abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64389587
Tijdens mij master wil ik wel eens college volgen in het buitenland. Een top uni zou tof zijn.
CalTec lijkt me gaaf.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_64389671
quote:
Op woensdag 24 december 2008 11:53 schreef Haushofer het volgende:
Doet het nu
en?
Leuk? Goed onderwijs? Jij bent ook erg goed in natuurkunde.

Ik zou al blij zijn met een uni in het buitenland. De TU in Quito, Ecuador was kwa niveau niet heel indrukwekkend, maar top ervaring is het wel. Nu een uni in de westerse wereld uitzoeken.

Hoe ben je er gekomen?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_89187966
Beste nickybol,

Ik las in dit forum dat jij op Harvard studeert, ik heb zelf ook de ambitie om mijn studie op deze uni te volgen.
Omdat jij er dus wat meer van weet: zou ik misschien je emailadres mogen, dan kan ik een paar vragen stellen over mijn situatie tegenover de toelatingseisen van Harvard?

Bvd,

Tom Smits
pi_89188512
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 november 2010 17:37 schreef tom_smits het volgende:
Beste nickybol,

Ik las in dit forum dat jij op Harvard studeert, ik heb zelf ook de ambitie om mijn studie op deze uni te volgen.
Omdat jij er dus wat meer van weet: zou ik misschien je emailadres mogen, dan kan ik een paar vragen stellen over mijn situatie tegenover de toelatingseisen van Harvard?

Bvd,

Tom Smits
Ook ik heb redelijke contacten met Harvard. Neem anders eens contact met mij op :)
  † In Memoriam † vrijdag 26 november 2010 @ 18:00:16 #180
230491 Zith
pls tip
pi_89188777
Zou je eventueel ook gewoon 1 course/vak kunnen volgen/kopen? Iets dat enkele weekjes/maanden duurt zodat je gewoon even de sfeer kan proeven? Zo kan je bij de EUR als niet-student vakken volgen voor x.xx EUR per studiepunt/credit.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_89188806
Minimum is 6 maanden (1 semester)
pi_89188958
Tenzij je meer executive programma's doet natuurlijk, maar dat lijkt me hier niet relevant. Tom, gaat je interesse uit naar een MBA of een bachelor's?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_89194212
Hoe zit het met je cijfers als je naar een universiteit in de VS of Engeland wilt? Gezien we op bijvoorbeeld mijn school alle examens in het 6e leerjaar (VWO) stoppen en de cijfers tussendoor dus niet direct uitmaken voor je eindexamen. Daardoor heb je dus nog eigenlijk helemaal geen geldige cijfers als je je aanmelding instuurt.. Hoe werkt dat? Stuur je dan gewoon niets op en maak je gewoon de SAT/ACT?

[ Bericht 0% gewijzigd door Jeroentk op 26-11-2010 20:15:41 ]
pi_89194913
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 februari 2006 12:28 schreef Litso het volgende:
Hee, dat herken ik uit A Beautiful Mind 8-)
:')

Het had trouwens niet veel gescheeld of hij had er wél gewerkt.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_89202769
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 18:00 schreef Zith het volgende:
Zou je eventueel ook gewoon 1 course/vak kunnen volgen/kopen? Iets dat enkele weekjes/maanden duurt zodat je gewoon even de sfeer kan proeven? Zo kan je bij de EUR als niet-student vakken volgen voor x.xx EUR per studiepunt/credit.
Ja die mogelijkheid is er (zoals bij de meeste top-universiteiten) in de vorm van een 'summer school'. Zie Harvard Summer School. Moet je wel even flink de portemonnee trekken trouwens (zo'n $2500 per course geloof ik) :P.
pi_89217122
@ Drive-r

ik zou graag op de Harvard Business School willen studeren, als ik me niet vergis is dat dan toch MBA?

groeten
pi_89217986
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 09:58 schreef tom_smits het volgende:
@ Drive-r

ik zou graag op de Harvard Business School willen studeren, als ik me niet vergis is dat dan toch MBA?

groeten
Ja dat klopt. Alleen een MBA doe je niet meteen nadat je VWO verlaat (en zover ik begreep zit jij nog op VWO?). Vaak werk je na het behalen van je universitaire diploma (BSc en eventueel MSc) eerst een aantal jaar voordat je een MBA gaat doen. Als je het goed doet heb je een werkgever die hem voor je betaald, want als je het zelf moet betalen dan ben je een hele klap geld kwijt. ;)
pi_89218546
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 10:49 schreef pieter_R het volgende:

[..]

