Zij was meer een ietsist dan een agnost - ze geloofde altijd al wel een godheid van het één of ander.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:41 schreef Xtinction het volgende:
Mode verschijnsel
Heb je dr gevraagd waarom trouwens? Islam lijkt me heel moeilijk om in te rollen als je van atheisme/agnost afkomt.
Landurig ja, exclusief nee.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:44 schreef Frollo het volgende:
Je vriendin, as in langdurige en eventueel ook exclusieve relatie, of een vriendin?
Chickquote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:45 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Holy fuck, héél veel sterkte dude.
Ik ben echt overtuigd atheist. Echt, hartgrondig.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:45 schreef Alicey het volgende:
Wat zijn precies je problemen er mee?
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:46 schreef Disorder het volgende:
Als je semtex in huis ziet is het NIET voor oud en nieuw.
Ha, ha.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:46 schreef Disorder het volgende:
Als je semtex in huis ziet is het NIET voor oud en nieuw.
Wat heeft dit te maken met een boycot op Marokko?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:47 schreef navvy het volgende:
Eerst wil je Marroko boycotten en nu dit, verkeerde been uit bed gestapt?
Verkeringquote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:47 schreef Scorpie het volgende:
Zo dan, dat gaat problemen opleveren in jullie vriendschap!
Jouw feestje, veel plezier.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:47 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat heeft dit te maken met een boycot op Marokko?
Mijn vriendin is een Française.
Ze is niet echt lesbisch, hoor, een beetje bi, denk ik.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:48 schreef Mobster273 het volgende:
dus ff kijken, je vriendin is voormalig agnost en lesbisch, en toch wil ze moslima worden? wat een grap
dat lijkt me binnen de islam evenveel problemen opleverenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:48 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ze is niet echt lesbisch, hoor, een beetje bi, denk ik.
Dat dacht ik ook.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:49 schreef Tha_Erik het volgende:
Keurt de Islam homoseksualiteit niet af?.
Zeker weten...quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:49 schreef Tha_Erik het volgende:
Keurt de Islam homoseksualiteit niet af?.
Nee, wat wil je met zo'n avatar....quote:
Ze heeft moslima-vriendinnen die volledig lesbisch zijn, en ook met hun vriendin willen trouwen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:52 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zeker weten...
Volgens mij moesten alle homo's dood als varkens die ze zijn...
Als ze serieus wil bekeren tot de Islam gaat dat wel problemen opleveren, lijkt me.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:52 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, wat wil je met zo'n avatar....
In ieder geval, mijn vriendin zegt dat het geen problemen op gaat leveren in onze relatie, maar ik weet het niet. Wat als zo'n imam op haar in gaat praten?
De koran heeft geen elementen die haar niet aanstaan?quote:Ze heeft ook het christendom overwogen, maar veel elementen uit de bijbel stonden haar niet aan.
Dat is fijn voor hun echt waar, maar volgens de islam leer mag dat dus niet, lesbisch zijn of homo...quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:53 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ze heeft moslima-vriendinnen die volledig lesbisch zijn, en ook met hun vriendin willen trouwen.
Daarbij verwacht je dus kennelijk van je vrienden en vriendinnen dat zij er precies zo over denken als jij?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:46 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik ben echt overtuigd atheist. Echt, hartgrondig.
Dat eerste lijkt mij overheen te komen (Jij gelooft tenslotte niet in de hemel). Bij dat tweede lijkt mij dat ze erg veeleisend wordt, en dan komt de vraag in hoeverre je dat moet accepteren.. Maar waarom denk je dat ze dat zou willen?quote:Wat als ze me nu zal zien als iemand die niet in de hemel komt? Wat als ze wil dat ik mijn mond ga houden over bepaalde zaken?
Ok, op die manier.quote:Ik heb er gewoon geen ervaring mee, daarom vraag ik ervaringsdeskundigen naar hun mening.
Is het boedisme niks voor haar???quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:52 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, wat wil je met zo'n avatar....
In ieder geval, mijn vriendin zegt dat het geen problemen op gaat leveren in onze relatie, maar ik weet het niet. Wat als zo'n imam op haar in gaat praten?
Ze heeft ook het christendom overwogen, maar veel elementen uit de bijbel stonden haar niet aan.
Ze wil Bosnie-stijl-islam, die is daar heel mild over.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:55 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat is fijn voor hun echt waar, maar volgens de islam leer mag dat dus niet, lesbisch zijn of homo...
In islamitsche landen kan je daar de doodstraf voor krijgen, stenigen enzo...
Hmm.. Gelooft ze eigenlijk wel, of is ze puur op zoek om zichzelf een stempel op te drukken?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:52 schreef Floripas het volgende:
Ze heeft ook het christendom overwogen, maar veel elementen uit de bijbel stonden haar niet aan.
Gheg, het klinkt alsof je gaat shoppen voor ietsquote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:57 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ze wil Bosnie-stijl-islam, die is daar heel mild over.
Dat heb ik ook geprobeerd, maar dat vindt ze te gemakkelijk, zei ze. Ze wil echt iets monotheistisch.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:56 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Is het boedisme niks voor haar???
Bosnië-stijl-islamquote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:57 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ze wil Bosnie-stijl-islam, die is daar heel mild over.
Wat voor uitspraken zijn dat nou weer. Het is niet een kledingsstuk wat je uitkiest, het is een leefwijze, je hele leven moet ervoor omdraaien. Je zegt trouwens monotheistisch, maar boeddhisme is ook niet polytheistisch, just so you know.quote:Dat heb ik ook geprobeerd, maar dat vindt ze te gemakkelijk, zei ze. Ze wil echt iets monotheistisch.
En dit was de druppel. Nu geloof ik het niet meerquote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:58 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat heb ik ook geprobeerd, maar dat vindt ze te gemakkelijk, zei ze. Ze wil echt iets monotheistisch.
Ja, ik weet dat ze al langere tijd worstelt met haar spiritualiteit, ik denk dat het wel oprecht is.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:57 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hmm.. Gelooft ze eigenlijk wel, of is ze puur op zoek om zichzelf een stempel op te drukken?
Ik hoopte op reacties van atheistische mensen die een relatie hebben met een religieuze vriend/vriendin.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:05 schreef Frollo het volgende:
[..]
En dit was de druppel. Nu geloof ik het niet meer
Wat is het doel van dit topic en op wat voor reacties hoopte je?
Maar boeddhisme geeft haar geen antwoorden op de vragen over god, waar ze blijkbaar mee worstelt, maar waar ik werkelijk waar niets mee kan.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:00 schreef Xtinction het volgende:
[..]
Wat voor uitspraken zijn dat nou weer. Het is niet een kledingsstuk wat je uitkiest, het is een leefwijze, je hele leven moet ervoor omdraaien. Je zegt trouwens monotheistisch, maar boeddhisme is ook niet polytheistisch, just so you know.
<--- als ie moest kiezen een boeddhist, maar voor nu gewoon even een biologie student
Het is (godzijdank) een behoorlijk matige tak van de islam. Ze wil gaan bidden met enkele vriendinnen, en die vriendinnen zijn, voor gelovigen, erg gemtatigd. Daar ben ik blij om.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:58 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Bosnië-stijl-islam.Dat is geen apart geloof
.
Als ze vragen heeft over god, dan kan ze toch beter eerst heel goed informeren voordat ze zich stort op één geloof.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:10 schreef Floripas het volgende:
[..]
Maar boeddhisme geeft haar geen antwoorden op de vragen over god, waar ze blijkbaar mee worstelt, maar waar ik werkelijk waar niets mee kan.
Nee.. Ze hebben het verkeerd begrepen.. homoseksuele varkens moeten dood..quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:52 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zeker weten...
Volgens mij moesten alle homo's dood als varkens die ze zijn...
Ik wist dat ze er al een tijdje mee bezig was, maar ik dacht eigenlijk dat het wel los zou lopen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:12 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Als ze vragen heeft over god, dan kan ze toch beter eerst heel goed informeren voordat ze zich stort op één geloof.
ze kiest een nieuwe levensovertuiging, maar klinkt eerder alsof ze nieuwe gordijnen ofzo uitzoektquote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:52 schreef Floripas het volgende:
als ze alleen tussen deze twee godsdiensten heeft gekozen ... damn wat een wereldbeeld zeg... Er zijn nog wel wat meer godsdiensten om te overwegen op de aarde (hindoeisme , boedhisme om maar ff wat te noemen wat ongeveer 2 miljard mensen volgen)quote:Ze heeft ook het christendom overwogen, maar veel elementen uit de bijbel stonden haar niet aan.
Het klinkt hier wellicht wat minder serieus, maar ik denk dat ze er wel serieus mee bezig is.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:20 schreef BdR het volgende:
[..]
ze kiest een nieuwe levensovertuiging, maar klinkt eerder alsof ze nieuwe gordijnen ofzo uitzoekt
Zoals al gezegd, ze voelt zich monotheistisch.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:20 schreef Wicked_W het volgende:
[..]
als ze alleen tussen deze twee godsdiensten heeft gekozen ... damn wat een wereldbeeld zeg... Er zijn nog wel wat meer godsdiensten om te overwegen op de aarde (hindoeisme , boedhisme om maar ff wat te noemen wat ongeveer 2 miljard mensen volgen)
Maar dit gaat wel gevolgen hebben voor jullie relatie, lijkt me. Dus het gaat jou ook aan en is het dus belangrijk dat jij je er ook in kan vinden.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:22 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het klinkt hier wellicht wat minder serieus, maar ik denk dat ze er wel serieus mee bezig is.
Ik probeer me zo min mogelijk te bemoeien met haar spiritualiteit - net zoals ze mij niets opdringt.
Zo kan-ie wel weer.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:21 schreef thefunny het volgende:
Lekker slim, moslim worden als VROUW. Houd ze ervan om vernederd te worden ofzo?
Verademing, zo af en toe de serieuze reacties.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:23 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Maar dit gaat wel gevolgen hebben voor jullie relatie, lijkt me. Dus het gaat jou ook aan en is het dus belangrijk dat jij je er ook in kan vinden.
Zij vindt het een helder, rationeel, barmhartig geloof, en het past goed bij haar godsbeeld.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:23 schreef addictivebeat het volgende:
Wat trekt haar eigenlijk zo aan tot de islam?
Maar door erover te praten máák je elkaar niks. Ik denk dat het belangrijk is (zeker in een relatie, en zéker in een relatie die wellicht afgekeurd gaat worden) om erover te praten, al is het maar voor de praktische dingen, of ze nog gezien wil worden met jou bij haar Islamitische vriendinnen, of Islamitische mannen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:25 schreef Floripas het volgende:
[..]
Verademing, zo af en toe de serieuze reacties.
Tot nu toe hebben we het overwerp vaak vermeden - ik maak haar niet atheistisch, zij maakt mij niet gelovig, het heeft weinig zin om erover door te emmeren.
Als ze zich serieus gaat aansluiten bij een gemeenschap, dan heeft dat denk ik voor ons wel gevolgen, ja.
Daarover heb ik haar gevraagd, en ze verzekert me van wel.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:27 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Maar door erover te praten máák je elkaar niks. Ik denk dat het belangrijk is (zeker in een relatie, en zéker in een relatie die wellicht afgekeurd gaat worden) om erover te praten, al is het maar voor de praktische dingen, of ze nog gezien wil worden met jou bij haar Islamitische vriendinnen, of Islamitische mannen.
Whehe, ik had op mijn oude schoolbaantje ( vroegâhquote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:48 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ze is niet echt lesbisch, hoor, een beetje bi, denk ik.
Dat denk ik niet: we hebben het hier over een volwassen, evenwichtige vrouw, die soms haar seksualiteit bij mij, soms bij mannen, en soms bij mij èn mannen tegelijk zoekt.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:30 schreef jogy het volgende:
[..]
Whehe, ik had op mijn oude schoolbaantje ( vroegâh) ook een collega die eerst Christelijk was geworden, daarna bij de zwarte kousen kerk ging alvorens bij zich bij de Pinkstergemeente aan te sluiten om uiteindelijk als een 100% drugsslikkende relnicht door het leven te gaan. iedereen wist het allang alleen kon hij het eerst nog niet helemaal accepteren dus zocht hij het anders. Nu ik zie dat ze "een beetje bi" zou zijn denk ik dat ze gewoon hartstikke hard in de kast zit en er een stukje van haarzelf tegen de deur aan het schoppen is als een wilde, komt wel goed.
"één keer islamitische levensovertuiging zonder hoofddoekje voor tafel drie"quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:40 schreef Floripas het volgende:
Ze wil overigens niet met een hoofddoekje rond gaan lopen, maar ze wil wel vijfmaal daags gaan bidden en op bedevaart.
Zij zegt dat een hoofddoekje geen onderdeel uitmaakt van de pure islam.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:35 schreef BdR het volgende:
[..]
"één keer islamitische levensovertuiging zonder hoofddoekje voor tafel drie"prachtig eigenlijk, hoe diep dat consumentisme geworteld is
Dat ik me afvraag hoe andere stellen waarvan de één atheist is en de ander moslim het rooien.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:36 schreef Posdnous het volgende:
Wat is het probleem precies?
Heb je tips?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:37 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik ken genoeg Islamitische meiden en vrouwen die geen hoofddoek dragen (tenzij ze naar de moskee gaan) en dat wordt gewoon geaccepteerd. Dat moet geen discussiepunt zijn hier in Nederland voor het Islamitische geloof. Maar ik denk toch wel dat die relatie erg zwaar gaat worden.
Jouw teksten lezend, komt ze op mij over als een puber die niet goed weet waar ze bij wil horen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:34 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat denk ik niet: we hebben het hier over een volwassen, evenwichtige vrouw, die soms haar seksualiteit bij mij, soms bij mannen, en soms bij mij èn mannen tegelijk zoekt.
Nee.quote:
Net zoals stellen waarbij 1 atheist is en de ander Christen of zo.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:38 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat ik me afvraag hoe andere stellen waarvan de één atheist is en de ander moslim het rooien.
Dat komt ongetwijfeld door het filter van mijn vocabulaire. Ik ben namelijk een atheist, ik heb geen enkele spirituele neiging. Haar overwegingen vertalen en onder woorden brengen is voor mij niet eenvoudig, en dan krijg je al snel supermarktlingo. Sorryquote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:40 schreef Mr_Brownstone het volgende:
[..]
Jouw teksten lezend, komt ze op mij over als een puber die niet goed weet waar ze bij wil horen.
Heb jij daar ervaring mee? Van hetzelfde laken een pak. Diequote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:41 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Net zoals stellen waarbij 1 atheist is en de ander Christen of zo.
Ik hoop het, ik hoop het....quote:Als ze nou gaat verwachten dat de partner meedoet, oke, dat is lastig. Maar verder valt er wel mee te leven lijkt me.
OK, dat zou dan ook afgelopen zijn als ze serieus is, nu maar hopen dat ze vind wat ze eruit komt.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:34 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat denk ik niet: we hebben het hier over een volwassen, evenwichtige vrouw, die soms haar seksualiteit bij mij, soms bij mannen, en soms bij mij èn mannen tegelijk zoekt.
bron:http://www.allesovergay.nl/vraag026.htmlquote:Wat zegt de islam over homoseksualiteit?
Net als bij het christendom is het onmogelijk om te zeggen wat de islam over een bepaald onderwerp zegt, omdat er wereldwijd miljarden moslims zijn. Wel is het mogelijk om te zeggen wat er in de Koran staat. Moslims geloven dat de Koran, het heilige boek van de islam, een directe neerslag is van de woorden van God, of Allah, zoals die geopenbaard werden aan de profeet Mohammed.
