Via Kelkoo ben ik bij Conrad terecht gekomen. Maar ik denk dat een beetje gereedschaphandel (IJzerwarenhandel) hem ook kan leveren (Enorm of zo)quote:Op dinsdag 14 februari 2006 12:31 schreef Keiichi het volgende:
Omdat ik om de haverklap wel ergens dingen moet vast schroeven, leek het voor me eigen eens luxe om een elektrische schroevendraaier te kopen.
Ik heb een oogje laten vallen op de PSR 200 LI van bosch. Een compact dingetje zodat ik me er geen beuk aan til als ik ergens onhandigs moet schroeven.
Maar deze kan ik geen enkele bouwmarkt vinden (Gamma, Praxis, Karwei, Formido, nergens kennen ze 'm)
Weten iemand waar ik deze wel zou kunnen vinden?
¤ 70,-quote:Op dinsdag 14 februari 2006 12:54 schreef GenesiZ het volgende:
@ TS.
Ik heb thuis nog een PSR 200 LI liggen. 1x gebruikt en toen weer netjes ingepakt. Ik gebruik mijn oude, vertouwde grote accutol. Kweet alleen niet wat ze nieuw kosten?
Zijn die apperaatjes nog 70 eur in de winkel?quote:
Meestal GAAT het jusit om het laatste eindje, omdat die ook het zwaarste is.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:18 schreef Ramon73 het volgende:
Die PSR hebben we op de zaak, wat een prul. Leuk als je echt veel moet schroeven, maar het laatste stuk moet toch echt met de hand.
De ixo heeft maar een koppel van 3Nm . Waar ik het over had 7Nm . De grotere jongens heb ik specs gezien tot 35Nm aan toe.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:08 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Zijn die apperaatjes nog 70 eur in de winkel?
TS, je mag hem voor 35 eur excl verzenden overnemen.![]()
Ik heb gelogen trouwens. Ik heb niet het bovenstaande model, maar de Ixo II 3.6. Vraag me niet het verschil, maar hij ziet er zo uit. Inclusief 'handig' lampje bij het schroefgedeelte. Dan zie je wat je doet in het donker.
[afbeelding]
een gewone accutolquote:Op woensdag 15 februari 2006 00:01 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Meestal GAAT het jusit om het laatste eindje, omdat die ook het zwaarste is.
Iemand suggesties wat ik ECHT zou moeten kopen dan?![]()
Een gewone goede accutol van bijvoorbeeld Makita, De Walt, of Boschquote:Op woensdag 15 februari 2006 00:01 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Meestal GAAT het jusit om het laatste eindje, omdat die ook het zwaarste is.
Iemand suggesties wat ik ECHT zou moeten kopen dan?![]()
Er in en er door .... nee een boormachine is er niet voor gemaakt. Het toerental is veel te slecht regelbaar. Althans bij de meeste.quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu pakt gewoon de boormachine ?die ramt ze zo er in
![]()
uiteraard wel met een GOED bitje
Niet te vergeten, het goede type bitje te gebruiken! Ik zie veel mensen het verkeerde bitje (bijv PZ1) bij de verkeerde kop (PH1) gebruikenquote:Op woensdag 15 februari 2006 22:28 schreef DJSmiley het volgende:
Last but not least: Elcheapo accuboor + GOED bitje doet het een stuk relaxter dan een duur apparaat met kutbitjes. Piranha![]()
Piranha en goed bitje in één zin??quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:28 schreef DJSmiley het volgende:
Last but not least: Elcheapo accuboor + GOED bitje doet het een stuk relaxter dan een duur apparaat met kutbitjes. Piranha![]()
Van die schroeven met die rode punten... Ik heb ze ook liggen! Heb geinvesteerd in 'dure' bitjes, maar die gaan ook maar maximaal twee keer zo lang mee als 'gewone', daarna slippen ze even vrolijk... Gebruik nu de meegeleverde bitjes en die gaan weg als de doos leeg is.quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:01 schreef Marsepein het volgende:
En wat veel vegeten wordt, een bitje is niet voor het leven. Durf er 1 weg te gooien als die niet lekker meer werkt.
Bij de schroeven die ik tegenwoordig haal (Komen echt bij de Gamma vandaan, maar zijn zeker niet slecht) zit 1 goede bit bij. Die houdt he dan ookprecies de hele doos met schroeven vol, en daarna moet je die gewoon weggooien....
Maar dat is al met al erg offtopic.
Precies, die jaquote:Op donderdag 16 februari 2006 11:26 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Van die schroeven met die rode punten... Ik heb ze ook liggen! Heb geinvesteerd in 'dure' bitjes, maar die gaan ook maar maximaal twee keer zo lang mee als 'gewone', daarna slippen ze even vrolijk... Gebruik nu de meegeleverde bitjes en die gaan weg als de doos leeg is.
Iedereen heeft het hier over bosch, Makita e.d. Ik eb zelf erg goede ervaringen met een Black en Decker machine. Een van de eerste 14,4 Volt machines, destijds verschrikkelijk duur. Zelf zou ik hem nooit kopen, maar heb hem van mijn vrouw gekregen (Een vrouw die weet wat een klusser hebben wilquote:Op donderdag 16 februari 2006 11:35 schreef HannesF het volgende:
Makita...fijn spul. Koop je bosch ga dan echt voor de profi lijn anders is het weggegooid geld.
Voorlichting in een speciaalzaak kan je een hoop helpen met het kopen van een accuboor waar je nog jaren plezier van hebt. Koop je een goedkope dan zal je je blijven ergeren aan te weinig kracht om je schroeven er helemaal in te krijgen, een accu die om de haverklap leeg is ed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |