abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 februari 2006 @ 14:29:14 #1
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_35075250
quote:
OLDENZAAL/MAASTRICHT - De spot drijven met de profeet Mohammed is verboden tijdens carnavalsoptochten in verschillende steden. Het bestuur van de carnavalsvereniging in Oldenzaal, waar de grootste optocht boven de rivieren wordt georganiseerd, zal afbeeldingen en leuzen over de profeet niet tolereren. Ook in Limburg is het verboden met de profeet te spotten. In Den Bosch geldt geen verbod, maar niemand verwacht problemen.

"We willen graag carnaval vieren met alle bevolkingsgroeperingen inOldenzaal", zei voorzitter P. Kip van de Grote Twentsche Carnavalsoptocht dinsdag. Het optochtbestuur in Oldenzaal zal bij de voorinschrijvingen streng controleren. "De gebeurtenissen van afgelopen weken in Denemarken hebben een rol gespeeld bij ons besluit. Echter, we proberen al jarenlang een optocht te houden die niet aanstootgevend is, maar wel erg leuk is", aldus Kip.

Elk jaar doen tussen de 4000 en 5000 wagens en loopgroepen mee in Oldenzaal. De optocht wordt dit jaar op 26 februari gehouden.

Mohammeds en boerkadragers zullen ook niet meelopen in de Limburgse optochten. De Heerlense carnavalsvereniging De Winkbülle zal dat niet toestaan. Het optochtreglement verbiedt aanstootgevende en beledigende teksten of uitbeeldingen. Een woordvoerder van de Rogstaekers uit Weert ziet een andere reden waarom de cartoons geen aandacht krijgen: "Bij het sluiten van de inschrijving voor de optocht moest de cartooncrisis nog uitbreken".

Bij de Maastrichtse carnavalsvereniging De Tempeleers gaan ze er blind van uit dat niemand de cartoons als onderwerp zal kiezen. "Het is niet gebruikelijk dat carnavalvierders mensen of groeperingen kwetsen tijdens de optocht. Bin Laden is ook nooit onderwerp geweest in een optocht toen daar ophef over was", aldus woordvoerder F. Jongen van De Tempeleers.

"Hooguit worden burgemeester of wethouders op de hak genomen." Mocht er toch iemand een scheve schaats rijden, dan geldt het optochtreglement en kan de persoon of groep daarop aangesproken worden, aldus Jongen.

In Den Bosch zal geen verbod worden opgelegd zoals in Oldenzaal. "De mensen hebben zelf het fatsoen en weten wat wel en niet kan", aldus R. van de Laar, minister-president van de Oeteldonksche Club van 1882. Hij wijst erop dat het carnaval in Oeteldonk, de naam voor Den Bosch tijdens carnaval, een 'boertig' carnaval is.

"De stad wordt drie dagen omgetoverd tot dorp. Er wordt vooral de spot gedreven met lokale kwesties zoals gemeentebestuur en het vertrek van Karel Noordzij als prins Amadeiro XXIV. Noordzij is tevens voorzitter van het pensioenfonds PGGM. Voor mondiale zaken is nauwelijks ruimte tijdens het carnavalsfeest in Den Bosch. Bron http://www.nu.nl
Aan een kant te begrijpen dat je een algemeen feest leuk wilt houden voor iedereen. En dus geen spotten met Allah of Mohamed en dergelijke. Aan de andere kant een vorm van censuur. En toegeven aan de bedreigingen van extremisten. Waardoor alle partijen weer een stuk van hun vrijheid kwijt raken. Met name dat laatste weegt in mijn ogen niet op tegen het eerste.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 14:33:27 #2
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_35075371
Goede ontwikkeling. Dit doet me goed.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_35075422
Niet terecht, waarom zou er nou weer voor 1 groep een uitzondering moeten worden gemaakt en voor de rest niet?
stupidity has become as common as common sense was before
  dinsdag 14 februari 2006 @ 14:39:59 #4
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_35075561
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 14:33 schreef BansheeBoy het volgende:
Goede ontwikkeling. Dit doet me goed.

²
Dan is er in elk geval weer een iemand blij. Ik vindt dit ongelofelijk triest namelijk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_35075724
Carnaval heeft toch altijd al de spot gedreven met alles? En nou laten we dat afpakken door een zooi relschoppers.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 14:53:49 #6
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_35075911
Goed.... OBL mag dus weer wel.
Lijkt wel of er elk jaar een andere policy is.

Ofschoon ik 100 % brabander ben, heb ik een hekel aan carnaval.
Zijn het niet de dronken mensen dan is het wel het oudbollige muziek.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 14:59:11 #7
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_35076082
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 14:46 schreef Eveli het volgende:
Carnaval heeft toch altijd al de spot gedreven met alles? En nou laten we dat afpakken door een zooi relschoppers.
Ik ben blij met dit soort ontwikkelingen. Toen ik dit las ging zelfs mijn ingegroeide teennagel van geluk lachen. Eindelijk beginnen ze in te zien dat fatsoen goed is voor de verhoudingen.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 14 februari 2006 @ 15:03:14 #8
104963 ETA
European Travel Author
pi_35076214
Niks geen censuur, het is puur een kwestie van goed fatsoen!! Je weet nu dat moslims het niet leuk vinden dat met Mohammed wordt gespot. Dus geen reden om dat te doen dus.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_35076573
Het is wat in de wereld. Griekenland houdt niet van vliegtuigspotters. In Engeland mag je niet verkleed gaan als...

http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/4687996.stm
pi_35077067
Zijn ze nu helemaal gek geworden ? Net carnaval, dat altijd een uitlaatklep geweest is om de politiek en allerlei heilige huisjes op de hak te nemen, krijgt censuur opgelegd door de schijtlijsters van het gemeentebestuur. Er moet vooral de spot gedreven worden met señor Solana, die het vandaag gepresteerd heeft om namens de EU Saudi-Arabie schadeloos te stellen voor de schade die is ontstaan bij de anti-cartoon rellen aldaar.
Ik hoop alleen, dat de Duitsers na het bekend worden van een nieuwe rel over een cartoon betreffende het WK in Duisland en Iran vandaag, de ogen eindelijk opengaan en het bespottelijke binnen de arabische wereld tijdens de carnavalsoptochten massaal ten uiting brengen.
pi_35077387
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 14:59 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik ben blij met dit soort ontwikkelingen. Toen ik dit las ging zelfs mijn ingegroeide teennagel van geluk lachen. Eindelijk beginnen ze in te zien dat fatsoen goed is voor de verhoudingen.

²
denk je niet dat het nog mer op scherp wordt gesteld? Kijk naar cartoons. Sinds de rellen zijn er nog nooit zoveel cartoons over Mohammed, Islam of religie gemaakt. Men gaat de grens van het toelaatbare opzoeken.
Ga je straks iedereen met een theedoek om z'n hoofd oppakken? Of iemand die een baard heeft opgeplakt?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  dinsdag 14 februari 2006 @ 15:41:07 #13
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_35077519
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 15:03 schreef ETA het volgende:
Niks geen censuur, het is puur een kwestie van goed fatsoen!! Je weet nu dat moslims het niet leuk vinden dat met Mohammed wordt gespot. Dus geen reden om dat te doen dus.
Spotten is een lange westerse traditie zeker rond carnaval. En dit is een westers land. Dus Moslims hebben zich aan te passen aan de geldende westerse normen. En niet zoals nu steeds vaker gebeurd het omgekeerde. Onder druk van geweld. Voor mij geld het zelfde als ik voor een langere tijd in een Oosters of Arabisch land zit. Heb ik me ook aan te passen en respect te hebben. Het probleem met bepaalde extremisten is dat zij dat niet hebben voor ons.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 15:55:45 #14
104963 ETA
European Travel Author
pi_35078012
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 15:41 schreef Megumi het volgende:

[..]

Spotten is een lange westerse traditie zeker rond carnaval. En dit is een westers land. Dus Moslims hebben zich aan te passen aan de geldende westerse normen. En niet zoals nu steeds vaker gebeurd het omgekeerde. Onder druk van geweld. Voor mij geld het zelfde als ik voor een langere tijd in een Oosters of Arabisch land zit. Heb ik me ook aan te passen en respect te hebben. Het probleem met bepaalde extremisten is dat zij dat niet hebben voor ons.
geweld is fout, das duidelijk.

