en hoe kapot is het?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:11 schreef sirrom het volgende:
Het gaat om een tweedehands telefooncentrale. Die van hem was kapot en hij zocht een tweedehands vervanger van hetzelfde type. Ik heb hem standaard onder rembours opgestuurd. Kostte 15 euro.
Die verzekering van tpg dekt dit soort (onzichtbare) beschadigingen niet.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:09 schreef boyv het volgende:
Dure dingen altijd verzekerd opsturen, maar daar heb je nu natuurlijk niks meer aan.
Goed verpakt?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:11 schreef sirrom het volgende:
Het gaat om een tweedehands telefooncentrale. Die van hem was kapot en hij zocht een tweedehands vervanger van hetzelfde type. Ik heb hem standaard onder rembours opgestuurd. Kostte 15 euro.
het versturen kost 15 euro als ik het goed begrijp...quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:13 schreef Pony-Lover het volgende:
voor vijftien euro moeten jullie beiden niet zeiken eigelijk, als het nou om hoge bedragen ging
Dat idee had ik ook gelijk ja!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:19 schreef MasterDisaster het volgende:
Hehehe hij probeert 2 goede tekrijgen door tedoen alsof zijn oude kapotte de de jouw geleverde was
Of misschien is het wel een radicale moslim en stopt hij er een bom in !quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:22 schreef sirrom het volgende:
Dadelijk stuurt hij zijn eigen defecte terug. Dat kan ik niet zien als het onder rembours gaat... Of misschien stuurt hij wel mijn eigen terug maar met een omgewisseld defect onderdeel erin...
Dat klinkt als een redelijke oplossing. Maar als er onderdelen verwisselt zijn ben ik niet in staat om dat te controleren. Dan heb ik een defect apparaat EN geen geld. Bovendien heb ik het apparaat heel goed ingepakt in vele lagen beschermfolie. Onderweg is het vast niet kapot gegaan.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:25 schreef snoekiesnoek het volgende:
terugsturen met normale post (verzendkosten voor de koper). Als het inderdaad niet meer werkt betaal jij hem de 100 euro terug (niet de rembourskosten).
Eventueel de verzendkosten delen van de rembourszending.
Wijze moeder.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:52 schreef Mirage het volgende:
Nou wil ik niet heel lullig doen, maar dat is het risico van via de post iets kopen.
Ik vind het lovenswaardig, maar als jij iets opstuurt dat werkt... en de ander ontvangt het kapot.
Dan is dat zijn probleem, ik heb nog nooit meegemnaakt dat ik dan mijn geld terug kreeg.
Ik ben dan zelf ook een stuk minder sociaal en meedenkend geworden.
Alles wat je bij mij koopt.... wil je het per post ? ==> eigen risico koper
alles wat ik bij een ander koop en per post afhandel.... ==> míjn risico.
Als je dat risico niet wil lopen koop je een treinkaartje, maak je een autorit.. of koop je het apparaat wat dichter bij huis.
Wie garandeerd jou dat híj niet geknoeid heeft?
Waar haal jij je 100 euro nou ?
etcetc
nogmaals.... ik was net als jij, maar ben tot op heden nagneoeg niemand tegen gekomen die ook zo meedenkt.
Ik heb dus besloten mij neer te leggen bij de algemeen geacepteerde manier van handelen.
Per post = risico koper tenzij verzekerd verzonden de afspraak was.
Tja, het lijkt mij sterk dat hij dingen ging verwisselen in het apparaat? Kan dat wel zo makkelijk in een centrale? Die zijn toch erg plat en alleen maar printplaatjes?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:40 schreef sirrom het volgende:
[..]
Dat klinkt als een redelijke oplossing. Maar als er onderdelen verwisselt zijn ben ik niet in staat om dat te controleren. Dan heb ik een defect apparaat EN geen geld.
Ik zou ook kunnen liegen. Misschien heb ik wel een kapot apparaat gestuurd? Wie zal het zeggen...quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:58 schreef Providentia het volgende:
Wie zegt dat die koper niet liegt?
Dat het apparaat het gewoon wél doet, maar diegene gewoon zget van niet om zo zn geld terug te krijgen/
mischien kun je dan de hele inhoud juist verwisselen?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:54 schreef snoekiesnoek het volgende:
[..]
Tja, het lijkt mij sterk dat hij dingen ging verwisselen in het apparaat? Kan dat wel zo makkelijk in een centrale? Die zijn toch erg plat en alleen maar printplaatjes?
