Niet echt mooiquote:Op maandag 20 februari 2006 16:06 schreef MevrouwKoRn het volgende:
http://trouwkaarten.jouwpagina.nl/
staan links onderaan wat links naar sites. oa ook waar je snoepjes kan laten bedrukken met jullie namen en de trouwdatum erop.
Of als je er zin in hebt maak je ze zelf, gewoon goedkoop kleine dingetjes of snoepjes kopen en er een leuk kaartje bij maken. Heb ook heeeeele leuke trouw- badeendjes bedankjes gezien.
Wat jammer dat de 2 bovenste mensen in het lijstje niet (meer) gereageerd hebben na hun trouwdag!!
Ik heb zomersandaaltjes gekocht en eigenlijk vind ik ze wel ZO leuk dat ik ze misschien wel ga dragen onder de jurk die ik dan draag. Volgens mij kan het best onder een witte/lichte kleur jurk, of anders stem ik de jurk gewoon af op de schoenen en koop ik iets waar ook een beetje groen in zit
[afbeelding]
voorkant
[afbeelding]
achterkant
Jawel, die blijft er altijd op staan (en dat staat er volgens mij: e.v. [achternaam man]).quote:Op woensdag 26 april 2006 06:54 schreef leonieke het volgende:
Betekent dit dan ook dat jullie eigen achternaam niet meer op jullie identiteitskaart staat?
Je blijft altijd je meisjesnaam houden op je ID.quote:Op woensdag 26 april 2006 06:54 schreef leonieke het volgende:
Betekent dit dan ook dat jullie eigen achternaam niet meer op jullie identiteitskaart staat?
Je blijft altijd je eigen naam houden, maar je mag er voor kiezen om je man's naam te gebruiken. Sinds een paar jaar mag de man ook de naam van de vrouw aannemen, maar volgens mij gebeurt dat amper.quote:Op woensdag 26 april 2006 06:54 schreef leonieke het volgende:
Bronquote:Zowel de vrouw als de man mogen na het huwelijk de achternaam van de partner gebruiken.
Voor het gebruik van de achternaam van de partner zijn drie mogelijkheden:
· Eigen naam gevolgd door de naam van de partner
· Naam van de partner
· Naam partner gevolgd door de eigen naam
Het gaat hier om het gebruik van de achternaam in het dagelijks verkeer. De officiële naam die iemand heeft verandert hierdoor niet.
Als je de naam van je partner gaat gebruiken dient er een Verklaring Naamgebruik te worden getekend. Dit wordt aan jullie voorgelegd tijdens de huwelijksaangifte.
Zon kots smiley mag je wel achterwege laten hoor, je hoeft het niet mooi te vinden maar dat kan je ook normaal of helemaal niet zeggenquote:
quote:Op woensdag 26 april 2006 10:21 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik ben er nog niet helemaal uit... ik denk dat het privé zijn naam wordt die gebruik ik stiekem al weleensen op het werk mijn eigen naam, al voorzie ik daar ook weer problemen mee, dus ik ben er nog niet helemaal uit... Het wordt in elk geval sowieso niet mijn naam-zijn naam, want dat vinden heel veel mensen nog verwarrend, merk ik. Eigenlijk wil ik het liefst de achternaam van mijn schoonmoeder, die is het mooist
![]()
Helemaal mee eens!quote:Op woensdag 26 april 2006 16:07 schreef leonieke het volgende:
Persoonlijk zou ik mijn naam niet veranderen. Als iemand mij na ons huwelijk zou vragen hoe ik heet zou ik nog altijd mijn eigen familienaam behouden. Dat ze soms eens zouden zeggen: ah is dat mevrouw <insert familienaam vriend> dan zou ik er geen probleem van maken, maar ik zou toch zelf mijn naam blijven gebruiken.
Ook als ik bv ergens een abonnement zou moeten hebben ofzo.
Misschien is het in België minder gebruikelijk ofzo.
Op de oude identiteitskaarten kon je op de ommezijde een klever laten aanbrengen met daarbij E <naam en voornaam partner> Dat zou ik wel gedaan hebben![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |