abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35191612
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 15:50 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Oh op die fiets..
Ik denk wel dat de gemiddelde allochtoon wel automatisch op een partij zal stemmen die zich aan de linkerzijde van het politieke spectrum bevindt.
Het is niet zo mensen eigen om op een partij te stemmen die jiust jouw rechten wil inperken of verkwanselen.
pi_35191694
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 15:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is niet zo mensen eigen om op een partij te stemmen die jiust jouw rechten wil inperken of verkwanselen.
Dat weet ik natuurlijk ook wel, maar dan vind ik dat je Heinsbroek die VVD stemt daarom ook niet als asociaal of egoistisch neer moet zetten, maar goed we begrijpen elkaar.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 17 februari 2006 @ 15:55:52 #103
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_35191712
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 15:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Nooit geweten dat allochtonen in meerderheid voor abortus, homohuwelijk en euthanasie waren.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_35191792
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 15:55 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Nooit geweten dat allochtonen in meerderheid voor abortus, homohuwelijk en euthanasie waren.
Nee dat zijn ze ook niet denk ik.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 16:03:48 #105
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_35192059
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 15:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee dat zijn ze ook niet denk ik.
Joh.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
pi_35192228
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 16:03 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Joh.
Jij begint er over
  vrijdag 17 februari 2006 @ 17:16:13 #107
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35195162
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 15:50 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Oh op die fiets..
Ik denk wel dat de gemiddelde allochtoon wel automatisch op een partij zal stemmen die zich aan de linkerzijde van het politieke spectrum bevindt.
Gemiddeld wel vaker ja, maar immigratie is helemaal geen specifiek (!) issue bij allochtonen waardoor dat verschil ontstaat. Laatst een peiling onder allochtonen waarbij bleek dat 48% vond dat er teveel allochtonen waren. Het is ook helemaal geen eigenbelang om voor minder strakkere immigratie te pleiten; die mensen zijn allang binnen.

Het gaat dan voornamelijk over zaken als integratie en sociale zekerheid waar linkse partijen aantrekkelijker zijn voor allochtonen, met een correlatie aan eigen belang.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_35195286
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 17:16 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Gemiddeld wel vaker ja, maar immigratie is helemaal geen specifiek (!) issue bij allochtonen waardoor dat verschil ontstaat. Laatst een peiling onder allochtonen waarbij bleek dat 48% vond dat er teveel allochtonen waren. Het is ook helemaal geen eigenbelang om voor minder strakkere immigratie te pleiten; die mensen zijn allang binnen.

Het gaat dan voornamelijk over zaken als integratie en sociale zekerheid waar linkse partijen aantrekkelijker zijn voor allochtonen, met een correlatie aan eigen belang.
Ik denk ook dat de allochtonen die bijv op de PvdA stemmen dat in mindere mate doen vanwege het asielbeleid dat de PvdA nastreeft, maar meer omdat de PvdA zich profileert bij en richt op de sociaal zwakkeren, waar de gemiddelde allochtoon wat vaker ingedeeld wordt zoals je al zegt.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 17 februari 2006 @ 20:46:37 #109
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35202218
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 08:27 schreef Sidekick het volgende:
Als jij zou mogen stemmen in de VS, zou je dan ook kiezen voor de partij die het beste voor heeft met nieuwkomers zoals jij? Of ga je kiezen voor strakke immigratieregels?
Als alles goed gaat mag ik binnen nu en een paar maanden stemmen in de Verenigde Staten omdat mijn Amerikaanse Staatsburgerschap dan goedgekeurd word.....

En ik ben niet iemand die zich steevast bij 1 partij aansluit. Ik lees wat de partij voor standpunten heeft, en ik maak daaruit mijn beslissing. Dat kan op lokaal nivieau anders zijn dan nationaal. Zo vind ik bijvoorbeeld dat de Republikeinse gouverneur van mijn staat (Ahhnold!) het best goed doet, en ik vind mijn Republikeinse Burgermeester ook niet slecht. Daarentegen stem ik liever op de twee Democratische senatoren die California vertegenwoordigen in de Senaat in plaats van hun Republikeinse tegenhangers, en ben ik fel tegen de manier waarop de Republikeinse administratie onder leiding van Bush en Cheney momenteel het land bestuurd.

Wat betrefd "het beste voor immigranten", het ligt er wederom helemaal weer aan wat de lokale en landelijke politiek stelt. Het beleid van Bush met zijn "guest worker program" klopt van geen kanten, dus ik zou niet zo gauw voor een Republikein stemmen in de landelijke politiek, want er word echt gigantisch misbruik van gemaakt door Mexicanen. In de lokale politiek wilde onze vorige Democratisch Gouverneur Gray Davis alle illegalen in California een rijbewijs geven omdat ze TOCH wel illegaal de weg op gingen, en op die manier konden ze tenminste verplicht worden om verzekering af te sluiten. Dat was dus een van de eerste dingen die Schwarzenegger het raam uit smeet toen hij de Capitol in Sacramento betrad als gouverneur.

Kortom: Het ligt eraan.

Over het algemeen ben ik voor een strenge immigratiewetgeving. Ik ben geheel legaal naar de VS gekomen, en die hebben al een strengere wetgeving dan Nederland. Zo MOEST ik getrouwd zijn voor immigratie, en in Nederland kon ik mijn Amerikaanse vriendin gewoon als samenlevingspartner laten immigreren, wat in Nederland nu nog steeds kan bijvoorbeeld. En ik zou er totaal niet mee zitten als ze het huwelijk verplicht willen stellen voor liefdesimmigraties, en niet zoals nu waar even naar het gemeentehuis gaan voor een samenwoningspapiertje al voldoende is.

In Nederland ben ik ook voor een strenge immigratiewetgeving. Waar ik echter van walg zijn enge mannetjes zoals Wilders die burgers van andere afkomst rechten wil ontnemen, of mensen die denken dat het uitzetten van alle criminele Marokkaantjes daadwerkelijk een oplossing is voor de problemen die er zijn....

Ik had in Nederland dus een immigrante als vrouw. Relatieimmigratie / huwelijksimmigratie dus net als veel Marokkanen nog steeds doen. En ik heb altijd al gesteld dat er strengere regels voor moeten komen, ik wil het alleen niet onmogelijk maken.

Ik denk dat het grootste probleem waar Nederlanders mee zitten momenteel is dat ze er geen enkel probleem mee hebben dat een Nederland(s)e(r) trouwt met een Duitse(r), Belg(ische), of Amerikaan(se) en dat deze naar Nederland komen, maar dat ze er wel problemen mee hebben als een een Marokkaan(se) met Nederlands paspoort met een andere Marokkaan(se).

Kortom: Westerlingen = Goed, Niet Westerlingen = Niet Goed. Ik hoor het vaak genoeg...."Ja maar jij bent anders, jij trouwt een Amerikaanse.....dat mag dan weer wel."

Ik vind het dus niet zo gek dat allochtonen kiezen voor een partij die geen verschil maakt of wil maken tussen een Amerikaan of een Marokkaan, ik krijg toch vaak het idee dat de VVD en zeker groep wilders daar wel een verschil tussen wil maken.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 18 februari 2006 @ 10:16:43 #110
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_35214797
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 16:22 schreef Floripas het volgende:
Allochtonen gaan meer naar de gemeentelijke stembus dan voorgaande jaren, en ze stemmen voor de helft (!) PvdA. Nog meer afwijkingen van het gemiddelde: de SP is impopulair, GroenLinks eigenlijk alleen onder Marokkanen en Turken, Christenunie doet het ook aardig, de VVD scoort nauwelijks en het CDA ook niet. D66 is dan wel weer geliefder onder allochtonen.

Bron: volkskrant van vandaag.
Ach ja een kwestie van de hand die je eten geeft.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 11:44:24 #111
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_35216155
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 16:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij begint er over
Het verbaasd jou maar weinig dat allochtonen op linkse partijen stemmen, jij komt met het verspillen van de rechten aan. Het is interessant dat ze geen enkele waarde aan de ethische kwesties hechten terwijl die normaal voor grote wrijving zorgen.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 13:44:41 #112
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35219389
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 10:16 schreef marky het volgende:

[..]

Ach ja een kwestie van de hand die je eten geeft.
Dan zouden ze eerder en masse op GroenLinks stemmen, niet?
  zaterdag 18 februari 2006 @ 21:16:33 #113
117864 vanthof
www.genoegisgenoeg.net
pi_35235219
Allochtonen weten niet waar ze op kunnen stemmen. Maar ze weten wel waar ze niet op willen stemmen. Dus krijg je weer het anti-balkenende effect. Veel allochtonen willen graag af van deze regering. En de enige manier is een tegenstem. " Stem tegen stem Bos". Dus eigenlijk heeft Bos de tegenstem overgenomen van de SP,

De werkelijkheid is dat er bij alle partijen weinig allochtonen op de lijst staan, te weinig. En dat terwijl men het voortdurend heeft over het aantal vrouwen op de lijst. Kennelijk is bij de links partijen de emanciperende idealen vergeten die men vroeger voorstond.

Er is bij allochtonen nog een wereld te winnen en daar hoef je helemaal niet links voor te zijn.
pi_35240349
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 21:16 schreef vanthof het volgende:Er is bij allochtonen nog een wereld te winnen en daar hoef je helemaal niet links voor te zijn.
Als allochtonen niet meer links stemmen, is het een teken dat het autochtonen zijn geworden.

Ik zou wel een kartel voorstaan zoals in België waarin een gematigde moslimpartij en de huidige christelijke partijen samen met een 'Wilders-Spruyt' partij met één lijst aan de verkiezingen zouden deelnemen, maar dat zie ik voorlopig nog niet gebeuren.
pi_35240584
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 21:16 schreef vanthof het volgende:
De werkelijkheid is dat er bij alle partijen weinig allochtonen op de lijst staan, te weinig.
Hoezo te weinig? En van veel allochtonen die nu op de lijsten staan heb ik het idee dat ze er alleen opstaan omdat ze allochtoon zijn. Dus naar mijn mening zijn er juist te veel allochtonen die op de lijsten staan.
  zondag 19 februari 2006 @ 01:12:43 #116
111433 Sud
Neverending
pi_35243636
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 23:32 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Hoezo te weinig?
Scheve verhouding als je naar de bevolkingssamenstellingen van de gemeenten bekijkt. Zwart volk, wit bestuur.
pi_35243691
quote:
Op zondag 19 februari 2006 01:12 schreef Sud het volgende:

[..]

Scheve verhouding als je naar de bevolkingssamenstellingen van de gemeenten bekijkt. Zwart volk, wit bestuur.
Misschien is dat 'zwarte volk' gewoon niet goed in het besturen van de gemeente? Of misschien zijn ze niet geïntreseerd in politiek? Zolang het bestuur maar goed is maakt het mijn geen fuck uit wie er in zit, hoe scheef de verhouding ook mag zijn.
  zondag 19 februari 2006 @ 01:56:38 #118
111433 Sud
Neverending
pi_35244378
quote:
Op zondag 19 februari 2006 01:15 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Misschien is dat 'zwarte volk' gewoon niet goed in het besturen van de gemeente?
Misschien niet. Speculeren tot je erbij neervalt.
  maandag 20 februari 2006 @ 01:11:48 #119
117864 vanthof
www.genoegisgenoeg.net
pi_35276575
Meer dan de helft van de allochtonen stemt helemaal niet. Die hebben tenminste in de gaten dat ook de PvdA zijn/ haar reet afveegt met de belangen van allochtonen. Die paar excuus allochtonen op de lijsten van de PvdA is echt om te huilen. De PvdA schuift er altijd één naar voren op haar folders. Let er maar goed op.

Maar dat het zo makkelijk scoren is voor de PvdA ligt natuurlijk ook aan de verkrampte manier waarop het CDA en de VVD met allochtonen omgaan.

En als derde reden kun je aanvoeren dat allochtonen denken dat kleine partijen in Nederland geen invloed hebben (Veel Nederlanders denken dat ook). Terwijl we toch al een eeuw in een meer partijen stelsel leven waardoor er altijd een coalitie regering gevormd moet worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')