Maar spotten is een westerse traditie? Ok, dat kan wel zo zijn. Maar vind jij het leuk als ik ga spotten over een familielid van jou die ernstig ziek is of net is overleden? Dat is toch gewoon fatsoen dat je dat niet doet?
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  dinsdag 14 februari 2006 @ 16:02:53 #15
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_35078258
Het is wel helemaal hip he. Om alles te verbieden wat maar enigsinds met Mohammed in verband staat.
Typisch nederlands. Going over the top.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 16:22:26 #16
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35078964
ben het met de TS eens
vrijheid inperken omdat er een paar heethoofden rondlopen
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  dinsdag 14 februari 2006 @ 16:24:52 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_35079041
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 15:55 schreef ETA het volgende:

[..]

geweld is fout, das duidelijk.

Maar spotten is een westerse traditie? Ok, dat kan wel zo zijn. Maar vind jij het leuk als ik ga spotten over een familielid van jou die ernstig ziek is of net is overleden? Dat is toch gewoon fatsoen dat je dat niet doet?
Dat is persoonlijk en direct op het individu gericht. Maar spotten met politiek, maatschappij en dus geloof moet kunnen. Moet denken aan Wim Kan vroeger. Dat zou dus nu niet meer kunnen dus.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 16:25:17 #18
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35079052
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 15:28 schreef Gaffer het volgende:
Zijn ze nu helemaal gek geworden ? Net carnaval, dat altijd een uitlaatklep geweest is om de politiek en allerlei heilige huisjes op de hak te nemen, krijgt censuur opgelegd door de schijtlijsters van het gemeentebestuur. Er moet vooral de spot gedreven worden met señor Solana, die het vandaag gepresteerd heeft om namens de EU Saudi-Arabie schadeloos te stellen voor de schade die is ontstaan bij de anti-cartoon rellen aldaar.
Ik hoop alleen, dat de Duitsers na het bekend worden van een nieuwe rel over een cartoon betreffende het WK in Duisland en Iran vandaag, de ogen eindelijk opengaan en het bespottelijke binnen de arabische wereld tijdens de carnavalsoptochten massaal ten uiting brengen.
bron of fok topic??
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_35079233
ik zie het al voor me dat er mensen nu juist expres zich als arabier/mohammed uit gaan dossen.
pi_35079372
Raad is als wat ik verkleed ga
pi_35079403
ik neem aan dat je avatar vrij veel verraadt.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 16:36:18 #22
92279 N.icka
Windforce 11
pi_35079419
Mag je wel als Jezus of Maria?
pi_35079461
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 14:34 schreef marcb1974 het volgende:
Niet terecht, waarom zou er nou weer voor 1 groep een uitzondering moeten worden gemaakt en voor de rest niet?
Wie zegt dat er slechts voor 1 groep een uitzondering wordt gemaakt? Ik denk dat God belachelijk maken ook niet mag in die optocht en een uitgemergelde Jood in een concentratiekamp pak ook niet. Om maar een paar voorbeelden te noemen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_35079551
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 16:37 schreef Lucille het volgende:

[..]

Wie zegt dat er slechts voor 1 groep een uitzondering wordt gemaakt? Ik denk dat God belachelijk maken ook niet mag in die optocht en een uitgemergelde Jood in een concentratiekamp pak ook niet. Om maar een paar voorbeelden te noemen.
staat dat expliciet vermeld?

ik denk dat er een bepaald soort fatsoen is dat je dat niet doet. Mohammed is momenteel een hot item, de meesten zullen juist DAAROM als Mo willen gaan. Hadden ze in het MO er niet zo op een belachelijke manier belachelijk veel aandacht aan besteed, had het allemaal een non-item geweest.
pi_35079606
Hmm. Vader Abraham (zgan) geeft kennelijk helemaal niks om die verboden. Hier zijn nieuwe Carnavalshit:
http://www.vkmag.com/index.php/weblog/comments/5813/
  dinsdag 14 februari 2006 @ 16:42:11 #26
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_35079611
quote:

[..]

