quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:22 schreef DennisMoore het volgende:Ik heb zó een BULLSHIT-gevoel bij het overgrote deel van wat de media ons voorschotelt, dat ik de afgelopen maanden eigenlijk de tv niet meer aangezet heb.
In de trein las ik elke dag de Spits/Metro, maar ook daar ben ik mee gestopt. Ik lees nu gewoon heerlijk een boek.
En ik moet zeggen: het bevalt héérlijk! Rust! Geen komkommer-nieuws meer aan je hoofd! Geen opgeklopte onzin!
Néér met de mediacratie! Boycot ze!
![]()
!
Goed woord, mediacratie!
![]()
Ben het verder ook roerend met je eens.
Sprak laatst een vrouw met een drukke baan die net weduwe was geworden. Ze was voor een maand haar dochter gaan opzoeken in Australie en zei 'heerlijk hoor, ik lag daar midden onder de sterren en dacht, wat is het leven hier rUstig, zoals het bedoeld was, en eigenlijk nog is zonder al die onrust en ellende die je thuis via de media meekrijgt, ook omdat we allemaal steeds binnen zitten'.
En wat krijgen we op het nieuws nou ècht te zien, herhaalde halve waarheden, uitvergrote opstootjes en verdraaide standpunten, terwijl het overgrote deel van de bevolking het in het dagelijks leven prima met elkaar rooit. We vallen landen binnen waar we niks te zoeken hebben omdat er zogenaamd massavernietigingswapens te vinden zijn en zo zal de andere kant ook wel worden gevoerd. Waar is die nuchtere berichtgeving, het nieuws word constant van alle kanten gemanipuleerd, het houdt gewoon zichzelf in stand.
Inderdaad, nieuws bestaat uit uitzonderingen, uit andermans leven nog wel. Iedereen is al zo opgefokt, wat moeten een normaal mens in met al die informatie! We hebben hier veel te veel nieuws en te weinig te doen. Er leven miljarden mensen op aarde en als je dat beseft is het eigenlijk nog een wonder dat het zo goed gaat!
Wat hij zegt, lees een boek, leef lekker je eigen leven, knap je huis op, ga bij je oma op visite of creatief bezig, zet dat geblaat af. If everyone gets some peace of mind first, we can discuss world politics later.
[ Bericht 9% gewijzigd door Manono op 15-02-2006 22:16:44 ]