Ja dat klopt. Alleen een MBA doe je niet meteen nadat je VWO verlaat (en zover ik begreep zit jij nog op VWO?). Vaak werk je na het behalen van je universitaire diploma (BSc en eventueel MSc) eerst een aantal jaar voordat je een MBA gaat doen. Als je het goed doet heb je een werkgever die hem voor je betaald, want als je het zelf moet betalen dan ben je een hele klap geld kwijt. ;)
Ik doe nu Gymnasium, maar volgens mij begrijp ik het niet helemaal, wat is dan het verschil tussen een MSc en een MBA?
pi_89219046
Een Master of Science of een Master of Business Administration is natuurlijk iets anders. Als je na het gymnasium naar een Amerikaanse universiteit wilt, begin je met je undergraduate. Later zou je naar Medical School, Law School o.i.d. kunnen. Harvard biedt geen business aan voor undergraduates, maar bijvoorbeeld Wharton (UPenn) wel.
pi_89219086
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 11:11 schreef tom_smits het volgende:

[..]

Ik doe nu Gymnasium, maar volgens mij begrijp ik het niet helemaal, wat is dan het verschil tussen een MSc en een MBA?
MBA is Master of Business Administration en MSc is Master of Science. De eerste is gericht op bedrijfskunde/economie en de tweede is algemeen voor beta studies en volgens mij ook een paar gamma. Dan heb je ook nog MA een Master of Arts, de alpha dus. Dan heb je ook nog andere zoals MD en PharmD.

Ik wil een PhD doen in de VS. Ik heb zelf even op de UCSD gezeten en zoek nu een promotieplaats. Ik ga denk ik ook een brief naar Harvard sturen, maar ik verwacht niet dat ik het profiel heb dat zij zoeken.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_89219165
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 11:28 schreef Jeroentk het volgende:
Een Master of Science of een Master of Business Administration is natuurlijk iets anders. Als je na het gymnasium naar een Amerikaanse universiteit wilt, begin je met je undergraduate. Later zou je naar Medical School, Law School o.i.d. kunnen. Harvard biedt geen business aan voor undergraduates, maar bijvoorbeeld Wharton (UPenn) wel.
Dus als ik het goed begrijp moet ik eerst mijn bachelor (undergraduate?) in nederland halen en daarna kan ik mijn Master(graduate?) op Harvard doen?
pi_89220210
Dat zou kunnen, ja. Maar je kan ook je undergraduate op Harvard doen. Het is anders dan in Nederland. Bij je undergraduate volg je meerdere soorten vakken, die je zelf kunt kiezen (zoals natuurkunde, psychologie en geschiedenis samen), terwijl je in Nederland meteen één richting opgaat. Ik raad je aan zelf nog wat onderzoek te doen, gezien dat toch wel belangrijk is als je wilt gaan studeren in de VS. ;)
  zaterdag 27 november 2010 @ 13:00:36 #193
108129 Kassaa
Achterlicht.
pi_89221665
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 11:34 schreef tom_smits het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp moet ik eerst mijn bachelor (undergraduate?) in nederland halen en daarna kan ik mijn Master(graduate?) op Harvard doen?
Ik weet niet hoe dat voor de MBA's zit, maar bij veel andere graduate studies daar moet je vaak een vrij gevarieerd vakkenpakket hebben gehad met een minimumhoeveelheid Engels, literatuur, wiskunde etc. Als je in de VS arts wilt worden moet je bij je undergraduate een jaar calculus, veel Engels en andere dingen hebben gevolgd, zonder dat je per se heel veel medisch geörienteerde vakken nodig hebt om te starten met je Medical School. De beste aansluiting op een graduate school aan Harvard die je in Nederland kunt volgen is een van de University Colleges (Utrecht, Amsterdam, Middelburg, Maastricht) die voor de bachelor precies dezelfde insteek hebben als de undergraduate-opleidingen in de VS.
Fietstas.
pi_89221809
quote:
99s.gif Op maandag 13 februari 2006 23:02 schreef Billy_Mack het volgende:
[ afbeelding ]

Beste mensen,

Het is een van de meest prestigeuze universiteiten van de wereld: Harvard. Harvard is een universiteit die is opgedeeld in een aantal 'schools'. Voorbeelden zijn de Harvard Business School, en de Harvard School of Medicine.

[ afbeelding ]

Harvard is een particuliere uni, dus je moet of veel geld hebben, of heel erg slim zijn (en dus een beurs krijgen) om er binnen te komen. Via sommige Nederlandse uni's kan men perioden onderzoek doen, of studeren, aan Harvard.

Zelf lijkt het mij erg gaaf om er eens een halfjaar te studeren, puur om de sfeer te proeven en om mezelf te ontplooien ;) Heeft iemand ervaring met deze universiteit? Wat zijn de verhalen die jullie er over horen? Lijkt het jullie wat? ;) Bring it on! >:)

[ afbeelding ]

geen enkele ervaring maar zo van onbesproken gedrag is deze universiteit niet meer,gezien deze documentaire van CNBC!.Men geeft het zelf toe dat je geen enkele zekere garantie hebt als je daar vandaan komt en het enige wat de universiteit je geeft is een brand name,niks meer en dat voor duizenden dollars per jaar.. }:|

Dan zit je volgens mij in NL nog beter.. :Y
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_89222238
Waar kan ik sat mee vergelijken? op wat voor niveau ligt het? Lijkt het een beetje op eindexamen vwo?

Is er ergens op het web oude sat examens?
Sisco Certified
pi_89222456
Meeste mensen in de VS doen eerst een bachelor, werken dan een paar jaar en doen vervolgens de MBA.
pi_89232018
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 13:31 schreef Drive-r het volgende:
Meeste mensen in de VS doen eerst een bachelor, werken dan een paar jaar en doen vervolgens de MBA.
maar wat voor een baan krijg je dan als je alleen je bachelor van Harvard hebt?
Is dat dan een redelijke baan, of verdien je dan niet zo veel?
pi_89232657
Volgens mij wordt dat werken gezien als een soort stage, oftewel gewoon werkervaring opdoen. Ze werkten bijvoorbeeld als labtechnician e.d. Dat verdient niet bijster veel, maar dat is ook niet het doel. Overigens kun je daar na je bachelor al promoveren, je doet dan master en PhD in een. Als je hier je bachelor hebt gedaan ben je daar al postgraduate. Ik was ook verbaasd om te zien dat ik toen ook al postgraduate was terwijl ik hier nog vol in mijn studie zat.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_89237349
quote:
Op zaterdag 27 november 2010 18:51 schreef tom_smits het volgende:

[..]

maar wat voor een baan krijg je dan als je alleen je bachelor van Harvard hebt?
Is dat dan een redelijke baan, of verdien je dan niet zo veel?
In de anglosaksische wereld is het normaal, dus je krijgt dezelfde baan als met een master in Nederland. Mijn collega bij de bank in London en New York hadden meestal alleen een bachelor, net als bij bedrijven als McKinsey, etc... Je moet niet de Nederlandse situatie gaan doortrekken met de rest van de wereld....
pi_89237442
quote:
Op zaterdag 27 november 2010 19:12 schreef ssebass het volgende:
Volgens mij wordt dat werken gezien als een soort stage, oftewel gewoon werkervaring opdoen. Ze werkten bijvoorbeeld als labtechnician e.d. Dat verdient niet bijster veel, maar dat is ook niet het doel. Overigens kun je daar na je bachelor al promoveren, je doet dan master en PhD in een. Als je hier je bachelor hebt gedaan ben je daar al postgraduate. Ik was ook verbaasd om te zien dat ik toen ook al postgraduate was terwijl ik hier nog vol in mijn studie zat.
Niet bepaald. Er wordt verwacht dat je echt wat carriere op bouwt in die paar jaar. Met een "gewoon" baantje kom je weinig goeie MBAs binnen, die procedure focust enorm op wat je tot dan hebt bereikt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')