abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35071676
Omdat ik om de haverklap wel ergens dingen moet vast schroeven, leek het voor me eigen eens luxe om een elektrische schroevendraaier te kopen.

Ik heb een oogje laten vallen op de PSR 200 LI van bosch. Een compact dingetje zodat ik me er geen beuk aan til als ik ergens onhandigs moet schroeven.

Maar deze kan ik geen enkele bouwmarkt vinden (Gamma, Praxis, Karwei, Formido, nergens kennen ze 'm)

Weten iemand waar ik deze wel zou kunnen vinden?
pi_35072126
neem dan een skil of een ferm elektrische schroevendraaier zijn t zelfde , doen het zelfde, komen zeer hoogstwaarschijnlijk uit de zelfde fabriek, kosten en stuk minder
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_35072252
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 12:31 schreef Keiichi het volgende:
Omdat ik om de haverklap wel ergens dingen moet vast schroeven, leek het voor me eigen eens luxe om een elektrische schroevendraaier te kopen.

Ik heb een oogje laten vallen op de PSR 200 LI van bosch. Een compact dingetje zodat ik me er geen beuk aan til als ik ergens onhandigs moet schroeven.

Maar deze kan ik geen enkele bouwmarkt vinden (Gamma, Praxis, Karwei, Formido, nergens kennen ze 'm)

Weten iemand waar ik deze wel zou kunnen vinden?
Via Kelkoo ben ik bij Conrad terecht gekomen. Maar ik denk dat een beetje gereedschaphandel (IJzerwarenhandel) hem ook kan leveren (Enorm of zo)
pi_35072432
Bij de blokker, iets van 8 euro dacht ik van Black & Decker..
toch..??
pi_35072434
@ TS.

Ik heb thuis nog een PSR 200 LI liggen. 1x gebruikt en toen weer netjes ingepakt. Ik gebruik mijn oude, vertouwde grote accutol. Kweet alleen niet wat ze nieuw kosten?
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  Moderator dinsdag 14 februari 2006 @ 17:56:16 #6
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_35082272
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 12:54 schreef GenesiZ het volgende:
@ TS.

Ik heb thuis nog een PSR 200 LI liggen. 1x gebruikt en toen weer netjes ingepakt. Ik gebruik mijn oude, vertouwde grote accutol. Kweet alleen niet wat ze nieuw kosten?
¤ 70,-
pi_35084722
de aldi heeft er deze week ook 1in de aanbieding...
pi_35085179
Die PSR hebben we op de zaak, wat een prul. Leuk als je echt veel moet schroeven, maar het laatste stuk moet toch echt met de hand.
pi_35091729
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 17:56 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

¤ 70,-
Zijn die apperaatjes nog 70 eur in de winkel?

TS, je mag hem voor 35 eur excl verzenden overnemen.

Ik heb gelogen trouwens. Ik heb niet het bovenstaande model, maar de Ixo II 3.6. Vraag me niet het verschil, maar hij ziet er zo uit. Inclusief 'handig' lampje bij het schroefgedeelte. Dan zie je wat je doet in het donker.

[ Bericht 29% gewijzigd door GenesiZ op 14-02-2006 22:17:40 ]
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_35096613
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 19:18 schreef Ramon73 het volgende:
Die PSR hebben we op de zaak, wat een prul. Leuk als je echt veel moet schroeven, maar het laatste stuk moet toch echt met de hand.
Meestal GAAT het jusit om het laatste eindje, omdat die ook het zwaarste is.

Iemand suggesties wat ik ECHT zou moeten kopen dan?
pi_35096660
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 22:08 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Zijn die apperaatjes nog 70 eur in de winkel?

TS, je mag hem voor 35 eur excl verzenden overnemen.

Ik heb gelogen trouwens. Ik heb niet het bovenstaande model, maar de Ixo II 3.6. Vraag me niet het verschil, maar hij ziet er zo uit. Inclusief 'handig' lampje bij het schroefgedeelte. Dan zie je wat je doet in het donker.

[afbeelding]
De ixo heeft maar een koppel van 3Nm . Waar ik het over had 7Nm . De grotere jongens heb ik specs gezien tot 35Nm aan toe.

Hoeveel Nm koppel kan een gemiddeld mensenarm eigenlijk opbrengen?
pi_35101436
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 00:01 schreef Keiichi het volgende:

[..]

een gewone accutol
  Moderator woensdag 15 februari 2006 @ 18:10:02 #13
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_35120832
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 00:01 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Een gewone goede accutol van bijvoorbeeld Makita, De Walt, of Bosch
pi_35122573
* Ou-Tannu pakt gewoon de boormachine ? die ramt ze zo er in

uiteraard wel met een GOED bitje
  woensdag 15 februari 2006 @ 19:50:57 #15
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_35125060
Festo ,Spit
Klaar?
Ik niet!
pi_35128566
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 18:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu pakt gewoon de boormachine ? die ramt ze zo er in

uiteraard wel met een GOED bitje
Er in en er door .... nee een boormachine is er niet voor gemaakt. Het toerental is veel te slecht regelbaar. Althans bij de meeste.
pi_35133119
Ik heb de Skill variant van dat Bosch ding. De Bosch kost hier @ praxis 54,95, de skill 29,95. Bosch heeft een oplaad/dockingstation, de skill gewoon een adaptortje + plug.
Daarnaast heeft de Skill een NiCD accu, de Bosch een Lion.

Over dat Skill ding ben ik heel tevreden, redelijk kracht ook nog voor zo'n klein ding. Ook heeft ie een lampje erop. Bij de Bosch gaat lampje vanzelf aan bij het schroeven, bij de Skill moet je m handmatig aan- en uitzetten.

Verder is de Skill draaibaar: je kan m onder 90graden gebruiken, of "openklappen" zodat t een stuk rechterop is.

Koppel? Geen idee. Weet wel dat mijn accuboor een STUK meer kracht heeft. (11nm volgens specs)

De Bosch staat nu in aanbieding @ Wehkamp voor 44,95

Ow, enne, schroeven erin draaien met een BOORmachine = verneuking van schroef en bit. Bij een accuboor kun je een hoop kracht zetten icm laag toerental zodat je ze er muurvast in krijgt. Boor heeft wel de kracht, maar bij het gemiddelde toerental is het dagdag bitje en schroef, je draait de hele zooi aan stront zonder dat je schroef erin gaat. (Of je moet een boormachine hebben met een goed regelbaar toerental)

Last but not least: Elcheapo accuboor + GOED bitje doet het een stuk relaxter dan een duur apparaat met kutbitjes. Piranha

[ Bericht 8% gewijzigd door DJSmiley op 15-02-2006 22:35:20 ]
pi_35145419
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:28 schreef DJSmiley het volgende:
Last but not least: Elcheapo accuboor + GOED bitje doet het een stuk relaxter dan een duur apparaat met kutbitjes. Piranha
Niet te vergeten, het goede type bitje te gebruiken! Ik zie veel mensen het verkeerde bitje (bijv PZ1) bij de verkeerde kop (PH1) gebruiken

[ Bericht 1% gewijzigd door X_X op 16-02-2006 10:52:40 (typo) ]
pi_35145530
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:28 schreef DJSmiley het volgende:
Piranha en goed bitje in één zin??

Piranha is echt veel te duur voor de "kwaliteit" die je krijgt, geef dan iets meer geld uit, en koop dewalt, bosch, makita accesoires
pi_35145672
En wat veel vegeten wordt, een bitje is niet voor het leven. Durf er 1 weg te gooien als die niet lekker meer werkt.

Bij de schroeven die ik tegenwoordig haal (Komen echt bij de Gamma vandaan, maar zijn zeker niet slecht) zit 1 goede bit bij. Die houdt he dan ookprecies de hele doos met schroeven vol, en daarna moet je die gewoon weggooien....

Maar dat is al met al erg offtopic.
  donderdag 16 februari 2006 @ 11:26:56 #21
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_35146370
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:01 schreef Marsepein het volgende:
En wat veel vegeten wordt, een bitje is niet voor het leven. Durf er 1 weg te gooien als die niet lekker meer werkt.

Bij de schroeven die ik tegenwoordig haal (Komen echt bij de Gamma vandaan, maar zijn zeker niet slecht) zit 1 goede bit bij. Die houdt he dan ookprecies de hele doos met schroeven vol, en daarna moet je die gewoon weggooien....

Maar dat is al met al erg offtopic.
Van die schroeven met die rode punten... Ik heb ze ook liggen! Heb geinvesteerd in 'dure' bitjes, maar die gaan ook maar maximaal twee keer zo lang mee als 'gewone', daarna slippen ze even vrolijk... Gebruik nu de meegeleverde bitjes en die gaan weg als de doos leeg is.
pi_35146572
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:26 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

Van die schroeven met die rode punten... Ik heb ze ook liggen! Heb geinvesteerd in 'dure' bitjes, maar die gaan ook maar maximaal twee keer zo lang mee als 'gewone', daarna slippen ze even vrolijk... Gebruik nu de meegeleverde bitjes en die gaan weg als de doos leeg is.
Precies, die ja
pi_35146592
Makita...fijn spul. Koop je bosch ga dan echt voor de profi lijn anders is het weggegooid geld.
Voorlichting in een speciaalzaak kan je een hoop helpen met het kopen van een accuboor waar je nog jaren plezier van hebt. Koop je een goedkope dan zal je je blijven ergeren aan te weinig kracht om je schroeven er helemaal in te krijgen, een accu die om de haverklap leeg is ed.
pi_35146734
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:35 schreef HannesF het volgende:
Makita...fijn spul. Koop je bosch ga dan echt voor de profi lijn anders is het weggegooid geld.
Voorlichting in een speciaalzaak kan je een hoop helpen met het kopen van een accuboor waar je nog jaren plezier van hebt. Koop je een goedkope dan zal je je blijven ergeren aan te weinig kracht om je schroeven er helemaal in te krijgen, een accu die om de haverklap leeg is ed.
Iedereen heeft het hier over bosch, Makita e.d. Ik eb zelf erg goede ervaringen met een Black en Decker machine. Een van de eerste 14,4 Volt machines, destijds verschrikkelijk duur. Zelf zou ik hem nooit kopen, maar heb hem van mijn vrouw gekregen (Een vrouw die weet wat een klusser hebben wil ) En als de timmerman bij ons bezig is pakt hij onze tol ipv zijn eigen tol.

Echt een lekkere machine die B&D van mij (Type heb ik ff niet bij de hand)
pi_35149504
Jah met B&D heb ik in het prille klus verledn van mij niks anders gehad dan ellende. keer op keer stuk, daarna een bosch groen gekocht psr 12 ve-2 maar nadat ik die een keer uitgeleend had aan een bevriende klusserd kwam ook deze totaal verrot thuis.... Nee natuurlijk had hij het stukamken niet gedaan hé? )

Daarna voor bosch blauw gekeken, maar vrij aan de prijs en ook weer niet zo goed. Overlegd met de profi vakman en die zweerden bijna allemaal bij makita....

Langzamerhand met allerlei handeltjes via ebay en marktplaats mijn collectie uitgebouwd. Nu op 18 volt 2.6 Ah accu het volgende van makita:
2x makita 18 volt accutol 6347
1x accu cirkelzaag 18v van makita
1x accu decoupeerzaag 18v makita (4334?)

Verder 6 accu's, 3 laders

Maar goed oe er ook veel meenatuurlijk, voor incidenteel huis en tuin gebruik kan je met gerust hart een bosch groen kopen.

Zoveel klussers zoveel meningen over welke merk het beste is etc, op het werk hebben we festo accutollen 12 v 3.0 Ah accu ebij (5 stuks) en die worden door jan en alleman gebruikt en geven (haast) geen krimp. Maar zijn heel heel erg duur (vanaf zeg maar ¤400,- inclusief het stuk)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')