abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 juli 2003 @ 16:32:27 #76
27648 Weakling
available in strong mint
pi_11765674
Ahh ... van mij mogen ze weer bijelkaar komen hoor ... misschien valt het tegen, maar gevoelens van nostalgie doen ook veel ... lijkt me bij een concert dan ook wel leuk ... grotendeels van die keurige huisje-boompje-beestje papaas en mammaas die vooraan het podium staan terug te denken aan een jaar of 12 geleden toen ze nog ruige alternatieve underground hangjongeren waren ...
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 14 juli 2003 @ 21:42:16 #77
60680 anope
of toch?
pi_11771960
the pixies en sonic youth waren ook inspiratiebronnen voor lieve Brian Molko...

Tuurlijk ken ik de pixies, hun multivoudig gecoverde nummer Where's my mind vind ik nog steeds subliem!

nope
  maandag 14 juli 2003 @ 21:56:47 #78
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_11772273
couplet 1
from distant star
to this here bar
the me, the you
where are we now?
hurrah the blues
of everyone

refrein
allison

couplet 2
keeps a smile
around a while
he took no fright
and jettisoned
we'll go tonight
to hear him tell
"oh well"

refrein
allison
allison

gitaarsolo

bridge
and when the planet hit the sun
i saw the face of allison

refrein
allison

vamp out
allison

einde 01:17

Efficient songschrijven, dat kan ik wel waarderen.

Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
  maandag 14 juli 2003 @ 22:04:17 #79
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_11772506
One two three
She's a real left winger 'cause she been down south
And held peasants in her arms
She said "I could tell you a story that could make you cry"
"What about you?"
I said "Me too"
"I could tell you a story that will make you cry"
And she sighed "Aaahh"
I said "I wanna be a singer like Lou Reed"
"I like Lou Reed" she said sticking her tongue in my ear
"Let's go, let's sit, let's talk"
"Politics go so good with beer"
"And while we're at it baby, why don't you tell me one of your biggest fears?"
I said "Loosing my penis to a whore with disease"
"Just kidding" I said "Loosing my life to a whore with disease"
I said "Please... I'm a humble guy with a healthy desire"
"Don't give me no shit because..."

I've been tired

etc.

pi_13073892
En het is dus inderdaad zo, volgens Pitchforkmedia
quote:
Pixies To Reunite For Tour In April 2004; New Album Possible

John L. Ferrer and Will Bryant report:
There's that rare time when a sarcastic, jaded music news site has to report without any sarcasm or irony. Short of the Velvet Underground, there's no band more beloved, more important, more cited as an influence in indie rock than the Pixies. Whether you're strictly a Doolittle man (surely one of the finest damn rock albums ever) or an obsessive who can name every Trompe le Monde b-side, the Pixies' contributions to the alternative rock canon are sacred texts, the alpha cell of a paisley-flecked v23 flowchart that, down various impeccably typeset branches, might lead to Nirvana, to the Breeders, to Throwing Muses, Guided By Voices, Modest Mouse, Trail of Dead, or Enon.

Sadly, most of these revelations weren't made until after the band's prime. Since their reportedly messy and bloody demise in 1993, fans have signed on by the dozens-- based partially on the recommendation of Kurt Cobain, and partially by their desire to find something truly exuberant, legitimate, funny and weird in their music. Anyone born in the '80s might surely have at some point sighed and abandoned all hope of seeing the Pixies on stage at all. In a sense, the idea of a Pixies reunion has almost become a joke, the indie-kid version of "Yeah, when pigs fly." So when the report came in July that all four original members (that's Black Francis, Kim Deal, David Lovering, and Joey Santiago) have been secretly practicing together every couple of blue moons since the breakup, there was the first glimmer of hope.

Now that the heavyhandedness is past, here comes the point. The glimmer is now a full-blown supernova. It's happening. In April. No dates yet, not even any quotes from the group's principals-- just a band spokesperson's promise to MTV, who broke the story. The source, who remains unnamed in MTV's story, also claims that if all goes well a studio album will follow.

The Pixies. Are back. Together. Music is saved. Lovers of rock, unite and cheer. This is going to truly own.

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  donderdag 11 september 2003 @ 10:30:26 #81
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_13089115
Holy Bef!

De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Hail to the Pixies!!
pi_13089371
Whoah! Dat is nog eens goed nieuws op de donderdagmorgen! Ik wil dat meemaken!
  donderdag 11 september 2003 @ 11:15:06 #83
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_13090119
de max!
heb het goede nieuws gisteren ook gezien op MTV
life to the pixies!
pi_13090969
Het bandje CEASAR van het label EXELSIOR heeft behoorlijk wat weg van THE PIXIES,dus voor de liefhebber...
  donderdag 11 september 2003 @ 11:46:57 #85
13973 ranja
image means nothing
pi_13091063
Klinkt leuk, maar ik vraag me af of het goed is. Volgens mij kunnen ze nooit de sfeer en bekleving van toen terughalen. Ik vrees voor een teleurstelling.

Enne, Caesar is toch echt heel wat anders hoor. Maar dat weet iedereen volgens mij ook wel, zo onbekend zijn die niet.

donderdag 11 september 2003 @ 12:08:00 #86
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_13091630
quote:
Op donderdag 11 september 2003 11:46 schreef ranja het volgende:
Klinkt leuk, maar ik vraag me af of het goed is. Volgens mij kunnen ze nooit de sfeer en bekleving van toen terughalen. Ik vrees voor een teleurstelling.
ach, wat wordt je oud
tuurlijk zal het goed zijn
(een slechtere versie van de pixies blijft nog altijd iets om naar uit te kijken)
pi_13091746
quote:
Op donderdag 11 september 2003 11:46 schreef ranja het volgende:

Enne, Caesar is toch echt heel wat anders hoor. Maar dat weet iedereen volgens mij ook wel, zo onbekend zijn die niet.

Ik heb ook nooit beweerd dat Ceasar onbekend is,maar dat iemand het niet kent lijkt me toch ook niet onmogelijk.
Bovendien kan ik uit jouw reactie ook niet opmaken of je ze nu wel of niet kent,want eerst zeg je: klinkt leuk,VRAAG ME AF of het wat is enz. en vervolgens zeg je heel wijs dat Ceasar heel wat anders is en dat iedereen dat wel weet. Het was maar een goede bedoeling hoor.
  donderdag 11 september 2003 @ 12:14:58 #88
53835 Razzmatazz
I fell asleep on your sofa..
pi_13091772
Pixies, hmmm
2(?) jaar geleden was Frank Black op lowlands, heeft veeeeeel pixies nrs gespeeld, echt helemaal geweldig!
'Cos aren't you the one with your Razzmatazz and the nights on the town?
  donderdag 11 september 2003 @ 12:15:12 #89
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_13091776
ja, ranja, volgens mij ken je de pixies helemaal niet
  donderdag 11 september 2003 @ 12:51:32 #90
13973 ranja
image means nothing
pi_13092457
quote:
Op donderdag 11 september 2003 12:13 schreef Dr.Mracka het volgende:

[..]

Ik heb ook nooit beweerd dat Ceasar onbekend is,maar dat iemand het niet kent lijkt me toch ook niet onmogelijk.
Bovendien kan ik uit jouw reactie ook niet opmaken of je ze nu wel of niet kent,want eerst zeg je: klinkt leuk,VRAAG ME AF of het wat is enz. en vervolgens zeg je heel wijs dat Ceasar heel wat anders is en dat iedereen dat wel weet. Het was maar een goede bedoeling hoor.

Dat 'klinkt leuk' was een reactie op het bericht van de Pixies' reunie, waar ik dus mijn twijfels bij heb maar zeker wel ga volgen, ben (toch wel) benieuwd wat het gaat worden. Hoop alleen niet dat dit het einde van de Breeders gaat betekenen, hoewel hun laatste album ook teveel mindere nummers had... maar goed, die paar goeie die er op staan maken het altijd nog de moeite waard (die laatste Breeders bedoel ik dus).

Caesar heb ik ooit gezien tijdens hun Marlboro flashback, dat was supergoed, maar hun 'normale' muziek vind ik toch een stuk minder (maar ik hou van geen enkel excelsior bandje, dat wel).

pi_13092573
Ik ben een groot Pixies-liefhebber, maar denk dat ik liever gewoon de albums had gehad die er nu zijn, de gedachte aan hoe briljant ze waren en dat dat nu voorbij is omdat ze simpelweg uit elkaar zijn. Liever dan dat het nu voorbij is omdat ze er niets meer van bakken in vergelijking met toen. Ja, ik weet, het hoeft niet zo te zijn, misschien komen ze met een briljante cd. Maar ik moet het nog zien!

Wel prettig: de kans om ze alsnog eens live te zien. Heb ze nog nooit zien spelen, alleen een keer vlak na de splitup Black Francis (de naam Frank Black had ie toen nog niet aangenomen) in zijn eentje op Pukkelpop, met een akoustische gitaar alleen maar Pixiesnummers spelend omdat hij nog geen eigen nummers had. Was leuk

pi_13101535
Dat lijkt me wel tof, een concert van de Pixies meemaken.
En dan natuurlijk met de Breeders als voorprogramma.
pi_13101660
Ik heb (oa) het album Death to the Pixies 1987-1991 (dubbel album, waarvan 1 cd met 'gewone' studio opnames en de 2e cd met allemaal live versies van het concert in Vredenburg op 25 sept 1990. Echt super!!! Een aanradertje als je een verzamelalbum (ik haat dat woord) wil hebben.
  donderdag 11 september 2003 @ 19:15:18 #94
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_13101691
Hele fijne band. Een van de weinige bands waar ik echt van onder de indruk raakte na het beluisteren van wat muziek. TBegon met Surfer Rosa en binnen een week of anderhalf had ik hun complete discograohie binnen. Vreemd dat ze toch altijd een beetje ongewaardeerd zijn gebleven....oh well

*Alec Eiffel opzet*

= there is a light that never goes out =
pi_13102467
quote:
Op donderdag 11 september 2003 19:14 schreef ernie09 het volgende:
Ik heb (oa) het album Death to the Pixies 1987-1991 (dubbel album, waarvan 1 cd met 'gewone' studio opnames en de 2e cd met allemaal live versies van het concert in Vredenburg op 25 sept 1990. Echt super!!! Een aanradertje als je een verzamelalbum (ik haat dat woord) wil hebben.
Ik vind het wel jammer dat die 2e cd niet los te krijgen is.
Op de 1e cd staat dacht ik niks extra's tov de offiicele albums.
pi_13110344
quote:
Op donderdag 11 september 2003 12:57 schreef Henk_Glimlach het volgende:
Ik ben een groot Pixies-liefhebber, maar denk dat ik liever gewoon de albums had gehad die er nu zijn, de gedachte aan hoe briljant ze waren en dat dat nu voorbij is omdat ze simpelweg uit elkaar zijn. Liever dan dat het nu voorbij is omdat ze er niets meer van bakken in vergelijking met toen. Ja, ik weet, het hoeft niet zo te zijn, misschien komen ze met een briljante cd. Maar ik moet het nog zien!

Wel prettig: de kans om ze alsnog eens live te zien. Heb ze nog nooit zien spelen, alleen een keer vlak na de splitup Black Francis (de naam Frank Black had ie toen nog niet aangenomen) in zijn eentje op Pukkelpop, met een akoustische gitaar alleen maar Pixiesnummers spelend omdat hij nog geen eigen nummers had. Was leuk

Charles Thompson a.k.a. Black Francis a.k.a. Frank Black was de Pixies... de rest deed leuk mee maar kon gemist worden. Neemt niet weg dat ik hier behalve de Pixies ook Frank Black (& the Catholics) en The Breeders heb staan. Joey Santiago deed later weer mee met the Catholics en Kim Deal was het brein achter The Breeders met haar zus Kelly. David Lovering trad nog op als Scientific Phenomenalist in een witte laboratoriumjas voor aanvang van de optredens van Frank Black.

Tijd dat die mensen weer een reünietour gaan doen.

salva cum reverentia
pi_13110561
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 01:02 schreef hoppe het volgende:
Frank Black was de Pixies... de rest deed leuk mee maar kon gemist worden.
ik denk dat weinig mensen het daarmee eens zijn, moi incluis
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  vrijdag 12 september 2003 @ 01:47:46 #98
13973 ranja
image means nothing
pi_13110706
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 01:24 schreef MadScientist het volgende:

[..]

mee eens. met bovenstaande dus, niet met hoppe
  vrijdag 12 september 2003 @ 07:44:05 #99
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_13111284
Kim Deal vind ik persoonlijk een onmisbaar deel van de Pixies. Wat een prachtige stem heeft ze. Jammer dat haar vocale bijdragen steeds schaarser werden (volgens mij zingt ze op Trompe le monde geen enkel nummer) Samen met Kim Gordon een van mijn favoriete zangeressen
= there is a light that never goes out =
  vrijdag 12 september 2003 @ 12:11:37 #100
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_13115474
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 01:24 schreef MadScientist het volgende:

[..]

inderdaad zeg
Was ook te merken aan de solo-carriere van Frank, die wel goed was, maar op geen enkel moment the Pixies kon evenaren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')