Homoseks tussen mannen wordt in de Koran (net als in de Bijbel) alleen beschreven in termen van losbandigheid, dwang en verkrachting. Het verhaal van de profeet Loet is het bekendste voorbeeld daarvan, en het lijkt erg op het verhaal van Lot in de Bijbel. Zie ook vraag 25. Er wordt in de Koran meerdere malen gewaarschuwd voor sodomie of 'liwaat'.
Ook binnen de islam zijn er verschillende stromingen die het geloof verschillend uitleggen en beoefenen. Er zijn grote stromingen als de Shiieten en de Soennieten, maar ook per land, per streek en per imam kan het geloof verschillen. Net als bij het christendom en het jodendom kun je dus niet spreken van 'de islam'. Bij de interpretatie van de Koran maken sommige mensen onderscheid tussen liwaat en liefdevolle homogevoelens. Liwaat staat voor verkrachting van een man door een andere man, seks met dieren en seks met minderjarigen. Het gaat daarbij met name om anale seks. Dit soort gedrag zou net als bij heteroseks slecht zijn omdat het gaat om misbruik, overmaat of schending van de publieke eerbaarheid. Over gelijkwaardige, vrijwillige en liefdevolle homorelaties schrijft de Koran niet.
De islam staat over het algemeen veel positiever tegenover seksualiteit dan het christendom. Seks is iets om van te genieten. Dat blijkt bijvoorbeeld uit de belofte voor de hemel. Gelovigen die zich op aarde aan de voorschriften van de islam hebben gehouden, worden in het paradijs beloond en kunnen daar uitgebreid eten en vrijen met mooie jonge mannen en vrouwen. Volgens sommige interpretaties kunnen vrouwen in het paradijs ook van vrouwen genieten, en mannen ook van mannen.
Tegenover deze interpretaties staat de dagelijkse praktijk waarin veel moslims homoseksualiteit streng afkeuren. Voor veel islamitische homo's en lesbo's is het daarom lastig om een vorm te vinden voor hun gevoelens. Sommigen vinden, net als sommige christelijke en joodse homo's en lesbo's, dat het geloof iets is tussen hen en God. Meer informatie over islam en homoseksualiteit op www.yoesuf.nl. Ook zijn hierover twee boeken verschenen: Islam en homoseksualiteit (te bestellen via www.yoesuf.nl) en Mijn geloof en mijn geluk (te bestellen via www.schorer.nl).
Er is ook een zelforganisatie voor allochtone homo-, bi- en transseksuele mannen en vrouwen, de Stichting Habibi Ana. Met allerlei activiteiten, waaronder Arabisch homocafé. Kijk op www.habibiana.nl.
Voor jongeren in Amsterdam met een moslimachtergrond en homo-, biseksuele of transgender gevoelens is er de website www.veilige-haven.nl
Souad (27 jaar): 'Homoseksualiteit is niet slechts een gevoel, het is een zijn, ik ben lesbisch. Ik kan mijn geaardheid niet veranderen en dat weet Allah ook.' [Mijn geloof en mijn geluk, p. 93]
Hakan (23 jaar): 'Het is verdomde moeilijk om als homoseksueel geboren te worden in een islamitisch gezin. Je bent gedoemd tot een ellendig bestaan. Je eigen ouders verwerpen je alsof je een oud stuk vuil bent. [...] Als homoseksueel tel je niet mee in de islamitische samenleving. Heel triest voor al die mannen en vrouwen met homogevoelens, ze kunnen die door omstandigheden geen normale plaats geven in hun leven.' [Mijn geloof en mijn geluk, p. 119]
In dat geval kun je het beter over gelovigen in het algemeen hebben omdat iedereen hier toch alleen maar gaat vallen over het 'moslim'-aspect.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:43 schreef Floripas het volgende:
[..]
Heb jij daar ervaring mee? Van hetzelfde laken een pak. Diehad er ook voorgestaan als ze zich had bekeerd tot het christendom, hoor.
Dank!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:44 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Speciaal voor jou zal ik even uit mijn vrijwillige ballingschap terugkeren, ik zie het niet graag dat je ergens mee zit.
Eerst maar eens een achtergrondje, dit komt van allesovergay.nl:
[..]
bron:http://www.allesovergay.nl/vraag026.html
Nou ben ik zelf niet zo'n fan van de Islam, maar vanuit mijn monotheistisch-minded gezichtspunt is het beter iets dan nietsJe geeft zelf al aan dat ze een vrij liberale tak van de Islam (Sufi, Ahmadhiyya's?) wil aanhangen, dus ik vermoed dat de levensstijl die er op gaat volgen meer New-age achtig zal zijn. Wat me verder wel opviel, en wat iemand ook al benoemde, is dat ze kennelijk zoekt naar een geloof/levenswijze die bij haar past i.p.v. een zoektocht naar 'DE WAARHEID', dit is een tweede signaal dat er waarschijnlijk niet zo heel veel gaat veranderen, immers zal ze vooral de islam dan proberen in te passen in haar leven dan andersom.
Kortom, er verandert niet zo veel, en wát er verandert zal waarschijnlijk lichtelijk positiever zijn, het is toch een teken dat ze wat uitgekeken is op het materiele, mijn ervaring is dat mensen in zo'n fase over het algemeen ook wat bewuster in intermenselijke relaties gaan staan. Als je écht van haar houdt en met haar verder wil, zou ik gewoon flexibel op de gewijzigde omstandigheden in proberen te spelen. Wie weet brengt het juist meer verdieping in jullie relatie....
Hoe dan ook, sowieso veel succes gewenst!![]()
Dat was niet de bedoeling, maar je hebt wel een punt. Ik had er niet aan gedacht.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:45 schreef Posdnous het volgende:
[..]
In dat geval kun je het beter over gelovigen in het algemeen hebben omdat iedereen hier toch alleen maar gaat vallen over het 'moslim'-aspect.
Ja, ook dat soort zaken. Niet te blote kleding aan, ze wil ook stoppen met roken, en met mate gaan drinken.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:52 schreef Tha_Erik het volgende:
Maar wat ik nu begrijp is dat ze niet heel diep in de Islam gaat, maar wel vijf keer bidden en op bedevaart.
Maar doet ze ook mee met de Ramadan, en met geen varkensvlees eten? (Ja, dat zouden mij praktische onhandigheden lijken in het dagelijks leven)
Graag gedaan!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:50 schreef Floripas het volgende:
Dank!![]()
Je weet dat je geweldig bent, hè?
Zoiets zocht ik dus, daar moest ik me eerst door twee pagina's bagger (de goeden niet tenietdoend) heenworstelen.
Jazeker, op het moment heb ik het erg druk met mijn studie, werk & liefdesleven en dat allemaal tegelijk, dus ik probeer wat van de forums weg te blijven, ik moet me nu echt op de hoofdzaken richten.quote:...je komt wel weer terug, toch?
Dit is de meest orginele manier die ik gehoord heb hoe een vriendin haar relatie wil uitmaken met haar vriend!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:40 schreef Floripas het volgende:
Mijn vriendin wil zich bekeren tot de islam. Waar ze het onzalige idee vandaan haalt weet ik niet, maar ik ben een overtuigd sceptica en atheiste. Heeft iemand hier ervaring met gelovige-ongelovige relaties?
Ze wil overigens niet met een hoofddoekje rond gaan lopen, maar ze wil wel vijfmaal daags gaan bidden en op bedevaart.
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:26 schreef Floripas het volgende:
[..]
Zij vindt het een helder, rationeel, barmhartig geloof, en het past goed bij haar godsbeeld.
FLORIPAS IS VROUWELIJKquote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:55 schreef Demophon het volgende:
[..]
Dit is de meest orginele manier die ik gehoord heb hoe een vriendin haar relatie wil uitmaken met haar vriend!![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |