Dit klopt inderdaad, er wordt altijd gestreefd naar een grote diversiteit. Vooral voor URMs (under-recruited minorities) is dit voordelig. Er worden actief zwarten en native americans gerecruteerd.quote:Op dinsdag 22 april 2008 11:49 schreef jaco het volgende:
[..]
De universiteiten (althans de prive universiteiten zoals Harvard) besluiten zelf wie ze aannemen en eerdere schoolprestaties zijn daarbij niet het enige criterium. Er wordt daarom ook bewust een klas met diversiteit samengesteld. Ze kunnen dus zelf vermijden dat er alleen maar Aziaten worden aangenomen.
Dat is nogal wat.quote:Op dinsdag 22 april 2008 14:51 schreef nickybol het volgende:
Ik wil hier niet in details treden, maar het bestaat meestal uit een aantal elementen:
- goede cijfers van je middelbare school
- aantal toelatingstesten (SAT Reasoning (soort cito-toets) en SAT Subjects naar keuze (3x))
- interview met een Harvard alumni
- een paar extracurriculaire activiteiten waarover je erg gepassioneerd bent en die er echt uitspringen
- een aantal essays op je aanmelding
- twee aanbevelingen van leraren
- een aanbeveling van je decaan
Ja die dingen wist ik inderdaad. Het ging me er meer om wat jou er deed uitspringen. Iedereen levert dit namelijk in en 7% wordt maar toegelaten. Vaak is een contact toch belangrijk, wat je meestal niet zo hebt als je in het begin gaat studeren. Ben zelf met iets soortgelijks bezig, vandaar mijn vraag. Gewoon goede cijfers, essays etc is vaak niet genoeg. Je moet toch iets hebben waarom ze jou kiezen.quote:Op dinsdag 22 april 2008 14:51 schreef nickybol het volgende:
Ik wil hier niet in details treden, maar het bestaat meestal uit een aantal elementen:
- goede cijfers van je middelbare school
- aantal toelatingstesten (SAT Reasoning (soort cito-toets) en SAT Subjects naar keuze (3x))
- interview met een Harvard alumni
- een paar extracurriculaire activiteiten waarover je erg gepassioneerd bent en die er echt uitspringen
- een aantal essays op je aanmelding
- twee aanbevelingen van leraren
- een aanbeveling van je decaan
Thanks, haal maar weg. Ik stuur binnenkort wel even een mailtje.quote:Op dinsdag 22 april 2008 21:18 schreef nickybol het volgende:
Als je meer wilt weten mag je mailen, Plaats even een bericht als je het gelezen hebt, dan haal ik het adres weer weg.
wat bedoel je met giften van Alumni? Mensen die op Harvard zijn afgestudeerd, een topfunctie hebben en wat geld doneren omdat ze dáár hun studie hebben gedaan? hmmm, is dat ook een soort van ongeschreven regel? (gratis studeren, maar wél doneren als je een goede baan vind?, en over welke bedragen praat je dan?)quote:Op maandag 21 april 2008 21:53 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Giften van Alumni en organisaties vooral dus, en dan slim investeren.
Ik krijg geen artikelquote:Op dinsdag 23 december 2008 14:01 schreef Drive-r het volgende:
Het zal momenteel ook wel nodig zijn... De grote universiteitsfondsen in de US zitten enigzins in een squeeze...
Bloomberg
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:21 schreef northernlight81 het volgende:
Lijkt me wel supervet om op zo'n school te zitten.
Helaas voor mij niet weggelegd.
De grootste kans maak ik nog op de 'How high' manier.
Geen ongeschreven regel, maar het kan de contacten tussen het bedrijfslegen en (hoog) wetenschappelijk onderwijs goed versterken. Een bedrijf kan een kleine tegenprestatie vragen of tegelijkertijd stageplekken voor topstudenten aanbieden, welke ze vervolgens binnen trachten te houden.quote:Op donderdag 24 april 2008 11:07 schreef Landgeld het volgende:
[..]
wat bedoel je met giften van Alumni? Mensen die op Harvard zijn afgestudeerd, een topfunctie hebben en wat geld doneren omdat ze dáár hun studie hebben gedaan? hmmm, is dat ook een soort van ongeschreven regel? (gratis studeren, maar wél doneren als je een goede baan vind?, en over welke bedragen praat je dan?)
Ik krijg een hoop reclame.quote:Op dinsdag 23 december 2008 14:08 schreef Drive-r het volgende:
Sorry, het moet nu wel werken
Gek hier werkt het nu. Je moet natuurlijk wel de link in mijn post gebruiken, niet die in de quote daarna?quote:
Het zijn niet enkel bedrijven, voornamelijk individuen. Het is bijna een soort status-symbool, "he pik, ik ben een Harvard alumni. Kijk maar, mijn naam staat op dat gebouw"quote:Op woensdag 24 december 2008 00:51 schreef Skv het volgende:
[..]
Geen ongeschreven regel, maar het kan de contacten tussen het bedrijfslegen en (hoog) wetenschappelijk onderwijs goed versterken. Een bedrijf kan een kleine tegenprestatie vragen of tegelijkertijd stageplekken voor topstudenten aanbieden, welke ze vervolgens binnen trachten te houden.
Ons Harvard/MIT instituut heeft net 400mln gehad dus we kunnen even vooruit.quote:Op dinsdag 23 december 2008 14:01 schreef Drive-r het volgende:
Het zal momenteel ook wel nodig zijn... De grote universiteitsfondsen in de US zitten enigzins in een squeeze...
Bloomberg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |