abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 april 2008 @ 12:22:36 #151
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_58223883
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 11:49 schreef jaco het volgende:

[..]

De universiteiten (althans de prive universiteiten zoals Harvard) besluiten zelf wie ze aannemen en eerdere schoolprestaties zijn daarbij niet het enige criterium. Er wordt daarom ook bewust een klas met diversiteit samengesteld. Ze kunnen dus zelf vermijden dat er alleen maar Aziaten worden aangenomen.
Dit klopt inderdaad, er wordt altijd gestreefd naar een grote diversiteit. Vooral voor URMs (under-recruited minorities) is dit voordelig. Er worden actief zwarten en native americans gerecruteerd.
pi_58227139
Nickybol: Hoe ben jij binnen gekomen dan? Je kwam met mooie cijfers van de middelbare school en Harvard zei: leuk, kom maar! Ik neem aan dat je toch iets extra's moet hebben. En 3 aanbevelingen van professoren? Ik neem aan dat je gymleraar niet echt indruk maakt. Ben wel benieuwd.
Heel veel succes met de studie trouwens.
  dinsdag 22 april 2008 @ 14:51:50 #153
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_58227257
Ik wil hier niet in details treden, maar het bestaat meestal uit een aantal elementen:
- goede cijfers van je middelbare school
- aantal toelatingstesten (SAT Reasoning (soort cito-toets) en SAT Subjects naar keuze (3x))
- interview met een Harvard alumni
- een paar extracurriculaire activiteiten waarover je erg gepassioneerd bent en die er echt uitspringen
- een aantal essays op je aanmelding
- twee aanbevelingen van leraren
- een aanbeveling van je decaan
pi_58230956
Gefeliciteerd met je plek in elk geval. Ik werk hier veel met mensen met een undergrad van Harvard/Duke/Cornell en die zijn allemaal irritant slim.
Jesus saves but death prevails.
pi_58233438
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 14:51 schreef nickybol het volgende:
Ik wil hier niet in details treden, maar het bestaat meestal uit een aantal elementen:
- aantal toelatingstesten (SAT Reasoning (soort cito-toets) en SAT Subjects naar keuze (3x))
- een paar extracurriculaire activiteiten waarover je erg gepassioneerd bent en die er echt uitspringen
Dat is nogal wat.
Gefeliciteerd, dat je daar aangenomen bent is echt een feestje waard .
pi_58235093
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 14:51 schreef nickybol het volgende:
Ja die dingen wist ik inderdaad. Het ging me er meer om wat jou er deed uitspringen. Iedereen levert dit namelijk in en 7% wordt maar toegelaten. Vaak is een contact toch belangrijk, wat je meestal niet zo hebt als je in het begin gaat studeren. Ben zelf met iets soortgelijks bezig, vandaar mijn vraag. Gewoon goede cijfers, essays etc is vaak niet genoeg. Je moet toch iets hebben waarom ze jou kiezen.

In ieder geval gefeliciteerd!
  dinsdag 22 april 2008 @ 21:18:47 #157
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_58236517
Als je meer wilt weten mag je mailen, -knip-. Plaats even een bericht als je het gelezen hebt, dan haal ik het adres weer weg.

[ Bericht 14% gewijzigd door GlowMouse op 23-04-2008 01:06:20 (en weer weg) ]
pi_58238873
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 21:18 schreef nickybol het volgende:
Als je meer wilt weten mag je mailen, Plaats even een bericht als je het gelezen hebt, dan haal ik het adres weer weg.
Thanks, haal maar weg. Ik stuur binnenkort wel even een mailtje.
pi_58274047
quote:
Op maandag 21 april 2008 21:53 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Giften van Alumni en organisaties vooral dus, en dan slim investeren.
wat bedoel je met giften van Alumni? Mensen die op Harvard zijn afgestudeerd, een topfunctie hebben en wat geld doneren omdat ze dáár hun studie hebben gedaan? hmmm, is dat ook een soort van ongeschreven regel? (gratis studeren, maar wél doneren als je een goede baan vind?, en over welke bedragen praat je dan?)
Love is in the air!
  donderdag 24 april 2008 @ 11:11:05 #160
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_58274114
Inderdaad, dat zijn alumni. Niet alleen mensen die een topfunctie hebben trouwens. Die bedragen kunnen heel verschillend zijn, van een paar honderd dollar per jaar tot complete gebouwen.
pi_58274248
Het is ook niet verplicht, maar ik denk toch dat velen het doen. Over het algemeen voelen Amerikanen zich veel meer verbonden met hun Alma Mater, zeker als het zo'n instelling als Harvard is. Veel van hun alumni worden zeer succesvol, en kunnen dus ook heel veel geven.
pi_58318384
Ik las net dit in Het Parool: Harvard krijgt 100 mln . Typisch voorbeeld voor waar we het net over hadden.
pi_64282953
Het zal momenteel ook wel nodig zijn... De grote universiteitsfondsen in de US zitten enigzins in een squeeze...

Bloomberg

[ Bericht 4% gewijzigd door Drive-r op 23-12-2008 14:07:47 ]
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 23 december 2008 @ 14:06:21 #164
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_64283133
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 14:01 schreef Drive-r het volgende:
Het zal momenteel ook wel nodig zijn... De grote universiteitsfondsen in de US zitten enigzins in een squeeze...

Bloomberg
Ik krijg geen artikel
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_64283203
Sorry, het moet nu wel werken
pi_64284383
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 18:21 schreef northernlight81 het volgende:
Lijkt me wel supervet om op zo'n school te zitten.

Helaas voor mij niet weggelegd.
De grootste kans maak ik nog op de 'How high' manier .
leuke film trouwens.
pi_64310570
quote:
Op donderdag 24 april 2008 11:07 schreef Landgeld het volgende:

[..]

wat bedoel je met giften van Alumni? Mensen die op Harvard zijn afgestudeerd, een topfunctie hebben en wat geld doneren omdat ze dáár hun studie hebben gedaan? hmmm, is dat ook een soort van ongeschreven regel? (gratis studeren, maar wél doneren als je een goede baan vind?, en over welke bedragen praat je dan?)
Geen ongeschreven regel, maar het kan de contacten tussen het bedrijfslegen en (hoog) wetenschappelijk onderwijs goed versterken. Een bedrijf kan een kleine tegenprestatie vragen of tegelijkertijd stageplekken voor topstudenten aanbieden, welke ze vervolgens binnen trachten te houden.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_64311168
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 14:08 schreef Drive-r het volgende:
Sorry, het moet nu wel werken
Ik krijg een hoop reclame.
pi_64311289
quote:
Op woensdag 24 december 2008 01:07 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik krijg een hoop reclame.
Gek hier werkt het nu. Je moet natuurlijk wel de link in mijn post gebruiken, niet die in de quote daarna?
pi_64320977
quote:
Op woensdag 24 december 2008 00:51 schreef Skv het volgende:

[..]

Geen ongeschreven regel, maar het kan de contacten tussen het bedrijfslegen en (hoog) wetenschappelijk onderwijs goed versterken. Een bedrijf kan een kleine tegenprestatie vragen of tegelijkertijd stageplekken voor topstudenten aanbieden, welke ze vervolgens binnen trachten te houden.
Het zijn niet enkel bedrijven, voornamelijk individuen. Het is bijna een soort status-symbool, "he pik, ik ben een Harvard alumni. Kijk maar, mijn naam staat op dat gebouw"

Enfin, uiteindelijk krijg je daardoor wel een goede universiteit, dus chapeau
pi_64332229
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 14:01 schreef Drive-r het volgende:

Bloomberg
Ons Harvard/MIT instituut heeft net 400mln gehad dus we kunnen even vooruit.
Jesus saves but death prevails.
pi_64361538
Hoe moeilijk is het eigenlijk om daar binnen te komen?
당신을 사랑합니다
  vrijdag 26 december 2008 @ 08:51:15 #174
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_64371148
Heel moeilijk.
pi_64375062
Als je meer wilt weten over college toelatingen en het hele circus daarom heen, dan is dit de aangewezen website: http://www.collegeconfidential.com/

Met name in het forum is het interessant om te zien wat de kandidaten denken en doormaken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')