Helemaal waar. Maar dan bevindt u zich in het verkeerde topic. Het gaat hier over Marktplaats.quote:Op woensdag 15 februari 2006 13:41 schreef Sjummie het volgende:
Of Marktplaats zuigt doet hier niet ter zake
Dit had ook via elke andere 2ehands site, advertentieblaadje of briefje bij de super kunnen gebeuren.
Ik ben van mening dat TS moet leren van zijn fout. En in het vervolg zijn (verbruiks)goederen bij een gerennomeerde detaillist aan te schaffen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 13:43 schreef Sjummie het volgende:
Daar slaat u de plank mis. Het gaat hier over de vraag hoe TS zijn conflict gaat oplossen.
Of je leest de OP....TS is de verkoper, niet de koperquote:Op woensdag 15 februari 2006 13:45 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat TS moet leren van zijn fout. En in het vervolg zijn (verbruiks)goederen bij een gerennomeerde detaillist aan te schaffen.
Dat is mij om het even. Laat dit een les voor iedereen zijn.quote:Op woensdag 15 februari 2006 13:53 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Of je leest de OP....TS is de verkoper, niet de koper![]()
Mwhaha, of je geeft gewoon toe dat je gedist bentquote:Op woensdag 15 februari 2006 13:54 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat is mij om het even. Laat dit een les voor iedereen zijn.
Ik ben zeker niet `gedist`, kunt u verklaren hoe u bij deze onjuistheid komt?quote:Op woensdag 15 februari 2006 13:56 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Mwhaha, of je geeft gewoon toe dat je gedist bent![]()
Ja, jij geeft blijk van een totaal verkeerde opvatting van de feiten. Ik wijs je daarop en jij komt dan met een extreem kansloos weerwoord omdat je je ongelijk niet wil toegeven. Namelijk dat je wel heel slim over probeert te komen, maar ondertussen te dom bent om die 5 regels van de OP goed te begrijpen...quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:02 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik ben zeker niet `gedist`, kunt u verklaren hoe u bij deze onjuistheid komt?
Het is mij duidelijk, ik ga mijn tijd nuttig bestedenquote:Op woensdag 15 februari 2006 14:10 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Ja, jij geeft blijk van een totaal verkeerde opvatting van de feiten. Ik wijs je daarop en jij komt dan met een extreem kansloos weerwoord omdat je je ongelijk niet wil toegeven. Namelijk dat je wel heel slim over probeert te komen, maar ondertussen te dom bent om die 5 regels van de OP goed te begrijpen...
Doe datquote:Op woensdag 15 februari 2006 14:12 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het is mij duidelijk, ik ga mijn tijd nuttig besteden
Nee ik heb er hele goeie dingen gekocht.quote:Op woensdag 15 februari 2006 13:37 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?
Marktplaats zuigt aan alle kanten.
Inderdaad: ophalen. Met de post is vragen om problemen. Het werkt prima als je afspreekt met mensen. Ik doe het nu ook niet meer met de post na 2 keer niets ontvangen te hebben van eikels. Maar ik moet wel toegeven dat marktplaats een stuk minder prettig is geworden nu er zoveel oplichters rondlopen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:14 schreef xman het volgende:
[..]
Nee ik heb er hele goeie dingen gekocht.
Paar maanden geleden mijn nintendo ds voor 60 euro gekocht daar. Heb ook m'n laptop daarvandaan.
Mijn vader heeft laatst een hele mooie renault megane gekocht voor weinig.
Mijn moeder verkoopt dingen daar. LOL. En mijn ouders kunnen bijna niet met computers omgaan. Alleen met marktplaats!
Je moet zaken gewoon gaan ophalen. Zo moeilijk is het toch niet om ergens af te spreken (station) of iemand thuis. Kan zoiemand je meteen dingen demonstreren of uitleggen.
Wat zou je zelf van een verkoper verwachten als je een apparaat toegestuurd krijgt, en het blijkt bij aankomst niet te werken?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:04 schreef sirrom het volgende:
Balen... ik verkoop een electrisch apparaat via Marktplaats aan iemand aan de andere kant van Nederland. Hier werkte het prima maar bij aankomst niet meer. De koper heeft het apparaat betaald want het is onder rembours verstuurd. Dat was zijn eigen idee.
Das dus fijn kut want de koper zegt dat het bij aankomst kapot was en ik zeg dat het prima werkte. Hoe gaan we dit nu eens redeijk oplossen. Lijkt me tamelijk onmogelijk.![]()
![]()
![]()
Dat vind ik netjes opgelost door beide partijenquote:Op donderdag 16 februari 2006 01:28 schreef sirrom het volgende:
Ik heb de koper gebeld. Telefonisch heeft hij mij uitgelegd waar het probleem zat maar dat kon ik niet telefonisch oplossen. Ik heb hem gewezen op het risico van kopen op deze manier (=niet afhalen). Hij had begrip voor de situatie en vertelde dat hij inmiddels een ander apparaat had gekocht.
Uit coulance heb ik zelf voorgesteld dat hij het (kennelijk) defecte apparaat mag houden en ik zal hem 33% van het aankoopbedrag terugstorgen. . De koper ging daarmee akkoord. Daarmee is voor mij de kous af.
heeft die toch mooi 33% korting weten te realiseren. Er zijn mensen die echt zo werken.quote:Op donderdag 16 februari 2006 01:28 schreef sirrom het volgende:
Ik heb de koper gebeld. Telefonisch heeft hij mij uitgelegd waar het probleem zat maar dat kon ik niet telefonisch oplossen. Ik heb hem gewezen op het risico van kopen op deze manier (=niet afhalen). Hij had begrip voor de situatie en vertelde dat hij inmiddels een ander apparaat had gekocht.
Uit coulance heb ik zelf voorgesteld dat hij het (kennelijk) defecte apparaat mag houden en ik zal hem 33% van het aankoopbedrag terugstorgen. . De koper ging daarmee akkoord. Daarmee is voor mij de kous af.
Daar zijn nogal wat nuances op aan te brengen. Om te beginnen is dit een tweedehands product, een zekere mate van ricico is daarbij inbegrepen. Het is de plicht van de koper om zich er ook van te vergewissen of alles in orde is door bijvoorbeeld langs te komen. Als het toch moet worden opgestuurd en het product heeft enige waarde lijkt verzekeren me essentieel, de meesten kiezen hier echter niet voor. Wanneer het product niet aan de verwachtingen voldoet is ruilen niet mogelijk maar claimen dat het stuk is, is dan een handige manier om ' te ruilen' . Als je er coulance van wilt maken, dan is terugsturen kosten voor de koper en nooit terugstorten zonder terugsturen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 21:41 schreef maartena het volgende:
[..]
Wat zou je zelf van een verkoper verwachten als je een apparaat toegestuurd krijgt, en het blijkt bij aankomst niet te werken?
Natuurlijk kun je de verzender (zoals de PTT) de schuld geven, maar uiteindelijk heeft de ontvanger niet gekregen waarvoor hij heeft betaald, en dat is altijd een risico van de verkoper.
De enige mogelijkheid hier is het teruggeven van het geld, en het terugkrijgen van het kapotte apparaat. Dan kun je zelf beslissen of het apparaat nog te repareren valt of dat de ontvanger bijvoorbeeld gewoon niet wist hoe het apparaat werkte en ie het nog gewoon doet ofzo.
Voorop moet staan dat de koper GEEN werkend apparaat heeft en WEL geld heeft betaald. Ik denk dat je zelf ook je geld zou terug verwachten, dus dat zul je moeten doen. Wel kan je redelijkerwijs verwachten dat de persoon in kwestie het apparaat weer terugstuurt, wellicht kan hij het op dezelfde wijze doen, namelijk onder rembours voor exact hetzelfde de bedrag.
Het ligt er gewoon een beetje aan wat voor afspraken er van te voren gemaakt zijn, en wie het verzendrisico heeft aanvaard. Bedenk eens wat je zelf als koper zou verwachten, en maak daarna een besluit.
Hoe duur was het?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:04 schreef sirrom het volgende:
Balen... ik verkoop een electrisch apparaat via Marktplaats aan iemand aan de andere kant van Nederland. Hier werkte het prima maar bij aankomst niet meer. De koper heeft het apparaat betaald want het is onder rembours verstuurd. Dat was zijn eigen idee.
Das dus fijn kut want de koper zegt dat het bij aankomst kapot was en ik zeg dat het prima werkte. Hoe gaan we dit nu eens redeijk oplossen. Lijkt me tamelijk onmogelijk.![]()
![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |