Onzin. Leren = oefenen. En of dat bij een kleuterschool is met knippen en plakken of bij het uitvoeren van natuurkundige experimenten: dat is allebei hetzelfde principe.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:51 schreef Lexie het volgende:
En over die schooldiscussie: op school leer je een truukje, op de universiteit leer je denken.
Kenmerkend voor de luiheid van studenten.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:52 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Waarom? Omdat dat in de loop der eeuwen zo gegroeid is.![]()
Misschien heb jij dan een paar coulante getroffen, maar ik ken er toch een heel stel die flink geergerd reageren als je met dergelijk taalgebruik komt aanzetten.quote:Op woensdag 15 februari 2006 10:48 schreef MrBean het volgende:
[..]
Die docenten hebben wel wat beters te doen dan zich druk te maken over hoe studenten hun studie noemen.
Je snapt overduidelijk niet wat er op een universiteit gebeurt. Maar dat hoort verder niet in dit topic thuis.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:53 schreef MrBean het volgende:
[..]
Onzin. Leren = oefenen. En of dat bij een kleuterschool is met knippen en plakken of bij het uitvoeren van natuurkundige experimenten: dat is allebei hetzelfde principe.
Heeft niks met luiheid te maken maar met traditie.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:55 schreef MrBean het volgende:
[..]
Kenmerkend voor de luiheid van studenten.
Dan ga jij met de verkeerde mensen om.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:55 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Misschien heb jij dan een paar coulante getroffen, maar ik ken er toch een heel stel die flink geergerd reageren als je met dergelijk taalgebruik komt aanzetten.
Hap.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:56 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Heeft niks met luiheid te maken maar met traditie.
Dat jij de term nu niet snapt kan ik niets aan doen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:37 schreef MrBean het volgende:
[..]
Oh nee, dat was ThE_ED die het over "flink verbruid" had.
Ja, ik kies ook zelf mijn docenten uit...quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:56 schreef MrBean het volgende:
[..]
Dan ga jij met de verkeerde mensen om.
Man, je hele carriere bestaat uit oefenen. Sterker nog: je hele leven bestaat uit oefenen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:55 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Je snapt overduidelijk niet wat er op een universiteit gebeurt. Maar dat hoort verder niet in dit topic thuis.![]()
Dat leer je alleen "academisch denken" te noemen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:55 schreef MrBean het volgende:
[..]
Kenmerkend voor de luiheid van studenten.
maar hoe red je je in godsnaam in de maatschappij met een universitair diploma? Niet, want je hebt niet geleerd om praktijkgericht te denken. Ja, je baas lastigvallen met theoretische oplossingen kun je, maar die oplossing in de praktijk brengen. No No. All talk, no action op de universiteitquote:Op woensdag 15 februari 2006 14:51 schreef Lexie het volgende:
En over die schooldiscussie: op school leer je een truukje, op de universiteit leer je denken.
Die willen jou ws niet pissig maken/kwetsen. Op Fok! maakt het niet uit. Hopelijk loopt hier niemand uit jouw universitair geschoolde omgeving rondquote:Op woensdag 15 februari 2006 12:04 schreef blieblie het volgende:
[..]
Hmmm, en toch heeft mijn universitair geschoolde omgeving in ieder geval geen last van.
Klopt lieverdquote:Op woensdag 15 februari 2006 15:04 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Die willen jou ws niet pissig maken/kwetsen. Op Fok! maakt het niet uit. Hopelijk loopt hier niemand uit jouw universitair geschoolde omgeving rond
Mijn blunder van dit jaar is bij nader inzien inderdaad ook de boeken...quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:09 schreef ThE_ED het volgende:
Ik heb niet echt blunders gehad volgens mij, alleen als een docent zegt "je kunt nu je boeken halen" kun je je daar beter niets van aantrekken want het zal nog best een dagje of wat duren.
Precies. Je moet afspraken met je ouders gewoon niet nakomen, dat is pas vet!quote:Op woensdag 15 februari 2006 09:55 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Sowieso, van die mensen van 21 die even naar huis moeten bellen als ze een biertje mee gaan drinken, om te zeggen dat ze met eten niet thuis zijn.![]()
behalve bij mijn AVV college van vanmiddagquote:Op woensdag 15 februari 2006 14:47 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat colleges standaard een kwartier later beginnen dan in het rooster staat. Officieel beginnen de eerste colleges bijvoorbeeld om negen uur, maar in de praktijk pas om 9.15 uur. Om negen uur zit er dan ook nog geen hond in de collegezaal.
Inderdaad. Heel volwassen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:12 schreef BGN het volgende:
[..]
Precies. Je moet afspraken met je ouders gewoon niet nakomen, dat is pas vet!![]()
Dat noemt men 'het streberig halfuurtje'.quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
behalve bij mijn AVV college van vanmiddagsommigen bleken er om kwart voor 12 al te zitten, terwijl het pas om kwart over begon. Blijkbaar hebben dus niet alle faculteiten een academisch kwartiertje
Ik zeg dat ook gewoon hoor (ok, school niet). Ik heb echt niet de behoefte om hard naar andere mensen te roepen dat ik 'college' heb omdat ik 'studeer' aan de 'universiteit' met mijn 'medestudenten'. Soms zeg ik college, soms les. Ik zie het probleem niet. En ik zeg ook huiswerk ja, hoe moet ik het anders noemen? Ik heb in het dagelijks leven nu eenmaal meer contact met mensen die niet studeren dan met mensen die dat wel doen, dus het praat gewoon makkelijker. Als ik zeg dat ik aan een paper of essay werk snappen m'n collega's niet wat ik bedoel. En wat dat met thuiswonen te maken heeft? Ik zie ook niet wat docenten daar op tegen zouden moeten hebben.quote:Op woensdag 15 februari 2006 09:51 schreef ThE_ED het volgende:
Mensen die het hebben over "school", "huiswerk", "klasgenoten" en "les" hebben het bij veel docenten en zeker professoren ook flink verbruid. Helaas wordt het tegenwoordig steeds algemener door al die kutstudenten die bij hun ouders blijven wonen.
Waarom zou je het ueberhaupt hard roepen?quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:11 schreef Maeghan het volgende:
Ik heb echt niet de behoefte om hard naar andere mensen te roepen dat ik 'college' heb omdat ik 'studeer' aan de 'universiteit' met mijn 'medestudenten'.
Ik weet het ook niet, ik constateer alleen. Misschien hebben die mensen minder een idee van het " student zijn" ? En natuurlijk is dat student zijn ook een beetje een brallerig barhangideaal, maar er zit toch ook wel een bepaalde meerwaarde aan vind ik.quote:En wat dat met thuiswonen te maken heeft?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |