Accepteren dat de rest van de wereld uit ezels bestaat maakt het leven een stuk makkelijkerquote:Op woensdag 1 maart 2006 17:05 schreef Roeji het volgende:
goed gezegd MO. Alhoewel ik vaak als ik écht goed down ben, niet verder denk en vooruit kijk dan dat moment.
Het enige waar ik me wel godsgruwelijk aan erger, is mijn eigen ge-irriteer aan anderen. Vooral in de auto. Zit er zo'n rijschool voor je... stoppen voor groen licht of als er geen verkeer aan komt. Met 20 rijden waar je 70 mag. Dan ga ik dus door t dak. Oke, ze moeten het ook leren. Maar waarom rijden ze altijd voor mij?? Of opa die met de hoed en bril op en dikke sigaar achter t stuur zit en denkt dat een 2 baans weg gewoon gemaakt is om in het midden over de strepen te rijden.![]()
Dat kan ik dus niet hebben. En t word echt niet minder met de ritalin. Het enige verschil is dat ik sinds de ritalin slik, het me zelf dus op valt.
Ga er eens actief op letten, maakt het echt veel makkelijker allemaalquote:Op woensdag 1 maart 2006 20:24 schreef mighty_myte het volgende:
ik had de link tussen je soms kut en soms blij voelen nog niet gelegd eigenlijk.
ja weet het, gister na het oefenen met de band samen met de zanger/gitarist ff naar de kroeg geweest ff met wat andere vrienden zitten praten, en daarna ff naar mijn huis.. was echt super gezellig echt 2 uur lang zitten kletsen over van alles, geen eens over mij ofzo, maar deed me wel goed,quote:
Na een tijdje weggeweest te zijn las ik het bekende topic weer eens door,quote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:55 schreef Roeji het volgende:
adhd, cvs (chronisch vermoeidheids syndroom), fibromyalgie (weke delen reuma ofwel spierreuma) en hidradenitus (chronische ontstekingen van haarzakjes).
En allerlei bijbehorende klachten en aandoeningen wat er bij bovenstaand horen.
Verder nog last van prettig gestoord zijn
Mijn ervaring is dat je gewoon geen maaltijden moet overslaan het kan ook een tekort aan ijzer zijn dit zorgt ervoor dat je je een hele dag gammel kan gaan voelen ook wanneer je even wat gegeten hebt het beste is gewoon echt te zorgen dat je naast je maaltijden gewoon nog voedingssuplementen neemt met voldoende vitaminen en mineralen...quote:Op donderdag 2 maart 2006 06:26 schreef Roeji het volgende:
Nog een vraagje; heeft een van de ritalinslikkers het ooit gehad, dat je nadat je je medicatie was vergeten zowat van je stokje bent gegaan? Ik heb gisteren een hypo-aanval gehad (bloedsuikerspiegel drastisch gezakt) van een paar uur. Zat te rillen alsof ik parkinson had, benauwde zweet brak me uit, misselijk, zwakke knieen, bijna flauwvallen, duizelig etc. Ook na een snoepje en een lading suiker en druivensuiker ging het niet over. Met eten ook niet.
Toen ik een paar uur later me al ietsje beter begon te voelen, alleen nog enorm trillen en duizelig en zwakjes voelen, werd ik ineens doodmoe. Ben toen ook maar gaan slapen. Nu voel ik me weer enigzins normaal.
Mn pa vroeg zich af of het door het vergeten van de medicatie zou zijn gekomen. Want normaal is het na een kwartiertje wel over, als ik wat zoets gegeten heb.
Ikzelf twijfel er aan. Heb overigens dus geen suikerziekte. Suiker is 2 weken geleden nog geprikt en was toen in orde volgens de huisarts-assistente. Was 5,3.
Tja, ik ben gewoon altijd moe. Ik put mezelf dus continu nog meer uit doordat het zo'n storm in mn kop is. Alleen met de ritalin is het dus heel raar, ik ben ineens een avond mens geworden. Overdag kom ik soms niet van mn stoel af en dan 's avonds ineens begin ik met de meest achterlijke en uitgebreide klussen. Of ik kom ineens helemaal tot leven als ik ergens ben en ben niet naar huis te krijgen.quote:Op zondag 5 maart 2006 20:47 schreef Vinnie_31 het volgende:
[..]
Na een tijdje weggeweest te zijn las ik het bekende topic weer eens door,
Ik kom dit tegen en vraag me af hoe dit samen gaat cvs en adhd?
Ikzelf heb tussen de 4 tot 7 uur slaap nodig afhankelijk van mijn dagelijkse bezigheden... en ben bijna nooit moe ook niet als ik weinig geslapen heb...
Meer een moeheid van het lange concentreren... maar dan nog heb ik altijd moeite met inslapen....
Heb daar slaappillen voor gehad met als gevolg dat ik de volgende dag toch niet zo fit was als ik normaal ben en dus sjaggie word...
en bijbehorende klachten zoals warm hebben of juist koud?
Ik heb nl ook vaak last van mijn darmen, huiduitslag, snel warm noem maar op schijnt allemaal te maken te hebben met adhd...
ach ja ik merk wel dat als het allemaal wat beter is dus minder stress ik er veel minder last van heb...
Ik had die dag nu eens geen maaltijden overgeslagen. Ben inmiddels bij de huisarts geweest, vermoedelijk de stress geweest. Maar voor de zekerheid moet ik dinsdag even een dag curve van mn suiker laten doen.quote:Op zondag 5 maart 2006 21:13 schreef Vinnie_31 het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat je gewoon geen maaltijden moet overslaan het kan ook een tekort aan ijzer zijn dit zorgt ervoor dat je je een hele dag gammel kan gaan voelen ook wanneer je even wat gegeten hebt het beste is gewoon echt te zorgen dat je naast je maaltijden gewoon nog voedingssuplementen neemt met voldoende vitaminen en mineralen...
hiermee voorkom je dat nare gevoel....
Toch proberen gewoon te eten desnoods in kleine porties maar wel regelmatig ook met ritalin....
Tja, ik ken het gevoel heb jaren last gehad van angstaanvallen zo is ook adhd aan het licht gekomen...quote:Op zondag 5 maart 2006 22:18 schreef Roeji het volgende:
[..]
Ik had die dag nu eens geen maaltijden overgeslagen. Ben inmiddels bij de huisarts geweest, vermoedelijk de stress geweest. Maar voor de zekerheid moet ik dinsdag even een dag curve van mn suiker laten doen.
En een naar gevoel is eigenlijk nogal zwak uitgedrukt. Ik voelde me echt hondsberoerd.![]()
Bij mij is het per toeval ontdekt, door een perfectionisme test is het balletje gaan rollen. Door daarover te praten en hoe ik vroeger dus was met mn studie en als kind zijnde (en nog veel meer dingen). Toen ging een heel voorzichtig lampje branden bij mn psych. Uiteindelijk brandt er nu een 1500Watt bouwlamp/breedstralerquote:Op maandag 6 maart 2006 16:36 schreef Vinnie_31 het volgende:
[..]
Tja, ik ken het gevoel heb jaren last gehad van angstaanvallen zo is ook adhd aan het licht gekomen...
Ik heb nu geen last van angstaanvallen, tenminste de angstaanval wat ik ooit wel eens gehad heb, voelde toch echt totaal anders dat dit. Dit was lichamelijk me absoiluut niet goed voelen en daardoor misselijk en flauw (zo'n wee-ig gevoel in je benen) en zwak gevoel
*knip*
Dus ik moest nog even werken maar in die tijd heb ik mij zo druk gemaakt dat ik er weer angsaanvallen aan overhield en precies hetzelfde als ik heb gehad toen ik 19 was alleen nu waren ze zo erg dat ik zelfs niet slapen kon en mezelf erg druk maakte dat ik ernstig ziek was.
Dit heb ikzelf ook niet echt gehad, wist dat er iets niet in orde was, maar wat dat was kon ik niet vinden.
*knip*
toen ritalin en in het begin versterkte het allemaal een beetje en voelde ik mij er niet lekker door een aantal keren heb ik gedacht ik gooi het aan de kant maar na 2 maanden begon ik er echt aan te wennen en had ik dat vervelende gevoel niet meer.... sinds die tijd heb ik geen angstaanvallen meer gehad en kan weer alles heb overal weer zin in ook zonder ritalin heb soms weken dat ik het bijna niet gebruik maar ook momenten dat ik het iets meer gebruik, mijn psych zegt dat dat juist goed is... jezelf te leren aanvoelen....
Hier streef ik uiteindelijk ook naar. Nu even zolang het nodig is 'fulltime' gebruiken en daarna 'parttime'.![]()
Ritalin is voor mij een wondermiddel ik voel me juist rustiger heb geen behoefte meer aan drugs of drank... maar weet ook dat het niet ongevaarlijk is. maar probeer het ook te beperken...
Ritalin is voor mij geen wondermiddel, maar een tussenoplossing naar een normaal en evenwichtig leven, waarin ik de touwtjes in handen heb en niet mn adhd.
Ik werd er gigantisch duf van... Was vaak boos op m'n ouders als ik het in moest nemen...quote:Op donderdag 2 maart 2006 10:41 schreef guitarist.nl het volgende:
ik had (toen ik nog ritalin slikte) weel heel vaak last van dat ik in een keer heel erg moe was.. of dat ik helemaal geen trek had...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |