤘direct naar⤙ ⤓ ⤘trefwoorden-abc⤙ vinden. Zo kunt u zien of een verzekeraar bepaalde zorg vergoedt en welke polis de goedkoopste is. De categorie waarop u zoekt staat bovenaan. Er kan verschil in dekking zijn. Mist u iets of heeft u vragen over de precieze voorwaarden: download dan de polis of neem dan contact op met uw verzekeraar."

Mooi dat daar niets te vinden is

Dus mijn laatste optie is hier om aan mensen te vragen of er mensen zijn die een verzekering al hebben afgesloten waar de dekking van concerta 100% is. Ik zal namelijk niet de eerste zijn die deze zoektocht heeft ondernomen.

Bij voorbaat dank
ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
  zondag 12 maart 2006 @ 17:29:32 #90
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_35970035
concerta wordt volgens mij door zilverenkruis vergoed (moet je wel aanvullend verzekerd zijn)
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_35974466
quote:
Op zondag 12 maart 2006 10:21 schreef Afzuigkap het volgende:
Nu is mijn vraag: hebben jullie ook altijd de onweerstaanbare drang om dingen uit elkaar te halen enzo en alles te proberen
Ik heb het heel algemeen. Ik wil van alles alles weten.
Als ik ergens werk kan ik me nooit binnen de grenzen van mijn baan houden,
wat zou er achter zitten, waarom moet ik dit zo doen, waarom kan ik dit niet zelf
oplossen, etc. Liefst doe ik alles zelf.
Bij apparaten moet ik ook altijd weten wat er in zit, waarom daar, etc.
Laatst haalde ik de kap van de verwarmingsketel en heb ik voor mezelf helemaal
uitgezocht hoe zo'n dinge werkt.
  zondag 12 maart 2006 @ 23:48:53 #92
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_35978421
Die nieuwsgierigheid is best handig, al moet je je ook weten in te houden als iets echt perse niet kapot mag, want dat is immers het risico ervan. en dat is moeilijk!
Vampire Romance O+
  maandag 13 maart 2006 @ 08:23:07 #93
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_35982126
quote:
Op zondag 12 maart 2006 22:01 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

Ik heb het heel algemeen. Ik wil van alles alles weten.
Als ik ergens werk kan ik me nooit binnen de grenzen van mijn baan houden,
wat zou er achter zitten, waarom moet ik dit zo doen, waarom kan ik dit niet zelf
oplossen, etc. Liefst doe ik alles zelf.
Bij apparaten moet ik ook altijd weten wat er in zit, waarom daar, etc.
Laatst haalde ik de kap van de verwarmingsketel en heb ik voor mezelf helemaal
uitgezocht hoe zo'n dinge werkt.
PRECIES
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_35989484
quote:
Op zondag 12 maart 2006 17:29 schreef compier het volgende:
concerta wordt volgens mij door zilverenkruis vergoed (moet je wel aanvullend verzekerd zijn)
Maar verder hier niemand die zelf al een verzekering heeft waar het medicijn 100% wordt vergoed???
  maandag 13 maart 2006 @ 14:52:17 #95
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_35991365
quote:
Op maandag 13 maart 2006 13:53 schreef uppie83 het volgende:

[..]

Maar verder hier niemand die zelf al een verzekering heeft waar het medicijn 100% wordt vergoed???
ik volgens mij wel, maar ik ben nu op school... dus ik kan het niet nagaan (bij mn moeder)

edit: kijk hier eens http://www.janssen-cilag.(...)s_19_dec_2005_public

[ Bericht 19% gewijzigd door compier op 13-03-2006 17:30:52 ]
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  maandag 13 maart 2006 @ 17:52:36 #96
63411 Roeji
pi_35996921
quote:
Op zondag 12 maart 2006 17:27 schreef uppie83 het volgende:
Ben echt al weken op internet aan het zoeken, maar ik kan geen duidelijke site vinden. Voor mijn moeder zoek in een verzekering waarin zij het medicijn concerta voor mijn zusje (haar dochter van 16) volledig vergoed krijgt. De sites kiesbeter.nl en janssen-cilag.nl heb ik beide gehad, maar ik vind ze maar vaag in elkaar zitten. Vervolgens mail gestuurd naar postbus 51, krijgen we het volgende antwoord terug:

"Op www.kiesbeter.nl kunt u polissen zoeken met specifieke vergoedingen. Dit kunt u via het menu ⤘direct naar⤙ ⤓ ⤘trefwoorden-abc⤙ vinden. Zo kunt u zien of een verzekeraar bepaalde zorg vergoedt en welke polis de goedkoopste is. De categorie waarop u zoekt staat bovenaan. Er kan verschil in dekking zijn. Mist u iets of heeft u vragen over de precieze voorwaarden: download dan de polis of neem dan contact op met uw verzekeraar."

Mooi dat daar niets te vinden is

Dus mijn laatste optie is hier om aan mensen te vragen of er mensen zijn die een verzekering al hebben afgesloten waar de dekking van concerta 100% is. Ik zal namelijk niet de eerste zijn die deze zoektocht heeft ondernomen.

Bij voorbaat dank
Lees even het topic door, ik heb ergens de link al eens gepost naar de site van de producent waar dus alle maatschappijen op staan die t vergoeden

edit: ik was te laat, zie post hierboven
Ik ben zo blij, zo blij
pi_35997293
misschien een id om wat links aan de OP toe te voegen??
waar je informatie kan vinden enzo??
  maandag 13 maart 2006 @ 19:52:43 #98
63411 Roeji
pi_36000845
dat heb ik ook al een paar keer voorgesteld, maar is steeds op niks uitgelopen. Helaas.
Ik hoop dat het nu wel gaat lukken om een standaard OP te maken met allerhande links en tips.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_36001367
Ja want het is waarschijnlijk een veel voorkomende vraag Verder is ADHD/ADD een veel voorkomende "uitdaging"
pi_36001726
wat een kutuitdaging zeg, ik had liever iets anders gehad. :w
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')