abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37302159
Betekent dit dan ook dat jullie eigen achternaam niet meer op jullie identiteitskaart staat?
pi_37302225
quote:
Op maandag 20 februari 2006 16:06 schreef MevrouwKoRn het volgende:
http://trouwkaarten.jouwpagina.nl/
staan links onderaan wat links naar sites. oa ook waar je snoepjes kan laten bedrukken met jullie namen en de trouwdatum erop.
Of als je er zin in hebt maak je ze zelf, gewoon goedkoop kleine dingetjes of snoepjes kopen en er een leuk kaartje bij maken. Heb ook heeeeele leuke trouw- badeendjes bedankjes gezien.

Wat jammer dat de 2 bovenste mensen in het lijstje niet (meer) gereageerd hebben na hun trouwdag!!

Ik heb zomersandaaltjes gekocht en eigenlijk vind ik ze wel ZO leuk dat ik ze misschien wel ga dragen onder de jurk die ik dan draag. Volgens mij kan het best onder een witte/lichte kleur jurk, of anders stem ik de jurk gewoon af op de schoenen en koop ik iets waar ook een beetje groen in zit
[afbeelding]
voorkant
[afbeelding]
achterkant
Niet echt mooi
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_37302948
quote:
Op woensdag 26 april 2006 06:54 schreef leonieke het volgende:
Betekent dit dan ook dat jullie eigen achternaam niet meer op jullie identiteitskaart staat?
Jawel, die blijft er altijd op staan (en dat staat er volgens mij: e.v. [achternaam man]).
pi_37303138
quote:
Je blijft altijd je meisjesnaam houden op je ID.
Bij de nieuwe ID's en paspoorten komt er op een andere plek te staan: vervolgnaam partner van "achternaam van man"..
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_37303210
quote:
Je blijft altijd je eigen naam houden, maar je mag er voor kiezen om je man's naam te gebruiken. Sinds een paar jaar mag de man ook de naam van de vrouw aannemen, maar volgens mij gebeurt dat amper.
quote:
Zowel de vrouw als de man mogen na het huwelijk de achternaam van de partner gebruiken.

Voor het gebruik van de achternaam van de partner zijn drie mogelijkheden:

· Eigen naam gevolgd door de naam van de partner
· Naam van de partner
· Naam partner gevolgd door de eigen naam

Het gaat hier om het gebruik van de achternaam in het dagelijks verkeer. De officiële naam die iemand heeft verandert hierdoor niet.

Als je de naam van je partner gaat gebruiken dient er een Verklaring Naamgebruik te worden getekend. Dit wordt aan jullie voorgelegd tijdens de huwelijksaangifte.
Bron

Ik weet nog niet wat ik zelf doe, ik heb een Portugese achternaam... mooi maar knap lastig, 't is een lange naam en ik moet 't altijd spellen. Mijn vriend heeft een oer-hollandse naam en ik weet nog niet of ik straks kies voor 't gemak (zijn naam) of voor 't mooie (mijn naam). Zucht, keuzes, keuzes...
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  woensdag 26 april 2006 @ 09:04:20 #281
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_37303236
Ik neem trouwens alleen de naam van mijn (bijna) man aan en laat dus mijn naam vallen. Wij zijn nogal traditioneel met al het trouwen Trouwen voor de kerk, mijn vader geeft mij weg, ik neem zijn naam aan.

Je meisjesnaam houd je toch wel en steeds een dubbele naam vind ik zo'n gezeur (vooral omdat ik een erg mooie maar erg moeilijke achternaam heb) en ik wil wel graag mijn vriend zijn naam hebben.
  woensdag 26 april 2006 @ 09:53:51 #282
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_37304133
quote:
Op woensdag 26 april 2006 07:09 schreef laforest het volgende:

[..]

Niet echt mooi
Zon kots smiley mag je wel achterwege laten hoor, je hoeft het niet mooi te vinden maar dat kan je ook normaal of helemaal niet zeggen

Ik trouw dus in het groen, de perfecte jurk bij mijn schoenen gevonden.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  woensdag 26 april 2006 @ 09:57:09 #283
54772 Silmarwen
pi_37304211
Ik vind die schoenen geweldig
  woensdag 26 april 2006 @ 10:15:25 #284
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37304579
Ik gebruik soms zijn naam, soms de mijne. Het loopt dus kriskras door elkaar nog.
Bij de dierenarts bijvoorbeeld staan we onder zijn naam, terwijl het mijn beesten zijn, maar ik vind het zo leuk om dan zijn naam te noemen. Maar ik gebruik nog steeds mijn naam als ik de telefoon opneem en ook hier op mijn werk ben ik nog gewoon wie ik altijd was.

Ik moet maar eens gaan kiezen geloof ik. Ik heb gekozen voor [zijn naam-mijn naam] voor de officiele stukkken maar verder moet ik er zelf nog wel even wat aan doen.
  † In Memoriam † woensdag 26 april 2006 @ 10:21:25 #285
43556 miss_dynastie
pi_37304692
Ik ben er nog niet helemaal uit... ik denk dat het privé zijn naam wordt die gebruik ik stiekem al weleens en op het werk mijn eigen naam, al voorzie ik daar ook weer problemen mee, dus ik ben er nog niet helemaal uit... Het wordt in elk geval sowieso niet mijn naam-zijn naam, want dat vinden heel veel mensen nog verwarrend, merk ik. Eigenlijk wil ik het liefst de achternaam van mijn schoonmoeder, die is het mooist
  woensdag 26 april 2006 @ 10:36:55 #286
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_37305041
quote:
Op woensdag 26 april 2006 10:21 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik ben er nog niet helemaal uit... ik denk dat het privé zijn naam wordt die gebruik ik stiekem al weleens en op het werk mijn eigen naam, al voorzie ik daar ook weer problemen mee, dus ik ben er nog niet helemaal uit... Het wordt in elk geval sowieso niet mijn naam-zijn naam, want dat vinden heel veel mensen nog verwarrend, merk ik. Eigenlijk wil ik het liefst de achternaam van mijn schoonmoeder, die is het mooist
Heb ik wat gemist? Vertel eens!
Gependeld
  woensdag 26 april 2006 @ 10:53:13 #287
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_37305451
Ik heb besloten om op mijn werk nog mijn eigen naam te gebruiken, tot het moment dat ik intern van baan zou veranderen. Dan ga ik zijn naam gebruiken. Thuis en bij aanvragen van dingen gebruik ik zijn naam al wel.
Weet iemand hoe het werkt als je bijv je naam op je bankrekening ed wilt laten omzetten? Moet je dan met je trouwboekje naar de bank of moet je dan een brondocument (paspoort) hebben met 'Eigen Naam' ev 'Zijn Naam'???
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  woensdag 26 april 2006 @ 11:01:40 #288
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37305675
Ik heb dat gedaan zonder bewijs. We waren een gezamelijke spaarrekening aan het regelen en toen zei ik 'Oh, en voor die en die rekening wil ik ook graag mijn naam veranderd hebben'. En dat kon gewoon.
Bel even naar je bank, want ik kan me voorstellen dat het nog wel eens verschilt.
  woensdag 26 april 2006 @ 11:02:42 #289
35189 Troel
scherp en bot
pi_37305710
Ligt er ook aan of je het op het bankkantoor gaat wijzigen of via een wijzigingsformulier en de post.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 26 april 2006 @ 11:25:40 #290
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_37306411
Ik ga wel even naar de bank. Da's wel zo makkelijk! Nog een vraag: hebben jullie je handtekening aangepast? De mijne laat nl overduidelijk mijn meisjesnaam zien en het leek me wel leuk om die met een nieuw paspoort te veranderen.

Tja, ik heb werkelijk niets beters om me mee bezig te houden. Dat getrouwd zijn houdt me gewoon ernstig bezig nog.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_37314499
Persoonlijk zou ik mijn naam niet veranderen. Als iemand mij na ons huwelijk zou vragen hoe ik heet zou ik nog altijd mijn eigen familienaam behouden. Dat ze soms eens zouden zeggen: ah is dat mevrouw <insert familienaam vriend> dan zou ik er geen probleem van maken, maar ik zou toch zelf mijn naam blijven gebruiken.
Ook als ik bv ergens een abonnement zou moeten hebben ofzo.

Misschien is het in België minder gebruikelijk ofzo.
Op de oude identiteitskaarten kon je op de ommezijde een klever laten aanbrengen met daarbij E <naam en voornaam partner> Dat zou ik wel gedaan hebben
pi_37317360
Mocht ik ooit trouwen, dan wil ik de naam van mijn meneer aannemen. Mijn achternaam is gewoon raar en ik ben het zat om het steeds maar te moeten spellen. En de 354566474788 variaties die ik in mijn leven al heb gehoord zijn zo gay. En Lotte Verbeek klinkt gewoon ook best leuk. Maar hij wil toch niet trouwen, dus ik moet hoogstwaarschijnlijk de rest van mijn leven overal mijn achternaam uitleggen.
  woensdag 26 april 2006 @ 18:14:16 #293
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_37318157
Ik vind zijn achternaam wel sjiek, dus die neem ik aan. Wel daarachteraan mijn eigen achternaam.
Gependeld
pi_37318248
M'n meissie twijfelt nog een beetje, omdat haar familienaam niet erg "verbreid" is, en ze hem eigenlijk wel wil houden... moeten we nog beslissen dus!
pi_37327993
Inmiddels zijn er 4 optie voor de achternamen

- Hij neemt naam van zijn partner aan
- Eigen naam gevolgd door de naam van de partner
- Naam van de partner
- Naam partner gevolgd door de eigen naam
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  donderdag 27 april 2006 @ 08:28:21 #296
54772 Silmarwen
pi_37335184
Gisteren voor de laatste keer mijn trouwjurk gepast en hij is zo mooi Ik kan nu echt niet meer wachten

Nog 19 dagen
  donderdag 27 april 2006 @ 18:19:49 #297
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_37352052
quote:
Op woensdag 26 april 2006 16:07 schreef leonieke het volgende:
Persoonlijk zou ik mijn naam niet veranderen. Als iemand mij na ons huwelijk zou vragen hoe ik heet zou ik nog altijd mijn eigen familienaam behouden. Dat ze soms eens zouden zeggen: ah is dat mevrouw <insert familienaam vriend> dan zou ik er geen probleem van maken, maar ik zou toch zelf mijn naam blijven gebruiken.
Ook als ik bv ergens een abonnement zou moeten hebben ofzo.

Misschien is het in België minder gebruikelijk ofzo.
Op de oude identiteitskaarten kon je op de ommezijde een klever laten aanbrengen met daarbij E <naam en voornaam partner> Dat zou ik wel gedaan hebben
Helemaal mee eens!
Ik houd ook gewoon m'n eigen naam, mijn achternaam is ook wel uniek in Nederland (op m'n ouders na dan he. .). Zijn naam is ook wel oerhollands misschien dat dat er ook mee te maken heeft. Het lijkt me ook zo raar om ineens met die andere achternaam de telefoon op te nemen ofzo..

Hij houdt trouwens ook gewoon z'n eigen naam, maarruh zijn er hier mannen die de naam van de vrouw hebben aangenomen? of een combi en hoe doen homo/lesbische paren dat? Die mogen ook elkaar naam gebruiken of combineren, maar gebeurd dat ook veel???
klerkje
  vrijdag 28 april 2006 @ 14:48:19 #298
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_37377272
Hallo!

Vanaf de honeymoon dan toch even nog een fotootje van onze bruiloft (21 april 2006):

disclaimer: foto is nog niet bewerkt door de fotograaf - auteursrecht volledig bij willemijn!
A cat is a lion in a jungle of small bushes
pi_37385507
Droeke wat een mooie simpele jurk en wat ziet je man er mooi uit en je bloemen heel mooi!!!
Ook deze jurk lijkt helemaal niet op die van mij

Nog 2 maanden
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  vrijdag 28 april 2006 @ 22:35:42 #300
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_37391015
Waarom denken mensen meteen dat je zwanger bent als je zegt dat je 'iets' wilt vertellen
maar goed ouders weten nu van onze trouwplannen en dat is wel fijn hoor, kan lekker kletsen over ideetjes en dingetjes en de voorpret......leuk, leuk, leuk.
klerkje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')