quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:07 schreef Minisuisse het volgende:
Gooi m op de grond en rol m door de cola heen
Geef hem maar een maand aan mijn vader.... Die weet wel raad met dit soort tuigquote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:14 schreef Xanthe het volgende:
Geen school of werkt maakt pubers lui.... Word tijd dat die gast een flink word aangepakt!
Ja ik heb m ook ff vriendelijk verzocht of ie mss zn luie ass kon gaan bewegen om die troep op te ruimen. Komt ie terug uit de keuken met 4 velletjes keukenrol. Iets van 1 liter cola over de vloer heen, 2 meter aan vloer goor....en hij komt met 4 velletjes keukenrol *zucht*quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:11 schreef nikky het volgende:
Ik hoop dat jij niet die troep opruimt maar dat je dat je broertje laat doen?
zijn vast ook genoeg vaders in spé hier op Fok! die hem rauw lustenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:16 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Geef hem maar een maand aan mijn vader.... Die weet wel raad met dit soort tuig
Hmm, en jij denkt dus dat jij wel overwicht op je broertje hebt? Ben jij je moeder?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:17 schreef Jill-RMC het volgende:
Ben toen maar naar boven gegaan met de mededeling dat ik over een uur naar beneden zou komen en dat de cola weg is, de vloer droog is en als ik over de vloer loop ik er niet aan vast blijf kleven. Grote verrassing dadelijk.
Owja, ik kan die methoden ook prima toepassenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:17 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
zijn vast ook genoeg vaders in spé hier op Fok! die hem rauw lusten
Zelfs genoeg verstokte vrijgezellen die geen zin hebben om een deel van hun hoge belastingkosten af te dragen aan dit soort lui.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:17 schreef NoBody122 het volgende:
zijn vast ook genoeg vaders in spé hier op Fok! die hem rauw lusten
Een fles cola?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:29 schreef TheSorrow het volgende:
Kweenie wat voor glazen jullie hebben als je 1 liter cola erin kan doen?
Joh jij bent zeker ook net 2 weken aan het werk als vakkevuller.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:19 schreef RetepV het volgende:
[..]
Zelfs genoeg verstokte vrijgezellen die geen zin hebben om een deel van hun hoge belastingkosten af te dragen aan dit soort lui.
Ik ook wel. Ik vind moeders in dit verhaal al erg slap.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:16 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Geef hem maar een maand aan mijn vader.... Die weet wel raad met dit soort tuig
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:01 schreef Jonathon het volgende:
wat een lamstraal..
echt bReEzaH JeUGd![]()
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:05 schreef TheOneAndOnly het volgende:
ik zou em op zijn bakkes rossen.....
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:11 schreef Crazykill het volgende:
Gozer, meisje weet jij niet hoe je moet slaan ofzo :/
Owww martin !quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:46 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Okay, dat je mijn methode een bepaalde naam geeft vind ik prima. Maar om mij dan meteen Martin Gaus te noemen vind ik een belediging.
Tsjah, dit zal in het begin averechts werken maar later komt dat wel weer goed. Tenminste, dat hoop ik voor die ouders. Misschien heb ik ergens overheen gelezen trouwens, maar gaat ie zijn VMBO nog wel proberen te halen?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:40 schreef Mikkie het volgende:
Verhaaltje
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:48 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Je vergelijkt mijn methode met Martin Gaus. Hoe durf je.
Hoe wil je die spelen met een S3virge kaartje?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:59 schreef RemcoW85 het volgende:
Laat m eerst zijn eerste diploma maar halen. VMBO is zelfs al te laag, maar als ie echt zo lui is zie ik hem de vervolgopleiding niet eens beginnen. Dat is nog een stuk minder tof dan de cola niet opruimen. Tenzij hij een goede reden heeft om eventueel schoolmoe te worden.
Mên, als ik een dag vrij ben, kan ik mijn prima vermaken met freecellquote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:52 schreef RemcoW85 het volgende:
Hmm ja daar had ik even niet aan gedacht, ik heb dan ook zo`n oud ding. Maargoed, internet eruit halen is wel genoeg, wat moet zo`n jong anders met alleen Windows. Ik zou me kapot vervelen naar een tijdje
.
Het VMBO wordt tegenwoordig ook door honden gevolgd?quote:Luie hond echt
Zeker inmiddels enig kind?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:05 schreef C2C het volgende:
ik had hem dood geslagen
Ik weet niet wat voor opvoeding jij hebt gehad, maar dit slaat alles. Zo ga je niet met mensen van 17 om. Kan die jongen beter een moord plegen en zodat ie in de gevangenis een beter leven heeft dan jouw jaren 60 methodes opvolgen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:40 schreef Mikkie het volgende:
edit
Laat me raden... Je stemt PvdAquote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:16 schreef OnlineGokker het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor opvoeding jij hebt gehad, maar dit slaat alles. Zo ga je niet met mensen van 17 om. Kan die jongen beter een moord plegen en zodat ie in de gevangenis een beter leven heeft dan jouw jaren 60 methodes opvolgen.![]()
Die jongen zit gewoon in een kutperiode. Is heel normaal op een leeftijd van 17 tot 20 jaar. Een aantal maatregelen kun je nemen, maar voor de rest moet je hem gewoon z'n gang laten gaan.
Daar schijn je echt je best voor moeten doenquote:
Meestal komen ze vanzelf wel goed terecht als je ze even hun gaan laat gaan. Maargoed, ik ken de opvoeding van die jongen niet, als hij altijd zo moeilijk is geweest (of gewoon slecht opgevoed) dan moet het soms met de harde hand (of eigen schuld van de ouders). Als het typisch puberteit-gedrag is dan kun je m beter een beetje aan laten rommelen. Doe dit laatste wel als hij op zijn minst een diploma gehaald heeft, want op je 20e een keer een VMBO-diploma behalen is ook niet echt normaal, wel?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:16 schreef OnlineGokker het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor opvoeding jij hebt gehad, maar dit slaat alles. Zo ga je niet met mensen van 17 om. Kan die jongen beter een moord plegen en zodat ie in de gevangenis een beter leven heeft dan jouw jaren 60 methodes opvolgen.![]()
Die jongen zit gewoon in een kutperiode. Is heel normaal op een leeftijd van 17 tot 20 jaar. Een aantal maatregelen kun je nemen, maar voor de rest moet je hem gewoon z'n gang laten gaan.
Als mijn broer dat zou doen zou ik ook een topic openen en niks tegen hem zeggenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:03 schreef Mute_Me het volgende:
pfff zussen moeten ook altijd wat te zeiken hebben.
Ja man, veeg de vloer met em aanquote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:07 schreef Minisuisse het volgende:
Gooi m op de grond en rol m door de cola heen
Hier maak je al een grote fout. Je neemt verantwoordelijkheid op je door te zeggen dat jij vindt dat hij de troep op moet ruimen. In zo'n geval als dit moet je je handen van de situatie aftrekken en probleem aan je ouders en je broertje onderling overlaten. Dit heeft twee voordelen: 1. Je houdt zelf "schone handen" 2. Je broertje is zelf helemaal verantwoordelijk en je ouders worden dus op hem boos.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:17 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
Ben toen maar naar boven gegaan met de mededeling dat ik over een uur naar beneden zou komen en dat de cola weg is, de vloer droog is en als ik over de vloer loop ik er niet aan vast blijf kleven. Grote verrassing dadelijk.
gozer hij is 17. laat em lekker zelf zn leven verneuken. die regeltjes die jij geeft zijn voor iemand van 13-14quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:40 schreef Mikkie het volgende:
Het is niet aan jou om maatregelen te nemen. Laat die cola maar liggen, niks aan doen. Je kunt er iets van zeggen, maar je kunt er toch geen sancties op zetten, dus ik denk dat het weinig zin heeft. Je ouders (moeder) moeten er iets aan doen.
1. Geen geld meer geven. Laat 'm maar gaan werken voor z'n geld. Wilt ie stappen? Dan moet ie eerst werken.
2. Videokaart uit de pc, én internet afsluiten. Surfen kan alleen op de centrale pc, als het nodig is. Gamen zonder videokaart wordt ook geen succes.
3. Huiswerkcontrole. Huiswerk niet af? Niet naar vriendjes toe. Proefwerk niet goed geleerd? Blijf maar thuis.
4. Niet in z'n vrije tijd zomaar de straat op laten gaan. Nu 'ie thuis niks meer te doen heeft loopt 'ie dikke kans om een hangjongere met foute vrienden te worden.
5. Laat 'm niet onbeperkt tv kijken. Ontspanning is goed, maar overdag en aan 't begin van de avond de meest kansloze kutseries volgen is niet goed voor zo'n kind. Je ziet wel wat er van al die 60+'ers wordt die daar naar kijken.
BELANGRIJK
Beloon 'm als ie dingen wél goed doet. Beloning is een betere motivator dan straffen. Z'n huiswerk goed gedaan betekent bijvoorbeeld een uur achter de pc mogen. Een goed punt voor een toets kan 'm ook weer krediet en privileges opleveren. Werk zoeken en houden en hij krijgt z'n videokaart terug. Mits de schoolprestaties op peil blijven. Op die manier stimuleer je zo'n kind om ergens voor te werken. Hij krijgt een beloning en begint toch gewenst gedrag te vertonen.
quote:Op woensdag 15 februari 2006 02:14 schreef Robbiej het volgende:
[..]
gozer hij is 17. laat em lekker zelf zn leven verneuken. die regeltjes die jij geeft zijn voor iemand van 13-14
ik ben zelf 17.5 jr. en als mijn ouders met deze pleuris regeltjes komen (heb geen regels. en dat is ze geraden ook, wilt niet zeggen dat ik niks doe in het huis. maar dat doe ik uitmezelf, puur uit respect) dan pak ik me spullen. pleur ik in mn auto (ja ik heb al een auto ja) en dan gaat ik wel tijdelijk inwonen bij een maat ofzo. of gaat ik een huisje huren. ik werk wel voor mn centen. (nee ik werk niet voor minimumloon. schiet ook voor geen meter op op je 17. verdien nu zo'n 8,50 p/u (netto,wit) dus ik kan mezelf prima onderhouden. en doe dit jaar ook weer een studie (ICT-Beheer niv 3)
sterker nog. over ong 2 jaar wil ik op mezelf wonen.
Jij bent grappig, die kerel is 17.. Hoe wou zn ma hem tegenhouden om bijv. naar buiten te gaan, moet de mijne es mee aankomenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:40 schreef Mikkie het volgende:
Het is niet aan jou om maatregelen te nemen. Laat die cola maar liggen, niks aan doen. Je kunt er iets van zeggen, maar je kunt er toch geen sancties op zetten, dus ik denk dat het weinig zin heeft. Je ouders (moeder) moeten er iets aan doen.
1. Geen geld meer geven. Laat 'm maar gaan werken voor z'n geld. Wilt ie stappen? Dan moet ie eerst werken.
2. Videokaart uit de pc, én internet afsluiten. Surfen kan alleen op de centrale pc, als het nodig is. Gamen zonder videokaart wordt ook geen succes.
3. Huiswerkcontrole. Huiswerk niet af? Niet naar vriendjes toe. Proefwerk niet goed geleerd? Blijf maar thuis.
4. Niet in z'n vrije tijd zomaar de straat op laten gaan. Nu 'ie thuis niks meer te doen heeft loopt 'ie dikke kans om een hangjongere met foute vrienden te worden.
5. Laat 'm niet onbeperkt tv kijken. Ontspanning is goed, maar overdag en aan 't begin van de avond de meest kansloze kutseries volgen is niet goed voor zo'n kind. Je ziet wel wat er van al die 60+'ers wordt die daar naar kijken.
BELANGRIJK
Beloon 'm als ie dingen wél goed doet. Beloning is een betere motivator dan straffen. Z'n huiswerk goed gedaan betekent bijvoorbeeld een uur achter de pc mogen. Een goed punt voor een toets kan 'm ook weer krediet en privileges opleveren. Werk zoeken en houden en hij krijgt z'n videokaart terug. Mits de schoolprestaties op peil blijven. Op die manier stimuleer je zo'n kind om ergens voor te werken. Hij krijgt een beloning en begint toch gewenst gedrag te vertonen.
wow, een bijna-niet-meer-puberquote:Op woensdag 15 februari 2006 02:14 schreef Robbiej het volgende:
[..]
gozer hij is 17. laat em lekker zelf zn leven verneuken. die regeltjes die jij geeft zijn voor iemand van 13-14
ik ben zelf 17.5 jr.
