abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 februari 2006 @ 08:41:40 #1
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_35066277
quote:
'Topterrorist' aangehouden

ROTTERDAM - De Portugese politie heeft op verzoek van Nederland een 31-jarige Rotterdammer gearresteerd.

De man zou in ons land op een lijst van meest gezochte terroristen staan. De verdachte is een tot de islam bekeerde Kaapverdiaan. Hij zou contacten hebben met de Hofstadgroep en trainingen hebben gevolgd in Jemen.

Dat meldde de Portugese politie, nadat daar zondag twee nieuwe verdachten van de drievoudige moord in het Rotterdamse cafe Inn & Out zijn opgepakt. Bij de gebeurtenis op 19 november vorig jaar werden drie personen doodgeschoten en vielen drie gewonden. De 23-jarige barvouw werd bij opname in het ziekenhuis bewaakt door zwaarbewapende agenten.

De toedracht van de zaak, die onder anderen de kroegbaas het leven kostte, is nog in onderzoek. Volgens bronnen hadden de daders het uit fundamentalistische geloofsovertuiging voorzien op de horecazaak, als ‘poel van verderf'.

Eerder heeft in Rotterdam en omgeving een bende van tot de islam bekeerden geopereerd die op gewelddadige wijze horecazaken, videotheken en seksshops overviel. Justitie legde toen verband met de geloofsovertuiging, hoewel de rechtbank dat niet bewezen achtte.

De mogelijke 31-jarige leider van de groep overvallers is al met kerst in Lissabon opgepakt toen hij op het punt stond naar Angola te vertrekken. Zijn twee mededaders, 29 en 31 jaar, zijn ook daar gearresteerd. Een van hen had een geladen wapen bij zich. Een vierde verdachte is gevlucht.

Justitie in Nederland zegt dat de veronderstelde leider niet voorkomt in het strafrechtelijk onderzoek naar de Hofstadgroep. Ze zegt ook geen lijst met ‘topterroristen' te kennen. Volgens justitie kan de AIVD wel met een terroristenlijst werken.

De AIVD geeft geen commentaar.
ad.nl
Als dit waar is gaat het hier dus om een terreuraanslag, opvallend dat hier relatief weinig ruchtbaarheid aan wordt gegeven!
pi_35066369
ach dan kun je de aanval van de ajax suppporters op het ado home ook een terroristische daad noemen, en meteen alle hooligans oppakken.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 08:50:59 #3
44699 err
pi_35066405
ehm ja dat was tenslotte ook uit fundementalistisch religieus oogpunt en gericht tegen de westerse verderfelijkheid
pi_35066488
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 08:50 schreef err het volgende:
ehm ja dat was tenslotte ook uit fundementalistisch religieus oogpunt en gericht tegen de westerse verderfelijkheid
Sinds wanneer is terrorisme synoniem aan fundamentalistisch religieus zijn?
Is het woord terrorisme echt zover afgezakt joh?
pi_35066745
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 08:50 schreef err het volgende:
Wat denk je van een fundamentele haat ten opzicht van een andere club, en gerricht tegen de verderfelijkheid van die andere club. Of is dat soms al te moelijk om te begrijpen.

Religie heeft niets te maken met terreur alleen fanatici hebben te maken met die terreur en praten veel terreur goed onder het mom van hun geloof. Dat zie je zelfs hier op fok dat er malloten zijn die de aanval van ajaxhooligans op ado goedpraten.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 09:30:36 #6
44699 err
pi_35067005
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 09:15 schreef Basp1 het volgende:

Religie heeft niets te maken met terreur

geen zin om deze discussie aan te gaan. Inshallah!
pi_35067185
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 09:30 schreef err het volgende:

[..]

geen zin om deze discussie aan te gaan. Inshallah!
Geeft dat aan dat je nu al door je argument heen bent?
pi_35067209
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 09:40 schreef Basp1 het volgende:
Geeft dat aan dat je nu al door je argument heen bent?
Daarvoor moet je ten eerste sowieso toch een argument hebben?
  dinsdag 14 februari 2006 @ 09:45:18 #9
44699 err
pi_35067294
ik probeer een discussie te starten, helaas beginnen jullie over niet ter doende zaken als voetbal geweld en dooddoeners als "terrorisme heeft niets met religie te maken"
Zodra je inhoudelijk reageert doe ik weer mee.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 10:07:25 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_35067715
Veel mensen zouden er goed aan doen het boek: De slinger van Foucault van meneer Eco te lezen, hoewel het voor de meesten te hoog gegrepen zal zijn. Dit boek gaat erover dat als je in een complot geloofd, je er bewijzen voor zal vinden, zelfs al heb je het complot zelf verzonnen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 10:09:31 #11
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_35067760
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 09:45 schreef err het volgende:
ik probeer een discussie te starten, helaas beginnen jullie over niet ter doende zaken als voetbal geweld en dooddoeners als "terrorisme heeft niets met religie te maken"
Nee, zo gauw als een idioot iemand vermoordt en zegt dat te doen door het geloof is het meteen een terroristische daad in plaats van gewoon een achterlijke. Wat boeit het nou wat voor naam je het beestje geeft?
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_35068061
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 09:45 schreef err het volgende:
Dan zeg jij: "misschien heb je daar wel gelijk in maar dat is niet boeiend, maar waar het om draait in mijn discussie is de lage ruchtbaarheid die aan deze zaak wordt gegeven. Ik vraag mij af waarom er zo weinig aandacht aan gegeven wordt".
Hoppa en je hebt per direc teen andere discussie en niemand zeurt meer over het woord terrorisme.

I.a.w. toon zelf ook eens wat initiatief als je een discussie een bepaalde kant op wilt hebben...
  dinsdag 14 februari 2006 @ 10:38:19 #13
44699 err
pi_35068455
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 10:22 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Dan zeg jij: "misschien heb je daar wel gelijk in maar dat is niet boeiend, maar waar het om draait in mijn discussie is de lage ruchtbaarheid die aan deze zaak wordt gegeven. Ik vraag mij af waarom er zo weinig aandacht aan gegeven wordt".
Misschien lees je de OP nog even, daar staat: opvallend dat hier relatief weinig ruchtbaarheid aan wordt gegeven. Dus die aanzet heb ik gewoon gegeven, maar de heren moralisten hier haastten zich om direct weer het zaakje te schonen van de islam, waar mij deze hele thread niet om te doen was. Het gaat mij erom dat NL op z'n kop staat als bij alles wat ruikt naar terrorisme maar deze "aanslag" vrijwel ongezien door de mazen slipt
  dinsdag 14 februari 2006 @ 10:44:23 #14
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_35068592
TT verduidelijkt.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_35069217
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 10:38 schreef err het volgende:
Misschien lees je de OP nog even, daar staat: opvallend dat hier relatief weinig ruchtbaarheid aan wordt gegeven. Dus die aanzet heb ik gewoon gegeven, maar de heren moralisten hier haastten zich om direct weer het zaakje te schonen van de islam, waar mij deze hele thread niet om te doen was. Het gaat mij erom dat NL op z'n kop staat als bij alles wat ruikt naar terrorisme maar deze "aanslag" vrijwel ongezien door de mazen slipt
En als jij mijn reactie goed begrepen had, dan gaf ik dus ook aan dat je dat direct duidelijk moet maken (na zo'n reactie) om zulke nodeloze discussies te voorkomen. Wijze les voor de volgende keer dus.

Mar ontopic: Ik denk eerder dat het hier gaat om een groep die de Islam als excuus gebruikt om misdaden te plegen. Het verschil met de hofstadgroep is juist dat de hofstadgroep het om de Islam gaat, deze groep gaat het om de misdaden met als excuus de Islam. Vandaar dat er ook geen zware ruchtbaarheid aan werd gegeven....omdat het minder richting islamterrorisme gaat.....denk ik
pi_35075742
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 10:44 schreef Dagonet het volgende:
TT verduidelijkt.
Het is toch nog niet officiëel bewezen? Dan kun je de titel beter tussen aanhalingstekens zetten.
pi_35079008
Ik vind het goed dat er geen ruchtbaarheid aan gegeven wordt. Gewoon doodzwijgen en negeren die sukkels. Dan houden ze er vanzelf wel mee op aangezien hun doel dan niet gehaald is (angst zaaien enzo )

Van mij mogen die gasten direct de kogel krijgen en stilletjes worden afgevoerd.
pleur toch op met dat geloof altijd maar als drogreden te gebruiken. Geloof heeft geen REET met terrorisme en tereur te maken. Of je moet van je geloof mensen mogen doodmaken en er is geen enkel geloof dat het doden van mensen stimuleert
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 14 februari 2006 @ 16:24:34 #18
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_35079033
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 14:47 schreef Eveli het volgende:

[..]

Het is toch nog niet officiëel bewezen? Dan kun je de titel beter tussen aanhalingstekens zetten.
Er stond 010 ipv Rotterdam.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_35079356
Moslims Ga zo door, het einde is nabij...
  dinsdag 14 februari 2006 @ 17:25:39 #20
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_35081241
Ik kan het het topic niet lezen?, ik krijg alleen een snelreagerenpagina?
  dinsdag 14 februari 2006 @ 17:27:12 #21
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_35081291
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 08:41 schreef err het volgende:

[..]

Als dit waar is gaat het hier dus om een terreuraanslag, opvallend dat hier relatief weinig ruchtbaarheid aan wordt gegeven!
Misschien wel omdat het net leek op een roofoverval, wat in de poel des verderfs met de naam Rotterdam, wel vaker gebeurd?
  dinsdag 14 februari 2006 @ 18:15:06 #22
3542 Gia
User under construction
pi_35082870
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 10:09 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Nee, zo gauw als een idioot iemand vermoordt en zegt dat te doen door het geloof is het meteen een terroristische daad in plaats van gewoon een achterlijke. Wat boeit het nou wat voor naam je het beestje geeft?
Het boeit in zoverre dat je je afvraagt hoeveel van die achterlijken er eigenlijk rondlopen.

Kunnen we met carnaval nog wel lekker zat worden in de kroeg zonder kogelvrije vesten aan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')