Hangt van de context af natuurlijk. Waarom zou dat dus niet kunnen.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 16:44:37 #27
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35079722
quote:

[..]

Ik denk dat God belachelijk maken ook niet mag in die optocht en een uitgemergelde Jood in een concentratiekamp pak ook niet. Om maar een paar voorbeelden te noemen.
uitgemergelde joden vergelijken met een paar opgefokte moslims.
laten we het wel even in perspectief blijven zien ja.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 16:47:30 #28
104963 ETA
European Travel Author
pi_35079848
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 16:24 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat is persoonlijk en direct op het individu gericht. Maar spotten met politiek, maatschappij en dus geloof moet kunnen. Moet denken aan Wim Kan vroeger. Dat zou dus nu niet meer kunnen dus.
Ik kan je voorstellen dat Moslims spot richting Mohammed ook persoonlijk opvatten, in hun leven staan ze heel dicht bij hem, misschien net zo dicht als een familielid.
Mijn reisfotos!
  dinsdag 14 februari 2006 @ 16:54:26 #29
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_35080143
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 16:47 schreef ETA het volgende:

[..]

Ik kan je voorstellen dat Moslims spot richting Mohammed ook persoonlijk opvatten, in hun leven staan ze heel dicht bij hem, misschien net zo dicht als een familielid.
Dat zou best kunnen. Maar hier in het westen met uitzonderingen daargelaten zal de overgrote meerderheid geen geweld gebruiken in dit soort kwesties. Dus zeker de mensen hier hebben zich daar aan te houden binnen een westerse rechtsstaat. Wat mensen binnen hun eigen cultuur en land doen moeten ze zelf weten.

Maar zelfs dan zijn er volgens het internationaal recht grenzen. Om een voorbeeld te nemen. Een aanval op een ambasade van een land kan uitgelegd worden als een daad van oorlog. En kan dus niet getollereerd worden.
pi_35080225
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 16:44 schreef McCarthy het volgende:

[..]

uitgemergelde joden vergelijken met een paar opgefokte moslims.
laten we het wel even in perspectief blijven zien ja.
Waar het om gaat dat is dat we nu een situatie hebben waarbij alles al uit het verband is gerukt. De vraag is dan of bewust provoceren (ook al is de reactie uit het Midden Oosten volkomen overtrokken) wel zo handig is. Vergeet niet dat er op dit moment Europeanen in het Midden Oosten zitten wiens levens niet zo veilig meer zijn als er nog verder geprovoceerd gaat worden. Dat die moslims daar volkomen opgefokt zijn vind ik ook belachelijk, laat dat duidelijk zijn, maar ik denk alleen aan de mogelijke consequenties voor mensen daar als we de boel bewust gaan provoceren.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 17:00:23 #31
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_35080339
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 16:56 schreef Lucille het volgende:

[..]

Waar het om gaat dat is dat we nu een situatie hebben waarbij alles al uit het verband is gerukt. De vraag is dan of bewust provoceren (ook al is de reactie uit het Midden Oosten volkomen overtrokken) wel zo handig is. Vergeet niet dat er op dit moment Europeanen in het Midden Oosten zitten wiens levens niet zo veilig meer zijn als er nog verder geprovoceerd gaat worden. Dat die moslims daar volkomen opgefokt zijn vind ik ook belachelijk, laat dat duidelijk zijn, maar ik denk alleen aan de mogelijke consequenties voor mensen daar als we de boel bewust gaan provoceren.
En dan hebben de extremisten gewonnen. Want hun doel is tweeledig. Het doden van zo veel mogelijk onschuldige westerse burgers. En de ondermijning van onze normen en waarden. En wat een westerling nog binnen die context in het midden oosten zoekt. Dan weet je dat je een risico loopt.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 17:12:13 #32
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_35080762
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 17:00 schreef Megumi het volgende:

[..]

En dan hebben de extremisten gewonnen. Want hun doel is tweeledig. Het doden van zo veel mogelijk onschuldige westerse burgers. En de ondermijning van onze normen en waarden. En wat een westerling nog binnen die context in het midden oosten zoekt. Dan weet je dat je een risico loopt.
Exact met een geloof dat zoveel ellende op zijn geweten heeft kan niet genoeg de spot worden gedreven, met het christendom doen ze dat al jaren en van die pedofielvolgers nu ineens niet?
Bespottelijk.
pi_35080783

[ Bericht 100% gewijzigd door Gaffer op 14-02-2006 17:22:00 ]
pi_35080888
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 17:00 schreef Megumi het volgende:

[..]

Laten we vooral zorgen dat de extremisten niet winnen, ook al kost het levens.

En ik vind het ook een domme redenatie dat geen westerling ook maar iets te zoeken heeft in het midden oosten. Ten eerste zijn er genoeg mensen die er gewoon wonen en werken, ten tweede zijn er genoeg plekken in het midden oosten die op zich veilig genoeg zijn, maar door deze situatie onveiliger worden als de boel uit de klauwen gaat lopen (wat op dit moment nog niet het geval is). Dan wordt het pas een risicogebied als je er bent en niet als je er naar toe gaat. Beetje kortzichtig dus.
pi_35081021
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 16:25 schreef McCarthy het volgende:

[..]

bron of fok topic??
sorry, hij was eerst verkeerd geplaatst

http://www.spiegel.de/politik/deutschland/0,1518,400784,00.html

bekijk het videoclipje maar eens....
  dinsdag 14 februari 2006 @ 17:23:09 #36
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_35081154
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 17:16 schreef Lucille het volgende:

[..]

Laten we vooral zorgen dat de extremisten niet winnen, ook al kost het levens.

En ik vind het ook een domme redenatie dat geen westerling ook maar iets te zoeken heeft in het midden oosten. Ten eerste zijn er genoeg mensen die er gewoon wonen en werken, ten tweede zijn er genoeg plekken in het midden oosten die op zich veilig genoeg zijn, maar door deze situatie onveiliger worden als de boel uit de klauwen gaat lopen (wat op dit moment nog niet het geval is). Dan wordt het pas een risicogebied als je er bent en niet als je er naar toe gaat. Beetje kortzichtig dus.
Hangt af van hoe het gaat lopen idd. Maar idd laten we vooral de extremisten niet winnen ook al kost dat levens. Wat me wel tegenstaat is dat we niet moeten vergeten dat de overgrote meerderheid van de moslims normale vredeliefende mensen zijn. En dat het een klein clubje is die het voor de rest verpest. Echter die kleine club heeft nu wel de meeste invloed. Tevens zou het terugtrekken van alle westerlingen uit het midden oosten een mooi signaal zijn om af te geven.

Echter als we binnen Nederland kijken is er geen enkele moslim organisatie die geweld openlijk helemaal afkeurt. Het westen als geheel neemt maatregelen die onze vrijheden steeds meer beperken. Terwijl het de extremisten niet tegen houd. Dus voorlopig zeg ik dat het 3-0 is voor de extremisten.
pi_35081580
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 14:29 schreef Megumi het volgende:

[..]

Aan een kant te begrijpen dat je een algemeen feest leuk wilt houden voor iedereen. En dus geen spotten met Allah of Mohamed en dergelijke. Aan de andere kant een vorm van censuur. En toegeven aan de bedreigingen van extremisten. Waardoor alle partijen weer een stuk van hun vrijheid kwijt raken. Met name dat laatste weegt in mijn ogen niet op tegen het eerste.
Juist. Wij vrije mensen met intelligentie en GODzijdank levend in het Vije Westen maken onszelf door deze maatregel wéér ondergeschikt aan die domme woestijndieren; ze krijgen wéér hun zin, dankzij hun grote bekken. Het oosterse geschreeuw-om-niks krijgt helaas het beöogde resultaat. We delven wéér het onderspit omdat onze regeringen in hun broek schijten. BSB, ik hoop dat je ingegroeide teennagel operatief zónder verdoving verwijderd wordt.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 17:51:25 #38
262 Re
Kiss & Swallow
pi_35082109
tsja, limburgers he
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 14 februari 2006 @ 17:52:30 #39
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_35082145
En als Mo nu zelf in de optocht wil meelopen?
  dinsdag 14 februari 2006 @ 18:08:42 #40
3542 Gia
User under construction
pi_35082668
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 14:53 schreef Drugshond het volgende:
Goed.... OBL mag dus weer wel.
Lijkt wel of er elk jaar een andere policy is.

Ofschoon ik 100 % brabander ben, heb ik een hekel aan carnaval.
Zijn het niet de dronken mensen dan is het wel het oudbollige muziek.
Dus dit jaar mag ook de Burka weer?

Mocht voorgaande jaren ook al niet.

Wat een gezeur.

Denk dat ik mijn zoons verkleed als de Prince of Persia. Kan misschien uitgelegd worden als een jonge Mohammed, maar dat is dan jammer.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 18:09:23 #41
3542 Gia
User under construction
pi_35082693
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 17:51 schreef Re het volgende:
tsja, limburgers he
Oldenzaal ligt niet bepaald in Limburg.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 18:09:49 #42
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_35082706
Je zou toch denken dat ze zich bezig zouden moeten houden met de opbouw van hun land
quote:
125 Teletekst di 14 feb
Doden bij cartoonrellen in Pakistan

` Voor het eerst zijn in Pakistan doden
gevallen bij demonstraties tegen de
cartoons over de profeet Mohammed.In
Lahore schoten beveiligingsmedewerkers
twee mensen dood die een bankgebouw in
brand wilden steken.

Ook in de hoofdstad Islamabad braken
rellen uit.De politie zette traangas in
tegen betogers die de diplomatenwijk
waren binnengedrongen.

De Europese Commissie staat in de
cartoonkwestie achter Denemarken.In de
Deense krant die de prenten afdrukte
zegt voorzitter Barroso dat er in de EU
niet mag worden getornd aan de vrijheid
van meningsuiting.
Ai eigenlijk de verkeerde topic zie ik nu, stom.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 18:52:44 #43
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_35084217
censuur

en dan ook nog eens met carnaval.. geen goed woord voor over.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_35085344
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 18:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus dit jaar mag ook de Burka weer?

Mocht voorgaande jaren ook al niet.

Wat een gezeur.

Denk dat ik mijn zoons verkleed als de Prince of Persia. Kan misschien uitgelegd worden als een jonge Mohammed, maar dat is dan jammer.
Burqa mag nu ook niet. Maar blijkbaar wel met het WK voetbal.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 19:25:20 #45
262 Re
Kiss & Swallow
pi_35085418
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 18:09 schreef Gia het volgende:

[..]

Oldenzaal ligt niet bepaald in Limburg.
brabanders, nog erger
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_35086200
Hmmm, iemand die bepaald wat er wel en niet onder humor valt. Aan wie doet me dat toch denken..........

pi_35086213
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 19:25 schreef Re het volgende:

[..]

brabanders, nog erger
en ook niet in brabant
  dinsdag 14 februari 2006 @ 19:48:51 #48
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_35086293
Als je als mohammed gaat kun je net zo goed gelijk een bordje "hollander" om je nek hangen want dan heb je carnaval duidelijk niet goed begrepen
Vampire Romance O+
pi_35086313
Ik heb nog nooit meegemaakt dat er tijdens carnaval mensen verkleed gingen als Islamitische ikonen of wat dan ook, dat is helemaal nooit een issue geweest, dus waar die waarschuwing nou voor nodig is schiet mij effe boven met pet. Ze denken zeker dat wij alleen maar aan de islam lopen te denken de hele dag. Kom nou zeg, ik heb wel wat beters te doen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 19:50:55 #50
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_35086356
Vreemd. Carnaval is van oudsher nu juist een feest om tegen gevestigde en heilige huisjes te schoppen. Al in de oude tijden, bij de Saturnalia in Rome, was dit het feest waarop het gewone volk alles mocht zeggen. Legerkampen ontploften vaak in parodieën op de legerleiding of de Keizer. Door dit soort specifieke verboden geef je een probleem veel meer aandacht dan het verdient.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')