Tuurlijk jongen... en dan aangehouden worden tijdens blikschadebotsinkje (of hopelijk niet erger) en dan lekker achter de tralies voor het (als rijonbevoegde) onverzekerd rondrijden in een auto op de openbare weg (een misdrijf dus)quote:en als mijn ouders met deze pleuris regeltjes komen (heb geen regels. en dat is ze geraden ook, wilt niet zeggen dat ik niks doe in het huis. maar dat doe ik uitmezelf, puur uit respect) dan pak ik me spullen. pleur ik in mn auto (ja ik heb al een auto ja) en dan gaat ik wel tijdelijk inwonen bij een maat ofzo. of gaat ik een huisje huren. ik werk wel voor mn centen. (nee ik werk niet voor minimumloon. schiet ook voor geen meter op op je 17. verdien nu zo'n 8,50 p/u (netto,wit) dus ik kan mezelf prima onderhouden. en doe dit jaar ook weer een studie (ICT-Beheer niv 3) vorige was ik mee gestopt omdat ik die niet als mn baan wou doen maar als hobby. (autotechnicus)
sterker nog. over ong 2 jaar wil ik op mezelf wonen.
Jongen wat denk jequote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:52 schreef RemcoW85 het volgende:
Hmm ja daar had ik even niet aan gedacht, ik heb dan ook zo`n oud ding. Maargoed, internet eruit halen is wel genoeg, wat moet zo`n jong anders met alleen Windows. Ik zou me kapot vervelen naar een tijdje
.
Onverzekerd rondrijden is geen misdrijf hoorquote:Op woensdag 15 februari 2006 04:47 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
wow, een bijna-niet-meer-puber
[..]
Tuurlijk jongen... en dan aangehouden worden tijdens blikschadebotsinkje (of hopelijk niet erger) en dan lekker achter de tralies voor het (als rijonbevoegde) onverzekerd rondrijden in een auto op de openbare weg (een misdrijf dus)=> zijn we meteen van je stoere praatjes verlost.
of dat ze geen sporen vinden die naar jou leiden.quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:40 schreef Jill-RMC het volgende:
\
. Nu maar hopen dat ik m de komende 1,5 jaar niet wurg.
alleen als ie neon heeft hequote:Op donderdag 16 februari 2006 12:35 schreef junkiesietze het volgende:heeft ie een scooter? zo ja dan lijkt ie op mij
Ben je nog niet tegen een boom gereden?quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:35 schreef junkiesietze het volgende:heeft ie een scooter? zo ja dan lijkt ie op mij
haha *neonlicht uit*quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:09 schreef switchboy het volgende:
[..]
Ben je nog niet tegen een boom gereden?![]()
neequote:Op donderdag 16 februari 2006 15:09 schreef switchboy het volgende:
[..]
Ben je nog niet tegen een boom gereden?![]()
en jij verwacht dat ie t nog zo doen ookquote:Op donderdag 16 februari 2006 18:49 schreef Rydell het volgende:
Had ik maar zo'n broertje gehad, ik had hem alle kutklusjes laten doen die je kunt bedenken!![]()
Maar zij heeft wel werk, terwijl meneer nog dommer dan een aap is en ontslagen wordt bij de AH. Nee daar kom je ver meequote:Op donderdag 16 februari 2006 21:03 schreef amornl87 het volgende:
Mag ik ff mijn persoonlijke visie geven?
Je broertje is chill en relaxed maar wel lui. Jij bent zo een serieus kutwijf wat zich overal aan stoort. Je broertje ergert zich nooit zo snel maar jij ergert je wel de kanker.
klopt dat?
dat is wel degelijk een misdrijf waar je voor de nor in kan en zal gaan, naast in ieder geval een hele hoge geldboete, zeker als je iemand het ziekenhuis in knalt of andere schade berokkent.quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:22 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Onverzekerd rondrijden is geen misdrijf hoor. Eerder een overtreding.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |