Voor lassen heb je geen krachtstroom nodig hoorquote:Op zaterdag 18 februari 2006 14:54 schreef sanger het volgende:
Inmiddels is er een andere oplossing gevonden.
Tnimble heeft de meterkast onder handen genomen. Er is een aantal groepen bijgezet, aarlekschakelaren zijn bijgezet, en een fornuisgroep voor de kookplaat.
De krachtstroom is intact gehouden. Kan ik in de garage gaan lassen in de toekomst.
2x 230 volt dan?quote:Op zondag 19 februari 2006 10:07 schreef ikke_ook het volgende:
[..]
Voor lassen heb je geen krachtstroom nodig hoor
met krachtstroom kan je wel stoerder lassen, wat meer vermogen enzoquote:Op zondag 19 februari 2006 10:07 schreef ikke_ook het volgende:
[..]
ja dan zit je zo aan de andere kant van je werkstuk......quote:Op zondag 19 februari 2006 11:47 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
met krachtstroom kan je wel stoerder lassen, wat meer vermogen enzo![]()
maar ja heb je t nodig is vraag 2 natuurlijk
moet je een regelbaar apparaat kopen?quote:Op zondag 19 februari 2006 12:02 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
ja dan zit je zo aan de andere kant van je werkstuk......
mooi gat heb je dan![]()
regelbaar?quote:Op zondag 19 februari 2006 12:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
moet je een regelbaar apparaat kopen?![]()
kent dei ook geen versnellingen dan?quote:Op zondag 19 februari 2006 12:04 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
regelbaar?
niks regelbaar, mijn auto kent ook maar 2 snelheden, stil staan of vol gas![]()
Voor de wat betere apparaten nog altjd wel. En wie weet kan ie in de toekomst altijd nog een keer naar 2 x 230.quote:Op zondag 19 februari 2006 10:07 schreef ikke_ook het volgende:
[..]
3xquote:Op zondag 19 februari 2006 12:19 schreef sanger het volgende:
[..]
Voor de wat betere apparaten nog altjd wel. En wie weet kan ie in de toekomst altijd nog een keer naar 2 x 230.
automaat heb ikquote:Op zondag 19 februari 2006 12:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
kent dei ook geen versnellingen dan?![]()
dat vroeg ik hier ook toen de 25A zekering dr uit lagquote:Op maandag 20 februari 2006 13:46 schreef tnimble het volgende:
Die 6900 Watt is het vermogen van het aansluit materiaal zelf. en moet maximaal zijn ipv mnimaal.
En idd 1 fase 25 Ampere is weinig. Je kunt dan je hoofdzekering laten vervangen door 1tje van bv 32A.
Hangt af van de maximale stroom van de verbruiksmeter en de hoofdschakelaar. Zelf heb ik thuis een behoorlijke instalatie. Was 30 jaar gelden ofzo een 3 groepen 10 Ampere. Dit is toen mijn ouders er gingen wonen omgezet naar 32 ampere met 3 groepen 16 ampere + 1 aardlek. Dit heb ik ondertussen omgezet naar een 3 fase hoofdkabel waarvan er momenteel 1 gebruikt wordt afgezekerd met 63 ampere hoofdzekering, zwaardere verbruiks meter en een geshunte 3x40 ampere hoofdschakelaar. met daarachter 4 aardleks en 12 groepen. Zodra er een digitale verbruiksmeer komt gaat het naar volledig 3 fasen toe en zodra het dak onderhanden genomen is een stuk of 6 a 9 zonnepanelen op het dak.quote:Op maandag 20 februari 2006 17:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
dat vroeg ik hier ook toen de 25A zekering dr uit lagmaar dat mocht niet om 1 of andere reden?! moesten we maar een 3 fase installatie nemen?
![]()
hoofdschakelaar kent onze kast niet, en de meter zou dan toch vervangen moeten worden. omdat we een 1 fase meter hebben..quote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:20 schreef tnimble het volgende:
[..]
Hangt af van de maximale stroom van de verbruiksmeter en de hoofdschakelaar. Zelf heb ik thuis een behoorlijke instalatie. Was 30 jaar gelden ofzo een 3 groepen 10 Ampere. Dit is toen mijn ouders er gingen wonen omgezet naar 32 ampere met 3 groepen 16 ampere + 1 aardlek. Dit heb ik ondertussen omgezet naar een 3 fase hoofdkabel waarvan er momenteel 1 gebruikt wordt afgezekerd met 63 ampere hoofdzekering, zwaardere verbruiks meter en een geshunte 3x40 ampere hoofdschakelaar. met daarachter 4 aardleks en 12 groepen. Zodra er een digitale verbruiksmeer komt gaat het naar volledig 3 fasen toe en zodra het dak onderhanden genomen is een stuk of 6 a 9 zonnepanelen op het dak.
mja t gas is de killer hier niet.. elektra welquote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:22 schreef tnimble het volgende:
Momenteel leveren zonnepannel geen winst op nee. Na 2010 zal dit wel anders worden. Daarnaast kun je het rendement als je wat grotere hoeveelheid panelen hebt ook nog behoorlijk om hoog krijgen met spiegels of mee draaiende panelen. Ook door het toepassen van iets profesionelere convertors krijg je er meer uit. De basis converters zijn begrenst naar op een maximale opbrengst van totaal 6kW. Wat trouwens binnenkort minder wordt is dat de nieuwe digitale verbruiksmeters een aparte teller hebben voor de energie die je terug leverd tegen een lager tarief. Dit kun je weer compenseren met een batterij accu's dan hoef je in 'donkerdere' periode minder stroom terug tekopen tegen het hoge tarief.
Ook kun je combineren met andere technieken. b.v. warm water en verwarming via waterstof wat je met je hemelwater en zonneelektriciteit maakt.
Wat dacht je van het koffiezet apparaat en de waterkoker? Zijn grootverbruikers die je makkelijk kunt heet water verwarmd door waterstof kunt vullen, scheelt behoorlijk.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
mja t gas is de killer hier niet.. elektra wel![]()
waterkoker gebruiken we niet.. thee keteltje is veel smaakvollerquote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:46 schreef tnimble het volgende:
[..]
Wat dacht je van het koffiezet apparaat en de waterkoker? Zijn grootverbruikers die je makkelijk kunt heet water verwarmd door waterstof kunt vullen, scheelt behoorlijk.
boiler op gas? past dat dan nog wel in een keukenkastje?quote:Op woensdag 22 februari 2006 09:19 schreef tnimble het volgende:
Boiler kan ook gewoon op gas of waterstof, en natuurlijk er op koken.
dat wist ikquote:Op woensdag 22 februari 2006 13:38 schreef tnimble het volgende:
Boiler op waterstof moet makkelijk in een keukenkastje passen. Heeft alleen afvoer nodig om het water te lozen, en de verbrandingsgassen (lucht) kun je in je keuken lozen.
hm rendement ook een beetje hoog dan? tov aanschafkosten?quote:Op donderdag 23 februari 2006 08:36 schreef tnimble het volgende:
Is heel erg simpel zelf op te wekken via zonneenergie. Zijn zelfs geenseens grote instalaties. In duitsland loopt er momenteel een groot waterstof project. Nu wij nog.
Wat ze daardoen is een zonnepaneel op het dak daarmee wordt via elektrolyze waterstof uit water gewonnen. De waterstof wordt gebruikt voor het naverwarmen van de zonneboiler. En voor de verwarming. van het huis. Door gebruik te maken van katalyze = vlamloze verbranding van de waterstof is het erg efficient en compact. De restwarmte die je wegspoelt bij douchen wordt weer omgezet in electricietis enz.
zit wat in..quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:14 schreef tnimble het volgende:
Geen idee, is het uitzoeken waard
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |