quote:
Op woensdag 15 februari 2006  08:27 schreef Sidekick het volgende:Als jij zou mogen stemmen in de VS, zou je dan ook kiezen voor de partij die het beste voor heeft met nieuwkomers zoals jij? Of ga je kiezen voor strakke immigratieregels?

Als alles goed gaat mag ik binnen nu en een paar maanden stemmen in de Verenigde Staten omdat mijn Amerikaanse Staatsburgerschap dan goedgekeurd word.....
En ik ben niet iemand die zich steevast bij 1 partij aansluit. Ik lees wat de partij voor standpunten heeft, en ik maak daaruit mijn beslissing. Dat kan op lokaal nivieau anders zijn dan nationaal. Zo vind ik bijvoorbeeld dat de Republikeinse gouverneur van mijn staat (Ahhnold!) het best goed doet, en ik vind mijn Republikeinse Burgermeester ook niet slecht. Daarentegen stem ik liever op de twee Democratische senatoren die California vertegenwoordigen in de Senaat in plaats van hun Republikeinse tegenhangers, en ben ik fel tegen de manier waarop de Republikeinse administratie onder leiding van Bush en Cheney momenteel het land bestuurd.
Wat betrefd "het beste voor immigranten", het ligt er wederom helemaal weer aan wat de lokale en landelijke politiek stelt. Het beleid van Bush met zijn "guest worker program" klopt van geen kanten, dus ik zou niet zo gauw voor een Republikein stemmen in de landelijke politiek, want er word echt gigantisch misbruik van gemaakt door Mexicanen. In de lokale politiek wilde onze vorige Democratisch Gouverneur Gray Davis alle illegalen in California een rijbewijs geven omdat ze TOCH wel illegaal de weg op gingen, en op die manier konden ze tenminste verplicht worden om verzekering af te sluiten. Dat was dus een van de eerste dingen die Schwarzenegger het raam uit smeet toen hij de Capitol in Sacramento betrad als gouverneur.
Kortom: Het ligt eraan.
Over het algemeen ben ik voor een strenge immigratiewetgeving. Ik ben geheel legaal naar de VS gekomen, en die hebben al een strengere wetgeving dan Nederland. Zo MOEST ik getrouwd zijn voor immigratie, en in Nederland kon ik mijn Amerikaanse vriendin gewoon als samenlevingspartner laten immigreren, wat in Nederland nu nog steeds kan bijvoorbeeld. En ik zou er totaal niet mee zitten als ze het huwelijk verplicht willen stellen voor liefdesimmigraties, en niet zoals nu waar even naar het gemeentehuis gaan voor een samenwoningspapiertje al voldoende is.
In Nederland ben ik ook voor een strenge immigratiewetgeving. Waar ik echter van walg zijn enge mannetjes zoals Wilders die burgers van andere afkomst rechten wil ontnemen, of mensen die denken dat het uitzetten van alle criminele Marokkaantjes daadwerkelijk een oplossing is voor de problemen die er zijn....  
![]()
Ik had in Nederland dus een immigrante als vrouw. Relatieimmigratie / huwelijksimmigratie dus net als veel Marokkanen nog steeds doen. En ik heb altijd al gesteld dat er strengere regels voor moeten komen, ik wil het alleen niet onmogelijk maken. 
Ik denk dat het grootste probleem waar Nederlanders mee zitten momenteel is dat ze er geen enkel probleem mee hebben dat een Nederland(s)e(r) trouwt met een Duitse(r), Belg(ische), of Amerikaan(se) en dat deze naar Nederland komen, maar dat ze er wel problemen mee hebben als een een Marokkaan(se) met Nederlands paspoort met een andere Marokkaan(se). 
Kortom: Westerlingen = Goed, Niet Westerlingen = Niet Goed. Ik hoor het vaak genoeg...."Ja maar jij bent anders, jij trouwt een Amerikaanse.....
dat mag dan weer wel."  
![]()
Ik vind het dus niet zo gek dat allochtonen kiezen voor een partij die geen verschil maakt of wil maken tussen een Amerikaan of een Marokkaan, ik krijg toch vaak het idee dat de VVD en 
zeker groep wilders daar wel een verschil tussen wil maken.

Proud to be American. 
Hier woon ik."Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin