Het is ook moeillijk om te weten waarin je moet geloven tegenwoordig. Er zullen vast en zeker ondergrondse netwerken zijn en nog meer. Maar ze komen ten eerste niet aan het daglicht, en ten tweede zit de wereld helemaal als een web in elkaar. Het is dus moeilijk om sowieso een goed oordeel te vellen over de zaak.
Wat de achterliggende motivaties zijn van machthebbers en of ze hun opdrachten van nog een hogere macht krijgen, hoe kom je daarachter? Ze zullen het nooit zeggen. Ik bedoel, externe partijen kunnen het wel beweren, maar de mensen die zelf bezig zijn met fout handelen gaan toch door.
Bush mag er dan "onschuldig" uitzien, maar zo kan ik ook overkomen als ik goed kan liegen en wil manipuleren als ik belang heb erbij en ga zo door.
Het web waar we allemaal in verscholen zitten, dat is zo hardnekkig, het lijkt gewoon de enige manier van leven te zijn. Sowieso hoe alles is opgebouwd. De onderste steen valt niet weg te halen uit het geheel, het zit allemaal vast in elkaar.
En je kunt diep graven in de waarheid als je wilt. Maar het is dan vaak toch alleen maar om voor jezelf een beeld te vormen over hoe de wereld beter zou kunnen functioneren. Iets aan de situatie doen is onmogelijk. Of je moet hopen dat het hele kaartenhuis inzakt, maar bij een kaartenhuis gemaakt van graniet, is dat vaak niet zo snel het geval. Zakt alles in elkaar, dan heb je chaos. Vandaag in de bibliotheek een boek gezien over hoe de wereld is opgebouwd, misschien toch maar eens lenen. Hoe de wereld gemaakt is vanuit chaos richting orde dus. Hoe de mensheid alles heeft opgebouwd tot bepaalde structuren. En hoe er veel zaken meespelen die gewoon niet kloppen inderdaad.
Criminele spelletjes ook. Macht-spelletjes.
"Everyone wants to rule the world"
En of het ondergrondse netwerken zijn
![]()
Er hoeft maar 1 kantoor te zijn waar ze zaken beslissen en plannen. Zo makkelijk is het dus ook. Je hoeft maar macht te hebben en kunt nog meer macht en nog meer macht krijgen. Totdat je wereldmacht hebt en alles kunt bepalen. Amerika heeft al veel macht maar goed, het zal nooit genoeg zijn.
De behoefte aan macht.... zoals Duitsland. " Deutschland uber alles".
[ Bericht 3% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 14-02-2006 18:47:40 ]