abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 februari 2006 @ 11:27:05 #26
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_35248561
Hoe gaat het nu met de administratie van iedereen? Lukt t al een beetje?
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  zondag 19 februari 2006 @ 21:40:42 #27
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_35269890
Ik ben er nog niet aan begonnen
Vampire Romance O+
pi_35280326
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 10:21 schreef Roeji het volgende:

[..]

Ik twijfel of het nu echt aparte 'aandoeningen' zijn. Het is hetzelfde, alleen de manier waarop het geuit word (adhd-er stuitert door de kamer, terwijl een add-er in zn kop stuitert).

Toch merk ikzelf ook dat ik vroeger het uitte door druk te doen en naarmate ik wat ouder werd, speelde het zich steeds meer in mn kop af. Nu heb ik ook nog wel periodes van druk doen. Heb echt van die stuiter momenten. Maar het meeste speelt zich in mn kop af.

Wat die intelligentie betreft, daar ben ik het niet mee eens. Ligt er volgens mij meer aan, hoe je je kunt uiten. Een adhd-er kan zich miscchien minder makkelijk uiten dan een add-er. Wat ik bedoel: het komt er misschien moeilijker uit. Ik kan het eigenlijk niet verwoorden (zie je daar zit mijn probleem, ik weet precies wat ik wil zeggen maar krijg het niet van mn kop naar mn keyboard).
Ik weet ook niet hoe het zit bij andere adhd-ers/add-ers. Maar ik zou dan de uitzondering op de regel zijn, als adhd-ers een lagere intelligentie zouden hebben
Ik heb het beide, ik stuiter doo de kamer én in mn koppie stuitert de boel ook, om gek van te worden

En Roeijj, ik vind dat je de boel aardig naar je keybord krijgt, want je schrijft altijd aardige stukjes die heel begrijpelijk zijn, daar heb ik zelf veel meer moeite mee, vandaar dat ik (nog) niet zoveel schrijf, ik lees meer en daar heb ik zelfs moeite mee om het allemaal te ordenen in mn hoofdje Het is zoveel en er zijn soms lange stukken waarvan ik meer als de helft van over sla, met als gevolg dat ik de rest ook niet meer goed kan volgen omdat ik een stuk gemist heb
'De Schoonheid van dingen ligt in de geest die ze aanschouwt'
Heer, help me vandaag een gestructureerd werkplan op te zetten, maar wacht even, ik moet nog even iets anders doen.
  maandag 20 februari 2006 @ 10:24:05 #29
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_35280528
tvp'tje
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_35281219
quote:
Op maandag 20 februari 2006 10:24 schreef Marietje_34 het volgende:
tvp'tje
wasda
Heer, help me vandaag een gestructureerd werkplan op te zetten, maar wacht even, ik moet nog even iets anders doen.
pi_35281475
Hoe kom je erachter of je ook last hebt van ADD? Mijn broertje heeft ADHD, even als mijn opa. Ik heb nooit ergens last van gehad, behalve dat ik mij niet kon concentreren op testen (zocht afleiding). Ikzelf heb het altijd verweten aan het feit dat ik nooit geleerd heb te leren.
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_35281490
quote:
Op maandag 20 februari 2006 10:52 schreef Cleetje het volgende:

[..]

wasda
Terug Vind Post
zodat je een topic makkelijk terug kan vinden bij je my active topics
PS4 online: micro_nl
  maandag 20 februari 2006 @ 12:22:32 #33
63411 Roeji
pi_35283761
quote:
Op maandag 20 februari 2006 10:14 schreef Cleetje het volgende:

[..]

Ik heb het beide, ik stuiter doo de kamer én in mn koppie stuitert de boel ook, om gek van te worden

En Roeijj, ik vind dat je de boel aardig naar je keybord krijgt, want je schrijft altijd aardige stukjes die heel begrijpelijk zijn, daar heb ik zelf veel meer moeite mee, vandaar dat ik (nog) niet zoveel schrijf, ik lees meer en daar heb ik zelfs moeite mee om het allemaal te ordenen in mn hoofdje Het is zoveel en er zijn soms lange stukken waarvan ik meer als de helft van over sla, met als gevolg dat ik de rest ook niet meer goed kan volgen omdat ik een stuk gemist heb
Dankjewel Cleetje.

Toch lukt t me niet zoals ik dat wil. Ik verzand meestal in ellenlange verhalen met omwegen van hier tot ginder. En meestal duurt t ook enorm lang voordat ik een reactie verstuur. Dan heb ik het tig keer doorgelezen en gewijzigd enzo.

Overigens stuiter ik ook door de kamer en in mn kop. Maar echt met vlagen. en door de kamer is niet zo heftig als in mn kop. dat is continu.
Ik ben zo blij, zo blij
  maandag 20 februari 2006 @ 12:23:22 #34
63411 Roeji
pi_35283790
quote:
Op maandag 20 februari 2006 11:02 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Hoe kom je erachter of je ook last hebt van ADD? Mijn broertje heeft ADHD, even als mijn opa. Ik heb nooit ergens last van gehad, behalve dat ik mij niet kon concentreren op testen (zocht afleiding). Ikzelf heb het altijd verweten aan het feit dat ik nooit geleerd heb te leren.
Naar een psych gaan. Of eerst naar je huisarts, die kan dan evt een doorverwijzing regelen.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_35534369
dat is waar Roeji, de chaos in mn hoofd is idd een continu en door de kamer stuiter ik bij vlagen, ligt ook net aan het gezelschap waarin ik verkeer en de omstandigheid
  maandag 27 februari 2006 @ 09:37:36 #36
63411 Roeji
pi_35534760
Hoe gaat het nu met je? Ben je alweer aan het werk?
En lukt het een beetje met de administratie?
Ik ben zo blij, zo blij
pi_35535335
eindelijk mijn cv af, kan ik nu es met mun luie kop naar het uitzend buro
pi_35543905
quote:
Op maandag 27 februari 2006 10:12 schreef guitarist.nl het volgende:
eindelijk mijn cv af, kan ik nu es met mun luie kop naar het uitzend buro
ben je werkloos?

ik heb een baan! morgen kan ik beginnen bij KPN.
hopelijk kan ik met ritalin wel normaal een baan en bioritme houden.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  dinsdag 28 februari 2006 @ 12:27:46 #39
63411 Roeji
pi_35569439
Hee Mighty, proficiat!!! goed te horen dat t de goeie kant op gaat!!

Hier gaat het ronduit klote. Heb dus verleden week dinsdag te horen gekregen dat ik geen wao-uitkering ga krijgen en dat mn ziektewet-uitkering al 3 weken daarvoor was stopgezet. Geweldig toch dat uwv. Die arbeidsdeskundige zegt notabene: 'ach zo erg is het niet, verhongeren zul je echt niet want je hebt nog een inkomen". Ja van 2 dagen per week werken kun je dus ook echt rondkomen Niet dus.
Dus maar naar t cwi geraced, die daar pissig dat ik nu pas kwam om mn ww aan te vragen. Ik zeg dus : ik kom net van het uwv af, waar ze me dus vertelden dat mn uitkering al 3 weken geleden is stopgezet. Ik heb geen 3 weken gewacht. Die kerel dus helemaal aan t schelden, niet op mij maar op t uwv.
Zit nu dus echt aan de grond, hele carnaval naar zn grootje, had me er zo op verheugd. Ben 2 dagen eventjes geweest. Gisteren dus de rekening gepresenteerd gekregen; gruwelijke spierpijn in mn hele lijf, kan me bijna niet bewegen. Ben nu net een uurtje uit bed, maar ga er zo maar weer in. Zit weer sinds lange tijd volop aan de pijnstilliers, anders was t helemaal niet te doen.

Bah alles wat ik had opgebouwd (zowel psychische als lichamelijke vooruitgang) het laatste half jaar is in een klap weg. Ik zit voor mn gevoel volledig aan de grond. Het enige wat nog mis kan gaan is dat ik mn huisje moet gaan verkopen. En daar ziet t wel naar uit, nu ik het met 500 euro in de maand mag gaan doen.

Ik ga dus ook maar mn cv uit t stof halen en beginnen met solliciteren.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_35569612
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 12:27 schreef Roeji het volgende:
Hee Mighty, proficiat!!! goed te horen dat t de goeie kant op gaat!!

Hier gaat het ronduit klote. Heb dus verleden week dinsdag te horen gekregen dat ik geen wao-uitkering ga krijgen en dat mn ziektewet-uitkering al 3 weken daarvoor was stopgezet. Geweldig toch dat uwv. Die arbeidsdeskundige zegt notabene: 'ach zo erg is het niet, verhongeren zul je echt niet want je hebt nog een inkomen". Ja van 2 dagen per week werken kun je dus ook echt rondkomen Niet dus.
Dus maar naar t cwi geraced, die daar pissig dat ik nu pas kwam om mn ww aan te vragen. Ik zeg dus : ik kom net van het uwv af, waar ze me dus vertelden dat mn uitkering al 3 weken geleden is stopgezet. Ik heb geen 3 weken gewacht. Die kerel dus helemaal aan t schelden, niet op mij maar op t uwv.
Zit nu dus echt aan de grond, hele carnaval naar zn grootje, had me er zo op verheugd. Ben 2 dagen eventjes geweest. Gisteren dus de rekening gepresenteerd gekregen; gruwelijke spierpijn in mn hele lijf, kan me bijna niet bewegen. Ben nu net een uurtje uit bed, maar ga er zo maar weer in. Zit weer sinds lange tijd volop aan de pijnstilliers, anders was t helemaal niet te doen.

Bah alles wat ik had opgebouwd (zowel psychische als lichamelijke vooruitgang) het laatste half jaar is in een klap weg. Ik zit voor mn gevoel volledig aan de grond. Het enige wat nog mis kan gaan is dat ik mn huisje moet gaan verkopen. En daar ziet t wel naar uit, nu ik het met 500 euro in de maand mag gaan doen.

Ik ga dus ook maar mn cv uit t stof halen en beginnen met solliciteren.
kunnen we elkaar alweer de handen schudden!!
ik heb ook het gevoel dat ik helemaal aan de grond zit,
ik moet nog heel veel doen voor school en ik vind de opleiding helemaal niet leuk meer, en het lukt niet, ik zit ook in geld problemen, laatste tijd veels te veel uitgegeven en over 2 weken wordt ik 21 en stopt mijn alimitatie, moet ik het dus met 500 (uitkering) in de maand doen, de 200 studiefinancering is om mijn schuld af te lossen...

ik ben ongeloooflijk lui heb nergens zin in, ik moet werk zoeken, maarja ik heb ook niet echt een undrukwekkende cv

en ook ik dacht dat het net weer wat beter ging.... *diepe zucht*
  dinsdag 28 februari 2006 @ 12:53:01 #41
63411 Roeji
pi_35570024
ik heb godzijdank het hele school/studie gebeuren achter de rug. Alhoewel ik waarschijnlijk moet gaan omscholen omdat ik dus wel een beperking van het uwv heb opgelegd gekregen mbt mijn eigen werk. Mag dus niet meer fulltime achter een pc zitten.

Lui ben ik wat werken niet echt, maar solliciteren vind ik dus de grootste ellende wat er is. Ik kan mezelf nu eenmaal niet verkopen.

Maar goed, ik ga t toch maar proberen...
Ik ben zo blij, zo blij
pi_35570173
wat heb jij eigenlijk precies?
ik adhd en pdd-nos
  dinsdag 28 februari 2006 @ 20:55:17 #43
63411 Roeji
pi_35586135
adhd, cvs (chronisch vermoeidheids syndroom), fibromyalgie (weke delen reuma ofwel spierreuma) en hidradenitus (chronische ontstekingen van haarzakjes).
En allerlei bijbehorende klachten en aandoeningen wat er bij bovenstaand horen.

Verder nog last van prettig gestoord zijn
Ik ben zo blij, zo blij
pi_35590312
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 20:55 schreef Roeji het volgende:
adhd, cvs (chronisch vermoeidheids syndroom), fibromyalgie (weke delen reuma ofwel spierreuma) en hidradenitus (chronische ontstekingen van haarzakjes).
En allerlei bijbehorende klachten en aandoeningen wat er bij bovenstaand horen.

Verder nog last van prettig gestoord zijn
behoorlijk wat
dat laatste heb ik ook

hoe gaat je partner er mee om (ik weet niet als je die hebt?)
edit:
waarom ik het vraag, ik heb 2 jaar een best wel serieuse relatie gehad, maar is eigenlijk o.a. uitgegaan omdat zei niet echt met mij om kon gaan af en toe
  dinsdag 28 februari 2006 @ 23:37:39 #45
63411 Roeji
pi_35592355
same here. Ben nu een half jaartje vrijgezellig. Bevalt eigenlijk best goed, behalve op sommige momenten als je het even niet meer ziet zitten, of weer ergens alleen heen moet. Of met een groep mensen die allemaal stelletjes zijn
Het bevalt nu zo goed omdat er geen ruzies zijn, ik mn eigen ding kan doen wanneer ik dat wil en dan geen commentaar krijg. Ik geen slaaf/werkster in mn eigen huis ben door toedoen van iemand anders. etc.

Maar hoop toch over een tijdje de 'ware' tegen te komen. En dat hij me genoeg ruimte kan geven en ik hem. Dan komt t wel goed
Ik ben zo blij, zo blij
pi_35592676
ik ben ook een half jaar vrijgezel
ik baal er af en toe ook flink van..
zit soms echt te piekeren van hoe vind ik nou iemand die met mijn 'handicap' om kan gaan
maarja, die vriendin die ik toen had kwam wel aardig in de buurt van de ware, we hebben gelukkig nog goed contact
  woensdag 1 maart 2006 @ 09:36:26 #47
63411 Roeji
pi_35597458
ik ben nog lang niet in de buurt van mijn 'ware' geweest. Heb steeds de verkeerde gevonden
Maar goed daar leer je weer van.

Met mijn laatste ex heb ik ook nog een redelijk goed contact. Hij kan me begrijpen in de meeste dingen. Maar we pasten totaal niet bij elkaar. Als ik links wilde, wilde hij rechts en dat met zo ongeveer alles. Zodoende is dat ook stuk gelopen. We hebben een paar maanden nadat t uit was wat ruzie gehad (ik kwam erachter dat hij tegen me gelogen heeft over iets wat ik heel belangrijk vind) maar uiteindelijk hebben we t nu min of meer bijgelegd (anders gezegd: ik heb t naast me neer gelegd). En kunnen we op een gewone en ook leuke manier weer met elkaar omgaan. We hebben nl veel gezamenlijke vrienden en hobby's.

Ik zie het allemaal wel hoe het gaat lopen. Nu is het belangrijkste dat ik mn huisje behoud en extra werk krijg.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_35604973
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 09:36 schreef Roeji het volgende:
Ik zie het allemaal wel hoe het gaat lopen. Nu is het belangrijkste dat ik mn huisje behoud en extra werk krijg.
voor mij is het belangrijkste dat ik mijn school haal en werk krijg

ik had met mijn ex heel veel dezelfde dingen, zelfs de kleinste dingetjes zoals bij de intertoys kijken als ze nog leuke onzin speeltjes hebben van een euro
en allebij beetje computernerd enzo, we wouden allebij rechts, maar we hadden wel vaak ruzie enzo,
gewoon omdat ik irritand en druk was, nu wel minder maar wel nog ruzie af en toe (ligt niet alleen aan mij )
dus maarja life goes on
pi_35608697
het valt me op dat jullie nog enorm zitten te kutten met je add/adhd
terwijl ik nadat ik met ritalin begon daar niet veel last meer van heb.

wel ben ik veel moe ('s avonds echt kapot) en heb ik nog wel wat stemmingswisselingen.
soms loop ik effe met mijn ziel onder mijn arm terwijl ik een uur later blij ben.
gelukkig wordt dit wel steeds minder.

mijn bioritme is trouwens best ok. ik kan veel beter opstaan, maar 's ochtends ben ik wel
erg moe en slaperig, dat wordt in de loop van de dag minder.

volgens mij moet ik gewoon enorm wennen aan mijn nieuwe zelf, alles is zo enorm veranderd.
't is moeilijk om uit te zoeken wie je nou eigenlijk bent, maar het gaat de goeie kant op.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  woensdag 1 maart 2006 @ 16:38:37 #50
63411 Roeji
pi_35611124
het valt eigenlijk wel mee. Het zijn dezelfde dingen die jij noemt waar ik ook heel erg mee zit. Mezelf terugvinden en herontdekken wie ik nu ben. De stemmingswisselen heb ik ook nog steeds.
De moeheid valt mee, heb juist meer energie en dan met name 's avonds, dan kan ik dus soms niet stoppen en is het zo 1u. Terwijl ik voor ik met de ritalin was gestart blij was als ik om 10u in bed lag. dan was ik totall loss. Overdag heb ik wel vaak van die inzinkingen die gerust een paar uur aanhouden. Maar dat is denk ik ook mn cvs en fibromyalgie.

Ik weet ook niet precies wat mn adhd is en wat niet. Daar ben ik dus nog volop naar op zoek. Ik ben er in gedachten niet zo veel meer mee bezig. Nu eerst de dingen die belangrijk zijn. Mn adhd is er toch wel, of ik me er nu mee bezig houd of niet.
Ik ben zo blij, zo blij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')