quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:35 schreef babette21 het volgende:
[..]
het is het toppunt van incrowd...
studenten [van verenigingen] eten hetzelfde, drinken hetzelfde, roken hetzelfde, kleden zich hetzelfde, praten hetzelfde, ademen hetzelfde, hockeyen hetzelfde, wonen in hetzelfde vieze huis, denken hetzelfde en dóen het met dezelfde [en waarschijnlijk ook hetzelfde]......
de ontgroening is eigenlijk codetaal voor de grote brainwash....
pas maar op, pas op je 30ste zul je jezelf hervinden
Wat doet ie danquote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:54 schreef PeRi het volgende:
Even serieus, die Erik gaat echt te ver.
10 km dus nog? Vrouwen én mannen?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:55 schreef babette21 het volgende:
[..]
tuurlijk, lange afstand kunnen "we" wel
sprinten is gewoon meer een ding voor Aziatenoh ja en Amerikanen... helaas
Dat is wel heel sneuquote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:58 schreef Zhenar het volgende:
Ik heb alleen tweee-cards
gekregen.
rrrr
Ach, hij ligt er dus morgen uitquote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:00 schreef PeRi het volgende:
[..]
Te fanatiek het spel willen beheren?
ach welnee...quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:00 schreef PeRi het volgende:
Te fanatiek het spel willen beheren?
Ja het boeit mij ook niet hoor allemaal, maar ik vind het nogal sneu hoe hij zich zo vastklampt aan dat spelquote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:00 schreef Svensational het volgende:
[..]
Ach, hij ligt er dus morgen uit. Net als Dizer
. Het spel is veel leuker als je er al uit ligt
.
ik weet niet of de vrouwen ook de 10 gaan doen eigenlijk... ik had wel iets opgevangen dat ze dat van plan waren, maar ik weet niet of dat bij deze spelen al zo is....quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:59 schreef Svensational het volgende:
10 km dus nog? Vrouwen én mannen?
Ben net pas thuis.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:58 schreef babette21 het volgende:
[..]
waar bleef je nou
ik meen overigens elk woord![]()
en hoe verklaar jij het dan dat je in één oogopslag ziet of iemand bij 'n studentenvereniging zit of niet?!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:05 schreef Zhenar het volgende:
Maar "incrowd zijn" is iets heel anders dan "allemaal hetzelfde zijn". En dat laatste gaat m.i. niet op voor studentenverenigingen.
Klopt!quote:
1.000 meter heb je ook nogquote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:03 schreef babette21 het volgende:
[..]
ik weet niet of de vrouwen ook de 10 gaan doen eigenlijk... ik had wel iets opgevangen dat ze dat van plan waren, maar ik weet niet of dat bij deze spelen al zo is....
iig nog te gaan:
1500 [m&v], 5000 [v] en 10.000 [m] én de ploegenachtervolging![]()
Omdat dat geen eerlijke steekproef is. Want alle mensen van wie je het níet ziet, daar weet je het niet van.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:08 schreef babette21 het volgende:
[..]
en hoe verklaar jij het dan dat je in één oogopslag ziet of iemand bij 'n studentenvereniging zit of niet?!![]()
ow jaquote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:12 schreef mark_03 het volgende:
1.000 meter heb je ook nog
daar heb je 'n puntquote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:16 schreef Zhenar het volgende:
Omdat dat geen eerlijke steekproef is. Want alle mensen van wie je het níet ziet, daar weet je het niet van.
nee zo flauw ben ik niet... ik bedoel zelfde sóórt kleding, en zelfde merken enzo....quote:alleen omdat ze dezelfde (club of dispuut)trui aan hebben.
Ik ben ook niet uit op een discussie over studentenverenigingen. Gewoon alleen het verschilquote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:56 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Ja hoor.
Al zit ik niet te wachten op de zoveelste discussie over studentenverenigingen en ontgroeningen enzovoorts![]()
En je moet wel begrijpen dat ik zelf bij Albertus lid ben en dus redelijk bevooroordeeld... maar ik kan dat wel loskoppelen van een neutraal advies natuurlijk: tenslotte gaat het om wat het beste bij jou past.
Wel grappig trouwens... toen ik ging studeren twijfelde ik ook tussen Albertus en Dizkartes.Vindicat
![]()
Mensen die dezelfde soort kleding dragen, dat zie je overal in elke sociale structuur.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:20 schreef babette21 het volgende:
[..]
nee zo flauw ben ik niet... ik bedoel zelfde sóórt kleding, en zelfde merken enzo....
grieten met van die kraagjesen van die sjaaltjes
en die gasten - hoe erg - soms zelfs in pákken...![]()
ik bedoel: come on.... zijn ze fucking 19, gaan ze studeren en ínééns gaan ze in pakken lopen![]()
Niks mis met kraagjes en sjaaltjesquote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:20 schreef babette21 het volgende:
[..]
daar heb je 'n punt
[..]
nee zo flauw ben ik niet... ik bedoel zelfde sóórt kleding, en zelfde merken enzo....
grieten met van die kraagjesen van die sjaaltjes
en die gasten - hoe erg - soms zelfs in pákken...![]()
ik bedoel: come on.... zijn ze fucking 19, gaan ze studeren en ínééns gaan ze in pakken lopen![]()
Ja je doelt op de balletjes van het corps. Die haal je er wel uit. De rest is al een stuk moeilijker.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:08 schreef babette21 het volgende:
[..]
en hoe verklaar jij het dan dat je in één oogopslag ziet of iemand bij 'n studentenvereniging zit of niet?!![]()
weinig... er daar is een reden voorquote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:34 schreef Zhenar het volgende:
Maar hoeveel mensen ken jij daadwerkelijk die lid zijn van een studentenvereniging? Misschien handig om dat vast te stellen voordat we dieper op de materie ingaan![]()
je gaat me toch niet vertellen dat jij......................??!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:37 schreef Airelle het volgende:
Niks mis met kraagjes en sjaaltjes(en polo's).
Dude, die had je al een keer aan Cc gegeven.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:44 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik heb Buup iets anders gestuurd.
Ik draag wel eens een polo(voornamelijk tijdens tennis, daarbuiten minder). Sjaaltjes draag ik ook vaak. Alleen ik heb wel een hekel aan 'omhoogstaande' kraagjes.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:42 schreef babette21 het volgende:
[..]
je gaat me toch niet vertellen dat jij......................??!OMFG
Snoep verstandig, neuk een appel.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:52 schreef timbob het volgende:
Snoep verstandig, Lik m'n reet.
Okee, in een notendop:quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:29 schreef Airelle het volgende:
[..]
Ik ben ook niet uit op een discussie over studentenverenigingen. Gewoon alleen het verschil.
Zeg eerlijk, geniale actiequote:Op dinsdag 14 februari 2006 07:19 schreef Svensational het volgende:
Dizer en Zhenar will be sorry they were born
Nou ja... aartsrivalen enzoquote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:36 schreef Airelle het volgende:
Waarom Vindicat ""? Buiten het feit dat het een corps is
.
Ik heb anders geen kaart gekregenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:57 schreef babette21 het volgende:
[..]
geen idee....![]()
maar nu ben ik helemaal flieft![]()
Bedankt voor deze 'beknopte' doch zinvolle uitleg. Kijk, ik wil wel graag bij een tennis- of zeilvereninging. Ik zag op internet dat ze ook een tennisvereniging hadden bij Vinicat, maar ik heb niet zo'n zin in een corps. Albertus lijkt me tot nu toe een goede keus. Een kennis van me (zit nu bij Albertus) vertelde me dat ook over de afwezigheid van hierarchie bij Dizkartus en over de slechte jaarclub-binding. Maar je moet natuurlijk niet van één persoon uitgaan. En ik ga tijdens de Kei-week wel even rondsnuffelen bij beide. Voor nu: bedanktquote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:51 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Okee, in een notendop:
Dizkartes:
Jonge vereniging, heel snel gegroeid. Begon als "ongedwongen", maar is naarmate de vereniging groter werd steeds "hardlijniger" geworden, d.w.z. een verplichte introductietijd: geen ontgroening en als het goed is ook zonder "uitdagingen", maar heb van Dizkartianen vernomen dat het wel steeds meer richting een semi-ontgroening groeit.
Bij Dizkartes vormt de nieuwe lichting ( "eerstejaars" ) onderling groepjes (jaarclubs, al noemen zij het "Dizkader"). Deze groepen kunnen gemengd zijn, maar ik geloof dat puur mannen- of vrouwenjaarclubs steeds meer de trend is.
Verder zijn er diverse disputen (verbanden met leden uit meerdere 'jaargangen') waar je wat meer met studenten van verschillende leeftijden in contact komt.
Het is wel gebruikelijk dat je een jaarclub vormt, maar slechts een beperkte hoeveelheid leden is ook lid van een dispuut.
De sfeer is, voor zover ik dat weet, altijd erg gezellig op Dizkartes. Ze hebben niet zo'n groot pand, wel twee barren op twee verdiepingen en een dansvloertje. Dizkartes viert door het jaar heen diverse leuke (thema)feesten. Tijdens de feesten die ik heb meegemaakt was het altijd super leuk.
Albertus:
Groter en ouder dan Dizkartes. Ook traditioneler, dus mét ontgroening (ook al heet dat "introductietijd"). Wel kan ik je vertellen dat de ontgroening tegenwoordig niet zo veel meer voorstelt (al pretenderen we natuurlijk graag van wel) - Ontgroeningen zijn aan een scala van reglementen en andere "voorzichtigheden" gebonden, om excessen uit te sluiten.
Albertus heeft ook jaarclub, disputen en commissies waarmee je leuke/nuttige dingen kunt doen. Bij Albertus zijn jaarclubs ongemengd, dus altijd alléén mannen of alléén vrouwen. Omdat Albertus groter is, zijn er meer structuren waarbinnen je actief kunt worden. Ook zijn er diverse sportverenigingen die aan Albertus gelieerd zijn en waar je als Albertiaan makkelijker lid van wordt (er zijn nl. vaak wachtlijsten).
Ook Albertus heeft heel veel feesten door het jaar heen. Deze variëren van plat zuipfeest (inclusief bierpullen en Schlagermuziek) tot chique gala. Omdat Albertus wat groter en ouder is, heeft zij meer geld (tja, dat is nu eenmaal zo) en kan zij dus grotere feesten geven met toffe artiesten (zoals
Wow!
). Die feesten zijn ook op Albertus altijd mega tof.
Albertus en Dizkartes lijken dus eigenlijk vrij veel op elkaar. Het traditionele karakter van Albertus maakt het verschil: er worden op Albertus heel veel (ouderwetse) liederen gezongen, er bestaan een aantal tradities (al zijn die op Dizkartes ook wel aan het ontluiken) enzovoorts. Het katholieke karakter van Albertus is een beetje in zwang geraakt, al komt de bisschop van Groningen nog wel jaarlijks langs voor een praatje.
Maar het is dus net wat je wilt: je zult toch echt de sfeer zelf moeten proeven, of met meer specifieke vragen komen om meer te ontdekken, want het is moeilijk het verschil te beschrijven, ook omdat ik zo bevooroordeeld ben.
Nou.. jij wel.. ik niet... ach weet ik veel.. ik ben ziekquote:
En aan de rest van het forum al tig keerquote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:49 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Dude, die had je al een keer aan Cc gegeven.
ik wist toch niet dat ik 'n kaart zou krijgenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:01 schreef Dizer het volgende:
Nou.. jij wel.. ik niet... ach weet ik veel..
ik toch ookquote:ik ben ziek![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |